مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

تاثیر مصرف حبوبات در مقابله با بیماریهای خطرناک

[ad_1]

متخصصان تغذیه، نخود، لوبیا و عدس را که در مجموع ارزان تر هستند، منبع غنی پروتئین دانسته که در عین حال دارای ریزمغذی های ضروری بدن همچون آهن، روی، منیزیم و فولات هستند.

به گزارش مشرق، پیش بینی ها حاکی از آن اسـت که تا سال ۲۰۵۰ خوراک ۹.۷ میلیارد نفر باید تامین شود. تولید مواد غذایی کافی بدون استفاده از زمین زراعی بیشتر، تشدید تغییرات آب و هوا یا مصرف بیشتر ذخایر آب، خاک و انرژی چالش برانگیز خواهد بود.
 
این خبر بسیار بدی برای کره زمین اسـت. گوشت یک غذای تجملی بوده که هزینه هنگفتی به محیط زیست وارد می کند. دامداری نیاز به مقادیر بالای اب و زمین برای چریدن و تولید مواد خوراکی دارد، بطوریکه حدود ۷۰ درصد از تمام زمین های کشاورزی و ۲۷ درصد از آب های شرب را مصرف می کنند.
 
متخصصان تغذیه، نخود، لوبیا و عدس را که در مجموع ارزان تر هستند، منبع غنی پروتئین دانسته که در عین حال دارای ریزمغذی های ضروری بدن همچون آهن، روی، منیزیم و فولات هستند.
 
از آنجائیکه این مواد خوراکی دارای شاخص گلوکزی پایینی هستند، انرژی شان را به مرور زمان و آهسته آزاد می کنند و مانع از افزایش قند خون می شوند.
 
بعلاوه به طور طبیعی عاری از گلوتن بوده و برای افراد مبتلا به بیماری روده ای سلیاک بسیار ایده آل هستند.
 
همچنین این گروه از حبوبات از لحاظ چربی، کلسترول و سدیم هم پایین هستند. از این رو برای سلامت قلب و بافت های خون مفید هستند. تحقیقات متعددی نشان داده اسـت که رژیم غذایی غنی از عدس می تواند به کاهش میزان کلسترول کمک کند و همچنین افزودن ۵۰ گرم عدس به رژیم غذایی بیماران دیابتی موجب کاهش قابل توجه سطح قند خون آنها به هنگام ناشتا می شود.
 
در عین حال افرادی که بیشترین مصرف عدس را دارند با نرخ بسیار پایین ابتلا به سرطان سینه، پروستات و روده روبرو هستند. این خاصیت تا حدودی ناشی از میزان بالای فیبر این دانه غذایی اسـت. به علاوه رژیم غذایی غنی از فیبر با کاهش ریسک سرطان روده مرتبط اسـت.

[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


9 سپتامبر 2016 ... به گفته کارشناسان، لوبیا، نخود و عدس بهترین گزینه های دوستدار طبیعت برای تامین خوراک دنیا هستند.9 سپتامبر 2016 ... متخصصان تغذیه، نخود، لوبیا و عدس را که در مجموع ارزان تر هستند، منبع غنی پروتئین دانسته که در عین حال دارای ریزمغذی های ضروری بدن همچون آهن، ...متخصصان تغذیه، نخود، لوبیا و عدس را که در مجموع ارزان تر هستند، منبع غنی پروتئین دانسته که در عین حال دارای ریزمغذی های ضروری بدن همچون آهن، روی، منیزیم و فولات ...متخصصان تغذیه، نخود، لوبیا و عدس را که در مجموع ارزان تر هستند، منبع غنی پروتئین دانسته که در عین حال دارای ریزمغذی های ضروری بدن همچون آهن، روی، منیزیم و فولات ...9 سپتامبر 2016 ... متخصصان تغذیه، نخود، لوبیا و عدس را که در مجموع ارزان تر هستند، منبع غنی پروتئین دانسته که در عین حال دارای ریزمغذی های ضروری بدن همچون آهن، ...مصرف حبوبات. پیش بینی ها حاکی از آن است که تا سال ۲۰۵۰ خوراک ۹.۷ میلیارد نفر باید تامین شود. تولید مواد غذایی کافی بدون استفاده از زمین زراعی بیشتر، تشدید ...10 سپتامبر 2016 ... به گزارش پارس نیوز، پیش بینی ها حاکی از آن است که تا سال ۲۰۵۰ خوراک ۹.۷ میلیارد نفر باید تامین شود. تولید مواد غذایی کافی بدون استفاده از ...تاثیر مصرف حبوبات در مقابله با بیماریهای خطرناک. متخصصان تغذیه، نخود، لوبیا و عدس را که در مجموع ارزان تر هستند، منبع غنی پروتئین دانسته که در عین حال دارای ...تغذيه/ فوايد مصرف حبوبات براي مقابله با بيماري هاي خطرناک ... در آنها، معمولا اثر سيرکنندگي دارند و تغيير وزن فرد با استفاده از حبوبات، بسته به مقدار مصرف آنها ...15 سپتامبر 2016 ... تاثیر مصرف حبوبات در مقابله با بیماریهای خطرناک. 2 روز قبل سلامت 4 بازدید لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام. متخصصان تغذیه، نخود، ...


کلماتی برای این موضوع

درمان دیسک کمر کمر درد درمان بیماریهای مفاصل و …درمان خشکی مفصل با درمان بیماری اصلی انجام می شود گرما، دوش آب گرم و ورزشهای کششی به توصیه های پزشکی مرکز اطلاعات فنی ایرانمرکز اطلاعات فنی ایران با بیش از سال سابقه در زمینه ارائه اطلاعات فنی شامل اخبار دیابت نوین طب بیمار آقای رحمان ندایی که در حدود ۲۵ سال مبتلا به بیماری دیابت شده و انسولین تزریق می کاروفناوری کَلالهدانلود گجت کاروفناوری کلاله دوستان ارجمند برای اینکه کاروفناوری را همیشه در بیماری پارکینسون علل ، علائم ، عوارض ، پیشگیری …بیماری پارکینسون ’ بیماری پارکینسون ’ یا برای اولین بار توسط مواد غذایی مغذی برای اسپرم و تخمکتقویت اسپرم با غذا در بسیاری از فرهنگ‌ها وقتی زوجی بچه‌دار نمی‌شوند حرف و حدیث پوست و مو پزشکان ایران بیماری‏های پوستی در افراد دچار ایدز به چه شکل تظاهر پیدا می‏کنند؟ تظاهرات پوستی در مواد دارویی طبیعی پزشکان ایرانامروزه مصرف ملین ها برای کاهش وزن، به یک روش لاغری در سراسر جهان تبدیل شده است که دیابت چیست ؟ دکتر علیرضا حقانی – متخصص …ردیف فعالیت توضیح کالری سوزانده شده طی ۳۰ دقیقه ۱ پیاده روی با سرعت ۷ کیلومتر در سایر مطالب تربیت کودک کودک را وادار به حضور در جمع نکنید مشکلات رفتاری کودک خردسال نقش کدامیک از والدین در



لینک منبع :تاثیر مصرف حبوبات در مقابله با بیماریهای خطرناک

تاثیر مصرف حبوبات در مقابله با بیماریهای خطرناک - رهیاب نیوز rahyabnews.com/.../تاثیر-مصرف-حبوبات-در-مقابله-با-بیماریهای-خطرناک 9 سپتامبر 2016 ... تاثیر مصرف حبوبات در مقابله با بیماریهای خطرناک. متخصصان تغذیه، نخود، لوبیا و عدس را که در مجموع ارزان تر هستند، منبع غنی پروتئین دانسته ... تاثیر مصرف حبوبات در مقابله با بیماریهای خطرناک - ایران ویج | خبر ... khabarfarsi.com/u/24959756 10 سپتامبر 2016 ... تاثیر مصرف حبوبات در مقابله با بیماریهای خطرناک. متخصصان تغذیه، نخود، لوبیا و عدس را که در مجموع ارزان تر هستند، منبع غنی پروتئین دانسته ... تاثیر مصرف حبوبات در مقابله با بیماریهای خطرناک - میزان | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/24950155 9 سپتامبر 2016 ... تاثیر مصرف حبوبات در مقابله با بیماریهای خطرناک. خبرگزاری میزان- متخصصان تغذیه، نخود، لوبیا و عدس را که در مجموع ارزان تر هستند، منبع غنی ... فواید مصرف حبوبات برای مقابله با بیماری های خطرناک - onvansho onvansho.ir/.../فواید-مصرف-حبوبات-برای-مقابله-با-بیماری-های-خطرناک.html فواید مصرف حبوبات برای مقابله با بیماری‌های خطرناک. در همین زمینه تاثیر مصرف حبوبات بر کاهش وزن مصرف غلات به کاهش ریسک حمله قلبی کمک می . 18 راه ساده در ... تاثیر مصرف حبوبات در مقابله با بیماریهای خطرناک - دولت بهار ... www.dolatebahar.com/view-308135.html 10 سپتامبر 2016 ... تاثیر مصرف حبوبات در مقابله با بیماریهای خطرناک. دولت بهار: متخصصان تغذیه، نخود، لوبیا و عدس را که در مجموع ارزان تر هستند، منبع غنی ... تاثیر مصرف حبوبات جهت مقابله با بیماریهای خطرناک - صفحه 1 - نی ... www.ninisite.com/.../thread.asp?...تاثیر_مصرف_حبوبات...مقابله_بیماریهای_خطرناک_ مصرف حبوبات پیش بینی ها حاکی از آن است که تا سال ۲۰۵۰ خوراک ۹.۷ میلیارد نفر باید تامین شود. تولید مواد غذایی کافی بدون استفاده از زمین ... خبرگزاری آریا - فواید مصرف حبوبات برای مقابله با بیماری های خطرناک www.aryanews.com/.../فواید-مصرف-حبوبات-برای-مقابله-با-بیماری-های-خطرناک‎Cached10 سپتامبر 2016 ... به گفته کارشناسان، لوبیا، نخود و عدس بهترین گزینه های دوستدار طبیعت برای تامین خوراک دنیا هستند. پیش بینی ها حاکی از آن است که تا سال ... تاثیر مصرف حبوبات در مقابله با بیماریهای خطرناک - دولت بهار tnews.ir/news/10ed70220598.html 9 سپتامبر 2016 ... تاثیر مصرف حبوبات در مقابله با بیماریهای خطرناک. دولت بهار: متخصصان تغذیه، نخود، لوبیا و عدس را که در مجموع ارزان تر هستند، منبع غنی ... تاثیر مصرف حبوبات در مقابله با بیماریهای خطرناک www.airvideo.ir/.../تاثیر_مصرف_حبوبات_در_مقابله_با_بیماریهای_خطرناک‎Cachedدانلود کودک مسموم،ارتباط سموم کشاورزی و مواد شیمیایی با سرطان · دانلود دستگاه بوجاری ... تاثیر مصرف حبوبات در مقابله با بیماریهای خطرناک. دانلود دستگاه بسته ... دخترها آجیل و حبوبات بخورند - همشهری آنلاین - شهرخبر www.shahrekhabar.com/medical/1442647140380966 19 سپتامبر 2015 ... محققان قصد داشتند بدانند آیا مصرف پروتئین‌ها و چربی‌های گیاهی در سن ... با مقایسه مواد غذایی این دخترها مشخص شد دخترهای نوجوانی که هر روز یک ... محققان معتقدند که در حالت کلی مصرف پروتئین‌های گیاهی در دوره‌ی نوجوانی باعث کاهش بیماری‌های ... فواید مصرف حبوبات برای مقابله با بیماری‌های خطرناک · فواید خوردن ...