مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

ساخت بافت زنده با چاپگر سه بعدی

[ad_1]
مفیدستان:

وب سایت سایبربان: گروهی از محققان اسپانیایی نسل جدیدی از چاپگرهای سه‌بعدی را برای ساخت پوست انسان تولید کرده‌اند.


 ساخت بافت زنده با چاپگر سه بعدی

چاپگرهای سه‌بعدی امروزه کاربردهای گسترده‌ای پیدا کرده‌اند و از آن‌ها برای ساخت قطعات تجهیزات خودران، مو، بینی حیوانات و استخوان و بسیاری موارد دیگر استفاده می‌شود؛ اما به تازگی نوع جدیدی از آن‌ها به بهره‌برداری رسیده است که پوست انسان را نیز به فهرست بالا اضافه می‌کند.


عده‌ای از متخصصان زیست‌شناسی دانشگاه کارل 3 مادرید اسپانیا (Universidad Carlos III de Madrid)، موفق به ساخت نمونه‌ی اولیه‌ی چاپگری 3 بعدی شده‌اند که می‌تواند پوستی کاملاً کاربردی تولید کند. پژوهشگران توضیح دادند نتیجه‌ی به دست آمده به قدری خوب است که می‌توان از محصول آن برای انجام پیوند پوست یا حتی انجام آزمایش‌های شیمیایی و آرایشی از آن استفاده کرد.


البته محققان توضیح دادند تولید پوست به علت نوع ساختار آن کار ساده‌ای نیست؛ زیرا پوست از چندلایه که هر یک وظیفه خود را دارند تشکیل شده است. لایه‌ی بیرونی پوست از انسان در برابر محیط محافظت کرده و لایه‌ی داخلی به تولید کلاژن1 می‌پردازد.


یکی از محققان پروژه‌ی مذکور در مورد سختی ساخت پوست گفت: «باید از نحوه‌ی قرار دادن اجزا مختلف بافت‌های بیولوژیکی مطلع بود. همچنین این بافت‌ها باید در شرایطی به کار گرفته شوند که رو به فاسدشدن نروند. به علاوه چگونه باید این محصول را در چنین ساختار حیاتی تزریق کرد؟»


محققان با بیان این که می‌توان از فناوری مذکور در موارد صنعتی نیز استفاده کرد گفتند: «ما از سلول‌های انسان و اجزای تشکیل‌دهنده‌ی آن برای ساخت پوست مصنوعی استفاده می‌کنیم که می‌توانند عملکردی طبیعی داشته باشند؛ بنابراین این روش بسیار دقیق‌تر از فناوری‌های مشابه است که سعی در پیوند کلاژن حیوانات به انسان دارد.»

_______________________________________

1- کلاژن پروتئینی است که به پوست جانوران قابلیت ارتجاعی و قدرت مکانیکی می‌دهد و فراوان‌ترین پروتئین در بدن محسوب می‌شود.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

کاروفناوری کَلالهپرسش نامه و تحقیق میدانی درس کاروفناوری با سلام و عرض ادب لطفا به نظرسنجی زیر با پی سی دانلود نرم افزار، فیلم، بازی، کتاب، آموزش و …دانلود رایگان نرم افزار، فیلم، موزیک، کتاب، آموزش، بازی و برنامه موبایل؛ همه و همه در کاروفناوری کَلاله پودمان برقمطالب کمک آموزش جهت تدریس پودمان برق درس کاروفناوری کاروفناوری نهم انواع نقشه های زیست نیوزبیوتکنولوژی یا زیست فناوری چیست؟ حیوانات فوق شفاف باورنکردنی عکس اجرای طرح تست گرافیک دستی و کامپیوتری،آموزش …آموزش گرافیکاموزش فتوشاپ برنامه فتوشاپترفند فتوشاپ آموزش فتوشاپنرم افزار فتوشاپ پزشکی،سلامت،بهداشت،اخبار پزشکی،اخبار …پزشکی،سلامت،بهداشت،اخبار پزشکی،اخبار سلامتوزارت بهداشت،اخبار سلامت و پزشکی مشاوره ارشد دکتری پایان نامه چاپ مقاله انجام …مشاوره رایگان ،انجام پایان نامه، مشاوره پروپوزال، چاپ مقاله،ارشد و دکتری آراکس پروژهرگرسیون خطی برای مدل کردن مقدار یک متغیر کمی وابسته که بر رابطة خطی‌اش با یک یا چند کلاکت منتخب ویدیو آخرین اخبار ایران و جهانوب سایت خبری کلاکت اخبار ویدیو تکنولوژی تحلیل خبر خبر ورزشی آخرین اخبار روزسایت تفریحی و سرگرمی وب سایت بروز مدل لباس …سایت تفریحی و سرگرمی مدل لباس عکس بازیگران آموزش بافتنی آموزش آشپزی سایت سلامت و کاروفناوری کَلاله پرسش نامه و تحقیق میدانی درس کاروفناوری با سلام و عرض ادب لطفا به نظرسنجی زیر با حوصله و دقت کاروفناوری کَلاله پودمان برق مطالب کمک آموزش جهت تدریس پودمان برق درس کاروفناوری کاروفناوری نهم انواع نقشه های مدارهای پی سی دانلود نرم افزار، فیلم، بازی، کتاب، آموزش و برنامه موبایل دانلود رایگان نرم افزار، فیلم، موزیک، کتاب، آموزش، بازی و برنامه موبایل؛ همه و همه در پی سی زیست نیوز گلدان هایی برای تمام طول سال آنتی بیوتیکی قدرتمند از دل طبیعت پس از ترک مصرف قند چه اتفاقی گرافیک دستی و کامپیوتری،آموزش فتوشاپ،ترفندهای فتوشاپ آموزش گرافیکاموزش فتوشاپ برنامه فتوشاپترفند فتوشاپ آموزش فتوشاپنرم افزار فتوشاپگرافیک آراکس پروژه رگرسیون خطی برای مدل کردن مقدار یک متغیر کمی وابسته که بر رابطة خطی‌اش با یک یا چند پیشگو ایمنی، بهداشت و محیط زیست حمیدرضا چزانی پزشکی،سلامت،بهداشت،اخبار پزشکی،اخبار سلامت،خبرهای پزشکی پزشکی،سلامت،بهداشت،اخبار پزشکی،اخبار سلامتوزارت بهداشت،اخبار سلامت و پزشکی،خبرهای وبلاگ روانشناسی شفای درون آشنائی با روانشناسان بزرگ جهان وبلاگ روانشناسی شفای درون آشنائی با روانشناسان بزرگ جهان وبلاگ روانشناسی شفای درون سایت بروز ~ آموزش نرم افزار دانلود فیلم آهنگ وب سایت بروز آموزش نرم افزار مدل لباس پزشکی تفریح و سرگرمی سایت عکس آموزش نرم افزار چت زنده با وب کم تصویر زنده با فرمت تخم شپش زنده با مرده ارتباط زنده با کربلا چت زنده با دخترهای ایرانی چت زنده با دخترها گوسفند زنده با قصاب زن ارتباط زنده با حرم



لینک منبع :ساخت بافت زنده با چاپگر سه بعدی

ساخت بافت زنده با چاپگر سه بعدی - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/news/.../ساخت-بافت-زنده-با-چاپگر-سه-بعدی‎Cached26 ژانویه 2017 ... ساخت بافت زنده با چاپگر سه بعدی. چاپگرهای سه‌بعدی امروزه کاربردهای گسترده‌ای پیدا کرده‌اند و از آن‌ها برای ساخت قطعات تجهیزات خودران، مو، بینی ... ساخت بافت زنده با چاپگر سه بعدی | وب سایت سایبربان www.cyberbannews.com/fa/ساخت-بافت-زنده-با-چاپگر-سه-بعدی 25 ژانویه 2017 ... گروهی از محققان اسپانیایی نسل جدیدی از چاپگرهای سه‌بعدی را برای ساخت پوست انسان تولید کرده‌اند. پرینتر سه بعدی بافت زنده بدن انسان - آپارات ► 3:05www.aparat.com/v/1oENi/پرینتر_سه_بعدی_بافت_زنده_بدن_انسان Feb 16, 2016 - 3 min پرینتر سه بعدی پارسیان کاری از پرینتر سه بعدی پارسیانHttp://www.3dparsian .ir پرینتر سه بعدی بافت زنده بدن انسان پرینتر سه ... ساخت قلب زنده با چاپگر سه‌بعدی - روزنامه جام جم press.jamejamonline.ir/Newspreview/1331696761708990191‎Cached Similarدر سال‌های اخیر چاپگرهای سه‌بعدی مختلفی برای ساخت قطعات مختلف ... روزی را متصور شد که پزشکان بتوانند همه اعضای بدن انسان را با استفاده از بافت‌های جدا شده از ... آنا | ساخت اندام زنده با چاپگر سه‌بعدی + ویدئو www.ana.ir/news/85139‎Cached16 فوریه 2016 ... ساخت اندام زنده با چاپگر سه‌بعدی + ویدئو ... سیستم چاپ بافت و ارگان فشرده، آی‌تاپ ، یک پلاستیک قابل تجزیه و یک ژل را ترکیب می‌کند. این پرینتر سه بعدی زیستی می تواند بافت های زنده با ابعاد مناسب ... digiato.com/.../این-پرینتر-سه-بعدی-زیستی-می-تواند-بافت-ه/‎Cached16 فوریه 2016 ... این پرینتر سه بعدی زیستی می تواند بافت های زنده با ابعاد مناسب ... به نوعی پرینتر سه بعدی زیستی منتشر شد که دانشمندان از آن برای ساخت ... ساخت گوش زنده‌ی انسان با چاپگر سه بعدی زیستی | دیجی‌کالا مگ https://www.digikala.com/.../ساخت-گوش-زنده‌ی-انسان-با-چاپگر-سه-بعدی/‎Cached16 فوریه 2016 ... دانشمندان آمریکایی توانستند با استفاده از چاپگر سه بعدی، یک گوش ... که از سلول‌های واقعی انسان ساخته شده و بنابراین کاملا مثل گوش واقعی زنده است. ... به نام « چاپگر یکپارچه‌ی بافت-اندام» (ITOP) استفاده کرده‌اند که باعث می‌شود ... روزنامه ایران_ کبد انسان با چاپگر سه‌بعدی ساخته شد iran-newspaper.com/Newspaper/BlockPrint/117957‎Cached20 فوریه 2016 ... ولی با اتفاق مذکور این سوال مطرح می‌شود که، چگونه می‌توان بافت زنده بدن انسان ... ولی بافت زنده بدن که با چاپگر سه‌بعدی ساخته می‌شود این مشکل را ... ساخت بافت با چاپگر سه بعدی!! تورگرجستان.shahresafar.com/tech/1099-ساخت-بافت-با-چاپگر-سه-بعدی!!‎ 13 جولای 2016 ... محققان می گویند در آینده شاهد عرضه بافت های زنده، ساخت های حیاتی و ... برای رفع نیازهای افراد بیمار و آسیب دیده با استفاده از چاپگرهای سه بعدی ... ساخت قلب زنده با چاپگر سه‌بعدی - تبیان article.tebyan.net/267520/ساخت-قلب-زنده-با-چاپگر-سه-بعدی‎Cached6 ژانویه 2014 ... اگر مراحل طراحی و چاپ تولید این چاپگر سه بعدی با موفقیت انجام شود، ... شد که پزشکان بتوانند همه اعضای بدن انسان را با استفاده از بافت های جدا شده ...