مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مکان های دیدنی و تفریحات ارمنستان

[ad_1]
مفیدستان:

خرید تور ارمنستان نیازی به تحقیق زیاد ندارد  چراکه بعد از خرید این تور گردشگری شگفت انگیز شما عازم کشوری خواهید شد که از هر نظر جذاب است و مسلماً شما را راضی نگه میدارد.

به گزارش آلامتو و به نقل از الی گشت؛ معمولاً وقتی تصمیم می گیرید برای سفر برنامه ریزی کنید، ارمنستان اولین کشوری نیست که به ذهنتان می رسد، اما ما می خواهیم نظرتان را عوض کنیم. ما در این مطلب ۷ کار جالبی را که می توان در ارمنستان انجام داد را به شما معرفی می کنیم:

%d5%a7%d5%bb%d5%b4%d5%ab%d5%a1%d5%ae%d5%b6%d5%ab_%d5%b4%d5%a1%d5%b5%d6%80_%d5%bf%d5%a1%d5%b3%d5%a1%d6%80

بازدید از ویرانه ها و کلیساهای بسیار زیبا

ارمنستان اولین کشوری است که در سال ۳۱۰ میلادی، یعنی بیش از ۱۷۰۰ سال پیش، مسحیت را به عنوان دین رسمی کشور اعلام کرد. از آن زمان به بعد کلیساهای زیادی ساخته شده اند که به مرور بازسازی شده اند و شما می توانید این عبادتگاه های فوق العاده زیبا که متعلق به قرون گذشته هستند را از نزدیک ببینید. تاریخچه غنی این کلیساها راهی برای مرور و بررسی قرون گذشته است. از جمله این کلیساهای زیبای تاریخی می توان به مکان مقدس زیبای گغارد، که یک مکانی تاریخی غار مانند است که در دل کوه کنده شده است، مکان مقدس خور ویراپ، جایی که در آن سنت گریگور روشنگر به مدت ۱۳ سال در یک چاه عمیق زندانی بود و مکان مقدس افسانه ای تاتو که روبروی کوه آرارات ساخته شده است، اشاره کرد.

مقاله مرتبط: جاهای دیدنی ارمنستان

maxresdefault-2

لذت بردن از غذاهای خوشمزه محلی

ما این شانس را داشتیم که در کافه صلیب وحدت (Cross of Unity) دراچمیاتزین (Echimiazin)، که یک کافه متفاوت است و در آن کودکان به صورت رایگان هنر یاد می گیرند و افراد معلول در آن کار می کنند، غذا بخوریم. در رستوران دیگری که دارند، غذاهای محلی مانند موراش (مرغ خرد شده با نخود سبز) و کوفته هم سرو می کنند. ارمنی ها عاشق نان لواش تنوری هستند. نان لواش را می توان تا یک سال نگهداری کرد بدون اینکه خراب شود. به همین خاطر زنان هر چند وقت یک بار مقدار زیادی نان می پزند، تا در ماه های آینده استفاده کنند. ارمنی ها همه غذا ها حتی برنج را هم با نان می خورند!

تفاوت روش پخت نان لواش در ارمنستان با سایر مناطق، در تنور پخت نان است که در اینجا در کف زمین و در سایر کشورها از جمله ایران و کشورهای آسیای مرکزی، در روی زمین قرار دارد.

turk_kahvesi_-_bakir_cezve

نوشیدن قهوه معروف ارمنی

تفاوت قهوه ارمنی با سایر قهوه ها در نحوه دم کردن آن است. ارمنی ها معمولاً قهوه را آسیاب می کنند، به آن آب اضافه کرده و در قوری مخصوصی که بالای آن باریک تر است، می جوشانند. وقتی کف کرده و شروع به بالا آمدن کرد، قهوه آماده شده است. آنها قهوه را غلیظ و بدون شکر، همراه با تفاله هایی که ته فنجان ته نشین می شود، می خورند. شما هم امتحان کنید! برخی از محلی ها عقیده دارند که بعضی ها با نگاه کردن به باقی مانده داخل فنجان قهوه، می توانند آینده را پیشگویی کنند.

14pinkgov

بازدید از ایروان، «شهر صورتی» ارمنستان

وقتی وارد ایروان می شوید، معماری زیبای ساختمان هایی که از سنگ های آتشفشانی صورتی رنگ ساخته شده اند، بسیار جلب توجه می کند. به همین علت است که ایروان را «شهر صورتی» و گاهی شهر سنگ ها می نامند. ایروان شهری توسعه یافته است با معماری مدرن، مراکز فرهنگی(اوپرا)، موزه ها و مجسمه ها و یادبودهای تاریخی گوناگون از جمله میدان جمهوری، بنای یادبود نسل کشی، بنای یادبود مادر ارمنستان، بازار هنر ورنیساژ است. بازدید از دیدنی های اصلی این شهر حداقل یک روز کامل زمان می برد.

Garni Temple

بازدید از تنها بنای مذهبی پاگان – مکان مقدس گارنی

این تنها بنای پاگان باقی مانده در کل ارمنستان است. زمانی که مسیحیت وارد ارمنستان شد، تمامی بنای مذهبی پاگان ویران و به جای آنها کلیسا ساخته شد، به غیر از بنای گارنی، که به دلیل زیبایی خاصی که دارد، تخریب نشد و به جای تخریب این بنا در کنار آن کلیسایی بزرگتر و بلندتر از ساختمان قبلی ساختند.

lake-sevan-armenia

بازدید از دریاچه زیبای سوان

در زبان ارمنی «سِ» یعنی سیاه و«وان» یعنی دریاچه و«سوان» به معنای دریاچه سیاه است.این دریاچه ۵ درصد از کل ارمنستان را تشکیل داده است و مهم ترین دریاچه کشور است. سوان دومین دریاچه مرتفع آب شیرین بزرگ دنیا است، که دو هزار متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد. دریاچه در گذشته ۲۰ متر عمیق تر و در نتیجه بزرگتر بوده است. در زمان شوروی سابق، روس ها برای برداشت آب دریاچه برای آبیاری و تولید برق، سطح دریاچه را در حدود ۲۰ متر پایین آوردند. دولت ارمنستان برای جلوگیری از نابودی دریاچه، درسال ۲۰۰۴ کانالی را برای تثبیت میزان آب دریاچه ایجاد کرد.

noratus_khachkars

بازدید از خاچکار ها در قبرستان نوراتوس

شهرت قبرستان نوراتوس به دلیل وجود بیش از هزار خاچکاری (صلیب سنگی ) است که بر روی آنها کنده کاری های بسیار زیبا و خاصی صورت گرفته است. بر روی یکی از این خاچکارها صحنه ای از عروسی حکاکی شده بود، چون آنها معتقدند با شادی می توان بر مرگ غلبه کرد. در روی یکی از قبرها تکه های شیشه ریخته شده بود، که ماجرای آن مربوط به افسانه ای متعلق به قرن نوزدهم است. در قرن نوزدهم راهبی به نام ترکاراپت هوانسی هواکیمیان در مکان مقدرسی نزدیک روستا زندگی می کرد و مسوول برگزاری مراسم تدفین در نورادوز بود و چون از این مکان مقدس تا قبرستان ۲ ساعت راه بود، او تصمیم می گیرد در جایی در قبرستان زندگی کند تا به سن ۹۰ سالگی می رسد. وقتی به این سن رسید از شاگردش می خواهد او را زنده به گور کند. او در آخرین حرف هایش می گوید : من از مرگ نمی ترسم. دوست دارم تو هم نترسی. از چیزی جز خدا نترس. بگذار هرکس که می ترسد نزد من بیاید. بر روی سنگ قبر آب بریز، آب بنوش، صورت، دست ها و پاهایت را با آن بشوی و بعد از آن شیشه آب را بشکن تا ترس از تو دور شود. تا امروز مردم بر سر قبر این راهب می آیند تا این مراسم را برگزار کنند و تکه های شیشه ها را در اطراف قبر رها می کنند.

60593101

اسکی و استراحت در منطقه زیبای تزاخکازور Tsaghkadzor

در اینجا می توانید اسکی و اسنوبورد کرایه کنید و یک بالابر شما را به ایستگاه های مختلف می برد. قیمت ها بسیار ارزان است و می توانید با چیزی حدود ۱۲ دلار وسایل اسکی را برای یک روز کامل کرایه کنید. هزینه بالابر هم جدا است.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

مکان های دیدنی ،جاذبه های گردشگری جهان ،مکانهای …تور ترکیهمکان های گردشگری جهانتورگردشگری سواحل آنتالیاجاذبه های گردشگری جهانتور ترسناک‌ترین مکان‌های دیدنی دنیادور دنیا با یک کلیک ترسناکترین مکان‌های دیدنی دنیا مکان مرموز و شگفت انگیز در کره زیباترین مکان های دیدنی شهر دبیدختر تماشاچی فوتبال برزیل زیباترین انتخاب شد عکس تفریحات جالب و عجیب افراد معروف و تور ارمنستان آرمن اماکن دیدنی و تفریحیسوان دریاچه سوان دیدنی های ارمنستان ایروانتفریح در ارمنستانموزهای ارمنستان تور ارمنستان آرمن رستوران های ارمنستان وقیمت …اطلاعات کامل در خصوص رستورانهای ارمنستان قیمت غذا در ارمنستان آدرس رستوران و دیدنی های آنتالیا ترکیه آنتالیادیدنیهایآنتالیادیدنی های آنتالیا آنتالیا پایتخت توریستی ترکیه به شمار می رود و مردم مهمان دیدنی های تایلند دیدنیهایتایلنددیدنی های تایلند کشورتایلند با نام رسمی پادشاهی تایلند و نام سابق سیام گرجستان کشور زیبا کاملترین اطلاعات راببیتد و …معرفی ایرلاین های داخلی و خارجی با تنوع در قیمت بلیط معرفی هتل های مناسب با بودجه و دیدنی های بانکوک دیدنیهایبانکوکبانکوک شهری پر از جاذبه ، جاهای دیدنی ، توریستی و از شهرهای پر سر و صدا، شلوغ، رنگارنگ معرفی جاذبه های گردشگری بالی لست سکندشرایط آب و هوایی بالی در ماههای مختلف سال بیشترین کمترین بالی شرایط آب و هوایی در مکان های دیدنی ،جاذبه های گردشگری جهان ،مکانهای تفریحی جهان تور ترکیهمکان های گردشگری جهانتورگردشگری سواحل آنتالیاجاذبه های گردشگری جهانتور اروپا ترسناک‌ترین مکان‌های دیدنی دنیا دور دنیا با یک کلیک ترسناکترین مکان‌های دیدنی دنیا مکان مرموز و شگفت انگیز در کره زمین تور ارمنستان آرمن رستوران های ارمنستان وقیمت رستوران و اطلاعات کامل در خصوص رستورانهای ارمنستان قیمت غذا در ارمنستان آدرس رستوران و رستوران در گرجستان کشور زیبا کاملترین اطلاعات راببیتد و ارزانترین تور معرفی ایرلاین های داخلی و خارجی با تنوع در قیمت بلیط معرفی هتل های مناسب با بودجه و شرایط شما تور ارمنستان آرمن اجاره آپارتمان درارمنستان و نرخ اجاره منزل ویلای خوابه در ارمنستان نوع آپارتمان خوابه مکان آیگستان موقعیت دقیقه تا مرکز معرفی جاذبه های گردشگری بالی لست سکند موزه بالی این موزه یکی از بهترین‌ها در اندونزی است و مجموعه‌ ای با‌شکوه از حکاکی‌های پاتایا آب و هوای پاتایا مینی سیام پاتایا آب و هوای پاتایا مینی سیام جاذبه های تفریحی و گردشگری پاتایادر کشور تایلند که برترین تفریحات گردشگری در ترکیه لست سکند خیلی زیبا بود لست سکند من بارها ترکیه رفتم به غیر از استانبول و انتالیا تو لیست بالا جای زیباترین مکانهای توریستی دنیا که دیدن آنها شانس میخواهدتصاویر زیباترین مکانهای توریستی بر روی همین کره خاکی مکان هایی وجود دارند که شاید هیچکدام از ما تور استانبولتور لحظه آخری استانبول ترکیه زمستان دی بهمن قیمتتوراستانبول هتل وو استانبول هتل ۵ ستاره وو استانبول در سال ٢٠٠٧ ساخته شده ویک هتل عالی برای سفر های کاری



لینک منبع :مکان های دیدنی و تفریحات ارمنستان

جاذبه های گردشگری ارمنستان - دلتابان www.deltaban.ir/agency-attraction-20-جاذبه-های-گردشگری-ارمنستان‎Cached Similarایروانشهر ایروان یکی از سه شهر مهم قفقاز جنوبی، پایتخت ارمنستان و محبوب ارمنیان ... کل ارمنستان را دربرمی گیرد ، و صومعه شبه جزیره یکی از مکان های دیدنی بسیار .... مجموعه روباز تفریحات آبی در دو هکتار، شامل استخر شنای موج دریا، جکوزی بار، ... 10 تفریح جنجالی ارمنستان! - ایران دهکده https://irandehkadeh.com/news.cfm?id=826‎Cachedبا توجه به انتخاب ها و اولویت هایی که در تور ارمنستان برای خود در نظر میگیرید باید به این نکته توجه کنید که در ارمنستان جاهای دیدنی و تفریحات متنوعی وجود دارد که ... مکان های دیدنی و تفریحات ارمنستان - آلامتو www.alamto.com/armenia-things-to-do.html‎Cached24 ژانویه 2017 ... مکان های دیدنی و تفریحات ارمنستان:خرید تور ارمنستان نیازی به تحقیق زیاد ندارد چراکه بعد از خرید این تور گردشگری شگفت انگیز شما عازم ... زورق: 10 دیدنی که باید در سفر به ایروان ببینید zoraq.com/armenia/.../10-دیدنی-که-باید-در-سفر-به-ایروان-ببینید‎Cachedماتناداران، در حقیقت کتابخانه باستانی ارمنستان محسوب می‌شود که کتاب‌های خطی ... شده بر روی سنگ‌هایی است که خاچکار آن‌ها را از مناطق باستانی اطراف ایروان، جمع کرده. Armenia Tour | مراکز تفریحی ارمنستان armeniatour.info/جاذبه-های...ارمنستان/مراکز-تفریحی-ارمنستان‎Cached Similarارائه میشود از مهمترین اماکن تفریحی ارمنستان میتوان به پارک دنیای آب ایروان ... ارمنستان استریب کلاب را بیشتر بعنوان یکی از تفریحات شبانه در ارمنستان یاد می ... تور ارمنستان | آرمن12 | اماکن دیدنی و تفریحی www.armen12.com/didani.html‎Cached Similarاماکن دیدنی ارمنستان و اماکن تفریحی ارمنستان. سوان ,دریاچه سوان , دیدنی های ارمنستان ,ایروان,تفریح در ارمنستان,موزهای ارمنستان ,دنیای آب ,. اماکن دیدنی ارمنستان و ... معرفی جاذبه های گردشگری ارمنستان (ایروان) | لست سکند lastsecond.ir/news/armenia_1‎Cached20 مه 2012 ... ارمنستان با نام رسمی جمهوری ارمنستان کشوری در قفقاز جنوبی به پایتختی .... یکی دیگر از مناطق دیدنی اشتاراک پلی است که از دره kasakh می گذرد. تفریحات شبانه در ارمنستان - دانستنی ها sahne24.ir/مقاله-تفریحات-شبانه-در-ارمنستان-‎Cached Similarاگراز آن گروه افراد یا گردشگرانی هستید که مایلید شب را در جایی غیر از اتاق خواب سپری کنید، در شهر ایروان مکانهای زیادی را پیدا خواهید کرد که اوقات شبانه را سرگرم ... جاذبه های تفریحی ارمنستان - کارگزار تور ارمنستان www.سفر-به-ارمنستان.com/attractions-armenia-resorts‎Cachedکشور زیبای ارمنستان با جاذبه های فراوان گردشگری خود، در سالهای اخیر تبدیل به .... پارک دنیای آب ایروان: مجموعه روباز تفریحات آبی در دو هکتار، شامل استخر شنای ... جاذبه های توریستی ارمنستان را بشناسید - بیتوته www.beytoote.com/iran/.../tourist-attractions-armenia1.html‎Cached Similarجاذبه های توریستی ارمنستان جاهای دیدنی ارمنستان ارمنستان,جاذبه های ارمنستان, مکانهای دیدنی ارمنستان,تورهای ارمنستان,اماکن دیدنیارمنستان,دیدنیهای ارمنستان,نقاط ...