مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

3 خوردنی غیرمفید برای کودکان

[ad_1]

به گزارش جام جم سرا ، این غذاهای مکمل براساس سن و سال کودک متفاوت اســت. در این میان ممکن اســت برخی از والدین با خود چنین بپندارند که فرزندمان دیگر می‌تواند خوراکی‌هایی غیر از شیر مادر بخورد و در نتیجه حساسیتی در این زمینه نشان ندهند.

چند خوردنی که برای کودکان در این دوره مفید نیست، اشاره می‌شود:

1ـ آبمیوه‌های صنعتی به جای آبمیوه طبیعی

برخی از والدین این تصور را دارند که آبمیوه‌های معروف به پاکتی در واقع همان میوه‌هایی اســت که به طریقی آب آنها گرفته و بسته‌بندی شده اســت! در آبمیوه‌های صنعتی گرچه مقادیری میوه طبیعی استفاده می‌شود اما اسانس‌ها و افزودنی‌ها و نگهدارنده‌هایی همراه اســت که برای بدن و سیستم گوارش کودک و بخصوص نوزادان مناسب نیست.

علاوه بر این باید به یاد داشت که مقدار مجاز آبمیوه طبیعی هم بیش از یک لیوان فقط براساس توصیه پزشک مجاز اســت. با این حال اگر کودکتان به سنی رسیده اســت که می‌تواند میوه بخورد، بهتر اســت به جای آبمیوه به او میوه دهید تا فیبر میوه را نیز دریافت کرده باشد.

2ـ چای به جای آب

آب سالم و طبیعی می‌تواند علاوه بر رفع تشنگی و تأمین آب بدن کودک به مقاوم کردن بخش‌هایی از بدن برای مبارزه با بعضی از بیماری‌ها بخصوص یبوست اطفال مفید باشد، اما برخی والدین با این تصور که چای هم در دسته‌بندی مایعات قرار می‌گیرد ممکن اســت در سنینی که فرزندشان تازه خوردن غذاهای مکمل را شروع کرده، به جای آب مقداری چای به او بدهند. واقعیت این اســت که گرچه چای برخی مواد مفید برای بدن بزرگسالان را در خود دارد ولی به‌دلیل داشتن کافئین کودکان مناسب نیست.

البته در سنین بالاتر و نزدیک به یک‌سالگی که سیستم گوارش کودک بهتر رشد کرده می‌توان فقط مقدار کمی چای در فواصل چندروزه به کودک داد. از دادن دمنوش یا جوشانده نیز باید خودداری کرد، مگر آن‌که پزشک متخصص اطفال نوشیدن مقداری معین از نوعی خاص را بلامانع دانسته باشد.

3ـ پفک و چیپس

بعضی از والدین در سال‌های بعد از یکی دو سالگی هوس می‌کنند مقدار کمی پفک یا چیپس به کودکشان بدهند. این کار کاملا نادرست اســت، زیرا این مواد نه‌تنها ارزش غذایی چندانی ندارد، بلکه ممکن اســت باعث بروز مشکلاتی برای سیستم گوارش آنها شود و در سنین بالاتر میل به خوردن موادی از این دست را در کودک تقویت کند.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


26 آوريل 2016 ... تصویر 3 خوردنی غیرمفید برای کودکان. به گزارش جام جم سرا ، این غذاهای مکمل براساس سن و سال کودک متفاوت است. در این میان ممکن است برخی از ...۳ خوردنی غیرمفید برای کودکان. براساس توصیه پزشکان، پس از شش ماهگی نوزاد، بهتر است مادران علاوه بر شیردهی، آرامآرام غذاهای ساده و مکملی را بر پایه توصیههای ...26 آوريل 2016 ... 3 خوردنی غیرمفید برای کودکان. براساس توصیه پزشکان، پس از شش ماهگی نوزاد، بهتر است مادران علاوه بر شیردهی، آرام آرام غذاهای ساده و مکملی را بر ...26 آوريل 2016 ... خانواده:3 خوردنی غیرمفید برای کودکان. کد مطلب : 223298 براساس پزشکان، از ماهگی بهتر مادران بر آرامآرام ساده مکملی بر توصیههای مخصوص به بدهند ...به گزارش افکارنیوز ، یمن یکی از فقیرترین کشورهای خاورمیانه که بیش از یک سال است درگیر جنگ داخلی و تجاوزات خارجی است، به صورت جدی با مشکل گرسنگی ...6 سپتامبر 2012 ... غذاهایی كه در ذیل به ذكر نام آنها پرداخته می شود را دور از دسترس كودكان قرار داده و ... 3 - نوشیدنی های انرژی زا ..... درمان ریزش مو با چند فرمول خوردنی!خوردن خوراکی های نامناسب باعث اضافه وزن و اختلال در تغذیه کودکان می شود. شک نکنید بهترین غذا .... 3- متهم ردیف سوم: نوشیدنی های صنعتی فکر می کنید اگر شما به ...10 سپتامبر 2011 ... تحقيقات نشان ميدهد؛ کودکان بيش فعال، مصرف غذاهاي شيرين از قبيل شکلات و کافئين و غذاهاي ... نقش چربی اُمگا-3 در بهبود بیش فعالی کودکان ...7 سپتامبر 2011 ... اسيد چرب امگا - 3 که براي رشد و عملکرد مغز ضروري است ممکن است رفتار، حافظه و کمبودهاي رفتاري و شخصيتي را بهبود بخشد.


کلماتی برای این موضوع

خوردنی غیرمفید برای کودکان



لینک منبع :3 خوردنی غیرمفید برای کودکان

3 خوردنی غیرمفید برای کودکان - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../3-خوردنی-غیرمفید-برای-کودکان‎Cached26 آوریل 2016 ... تصویر 3 خوردنی غیرمفید برای کودکان. به گزارش جام جم سرا ، این غذاهای مکمل براساس سن و سال کودک متفاوت است. در این میان ممکن است برخی از ... 3 خوردنی غیرمفید برای کودکان - مجله اینترنتی جدیدترین www.jadidtarin.com/mag/kids/taghzie/1183‎Cachedبراساس توصیه پزشکان، پس از شش ماهگی نوزاد، بهتر است مادران علاوه بر شیردهی، آرام‌آرام غذاهای ساده و مکملی را بر پایه توصیه‌های تغذیه‌ای مخصوص کودکان به آنها بدهند ... Images for 3 خوردنی غیرمفید برای کودکان 3 خوردنی غیرمفید برای کودکان - لادین ladin.ir/other/3-خوردنی-غیرمفید-برای-کودکان/ ۳ خوردنی غیرمفید برای کودکان. براساس توصیه پزشکان، پس از شش ماهگی نوزاد، بهتر است مادران علاوه بر شیردهی، آرام‌آرام غذاهای ساده و مکملی را بر پایه توصیه‌های ... خوراکی های کشنده و مضر برای کودکان - نمناک namnak.com/خوراکی-های-کشنده-کودکان.p26007‎Cachedخوراکی های کشنده و خوراکی های کشنده برای کودکان و مضرات خوراکی های کشنده و تنقلات کودکان و اشتباهات ... خوراکی های کشنده در میان خوراکی های مفید و مضر برای کودکان ... 13 3. مطالب پیشنهادی. چاقی کودکان نقش مادر در چاقی کودکان; دندانهای کودکان ... 3 خوردنی غیرمفید برای کودکان - روزنه rozane.avablog.ir/post/2738/3+خوردنی+غیرمفید+برای+کودکان 3 خوردنی غیرمفید برای کودکان. [ad_1]. به گزارش جام جم سرا ، این غذاهای مکمل براساس سن و سال کودک متفاوت اســت. در این میان ممکن اســت برخی از والدین با خود چنین ... چه غذاهایی برای کودک مفید است ، چه غذاهایی مضر - مجله پزشکی دکتر سلام www.hidoctor.ir/20535_چه-غذاهایی-برای-کودک-مفید-است-،-چه-غذاها.html/‎Cached Similarرعایت اصول تغذیه کودک یکی از مهم ترین مسائلی است که هر پدر و مادری باید نسبت به آن حساسیت خاصی داشته باشند. تغذیه کودک مبتلا به اسهال - بیتوته www.beytoote.com/baby/nutrition-baby/nurture-child.html‎Cached Similarدر صورتی که کودک یک یا دو بار استفراغ و چند بار مدفوع آبکی دفع کرد، علامت ... ج ) مطمئن شوید که غذا و آب خوردنی به هیچ عنوان به مدفوع یا دستان آلوده ی شما،آلوده نشده ... 6 خوراکی مفید برای زنگ تفریح کودکان - بیتوته www.beytoote.com/baby/nutrition.../shelf1-recess-children.html‎Cached Similarمجموعه: تغذیه کودک · خوراکی مفید برای زنگ تفریح کودکان,تغذیه کودکان. در این مقاله به معرفی 6 ... ترکیه 3 شب و 4 روز + قیمت ویژه. وب گردی. رژیم لاغری 12 روزه تا ... مدلایف | خوراکی های مضر و مفید در دوران بارداری کدامند؟ www.medlife.ir/2014/11/16/what-not-to-eat-when-pregnant‎Cached Similar16 نوامبر 2014 ... مصرف بیش از 2 گرم گلپر در روز در دوران بارداری بخصوص 3 ماهه اول ... را به حداقل برسانند زیرا که مقدار زیاد کافئین روی رشد کودک تاثیر می گذارد.