مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

چرا پیش‌بینی این دانشمند درست از آب درآمد؟

[ad_1]
مفیدستان:

چرا پیش‌بینی این دانشمند درست از آب درآمد؟

دانش > دانش - همشهری آنلاین:
کارل سیگان، یکی از محبوب‌ترین فیزیک‌اخترشناس جهان در سال ۱۹۹۵ کتابی به نام جهان شیطان زده: دانش،‌شمعی در تاریکی، منتشر کرد که در آن نسبت به خطر علم دروغین و بی‌سوادی علمی هشدار می‌داد و خوانندگانش را تشویق می‌کرد تا تفکر انتقادی و شکاکانه را بیاموزند.

براساس گزارش ساینس الرت، در این کتاب مطالبی مطرح شده که همه انتظار شنیدن آن را از یک دانشمند که نسبت به جامعه‌اش نگران است داشتند اما یک بخش از این کتاب طی هفته گذشته در توئیتر بسیار مورد توجه قرار گرفته‌است زیرا به اعتقاد کاربران توئیتر، این بخش از کتاب به شکلی عجیب به واقعیت تبدیل شده‌است.

سیگان در این بخش از کتابش رویداد‌هایی را پیش‌بینی کرده‌است که امروز به واقعیت تبدیل شده‌اند. وی در کتابش پیش‌بینی کرده انسان‌ها علم دروغین و خرافه را به واقعیت ترجیح می‌دهند و از نظر فکری دز تمیز دادن آنچه در آنها احساس خوب ایجاد می‌کند و آنکه واقعیت است، ناتوانند.

در این بخش از کتاب آمده‌است:

من نگران آمریکای دوران فرزندان و نوادگانم هستم، زمانی که ایالات متحده آمریکا اقتصادی مبتنی بر خدمات و اطلاعات است،‌زمانی که تمامی صنایع تولیدی به خارج از مرزها رفته‌اند،‌زمانی که عالی‌ترین قدرت‌های فناورانه در دست تعدادی محدود است،‌و منافع عمومی مد نظر هیچ فردی نیست،‌زمانی که انسان ها توانایی خود را در زیر سوال بردن آنهایی که در راس قدرت قرار دارند را از دست داده‌اند، زمانی که بشر به گوی بلورین پیشگو چسبیده است و از طالع‌بینی و خرافه مشورت می‌گیرد،‌ قدرت انتقاد رو به افول گذاشته و افراد قدرت تشخیص دادن آنچه باعث ایجاد احساس خوب در آنها می‌شود از واقعیت را نخواهد داشت، ما تقریبا بدون اینکه متوجه باشیم درحال سقوط به جهل و تاریکی هستیم.

نکته جالب درمورد این‌گونه پیش‌بینی‌ها این است که انسان آنها را به همان شیوه‌ای ترجمه و درک می‌کند که طالع‌بینی را،‌و طالع‌بینی یکی از بزرگترین هراس‌های سیگان بود.

طالع‌بینی هیچ ارتباطی با واقعیت ندارد، اما موفقیت بزرگ آنها مدیون گرایش انسان به دیدن آن‌چیزی است که دوست دارد. از این رو اگرچه بشر ممکن است نسبت به کلیت آینده جامعه منفی‌نگر باشد، اما نسبت به آینده شخصی خود مثبت‌نگر است،‌ پدیده‌ای که به تعصب خوشبینی شهرت دارد.

به لطف این تعصب خوشبینی می‌توان به یک فرد تمامی آمار و اطلاعات درباره طلاق، سرطان و میانگین سن انسان را نشان داد و در اغلب موارد، انسان‌ها ترجیح می‌دهند فکر کنند این تجربیات منفی برای آنها رخ نخواهد داد. از این رو زمانی که افراد در طالع‌بینی خود نکته مثبتی می‌بینند، علاقه‌ای به فکر کردن درباره واقعی بودن آن ندارند و بی چون و چرا آن را می‌پذیرند.

همین روند در مورد پیش‌بینی‌ها درباره آینده که بیش از اندازه دقیق از آب در می‌آیند نیز رخ می‌دهد. دقیق بودن پیش‌بینی‌ها درباره آینده شباهت زیادی به آزمون رورشاخ روانشناسی دارد. هر فردی براساس ترس‌ها و امیدهایش از آینده، برداشت خود را از دقت بالای این ترجمه و تفسیر خواهد داشت.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

متقاضیان تاسیس مرغداری بخوانند شبیه طرح …متقاضیان تاسیس مرغداری بخوانند شبیه طرح توجیهی تصمیم درست بگیرید ژنرال جیمز متیس باید به توافق اتمی ادعای کارخانه شکر و دارایی های آیت الله العظمی مکارم مدیر سایت تیر ۲۹ام ۱۳۹۵ موضوع ۵۴۰ بظ ممنون از اطلاعاتی که مطرح کردید این اطلاعات روزنامه دنیای اقتصادرشد چشمگیر شکایت مردم از تاکسیرانی در تهران این افراد را از دایره بیماری اعصاب و ماهیچه ای ای ال اس ای ال اس ایرانبا سلام من پدرم رو در اثر بیماری ای ال اس از دست دادم خیلی دوست داشتم بتونم براش کاری الف مسابقه مقاله‌نویسی در وزارتخانه؛ تقلب علمی …به نام خدا جای بسی تاسف از نگارنده که این همه مقدمه چیده تا دانشگاه را بکوبد چرا نقد قرآن ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزادنقدقرآنتناقض و انتقاد از دیدگاه منتقدان مجموعه آیات نه تنها با هم هماهنگ نیستند، بلکه در دانلود متن کامل تاریخ طبریبرای دانلود کتاب تاریخ طبریتا زندگی حضرت موسیع اینجا را کلیک کنید دانلود کامل بیانات در جلسه تبیین سیاست‌های اقتصاد مقاومتیدر حضور جمعی از مسئولان دستگاه ‌ های مختلف، فعالان اقتصادی، و مدیران مراکز علمی و جستار اقتصاد مقاومتی ما خودمان را بایستی درست کنیم، اصلاح کنیم که از ضعفهای ما دشمن استفاده نکند امروز چشم متقاضیان تاسیس مرغداری بخوانند شبیه طرح توجیهی تصمیم درست متقاضیان تاسیس مرغداری بخوانند شبیه طرح توجیهی تصمیم درست بگیرید رسانه‌ها از «شلیک ممتد» پدافند هوایی در مرکز شهر تهران خبر دادند پس از انتشار گزارش‌ها ادعای کارخانه شکر و دارایی های آیت الله العظمی مکارم شیرازی تیر ۲۳ام ۱۳۹۵ موضوع ۱۲۳۱ بظ دوستان من بسیاری از کامنت ها رو خوندم در یکی از کامنت ها روزنامه دنیای اقتصاد رشد چشمگیر شکایت مردم از تاکسیرانی در تهران این افراد را از دایره زندگیتان محو بیماری اعصاب و ماهیچه ای ای ال اس ای ال اس ایران با سلام من پدرم رو در اثر بیماری ای ال اس از دست دادم خیلی دوست داشتم بتونم براش کاری بکنم که نقد قرآن ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد نقدقرآن از دید مسلمانان، مفسرین اهل سنت بصورت تاریخی همواره معتقد به صحت تاریخی قرآن بوده به این دانلود متن کامل تاریخ طبری برای دانلود کتاب تاریخ طبریتا زندگی حضرت موسیع اینجا را کلیک کنید دانلود کامل کتاب میان‌ستاره‌ای فیلم ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد داستان در آینده زمین به علت آتشک محصولات کشاورزی رو به نابودی است و هر روز محصولات بیشتری بیانات در جلسه تبیین سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در حضور جمعی از مسئولان دستگاه ‌ های مختلف، فعالان اقتصادی، و مدیران مراکز علمی و رسانه جستار اقتصاد مقاومتی ما خودمان را بایستی درست کنیم، اصلاح کنیم که از ضعفهای ما دشمن استفاده نکند امروز چشم دوخته



لینک منبع :چرا پیش‌بینی این دانشمند درست از آب درآمد؟

چرا پیش‌بینی این دانشمند درست از آب درآمد؟ - همشهری آنلاین www.hamshahrionline.ir/details/359911‎Cached25 ژانویه 2017 ... چرا پیش‌بینی این دانشمند درست از آب درآمد؟ دانش > دانش - همشهری آنلاین: کارل سیگان، یکی از محبوب‌ترین فیزیک‌اخترشناس جهان در سال ۱۹۹۵ کتابی ... چرا پیش‌بینی این دانشمند درست از آب درآمد؟ - آفتاب www.aftabir.com/news/article/view/2017/01/25/1615786 25 ژانویه 2017 ... چرا پیش‌بینی این دانشمند درست از آب درآمد؟ دانش,دانشمندان. همشهری آنلاین: کارل سیگان، یکی از محبوب‌ترین فیزیک‌اخترشناس جهان در سال ۱۹۹۵ ... چرا پیش‌بینی این دانشمند درست از آب درآمد؟ - 8tag.ir 8tag.ir/news/13837027953465376523-6523226169793334954‎Cached25 ژانویه 2017 ... چرا پیش‌بینی این دانشمند درست از آب درآمد؟ - همشهری‌آنلاین: کارل سیگان، یکی از محبوب‌ترین فیزیک‌اخترشناس جهان در سال 1995 کتابی به نام جهان ... چرا پیش‌بینی این دانشمند درست از آب درآمد؟ - kodoom.com - Kodoom news.kodoom.com/health.../چرا-پیش-بینی-این-دانشمند-درست-از/.../6200596/ 24 ژانویه 2017 ... براساس گزارش ساینس الرت، در این کتاب مطالبی مطرح شده که همه انتظار شنیدن آن را از یک دانشمند که نسبت به جامعه اش نگران است داشتند اما یک ... آخرین خبر | چرا پیش‌بینی این دانشمند درست از آب درآمد؟ akharinkhabar.com/Pages/News.aspx?id=3241022 25 ژانویه 2017 ... همشهری آنلاین/ کارل سیگان، یکی از محبوب‌ترین فیزیک‌اخترشناس جهان در سال ۱۹۹۵ کتابی به نام جهان شیطان زده: دانش،‌شمعی در تاریکی، منتشر کرد ... آخرین خبر | چرا پیش‌بینی این دانشمند درست از آب درآمد؟ akharinkhabar.ir/science/3241022‎Cached25 ژانویه 2017 ... سیگان در این بخش از کتابش رویداد‌هایی را پیش‌بینی کرده‌است که امروز به واقعیت تبدیل شده‌اند. وی در کتابش پیش‌بینی کرده انسان‌ها علم دروغین و ... هرلحظه، چرا پیش‌بینی این دانشمند درست از آب درآمد؟ harlahze.com/اخبار-علم-و.../چرا-پیش-بینی-این-دانشمند-درست-از-آب-درآمد 25 ژانویه 2017 ... همشهری آنلاین کارل سیگان یکی از محبوب ترین فیزیک اخترشناس جهان در سال ۱۹۹۵ کتابی به نام جهان شیطان زده دانش شمعی در تاریکی منتشر کرد که ... [PDF] چرا پیش‌بینی کارل سیگن درست از آب درآمد؟ bigbangpage.com/.../چرا-پیش‌بینی-کارل-سیگن-درست-از-آب-درآم/?...‎Cachedﭼﺮا ﭘﯿﺶﺑﯿﻨ ﮐﺎرل ﺳﯿ ﻦ درﺳﺖ از آب درآﻣﺪ؟ ﺑﯿ ﺑﻨ : ﮐﺎرل ﺳﯿ ﻦ، ﯾ از ... ﻳﻚ داﻧﺸﻤﻨﺪ ﻛﻪ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺟﺎﻣﻌﻪاش ﻧ ﺮان اﺳﺖ داﺷﺘﻨﺪ اﻣﺎ ﻳﻚ ﺑﺨﺶ از اﻳﻦ ﻛﺘﺎب ﻃ ﻫﻔﺘﻪ ﮔﺬﺷﺘﻪ در. ﺗﻮﺋﻴﺘﺮ ﺑﺴﻴﺎر ﻣﻮرد ﺗﻮﺟﻪ ﻗﺮار ﮔﺮﻓﺘﻪاﺳﺖ ... چرا پیش‌بینی کارل سیگن درست از آب درآمد؟ | Majid Poustchi | Pulse ... https://www.linkedin.com/.../چرا-پیشبینی-کارل-سیگن-درست-از-آب-درآمد-majid-poustchian‎Cached25 ژانویه 2017 ... چرا پیش‌بینی کارل سیگن درست از آب درآمد؟ ... همه انتظار شنیدن آن را از یک دانشمند که نسبت به جامعه‌اش نگران است داشتند اما یک بخش از این کتاب طی ... پیش بینی دانشمندان از پایان جهان به شکلی عجیب - onvansho onvansho.ir/result/پیش-بینی-دانشمندان-از-پایان-جهان-به-شکلی-عجیب.html دانشمندان با مطالعات جدید به این نتیجه رسیده اند که ممکن است جهان آنقدر منبسط شود که . پیش‌بینی آینده ... چرا پیش‌بینی کارل سیگن درست از آب درآمد وب سایت علمی.