مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

انقلاب توریسم در ایران

[ad_1]
وب‌سایت روزیاتو: در بهاری که گذشت، برای نخستین بار ویدیویی به نام  Don’t Go To Iran در فضاهای مجازی پخش شد تا خلاف آنچه در مورد مسافرت به ایران به توریست ها گفته شده بود که به ایران سفر نکنید را به زیباترین شکل و بی ادعا به نمایش درآورد.  یک فیلمسازفرانسوی بانام بنجامین مارتین Benjamin Martinie که خود به ایران سفر کرده اسـت در مورد این ویدئو معتقد اسـت که این ویدئو بارها و بارها در یوتیوب و ویمو مورد بازدید انبوهی از مردم جهان قرار گرفت و تبلیغات منفی علیه ایران را خنثی کرد.
انقلاب توریسم در ایران

مارتین  که در کار ویدئو گرافی گردشگری تخصص دارد، در مورد ایران به خبرگزاری الجزیره می‌گوید: "دوست دارم بگویم که اطلاعات مردم جهان در مورد ایران ناکافی اسـت و آنچه در خبرها در مورد ایران در خارج از این کشور می‌شنوید، همه واقعیت نیست. ایران در حال یک تغییر و تحول اساسی اسـت و ظرفیت‌های گردشگری فراوانی دارد. مهمان‌نوازی مردم این سرزمین، فرهنگ غنی و مناظر و دیدنی‌های فراوان موجود در این ایران، زمینه افزایش توریست را برای این کشور به همراه دارد.”
انقلاب توریسم در ایران

انقلاب توریسم در ایران


وی بر این باور اسـت که این روزها صنعت توریسم در حال پیشرفت اسـت که این روند خصوصاً پس از انقلاب سال ۱۳۵۷و جنگ ایران و عراق در سال ۱۳۵۸صورت پذیرفته اسـت.

براساس آمار سازمان جهانی گردشگری پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال ۱۳۹۲ ، تعداد گردشگرانی که به این  کشور سفر می‌کنند خصوصاً پس از تبادلات هسته‌ای باقدرت های برتر جهان و برداشته شدن تحریم‌ها، افزایش چشمگیری داشته اسـت. در سال گذشته ۵٫۲ میلیون توریست به ایران آمده‌اند که در طول زمان حضورشان در ایران به‌طور متوسط ۱٫۷۰۰ دلار هزینه کرده‌اند که چیزی بیش از ۸ میلیارد دلار را برای اقتصاد ایران به همراه داشته اسـت.

ایران ۱۹ مکان فرهنگی ثبت‌شده در لیست یونسکو UNESCO  دارد که بیشترین میزان را در میان کشورهای خاورمیانه به خود اختصاص داده اسـت. این کشور با ۲۵۰۰ سال قدمت باقی‌مانده از خرابه‌های پرسپولیس (تخت جمشید)، بازارهای تاریخی موجود در شهرهایی چون تهران و تبریز، گزینه‌های فراوانی را برای هر بازدیدکننده‌ای فراهم می‌آورد.


لئو ونگ Leo Wong یکی از توریست‌هایی که به ایران سفرکرده اسـت در مصاحبه‌ای با الجزیره از کافی نبودن مکان‌های اقامت توریست‌ها در ایران می‌گوید. او که اهل انگلستان اسـت اخیراً به همراه همسرش  از شهرهایی چون شیراز دیدن کرده اسـت.

سرا، همسر لئو می‌گوید که بستگانش نگران سفر او به ایران بودند و شایعاتی چون جریانات تروریستی سبب نگرانی آن‌ها شده بود. سرا از بی‌دلیل بودن نگرانی‌های خانواده‌اش می‌گوید و اینکه هیچ‌کدام از ترس‌ها و نگرانی‌هایی که در خارج از کشور نسبت به ایران وجود دارد، واقعی نیست.

دلایل اصلی که ایران را  آماده انقلابی در صنعت توریسم می‌کند، چیست؟

مجتبی رحمانیان، مؤسس کمپانی سرویس‌ مسافرتی ایران Iran Travel Service که تورهای فراوانی را نیز  برنامه‌ریزی و هدایت می‌کند، در مورد صنعت توریسم در ایران می‌گوید که این صنعت در ایران  به‌سرعت در حال رشد اسـت و این توسعه پرسرعت نیازمند سرمایه گذاری های مهمی خصوصاً برای اقامت توریست‌هاست. او در مصاحبه با الجزیره به ساخت هتل‌های بیشتر خاصه هتل‌های ۵ ستاره اشاره کرد.

ایران اهداف بزرگی را در صنعت توریسم مدنظر دارد و انتظار می‌رود که تا سال ۲۰۲۵ میزبان ۲۰ میلیون توریست باشد بنابراین نیازمند برنامه‌ریزی‌های مدونی درزمینه ساخت مکان‌های مناسب برای اقامت گردشگران غیر ایرانی اسـت. مراودات تجاری با کشور ترکیه، سرمایه‌گذاران ترکی را به سمت ساخت هتل در شهرهایی چون تهران، شیراز، اصفهان، تبریز و مشهد علاقه‌مند کرده اسـت که البته گروه‌های فرانسوی و اسپانیایی نیز در سال‌های اخیر سرمایه گذاری هایی را در این زمینه انجام داده‌اند. این در حالی اسـت که ایران هم پیوندهایی با چین درزمینه تأسیس دفاتری در شهرهایی چون شانگهای و گانژو به امید جذب گردشگرانی از این کشور به ایران، برقرار کرده اسـت.

از زمان برداشته شدن تحریم‌ها خطوط هوایی چون ایر فرانس و بریتیش ایرویز نیز پروازهایشان به ایران را از سر گرفته‌اند. اما رحیمیان هنوز هم بر این باور اسـت که زمانی که پای اقامت، خرید بلیت هواپیما و قطار پیش می‌آید، نقصان‌های قابل‌بررسی به چشم می‌خورد.

یکی دیگر از مشکلات توریست‌ها عدم امکان استفاده از کارت اعتباری بین‌المللی اسـت که آن‌ها را مجبور به حمل مقدار قابل‌توجهی وجه نقد می‌کند که این کار برایشان چندان مطلوب نیست. با تمام این موانع، رحیمیان از بیشتر و بیشتر شدن تعداد گردشگران در تورهایش خبر می‌دهد.

انقلاب توریسم در ایران

رحیمیان می‌گوید: "در سال گذشته بیشتر توریست‌ها از کشورهای استرالیا و آلمان بودند. بااین‌حال انبوهی از گردشگران از کشورهایی چون ایتالیا، اسپانیا و حتی ایالات‌متحده آمریکا نیز  به چشم می‌خوردند. ” او می‌گوید ما حتی یک زوج آمریکایی داشتیم که برای ماه‌عسل به ایران آمده بودند.

به‌منظور افزایش تعداد گردشگران، اخیراً به ۱۹۰ کشور جهان اجازه دریافت ویزای ۳۰ روزه داده‌شده اسـت. اگرچه گردشگران با ملیت‌های آمریکایی و بریتانیایی برای مسافرت به ایران حتماً باید تور لیدر داشته باشند و بدون داشتن تورلیدر مجاز به سفر در داخل ایران نیستند.

رحیمیان درباره گردشگران آمریکایی می‌گوید: "به دلیل پیشرفت‌های سیاسی انجام پذیرفته‌شده میان آمریکا و ایران، تعداد گردشگران آمریکایی که علاقه‌مند به دیدن و کشف بخش‌های مختلف ایران هستند افزایش چشمگیری داشته اسـت اما به دلیل هزینه بالای تورلیدر بسیاری از علاقه‌مندان قادر به این سفر نیستند.”

انقلاب توریسم در ایران

رحیمیان از علاقه‌مندی توریست‌ها به نواحی بکری همچون کردستان و هورمان می‌گوید .
انقلاب توریسم در ایران

انقلاب توریسم در ایران


ویدئو گرافیست فرانسوی درباره مردم ایران می‌گوید: "مردم ایران به طرز باورنکردنی مهمان‌نواز و خوشامدگو هستند و به توریست‌ها کمک می‌کنند.” وی ادامه می‌دهد: "ایرانی‌ها بسیار مهمان‌نواز هستند. آن‌ها برای اینکه مسیری را به یک توریست نشان بدهند حاضرند که راه خود را تغییر بدهند و با مهربانی پذیرای گردشگران خارجی  برای ماندن در منازلشان هستند.”

مارتین در مورد ویدئوی پخش‌شده در مورد ایران می‌گوید: "هرگاه مردم ایران چیزی برخلاف واقعیت در مورد کشورشان در فضاهای مجازی می‌بینند، بلافاصله با تمام نیرو انرژی خود و با به اشتراک گذاشت آن خبر، تمامی ابهامات را برطرف می‌کنند”


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


1 آگوست 2016 ... در بهاری که گذشت، برای نخستین بار ویدیویی به نام Don't Go To Iran در فضاهای مجازی پخش شد تا خلاف آنچه در مورد مسافرت به ایران به توریست ها ...5 آگوست 2016 ... در بهاری که گذشت، برای نخستین بار ویدیویی به نام Don't Go To Iran در فضاهای مجازی پخش شد تا خلاف آنچه در مورد مسافرت به ایران به توریست ها ...1 آگوست 2016 ... در بهاری که گذشت، برای نخستین بار ویدیویی به نام Don't Go To Iran در فضاهای مجازی پخش شد تا خلاف آنچه در مورد مسافرت به ایران به توریست ها ...1 آگوست 2016 ... پیش بینی ها حاکی از آن است که در آینده شاهد تحول بزرگی در صنعت توریسم در ایران خواهیم بود. طبق گزارش روزیاتو انتظار می رود تا سال ۲۰۲۵ ایران ...مقاله تحلیلی بر صنعت گردشگری و جهانگردی بعد از انقلاب اسلامی در ایران (مطالعه موردی؛ استان همدان), در کنفرانس بین المللی انسان، معماری، عمران و شهر (International ...صنعت گردشگری در ایران از ظرفیتهای بسیار بالایی برای رشد و توسعه برخوردار است. بر اساس گزارش سازمان جهانی گردشگری، ایران رتبه دهم جاذبههای باستانی و ...تاریخچه گردشگری در ایران و جهان .... و نقل که همراه با افزایش سرعت وسایل مسافرت، ارزانی و آسایش نسبی آن بود انقلاب بزرگی در صنعت گردشگری به وجود آورد و باعث ...تصاویری از توریست ها که قبل از انقلاب به ایران سفر کرده بودند. در تصویر بالا توریستیهایی که با ماشین خود به ایران سفر کردند تهران ۱۹۵۷ و توریست خارجی ...سایت روزیاتو: در بهار که گذشت, برای اولین بار یک ویدئو به نام آیا رفتن به ایران در فضای مجازی پخش شد به خلاف آنچه در مورد سفر به ایران به عنوان توریست به حال ...


کلماتی برای این موضوع

مرجع اطلاع رسانی صنعت توریسم ایران مشاهده تور و پکیج های آژانس های مسافرتی بخشنامه های خطوط هوایی کاریابی توریسمدستاوردهای انقلاب اسلامی ایران از دیروز تا امروزطی عمر پر برکت انقلاب اسلامی؛ دستاوردهای نظام از چنان گستردگی و تنوعی برخوردار بوده صفحه نخست اولدوز توریسمتمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به وب سایت اولدوز توریسم می باشدپاورپوینت انقلاب اسلامی ایران – بانک پاورپوینت ایرانفایل پاورپوینت انقلاب اسلامی ایران جهت دانلود بر روی لینک های زیر کلیک کنید صنعت توریسمصنعت گردشگری در جهان توسعه فراوانی یافته است و بسیاری از کشورها از این راه توانسته گزارش گاردین از سکس توریسم در مشهد سیتناوب‌سایت روزنامه انگلیسی گاردین روز اردیبهشت ماه گزارشی تکان‌دهنده در مورد حضور مقاله های علمی صنعت گردشگری در ایرانمقاله های علمی صنعت گردشگری در ایران مقالات علمیپژوهشیمرکز اسناد انقلاب اسلامی متن کامل بیانات امام خمینی در از سخنرانی حضرت امام در بهشت زهرا هیچ چیز حذف نشده است و اگر به کتاب صحیفه نور هم مرکز اسناد انقلاب اسلامی فهرست کتاب …کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران فهرست عنوان کتاب خود درباره سیره نبوی به زبان پاورپوینت تربیت بدنی در مدارس – بانک پاورپوینت ایرانجهت دانلود فایل پاورپوینت تربیت بدنی در مدارس بر روی لینک های زیر کلیک کنید



لینک منبع :انقلاب توریسم در ایران

انقلاب توریسم در ایران - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/news/361891/انقلاب-توریسم-در-ایران‎Cached1 آگوست 2016 ... در بهاری که گذشت، برای نخستین بار ویدیویی به نام Don't Go To Iran در فضاهای مجازی پخش شد تا خلاف آنچه در مورد مسافرت به ایران به توریست ها ... انقلاب توریسم در ایران - روزیاتو rooziato.com/139512637/انقلاب-توریسم-ایران/‎Cachedدر بهاری که گذشت، برای نخستین بار ویدیویی به نام Don't Go To Iran در فضاهای مجازی پخش شد تا خلاف آنچه در مورد مسافرت به ایران به توریست ها گفته شده بود که ... Images for انقلاب توریسم در ایران انقلاب توریسم در ایران - آکا www.akairan.com/iranshenasi-irangardi/.../news2016821545916562.html‎Cached2 آگوست 2016 ... در بهاری که گذشت، برای نخستین بار ویدیویی به نام Don't Go To Iran در فضاهای مجازی پخش شد تا خلاف آنچه در مورد مسافرت به ایران به توریست ها ... توسعه صنعت توریسم در ایران بعد از انقلاب اسلامی istta.ir/.../fa/.../-توسعه-صنعت-توریسم-در-ایران-بعد-از-انقلاب-اسلامی‎Cachedتوسعه صنعت توریسم در ایران بعد از انقلاب اسلامی. چهار شنبه 31 شهریور 1395 بازدید: 1682. چکیده یکی از شاخص های مهم توسعه انسانی، درآمد سرانه می باشد، بطوری که ... گردشگری در ایران - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/گردشگری_در_ایران‎Cached Similarصنعت گردشگری در ایران از ظرفیت‌های بسیار بالایی برای رشد و توسعه برخوردار است. بر اساس گزارش سازمان جهانی گردشگری، ایران رتبه دهم جاذبه‌های باستانی و ... ‎۱ جاذبه‌های گردشگری ایران - ‎۱.۱ جاذبه‌های طبیعی - ‎۱.۲ جاذبه‌های فرهنگی و تاریخیانقلاب توریسم در ایران - اکسیر فناوری www.xeer.ir/انقلاب-توریسم-ایران/‎Cached1 آگوست 2016 ... پیش بینی ها حاکی از آن است که در آینده شاهد تحول بزرگی در صنعت توریسم در ایران خواهیم بود. طبق گزارش روزیاتو انتظار می رود تا سال ۲۰۲۵ ایران ... Islamic Iran - توسعه صنعت توریسم در ایران بعداز انقلاب اسلامی maysamsargol.blogfa.com/.../توسعه-صنعت-توریسم-در-ایران-بعداز-انقلاب-اسلامی-‎Cached Similarبسم الله الرحمن الرحیم. توسعه صنعت توریسم در ایران بعداز انقلاب اسلامی. استاد راهنما جناب آقای دکتر رضا شیرزادی. v چکیده یکی از شاخص های مهم توسعه انسانی، درآمد ... افزایش سهم ایران از صنعت توریسم | پایگاه خبری جماران - امام خمینی ... www.jamaran.ir/.../568388-افزایش-سهم-ایران-از-صنعت-توریسم‎Cached24 ژانویه 2017 ... یک کمپانی پیشگام در عرصه تحلیل بازار گردشگری جهان در گزارشی ویژه به افزایش محبوبیت ایران به عنوان یک مقصد گردشگری در سراسر جهان و ... مقاله تحلیلی بر صنعت گردشگری و جهانگردی بعد از انقلاب اسلامی در ... https://www.civilica.com/Paper-ICOHACC01-ICOHACC01_043=تحلیلی-بر-صنعت-گردشگری-و-جهانگردی-بعد-از-انقلاب-اسلامی-در-ایران-م...‎Cachedتحلیلی بر صنعت گردشگری و جهانگردی بعد از انقلاب اسلامی در ایران (مطالعه موردی؛ استان همدان). اعتبار موردنیاز: ۱ | تعداد صفحات: ۱۴ | تعداد نمایش خلاصه: ۶۱۸ | نظرات: ...