مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

به احساس کودکتان توهین نکنید

[ad_1]

برخی از والدین در درک احساسات فرزندانشان ناآگاهانه دچار اشتباهاتی می شوند که به جای درک آنان، موجب تخریب این احساسات و در نتیجه ایجاد اثرات نامطلوب در روان آنها می شوند.

روزانه چه تعداد کودک اووردوز می شوند؟!  ناهید ازغندی روان شناس کودک  اظهار داشت: برخی از والدین در درک احساسات فرزندانشان ناآگاهانه دچار اشتباهاتی می شوند که به جای درک آنان، موجب تخریب این احساسات و در نتیجه ایجاد اثرات نامطلوب در روان آنها می شوند. 

وی افزود: یکی از این اشتباهات، سوال از کودک درباره بیان احساساتش اســت زیرا او هیچ دلیل و ادراکی نسبت به آن ندارد و حتی نمی داند که دقیقاً چه حسی دارد و برای مثال از فرزند خود به جای پرسیدن اینکه (تو عصبانی هستی؟) بگویید (می دانم که عصبانی هستی) تا او اطمینان یابد که از سوی شما درک خواهد شد. 

 ازغندی گفت: از توهین به احساسات کودک با بیان جملاتی از جمله "اشکالی ندارد"، "چیزی نشده"، "چقدر سخت می گیری"، "گریه ندارد"، "ارزش ناراحتی را ندارد" دوری کنید زیرا باعث کاهش اعتمادش نسبت به شما خواهد شد و نه تنها تسکینی برای ناراحتی کودک نیست بلکه موجب افزایش حس غم در او می شود. 

 به احساس کودکتان توهین نکنید

 

وی تأکید کرد: از دیگر اشتباهاتی که معمولاً والدین در برخورد با کودک خود انجام می دهند، دروغ گفتن به او برای محافظت در برابر احساسات ناخوشایند اســت که این کار باعث بی اعتمادی وی نسبت به دنیای پیرامونش می شود و باید برای تکامل و رشد روحی، حس های مختلف را درک و مهارت کنار آمدن با آنها را بیاموزد. 

این روان شناس کودک در پایان بیان کرد: هرگز نباید احساسات کودک را مسخره کرد و زمانی که او عصبانی یا ناراحت اســت برای رفع آن، تلاش برای خنداندن وی نکنید بلکه اجازه دهید تا حس خود را بروز دهد و بعد دوباره کودک را آرام کنید.

 

باشگاه خبرنگاران


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


3 جولای 2016 ... به احساس کودکتان توهین نکنید. احترام به احساسات کودک توسط والدین موجب رشد و تکامل بهتر روانی در او می شود. ناهید ازغندی روان شناس کودک در ...خبر بانو - کودک و نوجوان به احساس کودکتان توهین نکنید. احترام به احساسات کودک توسط والدین موجب رشد و تکامل بهتر روانی در او می شود. مشاهده متن اصلی خبر.3 جولای 2016 ... احترام بِه احساسات کودک توسط والدین موجب رشد وَ تکامل بهتر روانی دَر او می شود. خانواده, دروغ گفتن, درک احساسات, احساس کودکتان توهین نکنیدنکنید خانواده توهین احساسات کودکتان ناخوشایند احساس بی به اعتمادی درک احساسات دروغ گفتن.3 جولای 2016 ... احترام به احساسات کودک توسط والدین موجب رشد و تکامل بهتر روانی در او می شود.به احساس کودکتان توهین نکنید · بيشتر. تمامی حقوق این سایت محفوظ و متعلق به سازمان دامپزشکی کشور است. دستورالعمل ها. بانك اطلاعات مديران · ليست تلفن هاي ...3 جولای 2016 ... ناهید ازغندی روان شناس کودک در گفتگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: برخی از والدین در درک ...3 جولای 2016 ... کودک صبح زود یکشنبه سیزدهم تیر ماه 1395 خبر به احساس کودکتان توهین نکنید.ناهید ازغندی روان شناس کودک در گفتگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: برخی از والدین در درک احساسات فرزندانشان ...


کلماتی برای این موضوع

۱۰ نکته برای بهترین برخورد با کودکانتنبیه بدنی چیزهای اشتباهی را به کودکان می آموزد با استفاده از نکات زیر می توانید فروردین همه چیز در مورد کودکانوالدین آگاه می‌توانند به نتیجه مثبت بیندیشند رفتار نخستین ویژگی معرفی‌کننده هر افزایش حرف شنوی در فرزندان مرکز مشاوره امام خمینی …برخی از والدین با عصبانیت و زور می خواهند حرف خود را به کرسی بنشانند به طور معمول در چطور از عصبانیت جلوگیری کنیم؟با در نظر گرفتن راه‌هایی که در زیر ذکر شده، می‌توان از بروز عصبانیت در خود و دیگران اصول تربیتی کودک زیر سال مرکز ملی پاسخگویی به …درباره ما کلیه حقوق متعلق به مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی می باشد چگونه الفبا را به کودکان آموزش دهیم؟روانشناس کودک با تأکید بر توجه والدین و اولیای مدرسه به اختلالات یادگیری و درمان آن وبلاگ روانشناسی شفای درونفنگ شویی یا فانگ شویی فلسفه و هنری باستانی است که سابقه آن به ۳۰۰۰ سال پیش در اتاق کودک جدیدترین دکوراسیون و سرویس تخت و …دکوراسیوناتاقکودکنوجوانپاسخ سپاه به ادعای هدف قرار دادن بالگرد آمریکایی فال روز چهارشنبه آذر سرطان رابطه جنسی و عشق پزشکان ایراندر برخی موارد به دلیل خطرات خاص، رابطه جنسی از سوی پزشک ممنوع می‌شود یکی از سوالاتی وبلاگ ارزشیابی توصیفی نخستین روز درس ، اولین روز مهر است اولین روز مهرورزی است روز آفتاب، روز شکفتن احساس



لینک منبع :به احساس کودکتان توهین نکنید

به احساس کودکتان توهین نکنید - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/news/5676206/به-احساس-کودکتان-توهین-نکنید‎Cached3 جولای 2016 ... احترام به احساسات کودک توسط والدین موجب رشد و تکامل بهتر روانی در او می شود. به احساس کودکتان توهین نکنید | مجله نی نی سایت www.ninisite.com/article/.../به-احساس-کودکتان-توهین-نکنید‎Cached3 جولای 2016 ... 0 0. به احساس کودکتان توهین نکنید. نی نی سایت: ناهید ازغندی روان شناس کودک اظهار داشت: برخی از والدین در درک احساسات فرزندانشان ناآگاهانه دچار ... Images for به احساس کودکتان توهین نکنید آخرین خبر | به احساس کودکتان توهین نکنید akharinkhabar.ir/girly/2795601/به-احساس-کودکتان-توهین-نکنید‎Cached7 جولای 2016 ... باشگاه خبرنگاران/ برخی از والدین در درک احساسات فرزندانشان ناآگاهانه دچار اشتباهاتی می شوند که به جای درک آنان، موجب تخریب این احساسات و در ... خبرگزاری آریا - به احساس کودکتان توهین نکنید www.aryanews.com/AryanewsFeed.aspx?...به-احساس-کودکتان-توهین-نکنید‎Cachedخبرگزاری آریا - اخبار داغ و پربیننده سایت ها، رسانه ها و روزنامه های فارسی و انگلیسی. به احساس کودکتان توهین نکنید - دانلود و نمایش ویدیو www.airvideo.ir/search/به_احساس_کودکتان_توهین_نکنید‎Cachedبه احساس کودکتان توهین نکنید ... دانلود توهین مهران مدیری به ترک ها (نگاه نکنید جالب نیست !!!) ... دانلود تظاهرات مردم تبریز به علت توهین برنامه فیتیله به ترک ها. بچه های کوچک با دهان های بزرگ - SHEEDVASH sheedvash.ca/بچه های-کوچک-با-دهان های-بزرگ/‎‎Cachedخارج شدن این سخنان از زبان کودکتان، در حالی که فرد مذبور نیز چپ چپ به شما نگاه ... و یا کاری نکنید که در مورد خود احساس بدی پیدا کند زیرا چنین واکنشی به او خواهد .... به خاطر داشته باشید شاید این آخرین باری باشد که فردی که به او توهین شده است را ... پارسینا نظری | کودکان ۳ تا ۱۴ سال parsinanazari.com/کودکان-۳-تا-۱۴-سال/‎Cached30 مارس 2017 ... آیا برای تربیت کودکان اصول یکسانی وجود دارد که والدین با رعایت آن اصول بتوانند به نحو ... وی باید احساس کند زمانی خاص را به وی اختصاص داده ایم. ... بگویید تو فلان کار را انجام دادی و من به این علت عصبانیم ولی توهین نکنید. با این عادت ها به روان کودکتان آسیب وارد نکنید - مگیتو https://magito.ir/.../با-این-عادت-ها-به-روان-کودکتان-آسیب-وارد-نکنید‎Cached18 ژوئن 2017 ... ایجاد احساس گناه و متهم کردن کودک با گفتن جمله‌هایی مثل «اگر تو را ... والدینی که به یکدیگر به راحتی توهین، تحقیر و فحاشی می‌کنند در واقع ... - با این عادت ها به روان کودکتان آسیب وارد نکنید - چه خبر www.chekhabar.ir/.../با-این-عادت-ها-به-روان-کودکتان-آسیب-وارد-نکنید‎Cached18 ژوئن 2017 ... با این عادت ها به روان کودکتان آسیب وارد نکنید سلامت روان ... «باید بچه دیگران می‌شدی»، چنین گفته‌هایی در کودک این احساس را ایجاد می‌کند که کسی او را نمی‌خواهد.‏ ... والدینی که به یکدیگر به راحتی توهین، تحقیر و فحاشی می‌کنند در ...