مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

چگونه طول و عرض سلول ها را در اکسل تنظیم کنیم؟

[ad_1]

چگونه طول و عرض سلول ها را در اکسل تنظیم کنیم؟

بصورت پیش فرض هنگامیکه یک سند اکسل جدید باز می کنید، عرض تمام ردیف ها و طول تمام ستون ها با یک مقدار مشخص نمایش داده می شود. برای مثال در نسخه های جدید اکسل طول ستون ها ۱۵ ، عرض ردیف ها ۸٫۳۸ و فونت پیش فرض نیز Calibri و با شماره ۱۵ می باشد. با تغییر نوع و اندازه فونت، طول و عرض سلول ها نیز متناسب با آن تغییر خواهد کرد. با این حال راه های مختلفی نیز برای تنظیم این طول و عرض بصورت دلخواه وجود دارد که در ادامه ی مطلب به آنها اشاره خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید.

 

اگر قصد دارید عرض تنها یک ردیف را تغییر دهید می توانید بر روی برداری که در زیر شماره ردیف مربوطه وجود دارد کلیک کرده و آن را به سمت بالا یا پایین بکشید. همانطور که کلیک موس را نگه داشته اید، طول و عرض فعلی نیز بصورت پاپ آپ در بالای سلول نشان داده می شود. وقتیکه عرض ردیف به مقدار دلخواهتان رسید می توانید کلیک موس را رها کنید.

 

how-to-set-row-height-and-column-width-in-excel-1

 

شما می توانید همین کار را برای طول ستون ها نیز انجام دهید با این تفاوت که اینبار باید بر روی بردار ستون مربوطه کلیک کرده و آن را به سمت راست یا چپ بکشید. با این کار عرض ستون ثابت مانده و تنها طول آن تغییر خواهد کرد.

 

how-to-set-row-height-and-column-width-in-excel-2

 

جهت تغییر طول یک ستون کامل یا عرض یک ردیف کامل می توانید نشانه گر موس را بر روی دسته ی ستون یا ردیف برده و هنگامیکه علامت پیکان نمایش داده شد یک کلیک کنید. با این کار تمامی سلول های آن ردیف یا ستون انتخاب شده و می توانید هم اکنون با جا به جا کردن بردارها، سایز آنها را به یک اندازه تغییر دهید.

 

how-to-set-row-height-and-column-width-in-excel-3

 

جهت تغییر عرض چندین ردیف بصورت همزمان بر روی شماره ابتدایی ترین ردیف کلیک کرده و درحالیکه کلیک را نگه داشته اید، نشانه گر موس را به سمت آخرین ردیف موردنظر خود ببرید.

 

how-to-set-row-height-and-column-width-in-excel-4

 

هم اکنون بر روی ناحیه انتخاب شده کلیک راست کرده و گزینه ی Row Height را انتخاب نمایید. به جای کلیک راست همچنین می توانید از کلیدهای میانبر Shift+F10 نیز استفاده نمایید.

 

how-to-set-row-height-and-column-width-in-excel-5

 

پنجره ای نمایش داده می شود که بصورت پیش فرض شامل مقدار قبلی عرض ردیف ها اســت. مقدار موردنظر خود را وارد کرده و سرانجام بر روی دکمه OK کلیک کنید.

 

how-to-set-row-height-and-column-width-in-excel-6

 

شما می توانید همین کار را برای تغییر طول دسته ای از ستون ها نیز انجام دهید. بدین منظور بر روی عنوان ابتدایی ترین ستون موردنظر خود کلیک کرده و نشانه گر موس را به سمت عنوان ستون نهایی خود ببرید. بعد از کلیک راست در ناحیه ی انتخاب شده، بر روی گزینه Column Width کلیک نمایید.

 

how-to-set-row-height-and-column-width-in-excel-7

 

مقدار طول موردنظر خود را وارد کرده و سرانجام بر روی دکمه ی OK کلیک کنید.

 

how-to-set-row-height-and-column-width-in-excel-8

 

و در تصویر زیر می توانید نتیجه نهایی طول و عرض سلول هایی که در این مثال دنبال کردید را مشاهده نمایید.

 

how-to-set-row-height-and-column-width-in-excel-9

 

همچنین یک گزینه ی دیگر نیز وجود دارد که می توانید طول ها را بصورت خودکار تعیین نماید. این اندازه ها با توجه به نوع و اندازه فرمتی که تعیین کرده اید تنظیم می شوند و اهمیتی هم ندارد که سلول های سند شما خالی باشند یا خیر.

بدین منظور می توانید پس از انتخاب ستون های موردنظر بر روی دکمه ی Format کلیک کرده و در داخل منوی Cell Size گزینه ی AutoFit Column Width را انتخاب نمایید. اگر یکی از سلول های ستون انتخاب شده نیز دارای داده ای باشد، طول بر اساس آن تغییر خواهد کرد در غیر اینصورت اگر تمامی سلول ها خالی باشند هیچ تغییری را احساس نخواهید کرد.

 

how-to-set-row-height-and-column-width-in-excel-11

 

همین کار را می توانید اینبار با انتخاب گزینه AutoFit Row Height برای عرض ردیف ها نیز انجام دهید.

 

how-to-set-row-height-and-column-width-in-excel-10

 

شما همچنین می توانید طول کل سلول های موجود در اکسل را به اندازه مورد نظر خود تغییر دهید. عرض سلول ها هم مطمئناً به نوع فونت استفاده شده و سایز آنها بستگی خواهد داشت. بدین منظور ابتدا بر روی دکمه Format کلیک کرده و سپس گزینه ی Default Width را انتخاب کنید.

 

how-to-set-row-height-and-column-width-in-excel-12

 

هم اکنون مقدار دلخواه خود را برای طول سلول ها وارد کرده و سرانجام بر روی دکمه ی OK کلیک کنید.

 

how-to-set-row-height-and-column-width-in-excel-13

 

این هم از هرآنچه که نیاز اســت درباره نحوه تغییر سایز سلول های اکسل بدانید. امیدوارم لذت برده باشید.

توجه:
برای هرگونه سوال در زمینه گوشی و تبلت و برنامه های موبایل، می‌توانید با همکاران ما در "موبایل‌کمک" تماس حاصل نمایید.

تماس از سراسر کشور: 9099071015 (بدون پیش شماره و از تلفن ثابت)

تماس با موبایل: 99225515 (بدون پیش شماره و از همراه اول)

تماس از استان تهران: 9092305296 (بدون پیش شماره واز تلفن ثابت)


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


12 سپتامبر 2016 ... به گزارش خبرنگار دریچه فناوری فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بصورت پیش فرض هنگامیکه یک سند اکسل جدید باز می کنید، عرض تمام ...2 ا کتبر 2013 ... در این دو بخش که تغییر عرض ستون ها و ارتفاع سطرها در اکسل نام دارد ... شما با کمک گرفتن از این اعداد میتوانید اندازه عددی ارتفاع سطر را تنظیم نمایید. ... طول سلول های آن سطر به اندازه داده یا محتوای موجود در آن سلول شود تا داده ها .... استفاده از تنظیم خودکار عرض یا ارتفاع سلول برای سلولهای merge شده چگونه خواهد بود؟مقدمات کار با خانه های جدول ( Cell ) در Excel 2010 ... در این بخش شما نحوه تنظیم ارتفاع و عرض خانه های جدول ، حذف و اضافه نمودن سطرها و ستون ها ، چیدمان متن و ادغام یا تقسیم کردن خانه های جدول را ... تعیین اندازه ستون ها در Excel 2010 بر روی یک مقدار دقیق.12 سپتامبر 2016 ... باشگاه خبرنگاران/ در اين خبر يکي از جديدترين ترفندهاي اکسل را به شما آموزش مي دهيم.بصورت پيش فرض هنگاميکه يک سند اکسل جديد باز مي ...دیده شد، دابل کلیک کنید Excel عرض ستون را بطور خودکار به اندازه طولانی محتوای وارد شده در ... پس از اینکه اطلاعات را در سلولها وارد کردیم، میتوانیم شکل نمایش آنها را تغییر دهیم. به عنوان مثال، اعداد را سه رقم سه رقم با علامت کاما (,) جدا کنیم. ... گرفتن در اکسل چگونه است (یعنی ابتدای سطر ها در یک راستا باشد همچنین انتهای سطر ها نیز ...13 سپتامبر 2016 ... با تغییر نوع و اندازه فونت، طول و عرض سلول ها نیز متناسب با آن تغییر خواهد کرد. با این حال راه های مختلفی نیز برای تنظیم این طول و عرض بصورت ...18 ژانويه 2014 ... در اکسل چطور میتونم چند سلول رو انتخاب کنم و به سرعت اندازهی همهی اونها رو به یک مقدار خاص تنظیم کنم؟ این سلولها ممکنه کنار هم باشن یا نباشن.سلولهای اکسل و تنظیمات آنها,تنظیمات سلولهای اکسل,تنظیمات سلول در excel ... راست بر روی بخش انتخابی، به جای گزینه Copy، گزینه Cut را انتخاب می کنیم. ... افزار اکسل پیش از حذف سلول از ما می پرسد که سلول های اطراف چگونه جایگزین این ... برای تغییر عرض ستون ها و ارتفاع سطرها می توانید از دو روش دستی و عددی استفاده کنید.2 نوامبر 2007 ... در یك برگه كاری جدید، تمام سطرها و ستون ها به یك اندازهاند. ... كنید و از منوی Format ، گزینه Column و بعد گزینه Width را انتخاب كنید تا كادر محاوره ای Column Width باز شود. ... یك Screen Tip ، اندازه طول سلول را به شما نشان می دهد. ... چگونه داده ها را جابجا و كپی كنیم ... باید فرمی به اندازه برگه A7 در اکسل طراحی کنم.10 مارس 2012 ... در این درس در مورد کنترل اندازه سلول ها صحبت می کنیم. یک فایل اکسل ... یک مقدار تنظیم کردن طول ستون به این صورت سخت می باشد. ... روش دیگر: به سراغ ریبون Format cells رفته ، و گزینه Autofit Column Width را انتخاب می کنیم.


کلماتی برای این موضوع

آموزش ایجاد و ویرایش نمودارها در اکسل فرهنگ …برای اینکار ابتدا داده ها را در صفحه گسترده وارد کرده و آنها را انتخاب می کنیم سپس از کاروفناوری کَلالههمکاران ارجمند، سلام و عرض ادب خداوند را شاکریم که براساس سند تحوّل بنیادین آموزش و چک باکس در اکسل مطالب کمیاب در حسابداری…آموزش اکسلایجاد چک باکس در اکسل بسیار آسان است گزینه چک باکس در تب و قسمت موجود استآموزش آشنایی با نرم افزار اکسل برای انجام محاسبات و …اگر بخواهیم چند سلول همجوار را با هم ادغام کنیم آنها را انتخاب کرده و در نوار بر آمار اکسل در دو قسمت قبلی دو جدول را طراحی و رسم کردیمحال می خواهیم به آخرین جدولی که معنای جهان و آفرینش از نگاه فیزیک‌دانان قسمت دوم ……معنای جهان و آفرینش از نگاه فیزیک‌دانان قسمت دوم نوشته شده توسط سمیر الله وردی در سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضویدر طول سال و هیچ کار نظارتی به من ارجاع نشده و استفاده ای از پروانه نظارت خود سوالات، مشکلات و مباحث در اینجا …با سلام خدمت بچه های دوستان اگر سوالات خودتون رو راجب در اینجا بپرسید آموزش روش هایی برای نگهداری صحیح از باتری موبایلآموزش روش هایی برای نگهداری صحیح از باتری موبایل یکی از مهم ترین مشکلات گوشی های دیدگاههای نو در مهندسی برق انرژی های نودوستان و عزیزان همراه با درود و مهر و ادب با توجه به اینکه سایت دیدگاههای نو در



لینک منبع :چگونه طول و عرض سلول ها را در اکسل تنظیم کنیم؟

چگونه طول و عرض سلول ها را در اکسل تنظیم کنیم؟ - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/.../چگونه-طول-و-عرض-سلول-ها-را-در-اکسل-تنظیم-کنیم‎Cached12 سپتامبر 2016 ... به گزارش خبرنگار دریچه فناوری فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بصورت پیش فرض هنگامیکه یک سند اکسل جدید باز می کنید، عرض تمام ... چگونه طول و عرض سلول ها را در اکسل تنظیم کنیم؟ | ترفندها - ترفند و ... tarfandha.net/how-to-set-row-height-and-column-width-in-excel/‎Cached9 سپتامبر 2016 ... بصورت پیش فرض هنگامیکه یک سند اکسل جدید باز می کنید، عرض تمام ردیف ها و طول تمام ستون ها با یک مقدار مشخص نمایش داده می شود. برای مثال در ... آموزش تغییر ارتفاع سطر و عرض ستون در اکسل - دیجیتال آرت digital-art.ir/آموزش-تغییر-ارتفاع-سطر-و-عرض-ستون-در-excel/‎Cached Similar2 ا کتبر 2013 ... در این دو بخش که تغییر عرض ستون ها و ارتفاع سطرها در اکسل نام دارد ... شما با کمک گرفتن از این اعداد میتوانید اندازه عددی ارتفاع سطر را تنظیم نمایید. ... طول سلول های آن سطر به اندازه داده یا محتوای موجود در آن سلول شود تا داده ها .... استفاده از تنظیم خودکار عرض یا ارتفاع سلول برای سلولهای merge شده چگونه خواهد بود؟ چگونه طول عرض سلول ها را در اکسل تنظیم کنیم - onvansho onvansho.ir/result/چگونه-طول-عرض-سلول-ها-را-در-اکسل-تنظیم-کنیم.html چگونه طولعرض سلول ها را در اکسل تنظیم کنیم. بصورت پیش فرض هنگامیکه یک سند اکسل جدید باز می کنید عرض تمام ردیف هاطول تمام ستون . تنظیم عرض ارتفاع ... در اکسل چطور می‌شه اندازه‌ی طول و عرض ثابت برای تعدادی سلول مشخص ... msoffice.qanet.ir/.../اکسل-چطور-می-شه-اندازه-طول-عرض-ثابت-برای-تعدادی-سلول-مشخص-کرد؟‎Cached Similar18 ژانویه 2014 ... در اکسل چطور می‌تونم چند سلول رو انتخاب کنم و به سرعت اندازه‌ی همه‌ی اون‌ها رو به یک مقدار خاص تنظیم کنم؟ این سلول‌ها ممکنه کنار هم باشن یا نباشن. سوال :: تغییر سایز سلول در Excel https://icdl.itpro.ir/questions/47238/تغییر-سایز-سلول-در-excel‎Cachedچگونه میتوان سایز پیش فرض سلول را در اکسل تغییر داد؟ سایز پیش فرض هر سلول تقریبا 0.5 سانت ارتفاع و 1.5 سانت هم طول است. می خوام این ... یعنی وقتی عرض ستون 9 است به این معناست که 9 کاراکتر داخل این سلول میگنجد نتیجه: برای تغییر اندازه یک سلول شما باید اندازه فونت پیشفرض برگه ها را تغییر دهید برای تغییر ... تنظیم طول و عرض سلولها بر اساس سانتی متر - انجمن اکسل ایران ... forum.exceliran.com/showthread.../5879-تنظیم-طول-و-عرض-سلولها-بر-اساس-سانتی-متر‎Cached Similarسلام من میخام یک سری لیبل طراحی کنم برای لیبل های پچ پنل داخل رک اما نمیتونم طول و عرض سلولهای جدول را بر اساس سانتی متر محاسبه کنم و اندازه های آن را نمیدانم ... تعیین اندازه سطرها ، ستون ها و خانه های جدول در Excel 2010 developer1.ir/Office/Excel_2010/Cell_Size.aspx‎Cachedمقدمات کار با خانه های جدول ( Cell ) در Excel 2010 ... در این بخش شما نحوه تنظیم ارتفاع و عرض خانه های جدول ، حذف و اضافه نمودن سطرها و ستون ها ، چیدمان متن و ادغام یا تقسیم کردن خانه های جدول را ... تعیین اندازه ستون ها در Excel 2010 بر روی یک مقدار دقیق. آموزش اکسل(Excel) – تنظیمات سطر و ستون – قسمت سوم - کیانت kiyanet.ir/?p=1500‎Cached Similarدیده شد، دابل کلیک کنید Excel عرض ستون را بطور خودکار به اندازه طولانی محتوای وارد شده در ... پس از اینکه اطلاعات را در سلولها وارد کردیم، میتوانیم شکل نمایش آنها را تغییر دهیم. به عنوان مثال، اعداد را سه رقم سه رقم با علامت کاما (,) جدا کنیم. ... گرفتن در اکسل چگونه است (یعنی ابتدای سطر ها در یک راستا باشد همچنین انتهای سطر ها نیز ... چگونه طول و عرض سلول ها را در اکسل تنظیم کنیم - دانلود و نمایش ویدیو www.airvideo.ir/.../چگونه_طول_و_عرض_سلول_ها_را_در_اکسل_تنظیم_کنیم‎Cachedچگونه طول و عرض سلول ها را در اکسل تنظیم کنیم. دانلود ورود اعداد به صورت سری در سلول های ادغام شده اکسل (فیلم) · دانلود قرار دادن عکس در سلول اکسل - آفیس کده.