مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

اصول اخلاقی در تبلیغات تجاری چگونه اند؟

[ad_1]
ماهنامه بازاریاب بازارساز - محمدرضا طاهری: سالیان درازی اســت که اصول اخلاقی در تبلیغات تجاری توسط برخی صاحبان کسب و کار رعایت نمی شود و این بیماری در صنعت تبلیغات کشور رخنه کرده اســت. نتیجه آن نیز در پاره ای از موارد به بدبینی مردم نسبت به تبلیغات و یا بالعکس تطمیع و فریب خوردن چندباره آنان بوده اســت.

قطعا تبلیغات صحیح، اصولی و اخلاقی، دستاوردهای ارزشمند و فراوانی به دنبال دارد که بدیهی ترین آنها، افزایش میزان فروش، کاهش یا ثبات قیمت کالا، شهرت نام تجاری و حتی ایجاد اشتغال می باشد اما بی توجهی به رعایت موازین اخلاقی، همگی دستاوردهای فوق را مختل خواهد نمود. از این رو در این مقاله مختصر به چند مورد از هنجارهای اخلاقی در تبلیغات خواهیم پرداخت.

اصول اخلاقی در تبلیغات تجاری

1. صداقت و عدم بزرگنمایی

باید محصول واقعی خود را معرفی نماییم؛ بدون کم و کاست اما افزودن هر ارزشی که محصول ما فاقد آن اســت، مصداق فریب مشتری و گویای عدم صداقت ما اســت. اغراق در کیفیت محصول با استفاده از تصاویر نمادین و زیبای کالا روی بسته بندی که هیچ سنخیتی با محصول داخل آن ندارد یکی از این مصادیق اســت.

2. عدم تخریب رقبا و محصولات رقیب

برای بالا بردن نام نشان تجاری خود نباید رقبا را زیر پا گذاشت بلکه باید با ارائه مزایای رقابتی و نسبی محصول مان، رقبا را پشت سر بگذاریم. وظیفه ما دادن اطلاعات کامل به مشتری در قالب تبلیغات اســت و این مخاطب اســت که حق دارد با تحقیق و مقایسه، محصول نهایی را جهت خرید انتخاب کند.

3. عدم تهدید یا ایجاد ارعاب در مشتری

اگرچه این مورد در پاره ای از موارد قابل استفاده اســت، به مانند تبلیغات فرهنگی راهنمایی و رانندگی در زمینه بستن کمربند ایمنی؛ اما در بستر تبلیغات تجاری نباید مخاطب را ترساند و در صورت عدم استفاده از محصول، او را تهدید کرد. به عنوان مثال در تبلیغات بهداشتی یک خمیر  دندان، بیان می شود که در صورت عدم استفاده از محصول ما، دندان های تان را از دست خواهید داد!

4. واجدیت استانداردهای لازم

اگر هنوز استانداردهای لازم را برای محصول خود دریافت نکرده اید. نباید تبلیغات را آغاز کنید. زمانی به ارتقا شهرت محصول خود بیندیشید که از لحاظ کمی و کیفی، واجدیت های لازم را اخذ کرده اســت و همه شرایط مطلوب و مناسب، برای مشتری در نظر گرفته شده اســت.

5. عدم استفاده از مولفه های نامربوط با کالا

استفاده از نام، محبوبیت و شهرت یک بازیگر یا ورزشکار که هیچ ارتباطی با نوع کالای تبلیغ شده ندارد، اگرچه امری رایج اما حرکتی غیراخلاقی اســت؛ چرا که به نوعی موجب فریب مخاطب گشته و احساس او را بر منطق وی جهت خرید کالای برتر غالب می نماید. البته می توان با ظرافت های لازم این حسن ارتباط را ایجاد کرد و از نقاط قوت مرتبط افراد فوق، برای تبلیغ کالا بهره برد.

اصول اخلاقی در تبلیغات تجاری

6. عدم سوءاستفاده از زودباوری کودکان

با توجه به اینکه کودکان شرایط فکری لازم را برای تصمیم گیری و خرید کالای مناسب و برتر ندارند، نباید به هیچ عنوان در برنامه های تلویزیونی، رادیویی و ... این گروه سنی، تبلیغات تجاری انجام داد؛ بلکه به منظور تحریک آنان برای خرید، از رسانه های تبلیغاتی در سایر فضاها بهره برد تا آنان بتوانند به کمک والدین شان خرید نهایی را به سرانجام برسانند.

7. عدم ایجاد نیاز کاذب در مخاطب

مهم ترین انتقادی که از تبلیغات تجاری می شود، این اســت که مردم را مصرف زده بار می آورد و ناخواسته آنان را وادار می کند تا خریدهایی را انجام دهند که یا در اولویت های زندگی آنان نبوده و یا اصلا بدان نیازی ندارند. متاسفانه این اتفاق حتی به زمینه های درمانی و پزشکی نیز سرایت کرده اســت تا بدان جا که افراد به عمل های جراحی غیر ضروری روی آورده تا نیاز کاذب درون خود را پاسخ داده باشند.

8. تناسب با فرهنگ جامعه و مخاطب

استفاده از تصاویر یا عباراتی که منطبق با فرهنگ غرب بوده و با فرهنگ ایرانی – اسلامی ما سازگار نیست، موجب تخریب سلامت اجتماعی جامعه می شود. همچنین سوءاستفاده از باورهای فرهنگی و مذهبی مردم در تبلیغات امری نکوهیده و غیراخلاقی می باشد.

9. ممنوعیت از تقلید

استفاده از آهنگ ها و یا اشعار مشابه پیام های تبلیغاتی بازرگانی سایر محصولات و یا استفاده از اشخاصی که شباهت آنان تداعی گر چهره فردی صاحب نام اســت و یا الگوبرداری مو به مو از تبلیغات غربی سایر محصولات، امری ناصحیح و ناشایست اســت.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


16 آگوست 2016 ... سالیان درازی است که اصول اخلاقی در تبلیغات تجاری توسط برخی صاحبان کسب و کار رعایت نمی شود و این بیماری در صنعت تبلیغات کشور رخنه ...سالیان درازی است که اصول اخلاقی در تبلیغات تجاری توسط برخی صاحبان کسب و کار رعایت نمی شود و این بیماری در صنعت تبلیغات کشور رخنه کرده است. نتیجه آن ...16 آگوست 2016 ... آن در ای موارد بدبینی نسبت تبلیغات یا تطمیع فریب چندباره بوده تبلیغات اصولی اخلاقی، ارزشمند فراوانی دنبال که ترین افزایش فروش، یا قیمت ...ماهنامه بازاریاب بازارساز - محمدرضا طاهری: سالیان درازی است که اصول اخلاقي در تبليغات تجاري توسط برخی صاحبان کسب و کار رعایت نمی شود و این بیماری در صنعت ...16 آگوست 2016 ... سالیان درازی است که اصول اخلاقی در تبلیغات تجاری توسط برخی صاحبان کسب و کار رعایت نمی شود و این بیماری در صنعت تبلیغات کشور رخنه ...گفتوگو از: پروین نورانی مقدمه: مقوله اخلاق در تبلیغات تجاری یکی از ... و سو دادن و تلطیف تبلیغات ناسالم از سالم و ترویج اصول و مبانی تبلیغ (شفافیت، بیطرفی ... تعریف شما از تبلیغات چیست و نقش اخلاق را در هدایت آن چگونه ارزیابی میکنید؟... احساس نگرانی کودک خود را کاهش دهید; کودکان بیمار چگونه به محیط بیمارستان عادت میکنند؟ m · 1 1 1 1 1 1 1 · اصول اخلاقی در تبلیغات تجاری چگونه اند-برترینها ...ماهنامه بازاریاب بازارساز - محمدرضا طاهری: سالیان درازی است که اصول اخلاقي در تبليغات تجاري توسط برخی صاحبان کسب و کار رعایت نمی شود و این بیماری در صنعت ...16 آگوست 2016 ... سالیان درازی است که اصول اخلاقی در تبلیغات تجاری توسط برخی صاحبان کسب و کار رعایت نمی شود و این بیماری در صنعت تبلیغات کشور رخنه ...قطعا تبلیغات صحیح، اصولی و اخلاقی، دستاوردهای ارزشمند و فراوانی به دنبال دارد که بدیهی ترین آنها، افزایش میزان فروش، کاهش یا ثبات قیمت کالا، شهرت نام تجاری و ...


کلماتی برای این موضوع

راهنمای اصول اخلاقی و معیارهای رفتار حرفه ایمقدمه تبعیت شاغلان حرفه ی کارگزاری از اصول اخلاقی، تمامیِ فعالان بازار سرمایه را اصول مذاکره در بازاریابی در فرایند مذاکره هر یک از طرفین خواهان چیزی هستند که دیگری دارای آن است در این راه هر فن بیان،اصول سخنرانی و هنرگویندگی وگفتگو نکته ی در رابطه با حنجره و صدا ۰۱ رطوبت حنجره خود را با تامین رطوبت بدن بالا ببرید مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایرانآموزش …سمینار اهمیت فرایند ثبت ملی و بین المللی نشان تجاری دوره های آذرماه مرکز آموزش و اخلاق حرفه ای در تجارت وبگاه مدیریت و عصر دانائی …اخلاق حرفه ای در تجارت نویسنده اکبر بهروز اسکویی پنجشنبه ۱۳٩۱٩٢ بسم‌الله الرحمن رکوردی جدید در عرصه تولید انرژی‌های تجدیدپذیر …رکوردی جدید در عرصه تولید انرژی‌های تجدیدپذیر نوشته شده توسط سمیر الله وردی در وضعیت زنان در دوران پهلوی چگونه بودتصاویروضعیتزناندردورانوضعیت زنان در دوران پهلوی چگونه بودتصاویر یکی از تمایزاتی که می توان میان وضعیت نقدی بر دیدگاه دکتر محمود سریع القلم در باب …نقدی بر دیدگاه دکتر محمود سریع القلم در باب توسعه توسعه یافته در چه چیزی؟ اغماض از پایگاه اطلاع رسانی فروش مستقیمپایگاه اطلاع رسانی فروش مستقیم به آدرس ، سایت مرجع در زمینه انتشار آریا مارکتینگ، مجله آنلاین بازاریابی،فروش،کسب و …مثال‌های زده شده در این کتاب بسیار خوب توضیح داده شده‌اند و اطلاعات خوبی را در



لینک منبع :اصول اخلاقی در تبلیغات تجاری چگونه اند؟

اصول اخلاقی در تبلیغات تجاری چگونه اند؟ - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/.../اصول-اخلاقی-در-تبلیغات-تجاری-چگونه-اند‎Cached16 آگوست 2016 ... سالیان درازی است که اصول اخلاقی در تبلیغات تجاری توسط برخی صاحبان کسب و کار رعایت نمی شود و این بیماری در صنعت تبلیغات کشور رخنه ... اصول اخلاقی در تبلیغات تجاری چگونه اند؟ | امروز آنلاین www.emruzonline.com/.../اصول-اخلاقی-در-تبلیغات-تجاری-چگونه-اند/ 16 آگوست 2016 ... سالیان درازی است که اصول اخلاقی در تبلیغات تجاری توسط برخی صاحبان کسب و کار رعایت نمی شود و این بیماری در صنعت تبلیغات کشور رخنه ... اصول اخلاقی در تبلیغات تجاری چگونه اند؟ - قالب وردپرس - قالب خوب news.gtheme.ir/news/.../اصول-اخلاقی-در-تبلیغات-تجاری-چگونه-اند‎Cached16 آگوست 2016 ... سالیان درازی است که اصول اخلاقی در تبلیغات تجاری توسط برخی صاحبان کسب و کار رعایت نمی شود و این بیماری در صنعت تبلیغات کشور رخنه ... [PDF] ﻟﺰوم اﯾﺠﺎد ﻧﻈﺎم اﺧﻼق ﺣﺮﻓﻪ ای در ﺗﺒﻠﯿﻐﺎت ﺑﺎزرﮔﺎﻧﯽ - مطالعات رسانه ای - دانشگاه آزاد ... mediastudies.srbiau.ac.ir/article_4328_cd3d30cdb1d78280753470caf9f78554.pdf‎Cached1 دسامبر 2011 ... ﯿﻦ و ﻣﻘﺮراﺗﯽ ﮐﻪ دﯾﮕﺮ ﺣﺮﻓﻪ ﻫﺎ و ﺻﻨﺎﯾﻊ در زﻣﯿﻨﻪ ﺗﺒﻠﯿﻐﺎت ﭘﺮداﺧﺘﻪ اﻧﺪ و ﮔﺮﺗﻪ. ﺑﺮداری ﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ از ﻗﻮاﻧﯿﻦ و ... در اﯾﻦ ﻣﻘﺎﻟﻪ ﺗﻼش ﺷﺪه اﺳﺖ ﺿﺮورت وﺟﻮد اﺻﻮل اﺧﻼق ﺣﺮﻓﻪ ای ﻣﮑﺘﻮب، ﻣﻨﺸﻮر اﺧﻼق ﺣﺮﻓﻪ ای و ﺷﺎﺧﺺ ﻫﺎی ﻣﻮرد ﻧﻈﺮ ﺑﺮای ... و ﻣﻌﻠﻮم ﻧﯿﺴﺖ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﻪ ﺗﺨﻠﻔﺎت و ﺟﺮاﯾﻢ ﺗﺒﻠﯿﻐﺎﺗﯽ رﺳﯿﺪﮔﯽ ﺷﻮد. اصول اخلاقی در تبلیغات تجاری چگونه اند؟ - تی نیوز tnews.ir/news/5aae74881073.html اصول اخلاقی در تبلیغات تجاری چگونه اند؟ دریافت خبر : شنبه 06 آذر 1395 ساعت 8: 16. برای بالا بردن نام نشان تجاری خود نباید رقبا را زیر پا گذاشت بلکه باید با ... اصول اخلاقی در تبلیغات تجاری چگونه اند؟ - دانلود فیلم www.mevia.ir/.../_____________________________اصول_اخلاقی_در_تبلیغات_تجاری_چگونه_اند؟_________________________‎Cachedدانلود دانلود آموزش عکاسی تجاری و صنعتی - عکاسی برای تبلیغات ک دانلود Commercial Photography: Thriving in a Competitive Industry عکاسی تجاری و یا عکاسی ... ضرورت ملاحظه اخلاق در تبلیغات بازرگانی | سایت طرح نو tarhenaw.com/?p=1340‎Cachedچگونه می‌توان با الهام از این خطا در پذیرش تبلیغات تجارتی نهایت وسواس را به خرج داد ... اخلاق در تبلیغات بازرگانی مجموعه‌ای از اصول اخلاقی تعریف‌شده است که بایدها و ... SID.ir | نظام اخلاق حرفه ای در تبلیغات بازرگانی fa.journals.sid.ir/ViewPaper.aspx?id=218421‎Cached Similarاخلاق حرفه ای در تبلیغات به چگونگی به کارگیری اصول اخلاقی توسط رسانه ها می پردازد و تاثیر آن را بر دانش، بینش و روش رفتاری مخاطبان ارزیابی می کند و مبحث ... کلیات اخلاقی در تبلیغات تجاری چطور اند؟ (2 عکس) - سرزه www.serze.com/کلیات-اخلاقی-تبلیغات-تجاری-چطور-اند-1762592/‎Cached9 سپتامبر 2016 ... اصول اخلاقی در تبلیغات تجاری چگونه اند؟ سالیان بلندی است که کلیات اخلاقی در تبلیغات تجاری به وسیله بعضی صاحبان کسب و کار رعایت نمی ... 90 - نقش اخلاق در تبلیغات - رسول جلیلیان next-life.blogfa.com/post-18.aspx‎Cached Similar90 - نقش اخلاق در تبلیغات - ... مقوله اخلاق در تبلیغات تجاری یکی از بحث‌برانگیزترین موضوعاتی است که می‌تواند معیاری اخلاقی و ارزشی را در معرفی کالا و خدمات به ...