مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

با قوطی کنسرو و شیشه مربا چراغ الکلی بسازید

[ad_1]
مفیدستان:

چراغ الکلی یکی از وسایلی است که هم در خانه و هم در مسافرت به درد می‌خورد. این نوع چراغ در بسیاری از شرایط اضطراری و اورژانسی می‌تواند کارتان را راه بیاندازد. از طرفی ساختش هم بسیار ساده است. پس دست به کار شوید و با وسایلی که دیر یا زود قصد دور انداختن شان را دارید، یک چراغ الکلی بسازید. با ساختنی همراه باشید.

چراغ الکلی ساده و ارزان بسازید
چراغ الکلی ساده و ارزان بسازید

از این چراغ الکلی می‌توانید برای پخت و پز یا به عنوان منبع نور استفاده کنید. اگر می‌خواهید روش‌های دیگر برای ساخت چراغ مسافرتی و چراغ الکلی را یاد بگیرید، اینجا کلیک کنید.

گام اول: قطعات را آماده کنید

قوطی شیشه ای و فلزی را آماده کنید
قوطی شیشه ای و فلزی را آماده کنید

برای ساخت اجاق الکلی باید قسمت انتهایی یک قوطی آلومینیومی‌و سر یک شیشه مربا را ببرید. ارتفاع کف قوطی به اندازه شیشه مربا بستگی دارد. برخی از شیشه‌های مربا یا سس استاندارد براحتی داخل قوطی‌های آلومینیومی‌نوشیدنی جا می‌گیرند. پس بهتر است ابتدا قوطی و شیشه که اندازه متناسب با یکدیگر را داشته باشند، پیدا کنید و سپس آنها را ببرید.

همانطور که در تصویر می‌بینید قوطی آلومینیومی‌را باید طوری ببرید که سر شیشه مربا را کاملاً بپوشاند. بهترین کار این است این قطعه را بزرگتر از اندازه مورد نیاز ببرید و سپس اندازه اش را تنظیم کنید.

قوطی شیشه ای را هم باید با ابزار مناسب طوری برش بزنید که دهانه اش کاملاً سالم بماند و قسمتی از بدنه هم به عنوان پایه حفظ بشود.

گام دوم: قطعه فلزی را سوراخ کنید

قطعه فلزی را سوراخ کنید
قطعه فلزی را سوراخ کنید

دو سوراخ کف قطعه فلزی سوراخ کنید: یکی وسط قطعه (برای فیتیله) و یکی هم گوشه قطعه (برای اضافه کردن سوخت اجاق).

می‌توانید فقط یک سوراخ روی این قطعه بزنید و برای ریختن سوخت داخل اجاق از سرنگ استفاده کنید. در این روش باید الکل را داخل سرنگ بکشید و سوزن را داخل فیتیله بزنید و به آرامی‌الکل را داخل ظرف بریزید.

گام سوم: واشر را اضافه کنید

داخل سوراخ‌ها واشر بگذارید
داخل سوراخ‌ها واشر بگذارید

در این مرحله داخل سوراخ‌ها واشر یا چشمی‌فلزی قرار می‌دهیم. سوراخ فیتیله را با واشر دو تکه بپوشانید و لبه‌هایش را کاملاً با فلز جدید بپوشانید. این نوع واشر رد کردن فیتیله از سوراخ و هدایت آن را راحت تر می‌کند.

گام چهارم: فیتیله را اضافه کنید

فیتیله را اضافه کنید
فیتیله را اضافه کنید

حالا می‌توانید فیتیله را داخل چراغ الکلی قرار بدهید. فیتیله را می‌توانید از هر وسیله ای جدا کنید؛ مثلاً جاروی آشپزخانه.

گام پنجم: درزگیر را اضافه کنید

به لبه شیشه درزگیر بزنید
به لبه شیشه درزگیر بزنید

از یک نوع درزگیر برای پر کردن شکاف بین قوطی فلزی و شیشه استفاده کنید. دقت کنید که باید از درزگیری استفاده کنید که در برابر حرارت مقاوم باشد.

گام ششم: قطعات را بهم وصل کنید

قطعه فلزی و شیشه ای را بهم وصل کنید
قطعه فلزی و شیشه ای را بهم وصل کنید

حالا می‌توانید دو قطعه اجاق را بهم وصل کنید و صبر کنید تا درزگیر خشک بشود.

گام هفتم: بند چرمی‌را بسازید

بدون بند چرمی‌هم می‌توانید از چراغ الکلی استفاده کنید اما اضافه کردن بند چرمی‌استفاده از آن را راحت تر می‌کند. بند چرمی‌کمک می‌کند وقتی چراغ در اثر استفاده مداوم داغ شده، آن را راحت تر بلند کنید. دلیل اینکه از چرم برای ساخت بند دور چراغ استفاده می‌کنیم، مقاومت خوب آن در برابر حرارت است.

یک تکه بند چرمی‌ببرید و دو سرش را گرد کنید. لبه‌های بند چرمی‌را صیقل بدهید. سپس دو سر چرم را دو سوراخ بزرگ برای دکمه گرومت ایجاد کنید. طول بند را هم چند سوراخ کوچک بزنید تا بتوانید یک دوخت تزیینی روی بند بزنید. این سوراخ‌ها را با یک کوک ساده بپوشانید. سپس دکمه گرومت را وصل کنید.

بعد از اینکه بند را آماده کردید، آن را با دکمه گرومت دور چراغ ثابت کنید.

چراغ الکلی را تست کنید

حالا می‌توانید چراغ الکلی را با سوخت مناسب پر کنید و آن را روشن کنید. شعله اجاق تا وقتی که سوختش تمام نشود، خاموش نمی‌شود. در تست اولیه اجازه بدهید چراغ برای مدتی روشن بماند تا مطمئن شوید شعله درست و سالم می‌سوزد.از این چراغ الکلی خارج از خانه استفاده کنید و همیشه حواستان به آن باشد. اگر پیشنهادی برای بهبود کارایی این چراغ دارید، آن را با کاربران ساختنی به اشتراک بگذارید.

منبع

خلاصه مطلب

عنوان مطلب

با قوطی کنسرو و شیشه مربا چراغ الکلی بسازید

توضیح کوتاه

از این اجاق می‌توانید برای پخت و پز یا به عنوان چراغ استفاده کنید.

نویسنده

عاطفه اسدزاده

در ساختنی بخوانید :


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

با قوطی کنسرو و شیشه مربا چراغ الکلی بسازید با قوطی کنسرو و شیشه مربا چراغ الکلی بسازید



لینک منبع :با قوطی کنسرو و شیشه مربا چراغ الکلی بسازید

Images for با قوطی کنسرو و شیشه مربا چراغ الکلی بسازید با قوطی کنسرو و شیشه مربا چراغ الکلی بسازید | ساختنی saakhtani.ir/archive/1395/11/52652‎Cached24 ژانویه 2017 ... در این ساختنی طرز ساخت اجاق الکلی با قوطی کنسرو و شیشه مربا را یاد می گیرید. برای ساخت این اجاق مسافرتی نیاز به مهارت یا ابزار خاصی ندارید. با قوطی کنسرو و شیشه مربا چراغ الکلی بسازید - لیست اخبار newslist.ir/news/sci-tech/.../t/با-قوطی-کنسرو-و-شیشه-مربا-چراغ‎Cachedاز طرفی ساختش هم بسیار ساده است. پس دست به کار شوید و با وسایلی که دیر یا زود قصد دور انداختن شان … نوشته با قوطی کنسرو و شیشه مربا چراغ الکلی بسازید ... ساختن اجاق الکلی برای سفر - گردالی gerdali.com/ساختن-اجاق-الکلی-برای-سفر/‎Cached Similarو البته ابزاری که به شما کمک می کنه این اجاق رو بسازید، که همه شما بدون شک توی ... مراحل ساخت اجاق الکلی با قوطی نوشابه: ... درست کردن اجاق مسافرتی با استفاده از قوطی کنسرو ... چیزی که روی شیشه الکلی که من دارم نوشته: محلول مانی کل-اتانول ۷۰ % با قوطی آلومینیومی اجاق بسازید - آپارات ► 2:50www.aparat.com/v/wSskI/با_قوطی_آلومینیومی_اجاق_بسازید Nov 2, 2014 - 3 min ساختنی ساختنی را در این آدرس دنبال کنید:http://saakhtani.ir/ با قوطی آلومینیومی اجاق بسازید آموزش ساخت , اجاق , اجاق مسافرتی , , ساختنی. قصد دارد برای ساخت واشر خشک طلا کوچک www.asiaasian.com/.../قصد-دارد-برای-ساخت-واشر-خشک-طلا-کوچک.html‎Cachedقرار دارد برای کار با , آن که کمی خشک به آرامی ورق طلا را , برای ساخت شمع ترک . online/آنلاین ... با قوطی کنسرو و شیشه مربا چراغ الکلی بسازید | ,. برای ساخت این ... با قوطی کنسرو اجاق بسازیم tebyan.net - فارسی 98 ninjafun.ir/term/با-قوطی-کنسرو-اجاق-بسازیم---tebyan.net ... کنسرو اجاق بسازیم. ... همین کار را با یکی دیگر از قوطی کنسرو ها انجام دهید و سپس آن را . ... با قوطی کنسرو و شیشه مربا چراغ الکلی بسازید | … در این ساختنی طرز ... درست کردن اجاق مسافرتی با استفاده از قوطی کنسرو - آدم برفی adamakebarfy96.ir/درست-کردن-اجاق-مسافرتی-با-استفاده-از-قو/ 36 . با قوطی کنسرو و شیشه مربا چراغ الکلی بسازید – مفیدستان 24 ژانویه 2017 … اگر می‌خواهید روش‌های دیگر برای ساخت چراغ مسافرتی و چراغ الکلی را یاد … برای ساخت چراغ الکلی پخت و پز - آکرومارکت varzeshh3.ir/ساخت+چراغ+الکلی+پخت+و+پز+-+آکرومارکت/‎Cachedبا قوطی کنسرو و شیشه مربا چراغ الکلی بسازید | … ساخت چراغ الکلی با لامپ - هاو کن یو ساخت چراغ الکلی جهت پخت و پز یا جوشاندن آب در … چراغ های نفتی دو منظوره ... نوشابه چرخ فلزی می تواند usedplants.co.in/mining/12668.html‎Cachedقسمت بزرگتر مخصوص باز کردن درب های قوطی های ترشی و کلا درب های فلزی بزرگ می باشد که . ... با قوطی کنسرو و شیشه مربا چراغ الکلی . ... به چرخ دوچرخه نوار LED وصل کنید و فایر تایر بسازیدبا وصل کردن نوار LED به چرخ دوچرخه می توانید ...