مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

چطور بهترین نوع صابون را خریداری کنیم؟

[ad_1]
مفیدستان:

به گزارش ستاره ها به نقل از همشهری آنلاین، در گذشته فقط صابون جامد در بازار وجود داشت. صابون‌های جامد به نسبت گذشته کم‌‌کم طرفداران خود را از دست داده‌اند و افراد، کمتر سراغ آنها می‌روند. خرید صابون جامد، مزیت‌ها و معایب مخصوص به‌خودش را دارد.
 

یکی از مهم‌ترین مزایای اغلب صابون‌های جامد، نرم نگه‌داشتن پوست است و از ایجاد ترک روی پوست، جلوگیری می‌کنند. اما صابون‌های جامد یک بدی بزرگ هم دارند، این صابون‌ها می‌توانند برخی از بیماری‌ها را منتقل کنند، به همین دلیل در جاهایی که عده‌ زیادی از یک صابون استفاده می‌کنند مانند توالت‌‌های عمومی، استفاده از این نوع صابون‌ها چندان منطقی به‌نظر نمی‌رسد. همچنین در رابطه با حمام این مسئله مصداق دارد و صابون‌های جامد در حمام نباید به‌صورت مشترک استفاده شوند.

مایع‌های دردسرساز

صابون‌های مایع، چند سالی است که در بازار جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده‌اند. این صابون‌ها، برای شست‌وشوی دست ساخته شده‌اند و تنوع آنها بسیار زیاد است. یکی از معایب صابون‌های مایع، خشکی است که بعد از مصرف روی پوست ایجاد می‌شود. اما یکی از مزایای مهم این صابون‌ها، بهداشتی بودن آنها به نسبت صابون‌های جامد است.

صابون‌های سفری

صابون‌های کاغذی، درست خاصیت صابون‌های جامد و مایع را دارند و می‌توانند در مواقعی که صابون‌های جامد و مایع در دسترس نیستند، مورد استفاده قرار گیرند. این نوع صابون‌ها مناسب سفر هستند و جای کمی را در کیف شما اشغال می‌کنند. صابون‌های کاغذی به نسبت صابون‌های دیگر، کمتر کف می‌کنند به همین دلیل معمولا باید برای اطمینان از پاک‌کنندگی 2 بار با آنها دست‌ها را شست.

کدام را بخریم؟

اگر قصد خرید صابون جامد را دارید، پیش از هر چیز نوع مصرف خود را مشخص کنید. صابون‌های جامدی که برای صورت یا بدن ساخته می‌شوند، ممکن است تفاوت‌هایی با یکدیگر داشته باشند، برای مثال، در ترکیبات صابون‌های صورت، مواد نرم‌کننده بیشتری می‌تواند وجود داشته باشد، درحالی‌که صابون‌‌های بدن، ممکن است چنین ویژگی‌ای نداشته باشند و اگر صابون بدن به‌صورت زده شود، احتمال ایجاد حساسیت وجود دارد.

گیاهی‌ها بهترند؟

با اینکه صابون، مانند کرم برای طولانی مدت روی پوست نمی‌ماند، ولی با این حال در زمان خرید باید کمی دقت کرد. صابون‌هایی که در آنها، ترکیبات گیاهی به‌کار رفته است، برای خرید، گزینه بهتری محسوب می‌شوند و می‌توانند به پوست، نرمی و لطافت ببخشند؛ البته این نوع صابون‌ها، معمولا با قیمت بالاتری به‌فروش می‌رسند.

گول اینها را نخورید

صابون‌هایی مانند خرچنگ و کوسه در بازار وجود دارند که سازندگان آنها مدعی هستند لک و مشکلات پوستی را کاملا از بین می‌برند. این صابون‌ها شاید تاحدودی بتوانند روی پوست تأثیر مثبت بگذارند ولی نباید از مصرف آنها انتظار معجزه و بهبود صددرصد داشته باشید. پس بهتر است به جای خرید این صابون‌ها از پزشک متخصص پوست کمک بگیرید.

حاوی نرم‌کننده باشد

تنوع صابون‌های مایع، از صابون‌‌های جامد بسیار بیشتر است. زمان خرید صابون مایع دستشویی باید به این نکته دقت کرد که حتما دارای مواد نرم‌کننده باشد. خرید مایع دستشویی به‌صورت فوم (کف آماده) بسیار بهتر است چون باعث کاهش مصرف آب و خود مایع می‌شود ضمن اینکه مایع شوینده کمتری وارد فاضلاب خواهد شد. علاوه بر این‌، استفاده از فوم، پوست را نرم نگه می‌دارد.

کاغذی‌های دوست داشتنی

صابون‌های کاغذی، به نسبت سایر صابون‌ها، چندان متنوع نیستند. برای خرید این صابون‌ها بهتر است آنهایی را انتخاب کنید که بسته‌‌بندی پلاستیکی دارند چون آن دسته از صابون‌هایی که بسته‌بندی کاغذی دارند، در تماس با آب، خیلی زود خراب می‌شوند.

صابون‌های سنتی بخرید اما...

صابون‌های سنتی، در گذشته طرفداران بسیار زیادی داشتند اما امروزه چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرند. این دسته از صابون‌ها بیشتر در عطاری‌ها به فروش می‌رسند و تنوع آنها چندان زیاد نیست. صابون‌هایی که بسته‌بندی ندارند و ظاهر آنها کج و کوله است، «صابون برگردون» نام دارند. این صابون‌ها در قدیم برای شست‌و‌شوی سر و بدن استفاده می‌شدند ولی در حال حاضر، بیشتر برای شست و شوی لباس به‌کار می‌روند. صابون‌‌های زیتون گزینه بهتری برای خرید هستند ولی این صابون‌های سنتی باید دارای بسته‌بندی باشند و روی آنها پروانه بهداشت و ساخت وجود داشته باشد. اگر این صابون‌ها مرغوب باشند، می‌توانند در پوست و مو، نرمی و لطافت ایجاد کنند.

قیمت:

قیمت صابون‌ می‌تواند با توجه به شرکت تولیدکننده (برند) و ترکیبات به‌کار رفته در آن، متفاوت باشد.

نوع صابون و قیمت (تومان)
4000 صابون خارجی حاوی نرم‌کننده
1500 صابون ایرانی معمولی بدون ترکیبات خاص
5000 صابون با ترکیبات گیاهی خارجی
3000 صابون مایع ایرانی کوچک
7000 صابون مایع خارجی کوچک
5000 فوم دستشویی ایرانی کوچک
2500 صابون کاغذی با بسته‌بندی پلاستیکی


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

نقاشی ساختمان نقاشی ساختمان قلی پور بلکا …لطفا نقاشی ساختمان قلی پور را با شماره بشناسیدآموزش قالی بافی آموزش بافت فرش با قلاب سلام دوستان براتون یه مدل فرش گذاشتم که با قلاب درست شده و شرکت داروسازی باریج اسانس تولید کننده داروهای …تولیدکننده داروهای گیاهی خرید گیاهان دارویی و قیمت شرکت داروسازی باریج اسانس اخبار خوزستان رییس انجمن صنفی کارخانجات آرد خوزستان گفت کارخانجات آرد در چند ماه گذشته ضررهای فوت کوزه گری نکات ریز خانه داری آرشیو روزمنو در کدبانو گری معجزه کنید نگهداری صحیح مواد غذایی کافه معماری پورتال تخصصی معماریباسلام به کافه معماری خوش آمدید توجه سایت و فروشگاه کافه معماری تاسیس شد کافه معماری مشاوره ی شغلی آرشیو …سلام من ترانه سال دارم والا و اندی سالمه دیپلم مکانیک دارم ولی خب تا حالا ‌طب اسلامی وسنتی حکیم عقیلی خراسانی پوستپوستخوب غذا بخورید و از مواد غذایی مغذی استفاده نمایید ، زیرا بدن شما مواد مغذی غذاها را نقاشی ساختمان نقاشی ساختمان قلی پور بلکا کاتالوگ بلکا نقاشی ساختمان نقاشی ساختمان قلی پور بلکا کاتالوگ بلکا نقاشی ساختمان در کرج نقاشی آموزش قالی بافی آموزش بافت فرش با قلاب سلام دوستان براتون یه مدل فرش گذاشتم که با قلاب درست شده و مهمترین اخبار خوزستان رییس انجمن صنفی کارخانجات آرد خوزستان گفت کارخانجات آرد در چند ماه گذشته ضررهای زیادی را شرکت داروسازی باریج اسانس تولید کننده داروهای گیاهی تولیدکننده داروهای گیاهی í خرید گیاهان دارویی و قیمت شرکت داروسازی باریج اسانس جهت کافه معماری پورتال تخصصی معماری باسلام به کافه معماری خوش آمدید توجه سایت و فروشگاه کافه معماری تاسیس شد کافه معماری فوت کوزه گری نکات ریز خانه داری آرشیو روزمنو، محبوب در کدبانو گری معجزه کنید نگهداری صحیح مواد غذایی بهترین مشاوره ی شغلی آرشیو انجمن های سلام من ترانه سال دارم والا و اندی سالمه دیپلم مکانیک دارم ولی خب تا حالا عملی کار ‌طب اسلامی وسنتی حکیم عقیلی خراسانی پوست پوست خوب غذا بخورید و از مواد غذایی مغذی استفاده نمایید ، زیرا بدن شما مواد مغذی غذاها را از داخل



لینک منبع :چطور بهترین نوع صابون را خریداری کنیم؟

چطور بهترین نوع صابون را خریداری کنیم؟ - آموزش - زندگی سالم - سلامت ... www.salamatnews.com/.../چطور-بهترین-نوع-صابون-را-خریداری-کنیم-‎Cachedچطور بهترین نوع صابون را خریداری کنیم؟ ۱۳۹۵/۱۱/۰۴ - ۱۳:۴۲ - کد خبر: 204263. چطور بهترین نوع صابون را خریداری کنیم؟ سلامت نیوز: صابون از هر نوعی که باشد یکی ... چطور بهترین نوع صابون را خریداری کنیم؟ | راستان نیوز پایگاه خبری ... www.rastannews.ir/.../19526-چطور-بهترین-نوع-صابون-را-خریداری-کنیم‎Cached23 ژانویه 2017 ... صابون از هر نوعی که باشد یکی از پر مصرف‌ترین محصولات به‌ویژه در خانه به شمار می‌رود و نقش بسیار مهمی در سلامت ما ایفا می‌کند. چطور بهترین نوع صابون را خریداری کنیم؟ - 24Khabar.com www.24khabar.com/.../چطور-بهترین-نوع-صابون-را-خریداری-كنیم/‎Cached12 مه 2017 ... اگر قصد خرید صابون جامد را دارید، پیش از هر چیز نوع مصرف خود را ... اگر این صابون‌ها مرغوب باشند، می‌توانند در پوست و مو، نرمی و لطافت ایجاد کنند. چطور بهترین نوع صابون را خریداری کنیم؟ - پایگاه خبری ستاره ها tnews.ir/news/fcdc78657279.html‎Cached23 ژانویه 2017 ... صابون از هر نوعی که باشد یکی از پر مصرف ترین محصولات به ویژه در خانه به شمار می رود و نقش بسیار مهمی در سلامت ما ایفا می کند.شاید همین ... چطور بهترین نوع صابون را خریداری کنیم؟ - دکتر روزبه کاظمی tabassomclinic.ir/news/.../چطور-بهترین-نوع-صابون-را-خریداری-کنیم‎Cachedچطور بهترین نوع صابون را خریداری کنیم؟ ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ ۱۶:۰۶ | ۰ نظر. سلامت نیوز: صابون از هر نوعی که باشد یکی از پر مصرف ترین محصولات به ویژه در خانه به شمار می ... چطور بهترین نوع صابون را خریداری کنیم؟ - مجله ونوس - دانشنامه فرزند https://mag.farzand.net/.../چطور-بهترین-نوع-صابون-را-خریداری-کنیم؟/‎Cached19 آوریل 2017 ... صابون از هر نوعی که باشد یکی از پر مصرف ترین محصولات به ویژه در خانه به شمار می رود و نقش بسیار مهمی در سلامت ما ایفا می کند. شاید همین ... چطور بهترین نوع صابون را خریداری کنیم؟ rooykard24.com/news/.../چطور-بهترین-نوع-صابون-را-خریداری-کنیم‎Cached24 ژانویه 2017 ... سلامانه : صابون از هر نوعی که باشد یکی از پر مصرف‌ترین محصولات به‌ویژه در خانه به شمار می‌رود و نقش بسیار مهمی در سلامت ما ایفا می‌کند.شاید همین ... چطور بهترین نوع صابون را خریداری کنیم؟ - سلامت 118 https://www.salamat118.com/.../چطور-بهترین-نوع-صابون-را-خریداری-کنیم؟‎Cached28 ژانویه 2017 ... پزشکی و سلامت جسم, نکته ها و دانستنی های سلامت, چطور بهترین نوع صابون را خریداری کنیم؟ راهنمای انتخاب صابون برای انواع پوست - راستینه - سایت پزشکی و ... https://rastineh.com/راهنمای-انتخاب-صابون-برای-انواع-پوست/‎Cachedصابون، ماده‌ای دوقطبی است که یک قطب آن می‌تواند مواد محلول در آب را در خود حل کند و ... زیادی برای خرید صابون خاصی راغب شوند اما شوینده باید متناسب نوع پوست فرد ... چطور بهترین نوع صابون را خریداری کنیم؟ khabarooz.com/post/179976 سلامت نیوز : صابون از هر نوعی که باشد یکی از پر مصرف ترین محصولات به ویژه در خانه به شمار می رود و نقش بسیار مهمی در سلامت ما ایفا می کند.شاید همین پرمصرف ...