مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

غذاهای سازگار و ناسازگار با مزاج انسان

[ad_1]
مفیدستان:

یک کارشناس طب سنتی گفت: غذاهای سازگار غذاهایی هستند که بدن از آن بهره کامل ببرد و فرد با خوردن آن غذا احساس نیرو گرفتن، راحتی، سبکی و نشاط کند و غذاهای ناسازگار بر خلاف غذاهای سازگار هستند.

اتاق خبر 24: 

سید جواد علوی درباره غذاها و مزاج‌ها اظهار کرد: هر فرد سالم پس از حذف غذاهایی که ذاتاً مضر هستند باید غذاهای سازگار و ناسازگار با مزاج خود را شناسایی کند.

 

به گفته وی غذاهای سازگار غذاهایی هستند که بدن از آن بهره کامل ببرد و فرد با خوردن آن غذا احساس نیرو گرفتن، راحتی، سبکی و نشاط کند و غذاهای ناسازگار بر خلاف غذاهای سازگار است؛ افراد پس از شناختن غذاهای سازگار و ناسازگار باید در انتخاب مواد غذایی دقت بیشتری داشته باشند و بر اساس آن برنامه غذایی خود را تنظیم کنند.

 

این کارشناس طب سنتی تصریح کرد: مثلاً فردی که عادت به مصرف کباب داشته و با خوردن آن احساس شادابی و نشاط می‌کرده، پس از مدتی با خوردن آن دیگر چندان احساس خوبی ندارد، نباید به مصرف آن ادامه دهد.

 

علوی متذکر شد: از طرفی اگر فرد با خوردن یک ماده غذایی دچار علائمی از قبیل نفخ، ترش کردن، احساس سرما یا گرمای آزار دهنده، تشنگی شدید یا اسهال، سردرد، تپش قلب و ... شود، نشانگر این است که عدم تحمل معده و دستگاه گوارش نسبت به آن غذا بدون وجود بیماری یا اینکه نشان از وجود یک بیماری مرکب در بدن است.

 

وی خاطرنشان کرد: منظور از فرد سالم، فردی است که بیماری مزاجی یا به اصطلاح سوء‌مزاج نداشته باشد زیرا در صورت وجود بیماری مزاجی باید اقدامات خلاف آن مزاج انجام شود.

 

این کارشناس طب سنتی یادآور شد: ابن سینا و سایر حکما برای ارائه الگوهای تغذیه‌ای برای افراد، ویژگی‌های متفاوت بیان می‌کنند و مفاهیمی را تعریف کرده و بر این اساس، خوراکی‌ها را دسته‌‌بندی کرده‌اند.

 

 


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

خبرگزاری تسنیم غذاهای سازگار و ناسازگار با مزاج انسان …غذاهاییک کارشناس طب سنتی گفت غذاهای سازگار غذاهایی هستند که بدن از آن بهره کامل ببرد و فرد غذاهای سازگار و ناسازگار با مزاج انسان از منظر طب …در همین زمینه غذاهای سازگار و ناسازگار با مزاج انسان از منظر طب سنتی غذاهای سازگار و غذاهای سازگار و ناسازگار با هم آکاغذاهای سازگار و ناسازگار با هم غذاهای سازگار و ناسازگار با هم آزمون مزاج غذاهای سازگار و ناسازگار با مزاج انسان از منظر طب …غذاهای سازگار و ناسازگار با مزاج انسان طب سنتی غذاهای سازگار و ناسازگار با غذاهای سازگار و ناسازگار با مزاج انسان از منظر طب …به گفته وی غذاهای سازگار غذاهایی هستند که بدن از آن بهره کامل ببرد و فرد با خوردن آن غذاهای سازگار و ناسازگار با مزاج انسانیک کارشناس طب سنتی گفت غذاهای سازگار غذاهایی هستند که بدن از آن بهره کامل ببرد و فرد خبر فوری غذاهای سازگار و ناسازگار با مزاج انسان از …غذاهایسازگاروغذاهای سازگار و ناسازگار با مزاج انسان از باید غذاهای سازگار و ناسازگار با غذاهای سازگار و ناسازگار با مزاج انسان از منظر طب …غذاهایسازگارو غذاهای سازگار و ناسازگار و ناسازگار با مزاج انسان و ناسازگار با مزاج شناخت انواع طبع ها و مزاج هاشناختانواعطبعهاومزاجحتی ممکن است غذای ناسازگار با مزاج و سازگار با مزاج است و با طمع گرم و غذاهای غذاهای سازگار و ناسازگار با مزاج انسان از منظر طب …سید جواد علوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران تسنیم پویا درباره درسنامه مزاج شناسی مقاله سوّم؛ مزاج شناسی انسانی؛ مزاج بلغم تغذیه افراد بلغمی خوراکی های سازگار خوراکی های ناسازگار گوشت ها گوسفند، بزغاله، مرغ درسنامه مزاج شناسی مقاله پنجم؛ مزاج شناسی انسانی؛ مزاج سودا تغذیه افراد سوداوی خوراکی های سازگار خوراکی های ناسازگار گوشت ها گوسفند، بزغاله، مرغ وبگاه پرسش و پاسخ با دکتر زرین آذر خام گیاهخواری وبگاه پرسش و پاسخ با دکتر زرین آذر خام گیاهخواری قبل از ارسال سوال خود لطفا از تکراری درمان داروی سنتی با ابوعلی سینا ورواندرم شفا تن با ابوعلی سینا بادرود برجویند گان شفای تن وروان ترتیب مقالات وبلاگ دیماه وبعد گیاه درمانیزیرهزعفرانزرشکالوگوجهسیرپیازسبزیکلمکدو داروهایگیاهی ریفلاکس ترش کردگی احساس سوزش در قسمت بالای شکم که از مرکز سینه تا پشت گلو بالا می رود و دانشجویان رشته علوم آزمایشگاهی خونشناسی افراد تقریبا از انسانها مواد آنتی‌ژن و را نه تنها در سطح غشای سلولی بلکه ضرب المثل گزیده ای از ضرب المثل های ایرانی آرشیو سایت چرتش پاره شده یکه خوردن و بسختی پریدن از خواب چراغ هیج کس تا صبح نسوزد روزهای خوش و خوشبختی پرسش و پاسخ های روانشناسی در مرکز مشاوره راز مرکز روانشناسی با سلام من ۲۳ سال سن دارم و تازه فارغ التحصیل شدم ۱۸ ماه پیش با پسری که خانوادم کاملا مخالفش آریوبرزن پزشکی هرگونه برداشت از نوشته‌های این تارنگار تنها با یادآوری نام و نشانی آریوبرزن و نام نویسنده گیاه درمانیزیرهزعفرانزرشکالوگوجهسیرپیازسبزیکلمکدو تقویت موهای مژه، ابرو، ریش و سبیل برس زدن ابروها و مژه ها در رشد آن موثر می باشد



لینک منبع :غذاهای سازگار و ناسازگار با مزاج انسان

غذاهای سازگار و ناسازگار با مزاج انسان از منظر طب سنتی - خبرگزاری ... https://www.tasnimnews.com/.../غذاهای-سازگار-و-ناسازگار-با-مزاج-انسان-از-منظر-طب-سنتی‎Cached24 ژانویه 2017 ... یک کارشناس طب سنتی گفت: غذاهای سازگار غذاهایی هستند که بدن از آن بهره کامل ببرد و فرد با خوردن آن غذا احساس نیرو گرفتن، راحتی، سبکی و ... غذاهای سازگار و ناسازگار با مزاج انسان از منظر طب سنتی - قدس آنلاین ... qudsonline.ir/.../غذاهای-سازگار-و-ناسازگار-با-مزاج-انسان-از-منظر-طب-سنتی‎Cached25 ژانویه 2017 ... یک کارشناس طب سنتی گفت: غذاهای سازگار غذاهایی هستند که بدن از آن بهره کامل ببرد و فرد با خوردن آن غذا احساس نیرو گرفتن، راحتی، سبکی و ... خال خالی چت - غذاهای سازگار و ناسازگار با مزاج انسان از منظر طب سنتی khalkhalichat.ir/post/1428 25 ژانویه 2017 ... یک کارشناس طب سنتی گفت: غذاهای سازگار غذاهایی هستند که بدن از آن بهره کامل ببرد و فرد با خوردن آن غذا احساس نیرو گرفتن، راحتی، سبکی و ... غذاهای سازگار و ناسازگار با مزاج انسان از منظر طب سنتی - بهداشت نیوز www.shahrekhabar.com/medical/148532826037252 یک کارشناس طب سنتی گفت: غذاهای سازگار غذاهایی هستند که بدن از آن بهره کامل ببرد و فرد با خوردن آن غذا احساس نیرو گرفتن، راحتی، سبکی و نشاط کند و غذاهای ... غذاهای سازگار و ناسازگار با مزاج انسان از منظر طب سنتی | اخبار بسیج و ... basijpress.ir/fa/news-details/88921/ 26 ژانویه 2017 ... یک کارشناس طب سنتی گفت: غذاهای سازگار غذاهایی هستند که بدن از آن بهره کامل ببرد و فرد با خوردن آن غذا احساس نیرو گرفتن، راحتی، سبکی و ... غذاهای سازگار و ناسازگار با مزاج انسان از منظر طب سنتی - دانا | خبر ... khabarfarsi.com/u/32179758 25 ژانویه 2017 ... غذاهای سازگار و ناسازگار با مزاج انسان از منظر طب سنتی. یک کارشناس طب سنتی گفت: غذاهای سازگار غذاهایی هستند که بدن از آن بهره کامل ببرد و فرد ... غذاهای سازگار و ناسازگار با مزاج انسان از منظر طب سنتی khabarezendeh.com/اخبار.../غذاهای-سازگار-و-ناسازگار-با-مزاج-انسان-از-منظر-طب-سنتی-2793048.html‎Cachedیک کارشناس طب سنتی گفت: غذاهای سازگار غذاهایی هستند که بدن از آن بهره کامل ببرد و فرد با خوردن آن غذا احساس نیرو گرفتن، راحتی، سبکی و نشاط کند و غذاهای ... غذاهای سازگار و ناسازگار با هم - آکا www.akairan.com/health/tebsonati-giahandarooye/5310.html‎Cached Similarغذاهای سازگار و ناسازگار با هم,مواد غذایی سازگار وناسازگار,غذاهای سازگار و ... چه غذاهای با مزاج انسان سازگار وناساگاز هستند از منظر طب سنتی · غذاهای ناسازگار یا بخور ... غذاهای سازگار و ناسازگار با مزاج انسان از منظر طب سنتی - مجله خبری و ... ivnews.ir/search/?...غذاهای%20سازگار%20و%20ناسازگار%20با%20مزاج%20انسان%20از%20منظ... به گفته وی غذاهای سازگار غذاهایی هستند که بدن از آن بهره کامل ببرد و فرد با خوردن آن غذا احساس نیرو گرفتن، راحتی، سبکی و نشاط کند و غذاهای ناسازگار بر خلاف ... غذاهای سازگار و ناسازگار با مزاج انسان از منظر طب سنتی | سلامتی vista.ir/news/.../غذاهای-سازگار-و-ناسازگار-با-مزاج-انسان-از-منظر-طب-سنتی یک کارشناس طب سنتی گفت: غذاهای سازگار غذاهایی هستند که بدن از آن بهره کامل ببرد و فرد با خوردن آن غذا احساس نیرو گرفتن، راحتی، سبکی و نشاط کند و غذاهای ...