مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

بی اصالت بودن معماری های امروزه شهری

[ad_1]

سفرنامه ها گواه هستند که در قرن ۱۷ میلادی شهر اصفهان آنقدر سرسبز بوده که وقتی سفرنامه نویس از مسجد جامع شهر به سمت چهار باغ بالا آمده، هرگز آفتاب را ندیده اسـت! این موضوع نشان دهنده توان و دانش ما در انجام این کار اسـت.

بی اصالت بودن معماری های امروزه شهری  متاسفانه امروزه معماری شهرهای ایران، بخصوص شهرهای بزرگ و پیشنه دار، از اصالت و فرهنگ خود فاصله گرفته و بیشتر به سمت استفاده از ساختمان ها و بناهای درجه سه و چهار غربی روی آورده اند. دلیل اینکه چرا ما بعنوان یکی از بزرگترین تمدن های جهان باید در فضای بد قواره یک معماری که هیچ ربطی به هویت ما ندارد زندگی کنیم کاملا مشخص نیست یا اگر هم هست بنده دلیلش را نمی دانم. وقتی در قرن های گذشته شهرهای ایران مانند اصفهان چنان زیبا بودند که در سرتاسر جهان نمونه ای مانند آنها نبوده، چرا هم اکنون باید وضع شهرها و بناهای شهری ما این گونه باشد؟

اگر به تاریخ ایران مراجعه کنید متوجه این موضوع خواهید شد. سفرنامه ها گواه هستند که در قرن ۱۷ میلادی شهر اصفهان آنقدر سرسبز بوده که وقتی سفرنامه نویس از مسجد جامع شهر به سمت چهار باغ بالا آمده، هرگز آفتاب را ندیده اسـت! این موضوع نشان دهنده توان و دانش ما در انجام این کار اسـت. اگر در گذشته و قرن های پیش این کار را انجام داده ایم پس امروز هم می توانیم. اگر می خواهیم کشوری قدرتمند با جامعه ای با اخلاق باشیم باید ظرف مناسب آنرا طراحی کنیم، معماری همان ظرف اسـت.

برای درک بهتر این موضوع در شکل های زیر نمونه هایی از معماری ساختمان ها و بناهای شهرهای بزرگ ایران مانند اصفهان، شیراز، همدان، تهران و … جمع آوری شده اسـت تا شما خوانندگان عزیز در مورد این موضوع تفکر روشنی داشته باشید.

کج سلیقگی در معماری های جدید شهری
کج سلیقگی در معماری های جدید شهری
کج سلیقگی در معماری های جدید شهری
کج سلیقگی در معماری های جدید شهری
کج سلیقگی در معماری های جدید شهری
کج سلیقگی در معماری های جدید شهری
کج سلیقگی در معماری های جدید شهری
کج سلیقگی در معماری های جدید شهری
کج سلیقگی در معماری های جدید شهری
کج سلیقگی در معماری های جدید شهری
کج سلیقگی در معماری های جدید شهری
کج سلیقگی در معماری های جدید شهری
کج سلیقگی در معماری های جدید شهری
کج سلیقگی در معماری های جدید شهری
کج سلیقگی در معماری های جدید شهری
کج سلیقگی در معماری های جدید شهری

منبع: اتاق


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


8 ژوئن 2016 ... بی و اصالت و بودن و معماری و امروزه و شهری و. ... سفرنامه ها گواه هستند که در قرن ۱۷ میلادی شهر اصفهان آنقدر سرسبز بوده که وقتی سفرنامه نویس از ...سفرنامه ها گواه هستند که در قرن ۱۷ میلادی شهر اصفهان آنقدر سرسبز بوده که وقتی سفرنامه نویس از مسجد جامع شهر به سمت چهار باغ بالا آمده، هرگز آفتاب را ندیده است!بی اصالت بودن معماری های امروزه شهری,سفرنامه ها گواه هستند که در قرن ۱۷ میلادی شهر اصفهان آنقدر سرسبز بوده که وقتی سفرنامه نویس از مسجد جامع شهر.7 ژوئن 2016 ... بی اصالت بودن معماری های امروزه شهری متاسفانه امروزه معماری شهرهای ایران، بخصوص شهرهای بزرگ و پیشنه دار، از اصالت و فرهنگ خود فاصله گرفته و ...تفاوت تراس و بالکن در معماری خانه های امروزی ۱ ماه پیش. تفاوت تراس و بالکن در معماری ... بی اصالت بودن معماری های امروزه شهری ۳ ماه پیش. بی اصالت بودن معماری های ...به قلم محبوبه دهقان به موضوع مولفه های معماری استان پرداخته است. ... شناسی شهری یزد را بوجود می آورد، در بررسی ها معلوم شده است که در اثر رشد بی رویه و نامتوازن، ... شهرسازان معاصر یزد باید به انسان محور بودن و طبیعت محور بودن فضای شهر یزد، اوضاع ...1 سپتامبر 2016 ... اصول معماری اصیل اسلامی و ایرانی در بسیاری از شهرهای کشور بویژه در شهرهای ... منور رضوی و اصالت و تاریخی بودن مشهد همه ساختمانهای این شهر بویژه دراطراف حرم ... اندرونی و برونی در خانه ها، طاق مانند بودن درهای ورودی و سقفها و استفاده از ...4 مارس 2015 ... بناهای همسو با طبیعت دیروز، سازه های بی هویت امروز ... به گزارش ایرنا، معماری از شاخص های هویت و اصالت هر تمدن و فرهنگ قلمداد می شود و در ... حظ بصری مدرن با عناصر هویت بخش ساختاری موجب درهم تنیدگی بافت مدرن شهری و تاریخی شده ...30 مه 2016 ... معماری امروز شهرهای ایران اسلامی، نه دیگر ایرانی است و نه اسلامی، یک معماری جنگل گونهای ... معماری وحشی کنونی، بستری برای بی هویتی ایرانی ... اصالت معماری رنسانس بهحاشیه راندن مذهب بود/ معماری معاصر از رنسانس الگو گرفته ... بسته انگار که انسان وارد کاخها و عمارت های دوره رنسانس در فضای فلورانس قدم گذاشته.


کلماتی برای این موضوع

معرفی سبک های معماری معماری مدرن نمای یکسره و یکنواخت رنسانس و باروک را می شکند ، در معماری رنسانس به ویژه معماری اسلامی شیوه خراسانی معماری ایرانینگرشی بر رویکرد ساختمان های سبز معماری ایرانی معماری ایرانی دانلود رایگان مقالات عمران و معماریدر سایت های فروش فایل زیر می توانید فایل های زیر را که برای فروش گذاشته اند خریداری معماران ایرانی کامران دیبا پویش معماریکامران دیبا کامران طباطبایی دیبا از معماران صاحب سبک در معماری مدرن و معاصر ایراندنیای معماری همه چیز درباره معماری ارگانیکفهرست اصلی • معماران سبک ارگانیک معماری ارگانیک نوشته شده در توسط مقالات فرش و تابلوفرش مقالات فرش و تابلوفرش به اطلاع کاربران گرامی تابلوفرش تصویری هدیه میرساند قیمتهای طراحی داخلی رستوران و کافی شاپ معماری، دکوراسیون …مسئول رستوران های زنجیره ای مک دونالد پاتریک نورجت را به عنوان مسئول طراحی و معماری مبانی نظری معماری تاریخ، تئوری و نقد معماریمبانینظریمعماریکتاب اشتیاق تئوریک و استراتژی های طراحی در آثار هشت معمار معاصر، نوشته رافائل مونئو تحقیق و پژوهش در متوسطه علوم اجتماعیماه ها هفته ها روز و تاریخ جلسه فصل ها موضوع و عنوان درس هدف ویژه درس فعالیت های دیگرافسانه‌های زبان گیلکی ورگ افسانه‌ها همیشه قصه‌هایی شیرین خواندنی یا شنیدنی نیستند؛ گاه باورهایی اشتباه هستند



لینک منبع :بی اصالت بودن معماری های امروزه شهری

Images for بی اصالت بودن معماری های امروزه شهری بی اصالت بودن معماری های امروزه شهری tabnakbato.ir/fa/news/.../بی-اصالت-بودن-معماری-های-امروزه-شهری‎Cached6 ژوئن 2016 ... بی اصالت بودن معماری های امروزه شهری متاسفانه امروزه معماری شهرهای ایران، بخصوص شهرهای بزرگ و پیشنه دار، از اصالت و فرهنگ خود فاصله گرفته و ... بی اصالت بودن معماری های امروزه شهری - بتانیوز betanews.ir/news/14368/بی-اصالت-بودن-معماری-های-امروزه-شهری/‎Cached8 ژوئن 2016 ... موبنا این موضوع نشان دهنده توان و دانش ما در انجام این کار است متاسفانه امروزه معماری شهرهای ایران بخصوص شهرهای بزرگ و پیشنه دار از اصالت و... بی اصالت بودن معماری های امروزه شهری - سازمان خبری و اطلاع رسانی موبنا tnews.ir/news/540564400199.html متاسفانه امروزه معماری شهرهای ایران، بخصوص شهرهای بزرگ و پیشنه دار، از اصالت و فرهنگ خود فاصله گرفته و بیشتر به سمت استفاده از ساختمان ها و بناهای درجه سه و ... بی اصالت بودن معماری های امروزه شهری www.titreno.com/fa/news/.../بی-اصالت-بودن-معماری-های-امروزه-شهری سفرنامه ها گواه هستند که در قرن ۱۷ میلادی شهر اصفهان آنقدر سرسبز بوده که وقتی سفرنامه نویس از مسجد جامع شهر به سمت چهار باغ بالا آمده، هرگز آفتاب را ندیده است! بی اصالت بودن معماریِ های امروزه شهری (16 عکس) - سرزه www.serze.com/اصالت-بودن-معماریِ-امروزه-شهری-عکس-1008466/‎Cached12 ژوئن 2016 ... بی اصالت بودن معماری های امروزه شهری متاسفانه امروزه معماری شهرهای ایران، بخصوص شهرهای بزرگ و پیشنه دار، از اصالت و فرهنگ خود فاصله گرفته و ... جایگزین شدن معماری فاقد اصالت در شهرهای کشور/معماری ایرانی اسلامی ... shabestan.ir/mobile/detail/news/591593‎Cached5 دسامبر 2016 ... جایگزین شدن معماری فاقد اصالت در شهرهای کشور/معماری ایرانی اسلامی با ... گفت: بی توجهی ها باعث شده تا معماری ایرانی اسلامی در بسیاری از شهرهای ... [PDF] معماری امروز و ابهامی در باب ثابت و متغیر - نشریه هنرهای زیبا- معماری و ... https://jfaup.ut.ac.ir/article_30374_c38cc23cc209c78cd6e5d6027068b6b0.pdf‎Cachedتکرار محض صورت های معماری گذشته، اصالت تمایز، شگفتی آفرینی و ابراز خودخواهانه خویش و پذیرش کثرت و تغییر محض ... شهرهای ارزشمند و بی هویتی سیمای معماری هم در عالم خارج ... گذشته یا به متفاوت و حیرت انگیز بودن شان واننهد؛ که به گفته. ایرنا - بناهای همسو با طبیعت دیروز، سازه های بی هویت امروز www.irna.ir/fa/NewsPrint.aspx?ID=81520492‎Cached25 فوریه 2015 ... بناهای همسو با طبیعت دیروز، سازه های بی هویت امروز ... به گزارش ایرنا، معماری از شاخص های هویت و اصالت هر تمدن و فرهنگ قلمداد می شود و در ... موجب درهم تنیدگی بافت مدرن شهری و تاریخی شده که علاوه بر دلپذیر ساختن فضای بصری آن ... این کارشناس دانشگاهی به بوم آور بودن مصالح ساخت و ساز معماری در قدیم اشاره کرد و ... معماری یزد از اصالت خود فاصله گرفته! - اندیشه یزد andishehyazd.ir/print/111‎Cached27 ا کتبر 2016 ... شهر یزد از دیرباز به واسطه معماری منحصر به فردش یکی از قطب های جذاب گردشگری در کشور بوده است. ... تطبیق و فراهم کردن محیط مناسب زندگی در منطقه ای خشک و بی آب و علف ... تمامی فضاهای شهری در این بافت ها از گزند باد و نور آفتاب محفوظ اند. ... همچنین به دلیل پیچ در پیچ بودن این کوچه ها، باد در آنها شکسته می شود ...