مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

رودخانه‌ای که به رنگ خون شدتحقیقات درباره علت پدیده عجیب

[ad_1]

رودخانه‌ای که به رنگ خون شد/تحقیقات درباره علت پدیده عجیب

دانش > طبیعت - به گزارش همشهری آنلاین،مقامات روسی به دنبال یافتن دلیلی برای توضیح پدیده‌ای هستند که به تازگی در شبکه‌های اجتماعی این کشور به سرعت پخش شده‌اســت: یکی از رودهای این کشور به رنگ قرمز خونین درآمده‌اســت.

براساس گزارش فاکس‌نیوز، گزارش‌ها حاکی از آن هستند که رودخانه دالدیکان طی چندین روز گذشته به قرمز تغییر رنگ داده‌اســت و اگرچه برخی براین باورند دلیل این تغییر رنگ وجود سنگ معدن آهن درون آب رودخانه‌اســت، اما وزارت محیط زیست روسیه می‌گوید درحال بازرسی کارخانه نیکل نوریلسک در نزدیکی این رودخانه‌ اســت زیرا این احتمال وجود دارد که لوله‌های این کارخانه دچار نشتی شده و مواد شیمیایی را روانه رودخانه کرده‌باشد.

یک متخصص اکتشاف معدن توضیح می‌دهد که فرایند‌های خاص اکسایش یا فرایند‌هایی که دمای بالا در آنها دخیل هستند،‌مانند آنچه در کارخانه نیکل انجام می‌گیرد، می‌توانند مواد معدنی سولفیدی را به اکسید آهن تبدیل کنند و در نتیجه پس از ترکیب با آب رنگ آن را به قرمز تغییر دهند.

ساکنان منطقه نزدیک رودخانه به روزنامه‌های محلی اعلام کرده‌اند که این اولین باری نیست که رنگ رود دالدیکان قرمز شده‌اســت. کارخانه نیکل نوریلسک که بزرگترین تولید‌کننده نیکل و پالادیوم در جهان اســت،‌تلاش دارد تا انگشت اتهامی که به سویش گرفته شده‌اســت را به سویی دیگر منحرف سازد و در عین حال اعلام کرده حین بازرسی مقامات دولتی از این کارخانه روند تولید خود را کاهش داده‌اســت. البته مدیریت این کارخانه در ادعایی عجیب به خبرگزاری ریانووستی اعلام کرده که رنگ رودخانه همیشه همین بوده‌اســت.

از آنجایی که آب منطقه از این رود تامین نمی‌شود، نگرانی درباره به خطر افتادن سلامت ساکنان منطقه وجود ندارد اما کشاورزان محلی و گله‌داران باید نسبت به این موضوع نگران باشند زیرا ممکن اســت آبیاری مزارع یا تامین آب دام‌ها از این رود عواقبی به دنبال داشته‌باشد.

5454


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


10 سپتامبر 2016 ... به گزارش همشهری آنلاین،مقامات روسی به دنبال یافتن دلیلی برای توضیح پدیدهای ... رودخانهای که به رنگ خون شد/تحقیقات درباره علت پدیده عجیب.10 سپتامبر 2016 ... به گزارش همشهری آنلاین،مقامات روسی به دنبال یافتن دلیلی برای توضیح پدیدهای هستند که به تازگی در شبکههای اجتماعی این کشور به سرعت پخش ...27 آگوست 2016 ... دانش > طبیعت - به گزارش همشهری آنلاین،مقامات روسی به دنبال یافتن دلیلی برای توضیح پدیدهای هستند که به تازگی در شبکههای اجتماعی این کشور ...13 سپتامبر 2016 ... به گزارش همشهری آنلاین،مقامات روسی به دنبال یافتن دلیلی برای توضیح پدیده ای هستند که به تازگی در شبکه های اجتماعی این کشور به سرعت پخش ...پست با عنوان رودخانهای که به رنگ خون شد/تحقیقات درباره علت پدیده عجیب از وب سایت بلاگفا با ذکر منبع به صورت خودکار بازنشر شده و در این صفحه نمایش داده شده ...دانش > طبیعت - به گزارش همشهری آنلاین،مقامات روسی به دنبال یافتن دلیلی برای توضیح پدیدهای هستند که به تازگی در شبکههای اجتماعی این کشور به سرعت پخش ...دانش > طبیعت - به گزارش همشهری آنلاین،مقامات روسی به دنبال یافتن دلیلی برای توضیح پدیدهای هستند که به تازگی در شبکههای اجتماعی این کشور به سرعت پخش ...10 سپتامبر 2016 ... به گزارش همشهری آنلاین،مقامات روسی به دنبال یافتن دلیلی برای توضیح پدیدهای هستند که به تازگی در شبکههای اجتماعی این کشور به سرعت پخش ...ساكنان منطقه نزدیك رودخانه به روزنامههای محلی اعلام كردهاند كه این اولین باری نیست كه رنگ رود دالدیكان قرمز شدهاست.29 سپتامبر 2016 ... رودخانه ای که به رنگ خون شد/تحقیقات درباره علت پدیده عجیب طبیعت - به گفته همشهری اینترنتی،مقامات روسیه ای در پی پیدا کردن دلیلی برای ...


کلماتی برای این موضوع

رودخانه‌ای که به رنگ خون شدتحقیقات درباره علت پدیده عجیب



لینک منبع :رودخانه‌ای که به رنگ خون شدتحقیقات درباره علت پدیده عجیب

رودخانه‌ای که به رنگ خون شد/تحقیقات درباره علت پدیده عجیب - خبرآنلاین www.khabaronline.ir/detail/577823/science/nature‎Cached10 سپتامبر 2016 ... به گزارش همشهری آنلاین،مقامات روسی به دنبال یافتن دلیلی برای توضیح پدیده‌ای ... رودخانه‌ای که به رنگ خون شد/تحقیقات درباره علت پدیده عجیب. رودخانه‌ای که به رنگ خون شد/تحقیقات درباره علت پدیده عجیب - ۲۴ ... - دمادم https://damadam.ir/.../رودخانه‌ای-که-به-رنگ-خون-شد-تحقیقات-درباره-علت-پدیده-عجیب/3592175 به گزارش همشهری آنلاین،مقامات روسی به دنبال یافتن دلیلی برای توضیح پدیده ای هستند که به تازگی در شبکه های اجتماعی این کشور به سرعت پخش شده است: یکی از ... رودخانه‌ای که به رنگ خون شد/تحقیقات درباره علت پدیده عجیب tork-oushaqi.blogfa.com/.../رودخانه‌ای-که-به-رنگ-خون-شد-تحقیقات-درباره-علت-پدیده-عجیب-‎Cached27 آگوست 2016 ... دانش > طبیعت - به گزارش همشهری آنلاین،مقامات روسی به دنبال یافتن دلیلی برای توضیح پدیده‌ای هستند که به تازگی در شبکه‌های اجتماعی این کشور ... Images for رودخانه‌ای که به رنگ خون شد/تحقیقات درباره علت پدیده عجیب رودخانه ای که به رنگ خون شد/تحقیقات درباره دلیل پدیده شگفت آور (2 ... www.serze.com/رودخانه-شدتحقیقات-درباره-دلیل-پدیده-1903435/‎Cached29 سپتامبر 2016 ... رودخانه ای که به رنگ خون شد/تحقیقات درباره علت پدیده عجیب طبیعت - به گفته همشهری اینترنتی،مقامات روسیه ای در پی پیدا کردن دلیلی برای ... رودخانه‌ای که به رنگ خون شد/تحقیقات درباره علت پدیده عجیب جملک ... tork-oushaqi.joomlak.ir/page-562154.html خبر جدید بزرگترین خبرخوان فارسی که در سال 1395 افتتاح شد. رودخانه‌ای که به رنگ خون شد/تحقیقات درباره علت پدیده عجیب tork-oushaqi.bla.emeg.ir/post612974.html دانش > طبیعت - به گزارش همشهری آنلاین،مقامات روسی به دنبال یافتن دلیلی برای توضیح پدیده‌ای هستند که به تازگی در شبکه‌های اجتماعی این کشور به سرعت پخش ... تحقیق درباره خون - دانلود رایگان downloadpaper.downloadpaper.cu.cc/product/590523‎Cachedخون مایعی است که کار اصلی آن رساندن اکسیژن و موادّ تغذیه‌کننده مانند گلوکز و سازنده به ..... رودخانه‌ای که به رنگ خون شد/تحقیقات درباره علت پدیده عجیب - خبرآنلاین. خبر | خبرآزاد | Page 810 www.khabarazad.com/category/خبر/page/810/‎Cachedرودخانه‌ای که به رنگ خون شد/تحقیقات درباره علت پدیده عجیب. دانش > طبیعت – به گزارش همشهری آنلاین،مقامات روسی به دنبال یافتن دلیلی برای توضیح پدیده‌ای ... سنگ گوریل سنگ خون www.snsacademy.in/24183/سنگ-گوریل-سنگ-خون/‎Cachedدموکراتیک کنگو که از پرآشوب ترین نقاط جهان محسوب می شوند، محافظان گوریل ها ... رودخانهای که به رنگ خون شد /تحقیقات درباره علت پدیده عجیب دانش > طبیعت رنگ ...