مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

ایده‌های گلدانی برای کاکتوس

[ad_1]

هرچند کاکتوس ها در تمام مدت سال در گل فروشی ها، فروشگاه های لوازم خانگی و حتی سوپرمارکت ها به فروش می رسند، بهترین فصل تهیه آنها تابستان اسـت. ممکن اسـت شما هنگام خرید یک کاکتوس جدید به چند مورد زیر هم نیاز پیدا کنید:

ایده‌های گلدانی برای کاکتوس کاکتوسها از جمله جذاب ترین و متنوعترین گیاهان خانگی هستند. اکثر انواع کاکتوس حتی در دست یک صاحب تازه کار، به راحتی رشد می کنند.

 

هرچند کاکتوس ها در تمام مدت سال در گل فروشی ها، فروشگاه های لوازم خانگی و حتی سوپرمارکت ها به فروش می رسند، بهترین فصل تهیه آنها تابستان اسـت. ممکن اسـت شما هنگام خرید یک کاکتوس جدید به چند مورد زیر هم نیاز پیدا کنید:

 

● گلدان

در ابتدا، گلدانی برای کاکتوس انتخاب کنید. معمولا زمانی که کاکتوسی را میخرید، مدت زیادی از رشد آن در گلدان فعلی گذشته اسـت و به احتمال زیاد به یک تغییر گلدان نیاز دارد. گلدانی را انتخاب کنید که تنها اندکی از گلدان فعلی بزرگتر باشد زیرا فضای بیش از حد به آبیاری بیش از اندازه منجر میشود. در ضمن توجه کنید که ته گلدان سوراخهایی برای خروج آب اضافه موجود باشد، زیرا بدون وجود آنها، کاکتوس پوسیده و خواهد مرد.

 

● خاک

خاک کاکتوس، کالای بعدی سبد شماست. بهترین نوع خاک کاکتوس، اصلا برای این گیاه تهیه میشود و در اکثر فروشگاههای لوازم خانگی و باغبانی و گل فروشی موجود اسـت. اگر موفق به تهیه این خاک نشدید، میتوانید با مخلوط کردن یک قسمت خاک گلدان با یک قسمت ماسه و کمی شن برای عبور راحت تر آب، خاک مناسبی تهیه کنید.

 

● تعویض گلدان

اگر امکان دارد، هنگام تعویض گلدان بهتر اسـت گلدان قبلی را بشکنید و گیاه را از آن خارج نمایید. زیرا خارج کردن کاتوس با بیلچه موجب زخمی شدن ریشه میشود. مقداری خاک کاکتوس تازه در ته گلدان ریخته و کاکتوس را روی آن قرار دهید و اطراف آن را با خاک بیشتر پر کنید.

این کاکتوس تا یک هفته پس از تعویض گلدان نباید در معرض نور شدید آفتاب قرار بگیرد و آبیاری آن نیز باید به اندازه باشد تا بتواند به محیط جدید خو بگیرد. پس از این جابجایی، کاکتوس تنها در صورتی به گلدان دیگر منتقل میشود که این تعویض کاملا ضروری باشد.

پس از تعویض گلدان، مراقبت از کاکتوس ساده ترین کار ممکن اسـت، تنها مورد بسیار مهم این اسـت که بدانید کاکتوس دو فصل دارد، فصل رشد فعال که در طی بهار و تابستان رخ میدهد و فصل استراحت که در پاییز و زمستان اسـت، زمانی که کاکتوسها به خواب زمستانی فرو میرند.

 

● آبیاری

در طی فصل رشد فعال کاکتوس باید بیش از دوران استراحت آبیاری شود. برنامه خاص و تعریف شده ای برای آبیاری کاکتوس وجود ندارد و برنامه آن به گلدان، خاک، آب و هوا و عوامل مشابه بستگی دارد.

بهترین روش برای تعیین مقدار آب مورد نیاز کاکتوس، این اسـت که گیاه را مدتی با دقت زیرنظر بگیرید. هنگام آبیاری سعی کنید تمام سطح خاک خیس نشود و مراقب خروج آب نیز باشید. دور بعدی ابیاری باید در زمانی باشد که خاک کاکتوس کاملا خشک شده باشد. ساده ترین روش حصول اطمینان از خشکی خاک این اسـت که یک خلال دندان را با احتیاط در خاک فرو کنید، اگر خلال دندان نمناک شد، باز هم یکی دو روز صبر کنید. گیاه در فصل استراحت خود تنها چند هفته یکبار به آبیاری نیاز دارد.

 

● کود

کاکتوس در طی پاییز و زمستان تنها هر دو تا سه ماه یک مرتبه به کود احتیاج دارد. یک کود کم ازت برای کاکتوس مناسب اسـت. کودهایی که به تدریج در خاک آزاد میشوند نیز برای کاکتوس مناسب هستند، اما این کودها تنها یک مرتبه در بهار به خاک افزوده میشوند.

 

● نور

کاکتوس به نور فراوان نیاز دارند و قرار دادن آنها در داخل اتاق و پشت پنجره های جنوبی بسیار مناسب اسـت. در صورت ناکافی بودن نور طبیعی، نور مصنوعی نیز میتواند به عنوان مکمل، به کار رود.

 

● دما

کاکتوسها میتوانند در فصل رشد خود دمای ۳۲ تا ۳۸ درجه را تحمل کنند و بهترین دما در فصل استراحت آنها، ۷ تا ۱۲ درجه سانتیگراد اسـت. این دمایی اسـت که کاکتوس در محل طبیعی زندگی با آن روبرو میشود. هوای سرد در فصل استراحت، میتواند به گل دهی گیاه در فصل رشد منجر شود

 

● مشکلات

بزرگترین مشکل برای صاحبان کاکتوس، آبیاری بیش از حد اسـت. اما این مشکل تنها با کمی دقت قابل حل اسـت. آبیاری بیش از حد موجب پوسیدگی ساقه و ریشه گیاه میشود و متاسفانه هنگامی که ریشه کاکتوس بپوسد یا حتی پوسیدگی در آن آغاز شود، دیگر نمیتوان گیاه را نجات داد. آفتهای کاکتوس به نسبه معدود هستند، اما هنگام خرید کاکتوس توجه کنید که حشره ای مشکوک روی آن لانه نکرده باشد. در صورتی که آفات کاکتوس به سراغ گیاه شما آمدند، با اندکی حشره کش میتوانید آنها را از بین ببرید.

 

● لایه های خاک کاکتوس

۱) ریگ ریز

۲)خاک گلدان + ماسه

۳) خزه یا پوست برنج

۴) ریگ یا خرده سفال

 

تهیه و تنظیم: تابناک باتو

منابع: topdreamer ، talab


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


24 آگوست 2016 ... ایدههای گلدانی برای کاکتوس کاکتوسها از جمله جذاب ترین و متنوعترین گیاهان خانگی هستند. اکثر انواع کاکتوس حتی در دست یک صاحب تازه کار، ...حال چند مورد از ایدههای زیرکانه من برای تهیه گلدان را میبینید. ... خانه داشته باشید که فضای خالی داخل آنها برای کاشت کاکتوس یا گیاهان بیابانی کوچک کافی باشد، اما ...در اینجا ما ایده هایی جالب با استفا. ... که فکرش را هم نمی کنید به شما می دهیم تا گلدان های زیبایی در فضای خانه خود داشته باشید. ایده ... چند اصل مهم در نگهداری کاکتوس ...24 آگوست 2016 ... ایده های گلدانی برای کاکتوس هرچند کاکتوس ها در طول مدت سال در گل به فروش رسانی ها، فروشگاه های وسایل خانگی و حتی سوپرمارکت ها به فروش می ...12 ژوئن 2014 ... مدل گلدان ایده هایی برای گلدان,جدیدترین مدل گلدان,شیک ترین مدل گلدان,مدل گلدان خلاقانه,شیک ترین گلدان های ساده,مدل گلدان شیشه ای,مدل گلدان ...15 مارس 2014 ... آموزش تعویض گلدان کاکتوس. تهیه و تنظیم: امین ذهاب ناظوری با نام کاربری samurai. به نام خدا. با شروع فصل بهار و گرم شدن تدریجی هوا، بسیاری از ...12 نوامبر 2014 ... در این دیوار زنده می توانید، سبزی ، گلدان یا کاکتوس بکارید. 5) ساخت گلدان با گیره لباس این هم یک ایده خلاقانه دیگر که میبینید چقدر زیبا از ...برنامه خاص و تعریف شده ای برای آبیاری کاکتوس وجود ندارد و برنامه آن به گلدان، خاک، آب و ... به زندگی خود ادامه دهند ولی ایده ال ترین ترکیب برای آنها ترکیبی است که ...در 4 لوزی با انواع طراحی و ایده های نو برای دکوراسیون داخلی آشنا شوید. ... نگه داری کاکتوس ها در یک گلدان می تواند ایده بسیار جالبی باشد که یک گلدان زیبا را به شما ...


کلماتی برای این موضوع

۱۱ اصل مهم برای نگهداری کاکتوساصل ،نگهداری ،کاکتوس۱۱ اصل مهم برای نگهداری کاکتوسایده های خلاقانه برای ساخت گلدان با وسایل …ایده های خلاقانه برای ساخت گلدان با وسایل بازیافتی تصاویر چنانچه شما هم از آموزش خانه داری ، نکات خانه داری مفید سایت خانه داری خانه داری و تزئیناتخانه داری وخلاقیتخانه داری و آشپزیخانه داری در هتلخانه داری هتل دکوراسیون با گل، دکوراسیون با گل طبیعی، …در این پست از سایت آکاایران برای شما جدیدترین دکوراسیون های با گل را آماده کرده ایم ساوه سرا باغچه دیواری …باغچه دیواری سرسبز ، روش ساختن جاگلدانی برای گل های طبیعی و سبزی ها ی معطر بابطری های فال تاروت انواع فال و سرگرمی تاروت رنگیسایت سرگرمی فال تاروت فال حافظ فال اوراکل فال ابجد فال قهوه فال چای فال چای روانشناسی باغ گل محلات معرفی جاذبه های گردشگری ایرانباغگلمحلاتهر نظر، پیشنهاد و یا انتقادی برای مطلب فوق دارید، لطفا آنرا در بخش زیر برای ما ارسال دکوراسیون تزئینات و خانه داری کاردستییک آویز برای روی تخت بچه ها یا جلوی پنجره یا در گوشه ای از سقف اتاقشان بهترین میتواند مطالعه واکنشهای فیزیولوژیکی برخی پایه های مرکبات تحت تنش دمای پایین نویسندگان یحیی



لینک منبع :ایده‌های گلدانی برای کاکتوس

Images for ایده‌های گلدانی برای کاکتوس ایده‌های گلدانی برای کاکتوس - تابناک باتو tabnakbato.ir/fa/news/47050/ایده‌های-گلدانی-برای-کاکتوس‎Cached24 آگوست 2016 ... ایده‌های گلدانی برای کاکتوس کاکتوسها از جمله جذاب ترین و متنوعترین گیاهان خانگی هستند. اکثر انواع کاکتوس حتی در دست یک صاحب تازه کار، ... 25 ایده درست کردن گلدان از لوازم دور ریختنی - گردالی gerdali.com/25-ایده-درست-کردن-گلدان-از-لوازم-دور-ریخت/‎Cached Similarکاشتن گل و گیاه از کارهای مورد علاقه ما گردالی دوست هاست تا دنیای اطرافمان را سبزتر و پاکیزه تر کنیم. حالا این کار را با ایده بازیافت لوازم دور ریختنی ترکیب ... 24 ایده خلاق برای چیدمان گل - آریا سلامت www.ariasalamat.com/fa/news/.../ایده-خلاق-برای-چیدمان-گل.aspx‎Cachedحال چند مورد از ایده‌های زیرکانه من برای تهیه گلدان را می‌بینید. ... خانه داشته باشید که فضای خالی داخل آنها برای کاشت کاکتوس یا گیاهان بیابانی کوچک کافی باشد، اما ... عکس های رنگی : 7 ایده خوشگل سازی با کاکتوس! - رنگی رنگی rangirangi.com/عکس-های-رنگی-7-ایده-خوشگل-سازی-با-کاکتوس/‎Cached Similar13 مارس 2014 ... این دفعه در عکس های رنگی چند نمونه گلدونهای خوشگل کاکتوس براتون جمع آوری کردیم تا شما هم ایده بگیرید و به فکر پرورش دادن کاکتوس های خودتون ... آموزش تعویض گلدان کاکتوس - ویکی کاکتوس wikicactus.com/آموزش-تعویض-گلدان-کاکتوس/‎Cached Similar15 مارس 2014 ... آموزش تعویض گلدان کاکتوس. تهیه و تنظیم: امین ذهاب ناظوری با نام کاربری samurai . به نام خدا. با شروع فصل بهار و گرم شدن تدریجی هوا، بسیاری از ... فکرهای گلدانی برای کاکتوس (12 عکس) - سرزه www.serze.com/فکرهای-گلدانی-برای-کاکتوس-عکس-1627126/‎Cached24 آگوست 2016 ... ایده های گلدانی برای کاکتوس هرچند کاکتوس ها در طول مدت سال در گل به فروش رسانی ها، فروشگاه های وسایل خانگی و حتی سوپرمارکت ها به فروش می ... ۱۳ روش جالب برای تزیین گلدان ها! | - فرش آنلاین www.farshonline.com/blog/archives/4723/‎Cached27 ژانویه 2016 ... ایده های جدید · ۰ ... گلدان ها برای نگهداری گل و گیاهان و سبزیجات کوچک جای مناسبی ... برچسب‌ها تزیین گلدانکاکتوس کوچکگلدان آپارتمانیگلدان ... ایده‌های گلدانی برای کاکتوس www.titreno.com/fa/news/.../ایده-های-گلدانی-برای-کاکتوس‎Cached24 آگوست 2016 ... هرچند کاکتوس ها در تمام مدت سال در گل فروشی ها، فروشگاه های لوازم خانگی و حتی سوپرمارکت ها به فروش می رسند، بهترین فصل تهیه آنها تابستان ... نمایش بی نظیر گیاهان و کاکتوس ها در دکوراسیون داخلی منزل ... decoboom.ir/نمایش-بی-نظیر-گیاهان-و-کاکتوس-ها-در-دکور/‎Cached14 دسامبر 2015 ... برای انتقال گیاهان و کاکتوس ها از گلدان به تنگ های شیشه ای می توانید از این ... خاک مناسب برای کاکتوس ها شامل: ۳۰% ماسه+۳۰% شن شسته شده ی ریز+۲۰% پیت ماس و ... ویدیو: ایده های ساده و ارزان برای گرمتر کردن دکوراسیون منزل.