مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

این موزه‌ی زیرآبی، کف دریا را به نمایشگاه هنری تبدیل میکند

[ad_1]
وب‌سایت گجت نیوز: اگر طرفدار اخبار گردشگری باشید، حتما تابحال موزه‌های عجیبی را دیده‌اید که با تم‌های خلاقانه‌ای ساخته شده اند. موزه‌ی ساخت حیوانات از فلزات دور ریختنی، موزه‌ی سازه‌های ساخته شده از لاستیک، موزه‌ی سراسر ساخته شده از یخ و موزه‌ی استخوان‌های افراد مشهور نمونه‌هایی معروف از این دست هستند. اما موزه‌ای که امروز قصد معرفی‌اش را داریم، یک تفاوت عمده با موارد قبلی دارد و آنهم این اســت که این موزه به جای زمین، در زیر آب ساخته شده اســت: یک موزه‌ی زیرآبی! در ادامه با ما همراه باشید.
این موزه‌ی زیرآبی کف دریا را به نمایشگاه هنری تبدیل میکند

همه چیز از حدود ۳ هفته‌ی پیش شروع شد. وقتیکه جیسون دیکایرس تیلور (Jason deCaires Taylor) و گروهش فاز اول این موزه را با نصب چند مجسمه در عمق ۱۲ متری آب‌های ساحلی لانزاروته آغاز کردند. جزیره‌ی لانزاروته که در مجموعه جزایر قناری در کشور اسپانیا واقع شده اســت، جزوی از مساحت استان لاس پالماس محسوب میشود.
این موزه‌ی زیرآبی کف دریا را به نمایشگاه هنری تبدیل میکند

طرفداران محیط زیست خیالشان راحت باشد

جیسون یک مجسمه ساز بین المللی و چهره‌ای شناخته شده اســت و نام "Museo Atlantico” را برای این نمایشگاه هنری انتخاب کرده اســت. هدف او از ساخت و اجرای این پروژه به سه بخش تقسیم میشود. مهمترین هدف این موزه‌ی زیرآبی این اســت که مجسمه های قرار داده شده در مساحت ۵۰ متر مربعی، یک بستر مناسب را برای خانه سازی و زندگی آبزیان و ماهی های آن منطقه فراهم سازند و درواقع Museo Atlantico در وهله‌ی اول قرار اســت به یک سایت مرجانی مصنوعی تبدیل شود و حیات جدیدی را برای آبزیان منطقه ایجاد کند.

این موزه‌ی زیرآبی کف دریا را به نمایشگاه هنری تبدیل میکند

تمام مجسمه ها قرار اســت با استفاده از نوعی سیمان بی اثر و با pH خنثی ساخته شوند تا کلونی سازی ماهیان بدون هیچ مشکلی انجام شود. فلز ضد زنگ و فایبرگلاس نیز قرار اســت برای تکمیل تزیینات استفاده شوند. بنابراین موزه‌ی زیرآبی آتلانتیک نه تنها آسیبی به محیط زیست نمیزند، بلکه زیست بوم جدیدی را برای آبزیان جزیره فراهم میکند.
این موزه‌ی زیرآبی کف دریا را به نمایشگاه هنری تبدیل میکند

هنری تلخ از مهاجران سوری تا توریست های دوربین بدست

دومین هدف دیکایرس تیلور از توسعه‌ی این موزه این اســت که وقایع تلخی که اخیرا در جهان رخ داده اســت را با زبان هنر بازگو کند و چه موضوعی مهمتر، ناراحت کننده‌تر و تلخ‌تر از مرگ مهاجران سوری که قصد داشتند خود را از طریق دریا به کشورهای اروپایی برسانند و بسیاری از آنان به دلیل سفر با قایق های نامناسب، بیماری، گرسنگی و حوادث دیگر کشته شدند.

این موزه‌ی زیرآبی کف دریا را به نمایشگاه هنری تبدیل میکند

رویایی که آنها در سر داشتند، یک زندگی معمولی و بدور از جنگ بود و به جای آن سردی و خشونت امواج دریا نصیبشان شد. بنابراین چه جایی بهتر از بستر آرام دریا برای دیدن و تفکر درباره‌ی نتایج افراط در قدرت طلبی و جنگ‌های غیرانسانی؟او در بخشی دیگر از موزه، دروازه‌ی آتلانتیک را ساخته اســت و توریست‌هایی که با ظاهری معمولی و برخی دوربین بدست، درحال رفتن به سمت آن و وارد شدن به شهر افسانه‌ای آتلانتیک هستند. چهره و ظاهر این بخش از مجسمه ها از مردم خود جزیره‌ی لانزاروته الهام گرفته شده اســت.

در بخشی دیگر نیز که با عنوان ترکیبی (Hybrid) نامگذاری شده اســت، مجسمه‌هایی وجود دارند که از ترکیب هنرمندانه‌ی انسان‌ها با گیاهان ساخته شده اند. مجسمه‌ی مرد کاکتوسی در این بخش قرار دارد.

این موزه‌ی زیرآبی کف دریا را به نمایشگاه هنری تبدیل میکند
جذب توریست و رونق اقتصادی جزیره

گردشگری و صنعت توریسم امروزه به یک تجارت مولتی میلیارد دلاری تبدیل شده اســت تاجاییکه تعدادی از کشورها تمام تمرکز خود را بر روی بخش گردشگری متمرکز میکنند. موزه‌ی زیرآبی نیز از این قاعده مستثنی نیست و علاوه بر دعوت غواصان به یک تجربه‌ی فوق العاده جذاب و منحصربفرد، توریست‌های معمولی نیز میتوانند با استفاده از قایق‌های کف شیشه‌ای از این موزه دیدن کنند.

این موزه‌ی زیرآبی کف دریا را به نمایشگاه هنری تبدیل میکند
Museo Atlantico قرار اســت تا ماه دسامبر سال جاری (ماه پایانی سال میلادی) به پایان برسد و با تکمیل فاز نهایی، این موزه شامل ۱۰ گالری جداگانه خواهد بود. البته از حدود چهار روز پیش، بازدید برای عموم آزاد شده اســت و بازدیدکنندگان میتوانند از مجسمه‌های دست نخورده‌ی جدید در کنار مجسمه‌هایی که با مرجان و گیاهان دریایی رنگ بندی شده اند لذت ببرند.
این موزه‌ی زیرآبی کف دریا را به نمایشگاه هنری تبدیل میکند
برای جزییات بیشتر از تمام بخش های این موزه میتوانید به سایت رسمی Museo Atlantico مراجعه کنید.

[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


31 جولای 2016 ... اگر طرفدار اخبار گردشگری باشید، حتما تابحال موزههای عجیبی را دیدهاید که با تمهای خلاقانهای ساخته شده اند. موزهی ساخت حیوانات از فلزات دور ...31 جولای 2016 ... گردشگری, موزه برپایی نمایشگاه آثار هنری قرآن وَ عترت دَر زاهداناگر طرفدار اخبار گردشگری باشید، قطعا تابحال موزه های عجیبی را دیده اید که با تم ...اگر طرفدار اخبار گردشگری باشید، حتما تابحال موزههای عجیبی را دیدهاید که با تمهای خلاقانهای ساخته شده اند. موزهی ساخت حیوانات از فلزات دور ریختنی، موزهی سازههای ...31 جولای 2016 ... اگر طرفدار اخبار گردشگری باشید، حتما تابحال موزههای عجیبی را دیدهاید که با تمهای خلاقانهای ساخته شده اند. موزهی ساخت حیوانات از فلزات دور ...31 جولای 2016 ... گجت اگر اخبار باشید، تابحال عجیبی دیدهاید با خلاقانهای شده موزهی حیوانات فلزات ریختنی، سازههای شده لاستیک، سراسر شده یخ موزهی افراد ...الوتور: اگر طرفدار اخبار گردشگری باشید، حتما تابحال موزه های عجیبی را دیده اید که با تم های خلاقانه ای ساخته شده اند. موزه ی ساخت حیوانات از فلزات دور ریختنی، موزه ...اگر طرفدار اخبار گردشگری باشید، حتما تابحال موزههای عجیبی را دیدهاید که با تمهای خلاقانهای ساخته شده اند. موزهی ساخت حیوانات از فلزات دور ریختنی، موزهی سازههای ...به گزارش خبرنگار موسیقی و تجسمی خبرگزاری فارس، مجموعهای از آثار هنری مدرن موزه هنرهای معاصر تهران پس از چهار دهه در پایتخت آلمان به نمایش گذاشته میشود.4 مارس 2016 ... اگر طرفدار اخبار گردشگری باشید، حتما تابحال موزههای عجیبی را دیدهاید که با تمهای خلاقانهای ساخته شده اند. موزهی ساخت حیوانات از فلزات دور ...


کلماتی برای این موضوع

تور دبیقیمت تورهای لحظه آخری دبی آذر پاییز دی دوبیتور دبی هتل اسکای ویز آذر مدت تور شب و روز تور دبی هر نفر در اتاق تخته



لینک منبع :این موزه‌ی زیرآبی، کف دریا را به نمایشگاه هنری تبدیل میکند

Images for این موزه‌ی زیرآبی، کف دریا را به نمایشگاه هنری تبدیل میکند این موزه‌ی زیرآبی کف دریا را به نمایشگاه هنری تبدیل میکند | گجت نیوز gadgetnews.ir/83646/این-موزه‌ی-زیرآبی-کف-دریا-را-به-نمایشگ/‎Cached4 مارس 2016 ... اگر طرفدار اخبار گردشگری باشید، حتما تابحال موزه‌های عجیبی را دیده‌اید که با تم‌های خلاقانه‌ای ساخته شده اند. موزه‌ی ساخت حیوانات از فلزات دور ... این موزه‌ی زیرآبی، کف دریا را به نمایشگاه هنری تبدیل میکند + تصاویر roozplus.com/.../این-موزه‌ی-زیرآبی-کف-دریا-را-به-نمایشگاه-هنری-تبدیل-میکند-تصاویر‎Cached1 آگوست 2016 ... همه چیز از حدود ۳ هفته‌ی پیش شروع شد. وقتیکه جیسون دیکایرس تیلور (Jason deCaires Taylor) و گروهش فاز اول این موزه را با نصب چند مجسمه در عمق ... این موزه زیرآبی کف دریا را به نمایشگاه هنری تبدیل میکند آکا onvansho.ir/.../این-موزه-زیرآبی-کف-دریا-را-به-نمایشگاه-هنری-تبدیل-میکند-آکا.html هدف از تشکیل این موزه را این موزه‌ی زیرآبی کف دریا را به نمایشگاه هنری تبدیل میکند . یک پرسش از آقای احمدی‌نژاد azadyeiran را به این را تبدیل به برقرار میکند باز ... این موزه‌ی زیرآبی کف دریا را به نمایشگاه هنری تبدیل میکند www.airvideo.ir/.../این_موزه‌ی_زیرآبی_کف_دریا_را_به_نمایشگاه_هنری_تبدیل_میکند‎Cachedاین موزه‌ی زیرآبی کف دریا را به نمایشگاه هنری تبدیل میکند. دانلود گروه هنری آنید - نمایشگاه نقاشی - موزه رضا عباسی · دانلود نمایشگاه سروستان؛ نقش سرو در آثار ... بالاترین: این موزه‌ی زیرآبی کف دریا را به نمایشگاه هنری تبدیل میکند https://www.balatarin.com/permlink/2016/9/11/4292490‎Cachedاگر طرفدار اخبار گردشگری باشید، حتما تابحال موزه‌های عجیبی را دیده‌اید که با تم‌های خلاقانه‌ای ساخته شده اند. موزه‌ی ساخت حیوانات از فلزات دور ریختنی، موزه‌ی سازه‌های ... نمایشگاه هنری در کف دریا | sayyareh touristi tour & travel agency ... https://www.linkedin.com/.../نمایشگاه-هنری-در-کف-دریا-sayyareh-touristi-tour-travel-agency‎Cached1 آگوست 2016 ... مهمترین هدف این موزه‌ی زیرآبی این است که مجسمه های قرار داده شده در مساحت ۵۰ ... و درواقع این موزه در وهله‌ی اول قرار است به یک سایت مرجانی مصنوعی تبدیل شود و ... زیست نمیزند، بلکه زیست بوم جدیدی را برای آبزیان جزیره فراهم میکند. این موزه ی زیرآبی کف دریا را به نمایشگاه هنری تبدیل میکند - گجت ... khabarfarsi.com/u/14924258 این موزه ی زیرآبی کف دریا را به نمایشگاه هنری تبدیل میکند. اگر طرفدار اخبار گردشگری باشید، حتما تابحال موزه های عجیبی را دیده اید که با تم های خلاقانه ای ساخته ... این موزه‌ی زیرآبی، کف دریا را به نمایشگاه هنری تبدیل میکند - پدیده نیوز madahnews.ir/.../این-موزه-ی-زیرآبی-کف-دریا-را-به-نمایشگاه-هنری-تبدیل-میکند‎Cachedاگر طرفدار اخبار گردشگری باشید، حتما تابحال موزه‌های عجیبی را دیده‌اید که با تم‌های خلاقانه‌ای ساخته شده اند. موزه‌ی ساخت حیوانات از فلزات دور ریختنی، موزه‌ی سازه‌های ... این موزه‌ی زیرآبی، کف دریا را به نمایشگاه هنری تبدیل میکند – مجله راگا raganews.ir/magazine/228151/‎Cachedاین موزه‌ی زیرآبی کف دریا را به نمایشگاه هنری تبدیل میکند. همه چیز از حدود ۳ هفته‌ی پیش شروع شد. وقتیکه جیسون دیکایرس تیلور (Jason deCaires Taylor) و گروهش ...