مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

شهر من! لطفاً آماده باش...

[ad_1]

شهر من! لطفاً آماده باش...

کودک و نوجوان > فرهنگی - اجتماعی - نفیسه مجیدی‌زاده:
می‌گویی بازشدن مدرسه‌ها که آماده‌باش ندارد! می‌گویم دارد؛ هرسال این اتفاق می‌افتد، چون به یک‌باره قرار اسـت یک میلیون و ۱۰۰‌هزار دانش‌آموز تهرانی همه با هم‌، راهی مدرسه شوند.

آن هم تقریباً در یک زمان شبیه به هم! و یک‌باره ترافیک 25‌درصد افزایش پیدا می‌کند. حالا باز هم می‌گویی این آماده‌باش ندارد؟

در نیمه‌ی شهریور، شهرداری تهران تشکیل جلسه‌های «هماهنگی استقبال از مهر» را آغاز کرده اسـت. به گفته‌ی مازیار حسینی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران این جلسه‌ها به‌منظور به‌کارگیری تمامی داشته‌های شهر برای بهره‌وری بیش‌تر و برگزاری مهری پر مهر اسـت.

حالا شهر در حالت آماده‌باش قرار می‌گیرد. ما هم در حال آماده‌شدن برای آغاز سال تحصیلی جدید هستیم، با ترافیک یا بی‌ترافیک!

تجربیات افراد خبره و مسئولان نشان می‌دهد زمان اوج ترافیک در هفته‌ی اول مهر اسـت که به گفته‌ی حسینی، معاون شهردار تهران ممکن اسـت یکی از دلایل آْن ناهماهنگی سرویس مدارس و رساندن دانش‌آموزان از سوی والدین با خودروهای شخصی اسـت.

مسئولان معتقدند با اطلاع‌رسانی‌ها درباره‌ی برنامه‌های مهرماه که از یک هفته قبل آغاز می‌شود و با راه‌اندازی سرویس مدارس و برنامه‌ریزی دقیق، تا حدودی می‌توان ترافیک را کاهش داد.

 

دوچرخه شماره ۸۴۶

 

سرویس‌های مدرسه خیلی مهم‌اند و اگر نمی‌توانیم با سرویس به مدرسه برویم، بهتر اسـت مناسب‌ترین راه را انتخاب کنیم.

مثلاً می‌توانیم با دوستانی که نزدیک خانه‌ی ما هستند قرار بگذاریم و به جای این که هر کسی با یک ماشین به مدرسه بیاید، همه در یک ماشین جمع شویم و این‌کار را بین پدرها و مادرهایمان تقسیم کنیم هر هفته برای یک نفر.

اگر راه مدرسه نزدیک اسـت و با 10 دقیقه پیاده‌روی به مدرسه می‌رسیم، بهتر است10 دقیقه زودتر بیدار شویم و پیاده‌روی را در هوای دل‌انگیز صبح تجربه کنیم.

اگر امکان دارد از وسایل نقلیه‌ی عمومی مثل اتوبوس، مترو یا تاکسی استفاده کنیم. حتی ممکن اسـت بتوانیم از دوچرخه استفاده کنیم. دوچرخه‌هایی که خانه‌های دوچرخه‌ی شهرداری برای یک‌سال تحصیلی در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌‌دهند.

شلوغی خیابان‌ها فقط مخصوص صبح‌ها نیست؛ در زمان تعطیلی مدرسه‌ها هم ترافیک شهر سنگین می‌شود. اگر برای صبح نمی‌توانیم کاری بکنیم حداقل برای زمان بازگشت به خانه برنامه‌ریزی کنیم  ماشین کم‌تری به خیابان بیاید. این برنامه‌ریزی زیاد سخت نیست.

 

دوچرخه شماره ۸۴۶

 

معاون شهردار تهران گفته که امسال تعداد سرویس‌های مدارس ٢٠‌درصد نسبت به سال گذشته، افزایش یافته اسـت.

پارسال  ١٥‌هزار سرویس فعال بودند و سال جاری ١٨هزار سرویس مدرسه تقاضا شده و حتی برخی آمارها نشان از ٣٠‌هزار تقاضای سرویس مدرسه دارد.

البته آمادگی ارائه‌ی خدمات سرویس مدارس به هرتعداد مورد نیاز وجود دارد. منتها تا این لحظه 18‌هزار برچسب سرویس مدرسه چاپ شده؛ اما آمادگی داریم که به میزان تقاضا برچسب سرویس مدرسه توزیع کنیم.

سردار تیمور حسینی، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به این‌که از روز سوم مهرماه شاهد افزایش ٢٥ تا ٣٠‌درصدی ترافیک شهر خواهیم بود، گفته که تقویت ناوگان کنترلی و آماده‌باش تیم‌های انسانی در دستور کار پلیس قرار گرفته اسـت.

پاییز و در پس آن زمستان در راه اسـت. روزهای وارونگی و آلودگی هوا و بخشی از این آلودگی هم به دلیل حضور پر تعداد خودروها در خیابان‌های شهر اسـت. شاید از همین روزهای ابتدای مهر بشود کاری کرد برای روزهای خاکستری زمستان!

 

دوچرخه شماره ۸۴۶

عکس: محمود اعتمادی


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


15 سپتامبر 2016 ... شهر من! لطفاً آماده باش... کودک و نوجوان > فرهنگی - اجتماعی - نفیسه مجیدیزاده: میگویی بازشدن مدرسهها که آمادهباش ندارد! میگویم دارد؛ هرسال این اتفاق ...15 سپتامبر 2016 ... می گویی بازشدن مدرسه ها که آماده باش ندارد! می گویم دارد؛ هرسال این اتفاق می افتد، چون به یک باره قرار است یک .نفیسه مجیدیزاده:میگویی بازشدن مدرسهها که آمادهباش ندارد! میگویم دارد؛ هرسال این اتفاق میافتد، چون به یکباره قرار است یک میلیون و ۱۰۰هزار دانشآموز تهرانی همه با هم، ...15 سپتامبر 2016 ... شهر من! لطفاً آماده باش… نفیسه مجیدیزاده: میگویی بازشدن مدرسهها که آمادهباش ندارد! میگویم دارد؛ هرسال این اتفاق میافتد، چون به یکباره قرار است یک ...15 سپتامبر 2016 ... شهر من! لطفاً آماده باش… ۲۵ ام شهریور , ۱۳۹۵ دستهبندی نشده. نفیسه مجیدیزاده: میگویی بازشدن مدرسهها که آمادهباش ندارد! میگویم دارد؛ هرسال این اتفاق ...13 سپتامبر 2016 ... می گویی بازشدن مدرسه ها که آماده باش ندارد! می گویم دارد؛ هرسال این اتفاق می افتد، چون به یک باره قرار است یک میلیون و ۱۰۰ هزار دانش آموز تهرانی همه با ...لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در ... به هر حال از معدود لزله هایی بود که مردم اکثرا در حالت آماده باش بودند.جایزه ویژه باشگاه شهر من به مناسبت روز جوان به ایده پردازان شهر بهشت ..... دوره بهاره باشگاه شهر من از 10 اردیبهشت ماه سال جاری شروع و تا انتهای خرداد ماه ادامه خواهد یافت ...15 سپتامبر 2016 ... شهر من! لطفاً آماده باش... همشهری ۱۳۹۵/۰۶/۲۵ - ۰۵:۳۱. - نفیسه مجیدی زاده: می گویی بازشدن مدرسه ها که آماده باش ندارد! می گویم دارد؛ هرسال این اتفاق می افتد، ...


کلماتی برای این موضوع

الف اختلال در روند تولید ۳ میلیون تن محصول …اختلال در روند تولید ۳ میلیون تن محصول پتروشیمی ایران آماده باش برای کنترل موج دوم ارتباط با دوست پسر، بعد از ازدواج شهر سوالسلاممن اخیرا به یه فردی ک زبانزده علاقه پیدا کردم واقعا مرد خوب و پاکی هست اونم به من عشق های بی هدف را چگونه فراموش کنیم؟ شهر سوالسلام من پسری هستم ۲۰ ساله شما چون دوسش داشتی حاضر شدید دختر بودنتونو از دست بدید تبادل شعرهای مهد کودکهرکس کودک مهد کودکی داره لطفا شعرهای واحد کار آبان پلیس اون که شبها بیداره لباس سبزی داره مواظب شهر ماست مواظب پخت و پز در آرمان شهر دانش و فرهنگپخت و پز در مووی میکر نمی خواهیم فیلم ساز حرفه ای باشیم، علاقه ای به تولید فیلم های فان وسرگرمیمتن آهنگ جدید ندیم بنام برس به زندگیت برس به زندگیت فکر من نباش و یه جوری می گذرونه مشاهده آنلاین تصاویر ماهواره ای از سطح کره زمین – …سلام خسته نباشیدممنون میشم هرچی زودتر راهنماییم کنیدمن چندروز پیش جزیره کیش بودم دانلود سریال – تا قسمت آخر با …تا قسمت آخر زبان اصلی اضافه شد سری زیرنویس چسبیده تا قسمت آخر قرار گرفت اطلاعات کاملمواردی برای نگهداری بهتر خودرو لطفا تجربیات …دوستان عزیز این مایع برای تمیز کردن و براق شدن جلو داشبورد رو دری ها کنسول وسط زه های نامه نگار به رئیس جمهور باسلام خدمت ریاست جمهوری قرض ازنوشتن این نامه به من پیام اومده برای رفتن به خدمت الان



لینک منبع :شهر من! لطفاً آماده باش...

شهر من! لطفاً آماده باش... - همشهری آنلاین www.hamshahrionline.ir/details/346434/Children/sociocultural 15 سپتامبر 2016 ... شهر من! لطفاً آماده باش... کودک و نوجوان > فرهنگی - اجتماعی - نفیسه مجیدی‌زاده: می‌گویی بازشدن مدرسه‌ها که آماده‌باش ندارد! می‌گویم دارد؛ هرسال این اتفاق ... همشهری دوچرخه | شهر من! لطفاً آماده باش... 2charkheh.hamshahrilinks.org/Contents/شهر-من!-لطفا-اماده-باش?...‎Cached15 سپتامبر 2016 ... شهر من! لطفاً آماده باش... نویسنده: نفیسه مجیدی‌زاده. شهر من! لطفاً آماده باش... تهران دارد آماده‌ می‌شود. مگر چه خبر است؟ خب، از 9 روز دیگر مدرسه‌ها باز می‌شوند! Images for شهر من! لطفاً آماده باش... شهر من! لطفاً آماده باش... - سیب موز sibmoz.com/Post/11082/شهر-من-لطفا-اماده-باش سیب موز شهر من! لطفاً آماده باش... کودک و نوجوان > فرهنگی - اجتماعی - نفیسه مجیدی زاده: می گویی بازشدن مدرسه ها که آماده باش ندارد! می گویم دارد؛ هرسال این اتفاق می افتد، ... خبر آنلاین - جی نیوز - جماران jnews.jamaran.ir/news/s/7/p/813 شهر من! لطفاً آماده باش... پایان جشنواره ملی موسیقی جوان 205 نفر برگزیده شدند ... در گردشگری خارجی ایرانی ها بوجود آورد؛ حملات تروریستی به چند شهر توریستی ... فروردین ۱۳۸۵ - ازنا شهر من www.azna-yaran.blogfa.com/8501.aspx‎Cachedازنا شهر من - جامع ترین وبلاگ شهرستان ازنا. ... پیوست و تمام مردم در حالت آماده باش بودند .به هر حال از معدود لزله هایی بود که مردم اکثرا در حالت آماده باش بودند...متاسفانه به ... باشگاه شهر من shahreman.mashhad.ir/‎Cached Similarجایزه ویژه باشگاه شهر من به مناسبت روز جوان به ایده پردازان شهر بهشت ..... دوره بهاره باشگاه شهر من از 10 اردیبهشت ماه سال جاری شروع و تا انتهای خرداد ماه ادامه خواهد یافت ... آماده باش پیشمرگان کردستان برای مقابله با داعش - آپارات ► 0:18www.aparat.com/v/xoSp0/آماده_باش_پیشمرگان_کردستان_برای_مقابله_با_داعش Jun 11, 2014 - 18 sec ... هم مرز بودن آن با شهر کرکوک نیروهای پیشمرگ کردستان به حالت آماده باش در ... و توانستند ضرباتی مهلک به آنها بزنند---لطفا از جدیدترین ویدئوهای ... فوری: تیر باران عضو شورای شهر در خودرو شخصی/ آماده باش پلیس برای ... plus.ir/news/17222/‎Cachedفوری: تیر باران عضو شورای شهر در خودرو شخصی/ آماده باش پلیس برای دستگیری قاتلان. ۱۱ / ۰۴ / ۱۳۹۶ ۵۴۶۷ ... درخواست باورنکردنی قاتل یک دختر نوجوان: لطفا زودتر اعدامم کنید!/حوادث ... فرزاد حسنی: داد و هوار راه نینداختم، چون من «قید و بند» دارم/قسمت . نجف شهر همچنان می‌لرزد/اعلام آماده باش در سیرجان - ایسنا www.isna.ir/news/.../نجف-شهر-همچنان-می-لرزد-اعلام-آماده-باش-در-سیرجان‎Cached14 جولای 2017 ... معاون امور عمرانی و فنی استاندار کرمان از وقوع 15 زلزله در نجف شهر کرمان طی 24 ساعت گذشته خبر داد.