مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

حقایق جالب در مورد مجسمه آزادی

[ad_1]
مفیدستان:

مجسمه یا تندیس آزادی مجسمه‌ای بزرگ است که در اواخر قرن ۱۹ میلادی، به مناسبت صدمین سالگرد استقلال آمریکا، از طرف فرانسه به آمریکا اهدا شد. امروزه این مجسمه نمادی از آمریکا است. در مورد مجسمه‌ی آزادی حقایق جالبی وجود دارد که در این مقاله از کجارو به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

مقاله های مرتبط:

مجسمه‌ی آزادی، مجسمه‌ی زنی است با لباس رومی که یک پای او در زنجیر است. این الهه‌ی آزادی در دست راست خود مشعلی در دست دارد و در دست چپ‌اش هم می‌توانید لوح‌هایی را مشاهده کنید که همان تاریخ تصویب بیانیه‌ی استقلال آمریکا است؛ امروزه مجسمه‌ی آزادی به یکی از برترین جاذبه‌های گردشگری آمریکا و نیویورک تبدیل شده است. اگر دوست دارید حقایق جالب در مورد این مجسمه را بدانید، در ادامه ما را همراهی کنید:

مجسمه آزادی

۱. رنگ مجسمه‌ی آزادی قبلا به رنگ قهوه‌ای تیره بود.

۲. مجسمه‌ی آزادی قرار بود برای مصر ساخته شود.

۳. هر ساله ۳/۲ میلیون نفر از مجسمه‌ی آزادی بازدید می‌کنند.

۴. نام کامل مجسه‌ی آزادی «آزادی‌های تعالی‌بخش جهان» است.

۵. ۷ شی تیزی که در تاج مجسمه‌ی آزادی قرار دارد، نشان‌دهنده‌ی ۷ اقیانوس و ۷ قاره‌ی جهان است و مفهومی جهانی را از آزادی نشان می‌دهد. 

مجسمه آزادی

۶. برای ساخت مجسمه‌ی آزادی از «Pagan Goddess Libertas» رومی الهام گرفته شده است.

۷. سر مجسمه ی آزادی در سال ۱۸۷۸ در نمایشگاه جهانی پاریس به نمایش گذاشته شد.

۸. دور کمر مجسمه‌ی آزادی ۱۰/۶ متر است.

۹. مشعل اصلی  مجسمه‌ی آزادی در سال ۱۹۸۴ با یک مشعل مسی جایگزین شد؛ این مشعل جدید با طلای ۲۴ عیار پوشیده شده بود.

۱۰. یک خانواده در جزیره‌ی آزادی زندگی می‌کنند، جایی که مجسمه‌ی آزادی قرار دارد.

۱۱. گفته می‌شود هر ساله حدود ۶۰۰ ساعقه و رعد و برق به برج آزادی اصابت می‌کند.

۱۲. سایز کفش مجسمه‌ی آزادی ۸۷۹ است.

۱۳. گوستاو ایفل که طراح برج ایفل است، در طراحی مجسمه‌ی آزادی هم نقش داشت.

۱۴.  کشورهای مختلفی از جمله برزیل، پاکستان، مالزی، تایوان و حتی چین یک کپی از مجسمه‌ی آزادی را در کشورشان ساخته‌اند!

۱۵. هزینه‌ی ساخت مجسمه‌ی آزادی و پایه‌ی آن ۵۰۰ هزار دلار بود که معادل ۱۰ میلیون دلار امروز است.

مجسمه آزادی

۱۶. چهره‌ی مجسمه‌ی آزادی بر اساس چهره‌ی مادر مجسمه‌ساز طراحی و ساخته شده است. 

۱۷. در دهه‌ی ۹۰ میلادی کشف شد که مجسمه‌ی آزادی از زنگ‌زدگی گالوانیکی آسیب می‌بیند؛ یعنی این مجسمه به علت رنگ و فلز موجود در آن و قرار گرفتن در معرض آب شور، به یک باتری غول‌پیکر تبدیل می‌شود.

۱۸. قسمتی از جزیره‌ی آزادی (جزیره‌ای که مجسمه‌ی آزادی در آن قرار دارد) که زیر آب قرار گرفته است، بخشی از ایالت نیوجرسی است، نه نیویورک.

۱۹. اگر مجسمه‌ی آزادی امروزه ساخته می‌شد، باید ۱/۲ میلیون دلار هزینه می‌کردند.

۲۰. تمبر پستی که از مجسمه‌ی آزادی وجود دارد، تصویر مجسمه‌ی اصلی نیست؛ این تصویر متعلق به مجسمه‌ای است که از روی مجسمه‌ی اصلی، در لاس وگاس ساخته و نصب کرده‌اند.

۲۱. آن بازوی مجسمه‌ی آزادی که مشعل را حمل می‌کند، در گرامیداشت صدمین سالگرد تاسیس نمایشگاه در فیلادلفیا در سال ۱۸۷۶ و در پارک میدان مدیسون تا سال ۱۸۸۲ به معرض نمایش گذاشته شده بود.

مجسمه آزادی

۲۲. نام اصلی جزیره‌ی آزادی (جایی که مجسمه‌ی آزادی قرار دارد)، جزیره‌ی «Bedloe» است.

۲۳. قرار بود مجسمه‌ی آزادی یک فانوس دریایی شود که این کار انجام نشد و بلا استفاده ماند. 

۲۴. در ابتدا که مجسمه‌ی آزادی ساخته شد، تصور می‌شد که این مجسمه‌ی یک زن روستایی مسلمان، در لباس اسلامی است.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

دانستنیهای مورد نیاز پیش سرمایه گذاری در مورد …دانستنیهای مورد نیاز پیش سرمایه گذاری در مورد شترمرغ قبل از هر اقدامی برای سرمایه انواع آداب جالب ازدواج در دنیا آکاریزش ساختمان دو طبقه در قم یک کشته برجای گذاشت ادامه روند آواربرداری در پلاسکو و راه کبک همه چیز در مورد کانادامونترالراه کبک همه چیز در مورد کانادامونترال مهاجرت به کانادا استان کبکبرج میلاد – شاهکار یا فاجعه مهندسی؟؟ سیویلتکتبرج سی ان در تورنتو کانادا افتتاح این برج در سال ۱۹۷۶ یعنی ۳۲ سال قبل از برج میلاد بودزنی که فرهنگ دوست دختر، دوست پسر را در ایران …فرهنگدرایرانرواجدادعکسسلام این چرت و پرت ها چیه میزارید یه چیز اموزشی نمیدون یه چیز جالب اخه به من چه یه ادمی خواندنی هایی در مورد خوانندگان ایران آرشیو عارف در ۲۱ سالگی شروع به خوانندگی در تلویزیون ملی ایران کرد عارفآشنایی عارف با دنیای بازیگران سریال معمای شاه قبل و بعد از گریم عکسسریال تلویزیونی معمای شاه در ۸۰ قسمت شصت‌ دقیقه‌ای به کارگردانی محمدرضا ورزی و ادعای کارخانه شکر و دارایی های آیت الله العظمی مکارم تحقیق و تدوین حجت حاجی کاظم چند سال پیش در سفری که شیراز داشتم، جوانی ادعا کرد که این دانستنیها وی مدیر شرکتی فعال در زمینه صنایع غذایی با هزار کارمند است که در سال تأسیس شده استوحید جلیلی تبارشناسی مخالفان مرگ بر آمریکا در …دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد راه کبک همه چیز در مورد کانادامونترال راه کبک همه چیز در مورد کانادامونترال مهاجرت به کانادا استان کبک دانستنیهای مورد نیاز پیش سرمایه گذاری در مورد شترمرغ آکا دانستنیهای مورد نیاز پیش سرمایه گذاری در مورد شترمرغ قبل از هر اقدامی برای سرمایه گذاری در انواع آداب جالب ازدواج در دنیا آکا ریزش ساختمان دو طبقه در قم یک کشته برجای گذاشت ادامه روند آواربرداری در پلاسکو و احتمال کشف برج میلاد – شاهکار یا فاجعه مهندسی؟؟ سیویلتکت برج سی ان در تورنتو کانادا افتتاح این برج در سال ۱۹۷۶ یعنی ۳۲ سال قبل از برج میلاد بود زنی که فرهنگ «دوست دختر»، «دوست پسر» را در ایران رواج داد عکس زنیپسررادر سلام این چرت و پرت ها چیه میزارید یه چیز اموزشی نمیدون یه چیز جالب اخه به من چه یه ادمی که چه دانستنیها یکی از مهمترین شرکت های فعال در زمینه نرم افزار؛ سخت افزار و خدمات در جهان با بیش از بازیگران سریال معمای شاه قبل و بعد از گریم عکس سریال تلویزیونی «معمای شاه» در ۸۰ قسمت شصت‌ دقیقه‌ای به کارگردانی محمدرضا ورزی و تهیه ادعای کارخانه شکر و دارایی های آیت الله العظمی مکارم شیرازی تیر ۲۳ام ۱۳۹۵ موضوع ۱۲۳۱ بظ دوستان من بسیاری از کامنت ها رو خوندم در یکی از کامنت ها با سیمای تاریخی و شخصیت حقیقی محمد گل مهمند در تاریخ آشنا با سیمای تاریخی و شخصیت حقیقی محمد گل مهمند در تاریخ آشنا شوید – بخش های یکم تا پنجم خواندنی هایی در مورد خوانندگان ایران آرشیو عارف در ۲۱ سالگی شروع به خوانندگی در تلویزیون ملی ایران کرد عارفآشنایی عارف با دنیای مطالب جالب در مورد ریاضی متن جالب در مورد روز مرد تصاویر جالب در مورد خدا عکس جالب در مورد پدر کلیپ جالب در مورد زندگی نکات جالب در مورد کلش تصویر جالب در مورد مسی مطلب جالب در مورد تولد



لینک منبع :حقایق جالب در مورد مجسمه آزادی

حقایق جالب در مورد مجسمه آزادی - کجارو www.kojaro.com/2017/1/24/124659/حقایق-مجسمه-ازادی/‎Cached28 ژانویه 2017 ... مجسمه آزادی یکی از نمادهای آمریکا است که حقایق بسیار جالبی در مورد آن وجود دارد. این مجسمه را فرانسه به آمریکا اهدا کرده است. - کجارو. Images for حقایق جالب در مورد مجسمه آزادی حقایق و دانستنی های جالب در مورد مجسمه آزادی - نمناک namnak.com/مجسمه-آزادی-نماد-چیست.p43441‎Cachedمجسمه آزادی و تاریخ ساخت مجسمه آزادی و چگونگی ساخت مجسمه آزادی و مجسمه آزادی نماد چیست؟ و مجسمه آزادی در کجاست و مجسمه آزادی چیست در نمناک. حقایق جالب از مجسمه آزادی نیویورک که درباره ی آن نمی دانستید! | کارگر ... kargaronline.ir/.../-حقایق-جالب-از--مجسمه-آزادی-نیویورک-که-درباره-ی-آن-نمی-دانستید!/‎Cached30 مه 2017 ... همه‌ی ما احتمالاً اسم مجسمه آزادی را شنیده ایم. این مجسمه که نماد کشور آمریکا به حساب می آید، مجسمه بسیار بزرگی است که در اواخر قرن 19 میلادی و به ... مجسمه آزادی نیویورک و حقایق جالب درباره ی آن که نمی دانستید! - همگردی hamgardi.com/BlogPost/2457-مجسمه-ازادی-نیویورک‎Cached28 مه 2017 ... همه‌ی ما احتمالاً اسم مجسمه آزادی که یکی از معروف ترین دیدنی های نیویورک هست را شنیده ایم. این مجسمه که از جاذبه های گردشگری نیویورک و کشور آمریکا ... حقایق جالب در مورد مجسمه آزادی - بتانیوز betanews.ir/news/507152/حقایق-جالب-در-مورد-مجسمه-آزادی/‎Cached29 ژانویه 2017 ... مجسمه یا تندیس آزادی مجسمه ای بزرگ است که در اواخر قرن ۱۹ میلادی به مناسبت صدمین سالگرد استقلال آمریکا از طرف فرانسه به آمریکا اهدا شد... بالاترین: حقایق جالب در مورد مجسمه آزادی/عکس - Balatarin https://www.balatarin.com/permlink/2017/1/29/4417093 29 ژانویه 2017 ... مجسمه یا تندیس آزادی مجسمه‌ای بزرگ است که در اواخر قرن ۱۹ میلادی، به مناسبت صدمین سالگرد استقلال آمریکا، از طرف فرانسه به آمریکا اهدا شد. حقایق جالب در مورد مجسمه آزادی - دانلود و نمایش ویدیو www.airvideo.ir/search/حقایق_جالب_در_مورد_مجسمه_آزادی‎Cachedدانلود مجسمه عظیم "خدای جنگ"مجسمه"بانوی ازاد"امریکا را کنارزد · دانلود دیدنی های نیویورک با مهران ۴ (مجسمه آزادی) · دانلود حقایق جالب درباره ویندوز 10 ... وبلاگ بیستک : حقایق جالب در مورد مجسمه آزادی ایالات متحده آمریکا! www.bistac.ir/1395/11/.../وبلاگ-بیستک-حقایق-جالب-مورد-مجسمه-آزاد/‎Cached7 فوریه 2017 ... وبلاگ بیستک : حقایق جالب در مورد مجسمه آزادی ایالات متحده آمریکا!مجسمه‌ آزادی، مجسمه‌ زنی است با لباس رومی که یک پای او در زنجیر است. این الهه‌ آزادی ... حقایقی درباره مجسمه آزادی - مجله ونوس - دانشنامه فرزند https://mag.farzand.net/article/12449/حقایقی-درباره-مجسمه-آزادی/‎Cached16 ژانویه 2017 ... مجسمه آزادی که نام رسمی آن (آزادی روشنگر جهان) است مجسمه بسیار بزرگی است که در سال ۱۸۸۶ میلادی توسط فرانسه به ... مجله ونوس » فرهنگ و تمدن » حقایقی درباره مجسمه آزادی ... حقایق بسیار جالب تاریخی که شما را شگفت‌زده خواهند کرد.