مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

سرپرست فروش کیست؟ چه وظیفه ای دارد؟

[ad_1]
ماهنامه بازاریاب بازارساز - امین جباری: کار سوپروایزر یا سرپرست فروش، برقراری تعادل و هماهنگی بین دستورات و وظایف مدیریت فروش (شامل برنامه ریزی، سازماندهی، هدایت و رهبری، و نظارت و کنترل) و عملکرد نیروهای فروش اســت.

بخش نظارتی سرپرست بر کار نیروهای فروش، از مدیر فروش بیشتر اســت و مدیر فروش، نقش برنامه ریزی و سازماندهی را بر عهده دارد و به نوعی بُعد مدیریتی کارش افزایش می یابد، اما سرپرست باید روی مسیربندی متمرکز شود و بر کار فروشندگان نظارت داشته باشد و تعدد فروش روزانه محصول را کنترل کند. در رده های واحد فروش، سرپرست فروش نسبت به مدیریت فروش به مهارت های فنی بیشتری نیاز دارد، چرا که با رده های عملیاتی و نیروهای فنی در ارتباط اســت.

پس سرپرست فروش دارای مسئولیتی دو سویه اســت؛ هم با نیروهای فروش در ارتباط اســت و هم با مدیر فروش، و برای برنامه ریزی و سازماندهی بهتر باید به او کمک کند.

سرپرست فروش کیست؟ چه وظیفه ای دارد؟

شایسته اســت که سرپرست فروش، 75 درصد از زمان کاری خود را در بازار باشد؛ چرا که هر چقدر مدت زمان بیشتری در بازار باشد، بیشتر می تواند به نقش معلمی و آموزگاری خود برای نیروهای فروش جامه عمل بپوشاند و به ایرادهای کار آنها اشراف پیدا کند و با مشکلات شان آشنا شود و مهمتر از آن نقش کنترلی خود را به خوبی می تواند ایفا کند.

در مواقعی با توجه به معنای کنترل که برگردان به مسیر صحیح تعریف می شود، وقتی که راننده یا موزع یا ویزیتور مرتکب اشتباهی می شود، با توجه به نوع کار اشتباهی که انجام داده و شرایطی که در آن اشتباه رخ داده، با معلمی، تذکر، تشویق و تنبیه، نیرو را به مسیر اصلی باز می گرداند و یا در نهایت به این نتیجه می رسد که آن شخص، نیروی شایسته و مناسبی برای سازمان نیست و آموزش و کنترل و نظارت نتوانسته شخص را به راننده، موزع و ویزیتوری شایسته تبدیل کند و تیپ شخصیتی فرد مناسب این کار نیست و از ابتدا به خوبی انتخاب نشده اســت.

نکته اجرایی ساده ای نیز می توان افزود و آن دوره های آزمایشی برای نیروهایی اســت که در آغاز و یا حین استخدام، فعالیت می کنند. قطعا زیر نظر گرفتن نیروها، هم قابلیت ها را آشکار می سازد و هم نقایص و کاستی ها را. تشخیص زمان آزمایشی با چه کسی اســت؟ گاه اسیر رفتارهای کلیشه ای و ضوابط و قوانین و آئین نامه هایی هستیم که به زمان مشخص چند ماه اشاره می کند؛ در حالی که بهتر اســت بدانیم افراد می کوشند در همین ظرف زمانی مشخص، رفتارهای شان را متناسب با علائق سرپرستان هماهنگ سازند اما پس از اتمام دوره های آزمایشی عملا رفتارها تغییر می یابند.

سرپرست فروش کیست؟ چه وظیفه ای دارد؟

با این تعریف، سرپرست فروش نقش معلمی، نظارتی، کنترلی و هدایتی دارد و در کنار اینکه دائما با نیروهای فروش خود در ارتباط اســت، با مغازه دار و مشتری نیز باید ارتباط برقرار کرده و آن را حفظ کند و از این طریق حرف ها و خواسته های مشتریان را که همان صدای بازار اســت، شنیده و به سازمانش منتقل کند.

سرپرستان باید به شدت مسئولیت پذیر باشند و بتوانند در نیروها انگیزه سازی کنند و با اطلاعات کاربردی و عملی و آموزش مفیدی که به فروشندگان می دهند، آنها را با انرژی مضاعف راهی بازار کنند تا در مسیرشان موفقیت بیشتری داشته باشند.

همچنین سرپرست باید نوع عملیات و فعالیت های رقبا را نیز پیگیری کند و گزارش دهد. او باید به مسئولیت مقایسه کنندگی در بازار را میان سازمان خود و سایر سازمان ها برای خود متصور شود. حجم و نوع فعالیت های سرپرستان فروش فوق العاده بالا و حساس اســت. با وجود این، بعضی از سرپرستان فروش به اشتباه تصور می کنند که با رسیدن به سمت سرپرستی، کارشان کمتر و استراحت و فراغت شان بیشتر شده اســت. ضروری اســت و به الزام، مسئولیت و انرژی سرپرست فروش از نیروهای زیرمجموعه اش بیشتر باشد و باید بازارگردی بالایی داشته باشد.

نکته آخری که می توان افزود این اســت که بعضی افراد در شغل فروشندگی خیلی موفق هستند اما در شغل سرپرست فروش اصلا موفق نیستند؛ در واقع به صورت فردی مدیریت بر خودشان قوی اســت اما این به معنای آن نیست که اگر فردی به خوبی خودش را مدیریت می کند و فروشنده خوبی اســت، پس الزاما سرپرست و یا مدیری قوی هم خواهد شد. خیلی از نیروهای فروش تصور می کنند حتما بعد از چند سال باید سرپرست فروش شوند؛ در صورتی که اینگونه نیست.

سرپرست فروش کیست؟ چه وظیفه ای دارد؟

بهتر اســت مدیران به هنگام مصاحبه برای پذیرش چنین نیروهایی دو نوع مصاحبه استخدام در نظر گیرند؛ یکی زمانی اســت که شخص می خواهد به عنوان فروشنده، موزع یا راننده استخدام شود، و دیگری زمانی اســت که فرد می خواهد سرپرست شود. یعنی اگر ویزیتور بعد از چند سال تمایل داشته باشد که سوپروایزر شود، مجددا باید با او مصاحبه شود؛ چرا که در اینجا چند نفر می خواهند زیرمجموعه وی شوند و او باید علاوه بر داشتن توان مدیریت بر خود، توان مدیریت بر دیگران را نیز داشته باشد.

[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


18 آگوست 2016 ... سرپرست فروش کیست؟ چه وظیفه ای دارد؟ کار سوپروایزر یا سرپرست فروش، برقراری تعادل و هماهنگی بین دستورات و وظایف مدیریت فروش (شامل ...18 آگوست 2016 ... بازاریاب - جباری: سوپروایزر سرپرست برقراری و بین و مدیریت (شامل ریزی، هدایت رهبری، نظارت کنترل) عملکرد فروش بخش سرپرست کار فروش، ...سرپرست فروش کیست؟ چه وظیفه ای دارد؟ امین جباری: کار سوپروایزر یا سرپرست فروش، برقراری تعادل و هماهنگی بین دستورات و وظایف مدیریت فروش (شامل برنامه ...18 آگوست 2016 ... کار سوپروایزر یا سرپرست فروش، برقراری تعادل و هماهنگی بین دستورات و وظایف مدیریت فروش (شامل برنامه ریزی، سازماندهی، هدایت و رهبری، و ...سرپرست فروش کیست؟ چه وظیفه ای دارد؟ کار سوپروایزر یا سرپرست فروش، برقراری تعادل و هماهنگی بین دستورات و وظایف مدیریت فروش (شامل برنامه ریزی، ...روزنامه شهروند/ پرده اول: بیسرپرست بودن درد دارد. اینکه کسی را نداشته باشی و ندانی پدر و مادرت چه کسانی بودهاند، درد دارد. اینکه هر لحظه از خودت بپرسی چرا شدهای ...خصوصیاتی که یک مدیر فروش موفق دارد، مدیران و سرپرستان موفق چه وظایفی دارند، ... از جانب مدیر و سرپرست شان آموزش دیده باشند، هیچ وقت بازنده زمین مسابقه ای فروش را ... وظیفه ی معلم تنها آموزش دادن نیست بلکه معلم پس از آنکه آموزش را انجام داد، ...پس بیایید به برخی ازمهمترین ویژگی های یک کارشناس فروش حرفه ای اشاره ای داشته ... با کمی توجه می شد فهمید که ضعف های زیادی از لحاظ ارتباط اجتماعی دارد ولی بدتر .... کسی در این عرصه موفق تر است که از طریق برقراری رابطه ای موثر و بادوام اعتماد ...12 جولای 2015 ... آشنایی با کار مدیر فروش ، مسئولیتها و و ظایف کارشناس فروش ... از مدیران فروش مرتبا برای رفتن به دفاتر استانی، محلی و منطقه ای در سفرند.استخدام كاركنان فروش سه وظيفه استخدام مورد استفاده در مديريت فروش تجزيه و تحليل شغل. ... [6] علاوه بر اين، وجود دارد بايد مجموعه اي از استخدام ويژگي است كه با هر كار فروش است كه در ... يك فروشنده موفق لزوماً يك مدير فروش موفق نخواهد بود و برعكس.


کلماتی برای این موضوع

فان وسرگرمیفان وسرگرمی فان وسرگرمی سرگرمی،طنز وسرگرمی،ترانه هندی،ترکی وهندی،سلفی بازیگران دیدن خواب در چه ساعاتی صحت دارد ؟ منتظران و یاوران …دیدن خواب در چه ساعاتی صحت دارد و اگر فردی آینده زندگی خود را در خواب ببیند آیا تعبیر فارسی العربیةوب سایت رسمی دکتر حسین الهی قمشه ایپرسش های متداول سوال چرا ما دعا می کنیم ؟ خداوند از خواسته های ما پایگاه تخصصی نشر مقالات حقوقی حق گسترتعارض ادلۀ اثبات دعوی واقعه‌ای است که در اعمّ اثبات کیفری و حقوقی مجال بروز می اخلاق حرفه ای در تجارت وبگاه مدیریت و عصر دانائی …فقه اسلامی یکی از منابع غنی و مهم برای مطالعه و بررسی اخلاق حرفه‌ای و معیارهای آن استارسال خبر خبرگزاری ایثارگرانهشدار به دولت امریکا بسم الله الرحمن الرحیم به دولت آمریکاهشدار میدهیم که چنانچه پورتال پرتال حقوق دانش آموخته ی مهندسی اموات تاریخ مقطع نوشته های خواندنی کیانا وحدتی پدرم ای که احساس تو پاکترین احساس استتو می نوازی برای عشق، برای احساس الف در دانشگاه صنعتی اصفهان چه می گذردالف آمادگی انتشار پاسخ مستدل دانشگاه صنعتی اصفهان را برای این مطلب دارد ضمنا سوابق



لینک منبع :سرپرست فروش کیست؟ چه وظیفه ای دارد؟

سرپرست فروش کیست؟ چه وظیفه ای دارد؟ - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/.../سرپرست-فروش-کیست-چه-وظیفه-ای-دارد‎Cached18 آگوست 2016 ... سرپرست فروش کیست؟ چه وظیفه ای دارد؟ کار سوپروایزر یا سرپرست فروش، برقراری تعادل و هماهنگی بین دستورات و وظایف مدیریت فروش (شامل ... سرپرست فروش کیست؟ چه وظیفه ای دارد؟ - آکا www.akairan.com/maghalat.../news20168187514366213.html‎Cached18 آگوست 2016 ... کار سوپروایزر یا سرپرست فروش، برقراری تعادل و هماهنگی بین دستورات و وظایف مدیریت فروش (شامل برنامه ریزی، سازماندهی، هدایت و رهبری، و ... سرپرست فروش کیست؟ چه وظیفه ای دارد؟ - قالب وردپرس - قالب خوب news.gtheme.co/news/.../سرپرست-فروش-کیست-چه-وظیفه-ای-دارد‎Cached17 آگوست 2016 ... کار سوپروایزر یا سرپرست فروش، برقراری تعادل و هماهنگی بین دستورات و وظایف مدیریت فروش (شامل برنامه ریزی، سازماندهی، هدایت و رهبری، و ... کار مدیر فروش چیست ؟ - دنیای کار info.donyayekar.ir/کار-مدیر-فروش/‎Cached Similar12 جولای 2015 ... بسیاری از مدیران فروش مرتبا برای رفتن به دفاتر استانی، محلی و منطقه ای در سفرند. اکثر آنها به صورت تمام وقت کارکرده و حتی گاهی در شب ها و ... سرپرست فروش کیست؟ چه وظیفه ای دارد؟ | برترینها vista.ir/news/30082223/سرپرست-فروش-کیست؟-چه-وظیفه-ای-دارد؟‎Cachedکار سوپروایزر یا سرپرست فروش، برقراری تعادل و هماهنگی بین دستورات و وظایف مدیریت فروش (شامل برنامه ریزی، سازماندهی، هدایت و رهبری، و نظارت و کنترل) و ... سرپرست فروش کیست؟ چه وظیفه ای دارد؟ - برترین ها | خبر فارسی khabarfarsi.com/ext/23838840 18 آگوست 2016 ... سرپرست فروش کیست؟ چه وظیفه ای دارد؟ ماهنامه بازاریاب بازارساز - امین جباری: کار سوپروایزر یا سرپرست فروش، برقراری تعادل و هماهنگی بین ... آشنایی با برخی از مشاغل و اصطلاحات در فروش مویرگی (قسمت اول ... mooyragi.blog.ir/.../آشنایی-با-برخی-از-مشاغل-و-اصطلاحات-در-فروش-مویرگی-قسمت-اول‎Cached Similarاو بیشتر مجری سیاستهاست و اهم وظیفه او ارتقاء فروش و رسیدن به برنامه های تعریف شده ... یک نکته وجو دارد و آن اینکه عده ای (در یک سر طیف) معتقدند سرپرست فروش ... مهم‌ترین وظایف سرپرست فروش چیست | چطور chetor.com/32880-وظایف-سرپرست-فروش/‎Cached Rating: 90% - 50 votes سرپرست فروش وظایف متعددی دارد. مهم‌ترین وظایف سرپرست فروش، نظارت بر پیشرفت فروش چه در قالب فردی و چه تیمی است که در اینجا بیشتر با آن آشنا خواهید شد. --- 10 ویژگی یک کارشناس فروش حرفه ای - آموزش فروش و بازاریابی www.saeedvafaee.com/articles/view/articleid/2/lang/fa‎Cached Similarجزو لازمه های وجودی یک کارشناس فروش حرفه ای است.افکار مثبت تولید ارتعاشات مثبت می کند و این ارتعاشات در جذب اهداف تاثیر بسزایی دارد . همانگونه که اشاره شد ... مهمترین وظایف کارشناس فروش - مدیریت فردا www.modiriatefarda.ir/index.php?option=com...id...‎Cached17 آوریل 2011 ... یک کارشناس فروش همانند سایر شاغلین در سایر کسب و کارها دو وظیفۀ کلی را بر دوش ... 7-در مسیر حرفه ای که دارد هر روز چیزهای بیشتری بیاموزد.