مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

جاهای ترسناک و دیدنی روسیه برای گردشگری

[ad_1]
مفیدستان:

تور روسیه معمولاً برای جاذبه های تاریخی و مناظر شگفت انگیزش معروف است اما برخی از اماکن روسیه نیز هستند که با وجود نداشتن قدمت تاریخی زیاد به دلایلی بعنوان جاذبه گردشگری شهرت یافته اند.

به گزارش آلامتو و به نقل از الی گشت؛ روسیه یک کشور بزرگ و باستانی است که در آن برخی مناطق به دلایل مختلف خالی از سکنه شده ‌اند و مدت طولانی است که کسی در آنها زندگی نمی‌کند. به این ترتیب، در حال حاضر توریست ‌ها می ‌توانند از این شهرهای ارواح و خانه ‌های رها شده دیدن کنند و زندگی گذشتگان را متصور می‌ شوند.

بنابراین شرایط برای یک سفر ماجراجویانه آماده است. با ما همراه باشید تا با ۱۰ مکان خالی از سکنه و ترسناک در روسیه آشنا شوید:

cape_aniva_lighthouse_sakhalin_russia

فانوس اتمی، کیپ آنیوا (جزیره ساخالین) (Atomic Lighthouse, Cape Aniva (Sakhalin Island))

در سال ۱۹۳۹، فانوس اتمی توسط معماری به نام میورا شینوبو (Miura Shinobu) در جزیره ساخالین ساخته شد. این فانوس یک ساختمان فنی پیچیده است که طراحی منحصر به فردی دارد. این بنا بر روی یک دیزل ژنراتور راه اندازی شده و شامل یک باتری پشتیبان اضطراری است.

در سال ۱۹۹۰، این فانوس دریایی با هدف صرفه‌ جویی در هزینه‌ ها با انرژی هسته‌ ای مجدداً شروع به کار کرد. با این حال، در ادامه این ساختمان از کار افتاد و رها شد. در سال ۲۰۰۶، ارتش روسیه دو تاسیسات ایزوتوپی (از جمله فانوس اتمی مورد بحث) این کشور را از چرخه فعالیت خارج کرد و دیری نگذشت که این فانوس دریایی مورد هجوم غارتگران قرار گرفت. در حال حاضر، این فانوس دریایی خالی و رها شده است و در انتظار رستاخیزی جدید برای فعالیت و حیات می باشد.

معدن الماس میر در یاکوتیا (“Mir” Diamond Mine, Yakutia)

معدن الماس میر در یاکوتیا زمانی منبع اصلی درآمد و شغل برای مردم این منطقه بود. این معدن روباز و عظیم بخش اعظمی از الماس روسیه را تولید می‌کرد و شهر یاکوتیا که در اطراف آن ساخته شده بود، بسیار شلوغ و پر از جنب و جوش بود. الماس کمیاب این معدن در اعماق بسیار پایین زمین قرار داشت و به این ترتیب، به مرور زمان بهره ‌برداری از آن به لحاظ هزینه‌ کارگران و … به صرفه نبود. بنابراین، معدن مورد بحث به حال خود رها شد و وقتی از بالا به آن نگاه می‌کنید مانند یک حفره در وسط روسیه است و به همین دلیل هنوز این کشور به عنوان یکی از پنج کشور بزرگ جهان که دارای معادن روباز است، شناخته می ‌شود.

abandoned_hotel_northern_crown

هتل پنج ستاره نورثرن کراون (Northern Сrown) در سن پترزبورگ

در سال ۱۹۸۸، اتحاد جماهیر شوروی یک هتل پنج ستاره مشرف به رودخانه Karpovki را در سنت پترزبورگ ساخت. پروژه ساخت این هتل با سرعت به پیش رفت، امّا، در نهایت به دلیل مشکلات مالی ساخت آن متوقف شد. مهم اینکه، در حال حاضر این بنا به حال خود رها شده و ویرانی آن، از شهرهای اطراف قابل مشاهده است.

حتی در حال حاضر، ۲۵۰ اتاق لوکس در این هتل وجود دارد که با کمی تعمیر و غبارزدایی قابل استفاده هست. امّا، این ساختمان در حال حاضر از سوی مسوولان غیر قابل تعمیر و استفاده تلقی شده و بدون اینکه شانسی برای حیات به آن داده شود، به حال خود رها شده است.

abandoned_dagdizel_makhachkhala_russia

کارخانه داگ دیزل (Dagdizel Plant) در داغستان

کارخانه داگ دیزل در نزدیکی ماخاچکالا (Makhachkala) در داغستان قرار دارد و به عنوان مرکزی برای آزمون سلاح‌ های نیروی دریایی روسیه ساخته شده است. این کارخانه در سال ۱۹۳۹ میلادی مورد بهره ‌برداری قرار گرفت، امّا، حیات آن زیاد طول نکشید و با تغییر نیازهای نظامی این کشور به حال خود رها شد. اکنون نیز این کارخانه در دریای خزر رها شده است و باید دید که در آینده مجدداً مورد استفاده قرار می‌گیرد یا تخریب خواهد شد.

این کارخانه به اندازه دو مایل و نیم از ساحل فاصله دارد و به همین دلیل حتی بازدیدهای غیرقانونی از آن نیز بسیار اندک است و تنها بازدیدکنندگان آن برخی از پرندگان هستند.

abandoned_castle_zakhluchye

بنای مذهبی رها شده زاخلوچی در مسکو (Zakhluchye)

در یک منطقه جنگلی و زیبا در ساحل یک دریاچه کوچک در نزدیکی مسکو، بنای مذهبی رها شده قرار دارد که طی دهه ‌ها اسیر تخیلات عده زیادی از مردم بوده است. این معبد اواخر قرن نوزدهم، توسط ای.اس خرنوف (A. S. Khrenov) یکی از معماران مطرح آن زمان ساخته شد.

در حال حاضر، این ساختمان در وسط باغی که درختان در هم تنیده ‌ای دارد، قرار گرفته و شامل سالن‌ های درهم و برهم و برج‌ های عجیب و جالبی است.

دیوارهای داخل ساختمان با رنگ‌های روشن رنگ ‌آمیزی شده است، امّا، اکنون رنگ دیوارها به شدت خراب شده است، لیکن با این وجود کاشی‌ کاری‌ های پیچیده آن جذابیت خاصی دارد و این بنا را به یکی از مکان ‌های واقعاً باشکوه در زمان خودش تبدیل کرده است.

khovrinskaya_hospital_moscow

بیمارستان خورینسکایا (Khovrinskaya) در مسکو

ساخت بیمارستان خورینسکایا در زمان اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۸۰ در مسکو آغاز شد. با این حال، این پروژه قبل از تکمیل به دلیل کمبود بودجه به حال خود رها شد.

از سویی دیگر، بیمارستان بر روی یک پایه ضعیف ساخته شده است، توضیح اینکه مکان ساخت این بیمارستان در گذشته بخشی از یک رودخانه بوده و به همین دلیل برای ایجاد یک ساختار بزرگ مانند بیمارستان مناسب نیست.

  • این ساختمان یک مکان خطرناک برای کشف است و تا کنون سهم بسزایی در بروز برخی حوادث و حتی بعضی مرگ و میرها داشته است. در واقع، چیزهای عجیب و وحشتناکی در این بیمارستان رها شده که اسطوره ‌ها و افسانه ‌های متعددی درباره آنها در میان مردم رواج یافته است. البته، تمایز اسطوره ها از واقعیات درباره این بیمارستان سخت است، امّا، آنچه بدیهی است اینکه، بیمارستان خورینسکایا مکان امنی برای کنجکاوی و اکتشاف نیست.

kadykchan_abandoned_town_in_russia

دهکده کادیکچان (Kadykchan Village) در ماگادان (Magadan Oblast)

روستای کادیکچان به طور رسمی با عنوان “جامعه بدون جمعیت” شناخته می ‌شود و به تعبیری رمانتیک آن را “شهر ارواح” می ‌نامند.

این روستا به عنوان یک روستای معدن زغال سنگ در طول جنگ جهانی دوم تاسیس شد، اما پس از بروز یک انفجار که منجر به مرگ چندین نفر شد، به حال خود رها شد. پس از تعطیلی این معدن، ساکنان شهر نیز آن را تخلیه کردند و به شهرها و روستاهای دیگر کوچ کردند، حتی برخی از ساکنان این منطقه اموال خود را نیز در آنجا رها کردند.

تا سال ۲۰۱۰، در این شهر ساکنان رسمی وجود نداشتند و تنها برخی مالکان متصرف در آن حضور داشتند و قرار بود که این شهر به صورت کامل تخریب شود. در حال حاضر، امکان بازدید از این شهر وجود دارد، امّا، احساس ناآرامی و وحشت بر بازدیدکنندگان غلبه می‌کند.

rsz_abandoned_submarine_base_kamchatka_russia

پایگاه زیردریایی بچوینکا (Bechevinka) در کامچاتکا (Kamchatka)

روستای بچوینکا در کامچاتکا خالی از سکنه می‌باشد و واقعا شرم آور است که حتی افراد برای لذت بردن از مناظر زیبای کوه‌ های این روستا نیز به آن سفر نمی‌کنند.

در گذشته، این مکان زیبا، بخشی از پایگاه نیروی دریایی شوروی بود و به دلیل شرایط کوهستانی که داشت انتخاب شده بود. البته مناظر زیبای کوهستانی و ارائه سرپناه و حریم خصوصی از جمله دلایل انتخاب این منطقه بوده است.

این مرکز در دهه ۶۰ تاسیس شد و به مدت ۳۰ سال فعال بود تا اینکه در نهایت رها شد. بسته شدن این مرکز به تعطیلی یکی از روستاهای همجوار و منطقه‌ای که در سمت چپ آن قرار داشت و الان به عنوان یک حیات وحش مطرح است، انجامید. با این حال، این ایستگاه ویژگی‌هایی دارد که آن را تبدیل به مکانی ایده ‌آل برای یک پایگاه نظامی کرده است و امکان احیایش وجود دارد.

sanatorium_energy_moscow_russia

ساناتوریوم انرژی (Sanatorium Energy) در مسکو

ساناتوریوم انرژی ایستگاهی است که به شیوه ‌ای نوین بر بالای یک ساختمان بلند ساخته شده است. اگرچه این بنا طی سال‌ ها مورد استفاده قرار نگرفته و احتمال تخریب آن زیاد است، امّا، نشانه ‌هایی از تولد دوباره آن وجود دارد.

این بنا در خارج از مسکو و در نزدیکی یک سری از استخر‌هایی که به دلیل ماهیگیری در آنها محبوب هستند، قرار دارد. در حال حاضر، ساختمان‌ های جدیدی در اطراف این مرکز به وجود آمده و هتل‌ هایی نیز وجود دارند که شرایط را برای اقامت مسافران مهیا می‌کنند. به این ترتیب، اکنون امکان اقامت مسافرانی که قصد دارند از فشار و شلوغی مسکو رها شوند، در اطراف این مرکز وجود دارد.

abandoned_hospital_vladimir_oblast_russia

بیمارستان زنان و زایمان (Maternity Hospital) در ولادیمیر

در قرن هجدهم، یک بیمارستان مدرن در شهر ولادیمیر روسیه ساخته شد. این بیمارستان برای خدمات رسانی به قربانیان جنگ در نظر گفته شده بود، امّا، زمانی که این نیاز برطرف شد به مرکزی برای ارائه خدمات در زمینه زنان و زایمان تبدیل شد. البته بعدها این شهر و بیمارستان به حال خودشان رها شدند.

اگر از این بیمارستان بازدید کنید، به دلیل وحشتناک بودن آن، تعجب می‌کنید که آیا واقعاً زنان در آن نوزادان خود را به دنیا می آورده‌اند. این ساختمان در نگاه اول نه یک بیماستان بلکه یک اتاق شکنجه به نظر می‌آید. ابزارهای فرسوده و صندلی‌ ها و تخت های سخت آن بسیار ناخوشایند هستند و کاشی‌کاری ‌های از رده خارج و درب و پنجره ‌هایش به جای جذابیت بخشیدن به آن، آن را به مکانی غیرجذاب تبدیل کرده‌ است.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

مکان های دیدنی ،جاذبه های گردشگری جهان ،مکانهای …تور ترکیهمکان های گردشگری جهانتورگردشگری سواحل آنتالیاجاذبه های گردشگری جهانتور ترسناک ترین و عجیب ترین جاذبه های گردشگری جهانمکانهایی عجیب و ترسناک برای گردشگری در همه جای دنیا مکان های عجیبی وجود دارند که جهانگردی سایت تفریحی و سرگرمی کلیه حقوق مادی و معنوی و قالب این وب سایت متعلق به جذاب می باشدعکس های دیدنی از ترسناک ترین و دلهره آورترین نقاط …قلعه بران قلعه بران در همسایگی براشوف رومانی یکی از ساختمان های ملی و مشهور رومانی استمکان های دیدنی ایران ،جاذبه های گردشگری جهان …جاذبه های گردشگریتور گردشگریمکان های دیدنی موزه طبیعت و انسان اجساد مومیایی و مجله سفر مسافرت کجا بریم؟ معرفی مقاصد گردشگریبرای یک جاذبه گردشگری شگفت انگیز نیازی نیست حتماً به خارج از کشور سفر کنید اگر عکس های جالب و دیدنی عکس های جالب و دیدنیعکس های جالبتصاویر عاشقانهتصاویر جالبعکسهای داغ روزعکس داغ اماکن دیدنی سال پیش، در پائیز سال ، دو دوست به نام های و رویایی برای ساخت خانه آشنایی با مکانهای گردشگری تفلیس پایتخت …تفلیس در گذشته‌های دور ابتدا در طول سواحل رودخانه رشد کرد بعدها با افزایش جمعیت ساخت سایت سرگرمی، تفریحی، جالب، خواندنی، عکس، اس ام …عکسفالاس ام اسعکس های خنده دارطنزفال حافظتاروتعکس های بازیگرانپزشکی و سلامتی مکان های دیدنی ،جاذبه های گردشگری جهان ،مکانهای تفریحی جهان تور ترکیهمکان های گردشگری جهانتورگردشگری سواحل آنتالیاجاذبه های گردشگری جهانتور اروپا جهانگردی سایت تفریحی و سرگرمی کلیه حقوق مادی و معنوی و قالب این وب سایت متعلق به جذاب می باشد ترسناک‌ترین مکان‌های دیدنی دنیا جاهای ترسناک تصاویر ترسناک موزه تاریخ پزشکی موترتالاب ترانکفروشگاه جادوگری سوناراجزیره عکس های دیدنی از ترسناک ترین و دلهره آورترین نقاط دنیا با جذاب ترین و زیباترین زنان روسیه آشنا شوید عکس مرد ضد ضربه چینی عکس زندگی شاد دختر مجله سفر مسافرت کجا بریم؟ معرفی مقاصد گردشگری برای یک جاذبه گردشگری شگفت انگیز نیازی نیست حتماً به خارج از کشور سفر کنید اگر مسیرتان به زیباترین کاخ‌های سلطنتی دنیا کدامند؟ قصرهای دیدنی و توریستی کاخ های سلطنتی بسیار زیبایی در جهان وجود دارند که بازدید از آنها برای عموم آزاد است و هر مناطق دیدنی کانادا، تصاویری از شهر ونکوور کانادا، جاذبه های مکان های دیدنی و گردشگری بندر دیر تصویر آکاایران مکان های دیدنی و گردشگری بندر دیر اماکن دیدنی سال پیش، در پائیز سال ، دو دوست به نام های و رویایی برای ساخت خانه هایی عکس های فانتزی ترسناک از اسکلت جذاب عکس های فانتزی ترسناک از اسکلت تصاویر فانتزی ترسناک عکس اسکلت ترسناک جدید ترین عکسهای عکس های دیدنی جهان، تصاویر دیدنی جهان، بهترین مناطق جهان تصاویر دیدنی جهان،مناظر دیدنی جهان،نقاط دیدنی جهان،دیدنی جهان،دیدنی های جهان،دیدنی جهان



لینک منبع :جاهای ترسناک و دیدنی روسیه برای گردشگری

Images for جاهای ترسناک و دیدنی روسیه برای گردشگری جاهای ترسناک و دیدنی روسیه برای گردشگری و تور روسیه - آلامتو www.alamto.com/russia-scary-places.html‎Cached24 ژانویه 2017 ... جاهای ترسناک و دیدنی روسیه برای گردشگری:تور روسیه معمولاً برای جاذبه های تاریخی و مناظر شگفت انگیزش معروف است اما برخی از اماکن روسیه نیز ... مکان های ترسناک و دیدنی در روسیه - الی گشت https://www.eligasht.com/Blog/travelguide/enjoy-fears-in-russia/‎Cached Rating: 5 - 1 vote 8 دسامبر 2016 ... اگر شما هم عاشق مکان های ترسناک و متروکه هستید، در سفر به روسیه ... ۱۸ آذر, ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵ دیدنی های جهان, روسیه, سفر, گردشگریتیم خبری الی گشت. مکانی دیدنی اما ترسناک در روسیه برای گردشگران (عکس) - ایران ناز www.irannaz.com/spectacular-location-but-terrible-in-russia-for-another.html‎Cachedدر جمهوری اوستیای شمالی، در روسیه گورستانی باستانی واقع شده است این روستا با نام یونانی Dargavs شناخته میشود و به نام شهر مردگان معروف است د. میهن مگ - جاهای ترسناک و دیدنی روسیه برای گردشگری https://mihanmag.com/.../جاهای_ترسناک_و_دیدنی_روسیه_برای_گردشگری‎Cached24 ژانویه 2017 ... تور در روسیه معمولا در مورد نشانه های تاریخی و جاذبه های شگفت انگیز از معروف اما برخی از مکان ها نیز وجود دارد که عدم تاریخی بالا برای برخی از این ... عجایب هفت گانه روسیه - بیتوته www.beytoote.com/iran/wonders/seven1-wonders-russia.html‎Cached Similarمکانهای گردشگری روسیه عجایب هفت گانه روسیه ,دریاچه بایکال ,دره آب فشان‌ها ,کاخ ... باسیل یکی از برجسته ترین و قابل توجه ترین بناهای تاریخی روسیه کهن است. ۱۰ جاذبه گردشگری ترسناک + عکس - بیتوته www.beytoote.com/iran/.../pictures2-scary2-attraction.html‎Cached Similarترسناکترین مکانهای گردشگری مکان های ترسناک در جهان وحشتناک ترین ... دنیا, عجایب گردشگری,چاپلا دو اوسوس,موزه شکنجه در آمستردام,مکان تاریخی درگاه آرتور, موزه مرگ. ... جزیره دیکسون، در شمال سرزمین کراسنویارسک روسیه ،ساحل دریای کارا واقع ... رعب انگیزترین مکان‌های جهان - بیتوته www.beytoote.com/iran/.../intimidating2-placess2-world.html‎Cached Similarرعب انگیزترین مکان‌های جهان ترسناک ترین مکانهای گردشگری مکان‌های ترسناک ... شهر ارواح در ژاپن,گورستان پراگ, دخمه‌ای در پاریس,عجایب گردشگری,مکانهای دیدنی جهان. عجایب چهارگانه ترسناک ایران - بیتوته www.beytoote.com/iran/wonders/wonder2-horror1-iran.html‎Cached Similarوحشتناک ترین مناطق گردشگری ایران ترسناک ترین مناطق ایران عجیب ترین مناطق ... جزیره دیکسون، در شمال سرزمین کراسنویارسک روسیه ،ساحل دریای کارا واقع است جزیره ... این منطقه‌ در جاده‌ای که از جنوب مشهد به سمت کوه‌های بینالود و مشخصا روستای دیدنی مغان و غار آن منتهی .... تور اروپا,مکان های تفریحی اروپا,جاذبه های گردشگری اروپا ... مکان های ترسناک و عجیب ایران را بشناسید + تصاویر - نمناک namnak.com/مکان-های-ترسناک.p29672‎Cachedماجراجویی در مناطق ترسناک یکی از جذابیت های گردشگری است، برای همین هر از گاهی فهرستی از جاذبه های گردشگری عجیب و ترسناک بیرون می آید که راهنمایی می شود ...