مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

ماهواره ملی ایرانی دوسال و نیم دیگر در مدار قرار می‌گیرد

[ad_1]
مفیدستان:

 محمود واعظی در مراسم روز ملی فناوری فضایی با ارائه گزارش به رئیس‌جمهور، عملکرد سه ساله وزارت ارتباطات را در حوزه‌های فناوری فضایی، مخابرات و فناوری اطلاعات تشریح کرد.

وی با بیان اینکه پس از برداشتن تحریم‌ها، فضای جدیدی در عرصه بین‌الملل برای همکاری‌های فضایی، مخابراتی و فناوری ایجاد شده است، افزود: هم‌اکنون در این حوزه‌ها، فضای رقابت به وجود آمده و علاوه بر آن در بخش تحقیق و توسعه شاهد ایجاد فضای همکاری مناسب با بازیگران بین‌المللی این حوزه هستیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه با زمینه‌های به وجود آمده، شاهد افزایش کیفیت کالا در بخش ICT و خرید ارزان‌تر و در نهایت فراهم شدن بازار صادراتی در این حوزه هستیم، خطاب به رئیس‌جمهور ادامه داد: بر مبنای ماده ۲۶ منشور حقوق شهروندی، وزارت ارتباطات در حال فراهم کردن دسترسی تمامی اقشار مردم به اطلاعات است تا در نهایت شاهد کاهش شکاف دیجیتالی در کشور باشیم. همچنین با تأکیدات مقام معظم رهبری و نیز شخص رئیس‌جمهور، برنامه توسعه خود را بر مبنای امنیت و صیانت در حوزه فضای مجازی به کار گرفته‌ایم.

واعظی به رونمایی از فاز نخست شبکه ملی اطلاعات اشاره کرد و گفت: با وجود شبکه‌های نسل سوم و چهارم تلفن همراه، دسترسی سریع و راحت مردم به امکانات شبکه ملی اطلاعات فراهم شده است و در سایه این شبکه، شاهد توسعه تکنولوژی‌های بومی و کسب و کار در این فضا هستیم.

وی اشتغال دانش‌بنیان را از دیگر ثمره‌های سیاست‌ صورت گرفته در وزارت ارتباطات عنوان کرد و گفت: در سال گذشته ۱۰۰ هزار شغل در این حوزه ایجاد شده است و سال آینده نیز شاهد ایجاد ۱۲۰ هزار شغل در این بخش خواهیم بود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه طبق تأکیدات رئیس‌جمهور، پروژه دولت الکترونیک در حال آماده‌سازی است، ادامه داد: تمامی زیرساخت‌های این پروژه آماده شده و هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های مختلف صورت گرفته است که امیدواریم تا پایان ماه جاری و زمانی که وقت رئیس‌جمهور اجازه دهد، فاز نخست دولت الکترونیک را به بهره‌برداری برسانیم.

واعظی با بیان اینکه بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات سه برابر رشد را طی سه سال گذشته داشته است، خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه زمانبندی، با رشد متوسط ۱۹.۶ درصد قصد داریم تا سهم این بخش از تولید ناخالص داخلی را که هم‌اکنون ۲.۷ درصد است به ۵ درصد افزایش دهیم و سهم بازار فناوری اطلاعات تا پایان برنامه ششم به ۱۲۰ هزار میلیارد تومان افزایش می‌یابد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه ارائه گزارش خود به رئیس‌جمهور به فعالیت شرکت پست اشاره کرد و گفت: در ابتدای دولت شرکت پست ۳۵۵ میلیارد تومان زیان انباشته داشت که امروز آن را به یک شرکت سودده تبدیل کردیم و تا دو ماه آینده نیز به فعالیت دو شرکت جدید خصوصی به عنوان اپراتورهای غیردولتی پست پروانه خواهیم داد.

واعظی با اشاره به بازگشت سازمان فضایی ایران در ذیل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: تلاش جدی در دو مسیر موازی در حوزه فضایی صورت گرفته است که یکی از آنها تأمین نیاز کشور به ماهواره‌های ملی سنجشی و مخابراتی بوده است و در مسیر دیگر، موضوع حمایت جدی از فناوری فضایی بومی را در دستور کار داشته‌ایم.

وی تأکید کرد: قرارداد ماهواره ملی سنجش از دور با کشور خارجی منعقد شده و مراحل ساخت این ماهواره در حال انجام است؛ بر این اساس امیدواریم تا ۲.۵ سال آینده این ماهواره ملی به صورت کاملاً عملیاتی به عنوان نخستین ماهواره ایرانی در مدار زمین قرار گیرد. همچنین مذاکرات فنی برای قرارداد ساخت ماهواره ملی مخابراتی نیز در حال انجام است که امیدواریم این قرارداد نیز که با یک کشور خارجی است، در آینده نزدیک نهایی شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: طبق تأکیدات رئیس‌جمهور در حوزه فناوری فضایی به جای پراکنده‌کاری و ساخت ماهواره‌های جداگانه در دانشگاه‌ها، مرکزیتی را تحت مدیریت سازمان فضایی ایران ایجاد کرده‌ایم تا سرعت فعالیت در بخش فضایی کشور افزایش یابد و این سیاست را در رابطه با ماهواره‌های آزمایشی سنجشی و مخابراتی به کار گرفته‌ایم.

مراسم روز ملی فناوری فضایی با حضور رئیس‌جمهور صبح امروز در سالن اجلاس سران برگزار شد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط با این موضوع

کاروفناوری کَلالهکاربران ارجمند، سلام و عرض ادب خداوند را شاکریم که براساس سند تحوّل بنیادین آموزش و تفاوت های زن و مرد در رابطه جنسیتفاوت های زن و مرد در رابطه جنسی نویسنده آلن و بارباراپیز مترجمبیژن و پگاه پایدار موشکی و نظامیبسمه تعالی و اینک بار دیگر نمایش گوشه ای از عظمت توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران در شکارالف اسناد جدید از دریافتی ۱۴میلیارد تومانی … دو شرکت در خارج کشور ؟؟؟؟؟؟ این دیگه چه صیغه ایه ؟؟؟؟؟ یعنی این شرکت ها پاسخ آیت الله مکارم شیرازی به سئوالاتی پیرامون روابط زن و …ایا زنی که شوهرش بابت خرج و مخارج زن پول نمیدهد یا به سختی و با دعوا و خردشدن اعصاب و نیوزهاب نشریه روزانه گروه مپنامعرفی برترین‌های نوآوری‌ محصول شرکت‌های ایرانی در سال جاری گروه بنگاه‌ها تقدیم ؛ بمبارزان راه سعادت خوشبختی وترقی مردم افغانستان افغانهاوجامعه مدرنبیست و هفت هزار امضای الکترونیک فرهنگیان …بیست و هفت هزار امضای الکترونیک فرهنگیان سراسر ایران پای نامه اعتراضی معلم سبزواری نیوزهاب نشریه روزانه گروه مپنانضال قرموشه معاون وزیر برق سوریه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در دمشق از تلاش با مخالفت والدین در ازدواج، چه باید کرد؟ شهر سوالبا عرض سلام و تحیت و تشکر از شما بخاطر حسن اعتمادتان با لحاظ مطالب فوق در قبال چنین کاروفناوری کَلاله کاربران ارجمند، سلام و عرض ادب خداوند را شاکریم که براساس سند تحوّل بنیادین آموزش و پرورش و موشکی و نظامی بسمه تعالی و اینک بار دیگر نمایش گوشه ای از عظمت توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران در شکار تفاوت های زن و مرد در رابطه جنسی تفاوت های زن و مرد در رابطه جنسی نویسنده آلن و بارباراپیز مترجمبیژن و پگاه پایدار الف اسناد جدید از دریافتی ۱۴میلیارد تومانی رستگار سرخه دو شرکت در خارج کشور ؟؟؟؟؟؟ این دیگه چه صیغه ایه ؟؟؟؟؟ یعنی این شرکت ها ایرانی اند پاسخ آیت الله مکارم شیرازی به سئوالاتی پیرامون روابط زن و مرد ایا زنی که شوهرش بابت خرج و مخارج زن پول نمیدهد یا به سختی و با دعوا و خردشدن اعصاب و تحقیر تقدیم ؛ بمبارزان راه سعادت خوشبختی وترقی مردم افغانستان افغانهاوجامعه مدرن نیوزهاب نشریه روزانه گروه مپنا معرفی برترین‌های نوآوری‌ محصول شرکت‌های ایرانی در سال جاری گروه بنگاه‌ها «جشنواره ملی بیست و هفت هزار امضای الکترونیک فرهنگیان سراسر ایران پای نامه بیست و هفت هزار امضای الکترونیک فرهنگیان سراسر ایران پای نامه اعتراضی معلم سبزواری به رئیس نیوزهاب نشریه روزانه گروه مپنا «نضال قرموشه» معاون وزیر برق سوریه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در دمشق از تلاش‌های کاپ قدرتمند ترین وبلاگ هنر و ادبیات مرتضی کاتوزیان در تیرماه در خانواده ای متوسط و هنر دوست در تهران به دنیا آمد



لینک منبع :ماهواره ملی ایرانی دوسال و نیم دیگر در مدار قرار می‌گیرد

ماهواره ملی ایرانی تا دوسال و نیم دیگر در مدار قرار می‌گیرد - خبرگزاری مهر www.mehrnews.com/.../ماهواره-ملی-ایرانی-تا-دوسال-و-نیم-دیگر-در-مدار-قرار-می-گیرد‎Cached1 فوریه 2017 ... وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: نخستین ماهواره ملی کشور با قابلیت کاملاً عملیاتی و تحت مالکیت ۱۰۰ درصد ایران تا ۲سال و نیم دیگر پرتاب ... ماهواره ملی ایران تا دوسال و نیم دیگر در مدار - خبرگزاری صدا و سیما www.iribnews.ir/fa/.../ماهواره-ملی-ایران-تا-دوسال-و-نیم-دیگر-در-مدار‎Cached2 فوریه 2017 ... ماهواره ملی ایرانی تا دوسال و نیم دیگر در مدار ... کاملاً عملیاتی و تحت مالکیت 100 درصد ایران تا 2سال و نیم دیگر پرتاب و در مدار زمین قرار می‌گیرد. جستجوی ملی ایرانی تا دوسال و نیم دیگر در مدار قرار می‌گیرد - فید یاب feedyab.gdn/search/ملی-ایرانی-تا-دوسال-و-نیم-دیگر-در-مدار-قرار-می‌گیرد ملی ایرانی تا دوسال و نیم دیگر در مدار قرار می‌گیرد در بین سایتها جستجو و نتایج ... منبع : http://yjc.ir/fa/news/5980182/هند-با-یک-موشک-104-ماهواره-را-در-مدار-قرار-داد ... ماهواره ملی ایرانی تا دوسال و نیم دیگر در مدار قرار می‌گیرد | خبرگزاری مهر vista.ir/news/.../ماهواره-ملی-ایرانی-تا-دوسال-و-نیم-دیگر-در-مدار-قرار-می‌گیرد اخبار مهم روز · سیاست · اقتصاد · ورزش · فرهنگ · فناوری · عکس · فیلم · روزنامه · مجله · خبرنامه · Vista News Hub. ماهواره ملی ایرانی تا دوسال و نیم دیگر در مدار قرار می‌گیرد – اخبار ... farsidari.com/51454 ماهواره ملی ایرانی تا دوسال و نیم دیگر در مدار قرار می‌گیرد وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: نخستین ماهواره ملی کشور با قابلیت کاملاً عملیاتی و تحت مالکیت ۱۰۰ ... مهم ترین اخبار فناوری اطلاعات ایران - روزنامه دنیای اقتصاد donya-e-eqtesad.com/SiteKhan/1166667 2 فوریه 2017 ... با هم مروری بر مهم‌ترین اخبار فناوری اطلاعات ایران در هفته ای که گذشت می کنیم. به گزارش ... ماهواره ملی ایرانی تا دوسال و نیم دیگر در مدار قرار می‌گیرد. علم و تکنولوژی:ماهواره ملی ایرانی تا دوسال و نیم دیگر در مدار قرار ... www.iranhsk-co.com/forums/showthread.php?tid=66992‎Cachedماهواره ملی ایرانی تا دوسال و نیم دیگر در مدار قرار می‌گیرد وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: نخستین ماهواره ملی کشور با قابلیت کاملاً عملیاتی و تحت مالکیت ۱۰۰ ... رونمایی روحانی از ماهواره های «ناهید - روزنامه ایران iran-newspaper.com/newspaper/BlockPrint/169665‎Cached2 فوریه 2017 ... نیم نگاه در مراسم روز فناوری فضایی حسن روحانی رئیس جمهوری از ماهواره‌های ... ماهواره سنجشی تا دو سال و نیم دیگر در مدار قرار می‌گیرد. ... دو مسیر حمایت از فناوری فضایی و تولید ماهواره‌های ملی سنجشی و مخابراتی را به موازات هم دنبال کنیم. ماهواره ملی ایرانی تا دوسال و نیم دیگر در مدار قرار می‌گیرد - آخرین ها newstel.ir/news/18756 [unable to retrieve full-text content]وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: نخستین ماهواره ملی کشور با قابلیت کاملاً عملیاتی و تحت مالکیت ۱۰۰ درصد ایران تا ۲سال و ... یک هفته با آی‌تی ازحمایت وزیرارتباطات ازتاکسی‌های‌آنلاین تا رونمایی ... www.khabaronline.ir/detail/631573/ict/ict‎Cached2 فوریه 2017 ... با هم مروری بر مهم‌ترین اخبار فناوری اطلاعات ایران در هفته ای که گذشت می کنیم. ... ماهواره ملی ایرانی تا دوسال و نیم دیگر در مدار قرار می‌گیرد.