مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

استخدام و کار کردن با اعضاء خانواده و دوستان

[ad_1]

how-to-work-with-family-and-friends

کار کردن به عنوان مدیر یا مسئول با اعضا خانواده و دوستان آن طور که فکر میکنید راحت نیست و ممکن اسـت در این مسیر دچار مشکلاتی شوید.

به گزارش آلامتو و به نقل از بیزینس ترند؛ شاید هنگامی‌که قصد دارید برای کسب‌وکار خود نیرو استخدام کنید – به خصوص اگر کسب‌وکار خود را تازه راه‌اندازی کرده باشید – اولین کسانی که به آن‌ها روی می‌آورید حلقه دوستان و خانواده‌تان باشند؛ اما آیا کار کردن با دوستان یا خانواده همیشه بهترین گزینه برای شرکتتان خواهد بود؟ گاهی اوقات همان پیوندهای عاطفی که باعث نزدیکی و صمیمیت در زندگی شخصی می‌شوند، با هم کار کردن را در زندگی حرفه‌ای دشوار می‌کنند.

یک قاعده کلی در استخدام وجود دارد: هرگز کسی را استخدام نکنید که نمی‌توانید اخراجش کنید؛ اما اگر به این نتیجه رسیدید که کسی از حلقه نزدیک اطرافیانتان بهترین گزینه برای کاری اسـت، این قواعد به شما کمک خواهد کرد با دوستان و خانواده خود به شکلی اثربخش کار کنید.

برای مهارت‌هایی که واقعاً نیاز دارید استخدام کنید

استخدام برادرتان صرفاً به این دلیل که نیاز به کار دارد به‌تنهایی دلیل خوبی نیست. اگر او واقعاً مهارت‌هایی دارد که موردنیاز شرکتتان اسـت، مسلماً، او را هم به‌عنوان یک گزینه در نظر بگیرید؛ اما اگر صرفاً به این دلیل که در یک موقعیت مالی دشوار به او کمک کنید، او را استخدام کنید، به این فکر کنید که اگر انتظارات شما را برآورده نکرد چه خواهید کرد، یا اگر او از این شغل بیزار شود و بعد از دو ماه کارش را رها کرد چه خواهد شد. فرد مناسب را برای رشد و پیشرفت شرکت خود انتخاب کنید و در این صورت در موقعیت بهتری هم قرار خواهید داشت تا به عزیزان خود کمک کنید.

انتظارات را از پیش مشخص کنید

بسیار مهم اسـت که هنگام استخدام یکی از اعضاء خانواده بی‌طرفانه تصمیم بگیرید. به‌وضوح بیان کنید که شما استانداردهایی برای تمام کارکنان خود دارید و دوستان و خانواده از این امر مستثنا نیستند. پیش‌ازاین‌که آن‌ها را استخدام کنید، صراحتاً بگویید از آن‌ها چه انتظاری دارید – ترجیحاً به‌صورت مکتوب – و به آن‌ها گوشزد کنید انتظاراتتان از آن‌ها مانند بقیه کارکنان خواهد بود.

به‌خصوص اگر در نظر دارید با همسر خود کار کنید، بسیار مهم اسـت که نقش‌ها و مسئولیت‌ها را پیش از با هم کار کردن تعریف کنید. اگر هر دو با هم شرکت را اداره می‌کنید، می‌توانید وظایف را تقسیم کنید؛ اما لازم اسـت بدانید یک نفر باید تصمیم نهایی بگیرد و حرف آخر را بزند.

حریمی بین زندگی شخصی و حرفه‌ای خود قرار دهید

اگر با همسر یا بهترین دوستتان کار می‌کنید، وسوسه‌انگیز خواهد بود بیرون از دفتر خود درباره کسب‌وکار صحبت کنید یا اجازه دهید اختلاف‌نظری در محیط کار شما را تا خانه هم دنبال کند. در برابر چنین چیزهایی مقاومت کنید. این‌که اجازه دهید زندگی کاری‌تان به محیط شخصی‌تان نفوذ کند مطمئناً مشکلاتی را به دنبال خواهد داشت.

همچنین مهم اسـت که مسائل شخصی یا مشاجره‌ای را که در خانه اتفاق افتاده، وارد محیط کار نکنید. این موارد به کسی ربطی ندارد، پس بگذارید همین‌گونه هم بماند. خواه با همسر خود یک درگیری لفظی در اداره داشته باشید یا با بهترین دوستتان در محیط کار پشت سر دوست دیگری حرف بزنید، این کارها جایگاهتان را تضعیف می‌کند و اثر بدی روی کارکنتان خواهد داشت.

حتماً یک استراتژی خروج داشته باشید

یک‌چیز دیگری که باید از قبل درباره آن صحبت کرده باشید این اسـت که اگر وضعیت آن‌طور که انتظار داشتید پیش نرفت چه خواهید کرد. اجازه دهید آن فرد بداند شما مجبور خواهید شد این تصمیم دشوار را بگیرید و اگر او انتظاراتتان برآورده نکند از او خواهید خواست شرکت را ترک کند؛ یا اگر احساس کردید مسائل کاری در حال مشکل ایجاد کردن برای زندگی شخصی‌تان اسـت، توافق خواهید کرد دیگر به کار کردن با هم ادامه ندهید و مانع از نابودی رابطه‌تان شوید.

کار کردن با افرادی که از همه بیشتر به آن‌ها نزدیکید می‌تواند به شما کمک در کنار هم چیز باارزشی را خلق کنید. فقط باید با احتیاط در چنین شرایطی عمل کنید و باکمی درنگ تصمیم نهایی را بگیرید. اگر احساس کردید این کار رابطه‌تان را تهدید خواهد کرد پس ارزش ندارد این کار را انجام دهید.

حال نوبت شماست. آیا شما هم با چنین موقعیتی در محیط کار مواجه بوده‌اید یا هستید؟ اگر این‌چنین اسـت کار با دوستان یا اعضاء خانواده مشکلاتی را برای شما به وجود نیاورده اسـت؟ شما چه پیشنهادی دارید تا در چنین شرایطی زندگی شخصی و حرفه‌ای برای هم مشکل‌ساز نشوند؟

ADS

[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


13 سپتامبر 2016 ... استخدام و کار کردن با اعضاء خانواده و دوستان:کار کردن به عنوان مدیر یا مسئول با اعضا خانواده و دوستان آن طور که فکر میکنید راحت نیست و ممکن است ...13 سپتامبر 2016 ... کار کردن به عنوان مدیر یا مسئول با اعضا خانواده و دوستان آن طور که فکر میکنید راحت نیست و ممکن است در این مسیر دچار مشکلاتی شوید. به گزارش ...13 سپتامبر 2016 ... کار کردن به عنوان مدیر یا مسئول با اعضا خانواده و دوستان آن طور که فکر میکنید راحت نیست و ممکن است در این مسیر دچار مشکلاتی شوید. به گزارش ...البته کسب و کار خانوادگی بسیار خوب است و مدیریت کردن آن هم راحت تر است اما ... استخدام افراد فامیل یا دوستان و همکاری با اعضای خانواده میتواند از طرفی مثبت و ...من این دوره از زندگی را با زمانی که ما می خواهیم مستقل شویم و از خانواده خود جدا می شویم ... همانطور که وقتی از والدین مستقل می شوید و شروع به کار کردن می کنید ممکن است پول ... (و نه تعارف) دوستان، همکاران، همکلاسی ها، خانواده و مشتریان از کار خود دریابید. ... افراد در ابتدای كار برای محیط اداری، مبلمان، كامپیوترها و استخدام یك مدیر فروش و .اما اگر از نوع رابطه تان با مدیر راضی نیستید، در این صورت کارکردن برای شما چالش ... هرچه اعضای تیم صمیمانه تر کار کنند، پروژه سریع تر و با کیفیت بالاتری انجام .... استخدام یک دوست یا عضو خانواده وقتی که شما در حال افتتاح شرکت خود هستید ...1 دسامبر 2013 ... در مورد اعضا خانواده ات ؟ مراحل وضو را ... -۱ سوال اول در مورد خودتان و خانواده تان است اینکه به چه کار مشغولید چند نفرید به چه علاقمندید و در این گونه زمینه ها و اینکه آیا .... آیا با دوست های خودتون می توانین راحت در مورد موضوعات بحث برانگیز صحبت کنین؟ ... وبلاگ؟ مجلات اینترنتی؟ روزنامه های اینترنتی؟ ایمیل؟ چت کردن؟شما با یک رزومه کاری و نامه ضمیمه بسیار خوب، اولین مانع را، از سر راه جست وجوی شغل خود ... خواهد کرد که تصمیم بگیرید آیا کار کردن در چنین مکانی برای شما لذت بخش است یا خیر. ... از یکی از دوستان یا اعضای خانواده بخواهید که با شما مصاحبه کند.6 فوریه 2016 ... خودم از گیلان : سلام دوستان الان از مصاحبه میام اما سوالات .... بیان فتوا و احکام شرعی است ولی کار ولایت فقیه علاوه بر بیان احکام شرعی – اجرا و پیاده کردن .... مصاحبه با معرفی خودم شروع شد، بعد مشخصات اعضای خانواده رو پرسید28 آگوست 2016 ... بانک کشاورزی به مصوبه مورخ ۵۸/۹/۲۹ مجمع عمومی بانکها با اجازه حاصل از ماده ۱۷ ... تاسیس و با هدف فراهم کردن زیر ساخت بانکداری الکترونیک آغاز به کار کرد . ..... دوستان عزیز کسی هست که جز اعضا خانواده سبز بانک کشاورزی باشه؟


کلماتی برای این موضوع

آشنایی با رشته و شغل پرستاری پرستاران توانمند …آموزش عمومیباسلام و عرض خسته نباشید خدمت دوستان عزیز بنده ترم آخر کارشناسی ارشد پرستاری داخلی مقاله مدیریت کسب و کارمقاله مدیریت کسب و کار موفقیت هر کسب و کار رابطه نزدیکى با چگونگى صحیح کنترل کردن آشنایی با شغل مددکار اجتماعیمددکاراجتماعیآشنایی با شغل مددکار اجتماعی اگر به جامعه و مشکلات آن اهمیت داده و می خواهید تغییرات انسان شناسی و فرهنگ انسان‌شناسی، علمی‌ترین …دوست و همکار گرامی چنانکه از فعالیت های داوطلبانه کانون انسان شناسی و فرهنگ و استخدام جمعیت هلال احمر اعلام نتایج استخداماستخدامجمعیتهلالاحمرمعاون منابع انسانی و پشتیبانی هلال‌احمر در گفتگو با نسیم آنلاین با اعلام شرایطی از کسب و کار خانگی قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی دستورالعمل اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از پارسی نیوزپایگاه بزرگ و پیشرفته خبری خبرگزاری فارس پیامبر اسلامص همواره بر سه مسئله اساسی بیوگرافی خانواده رجوی رابطه بین فساد سیاسی و فساد اقتصادی در تشکیلات فرقه رجوی با بردن تشکیلاتش به نزد صدام حقوق و دستمزد سال ۹۵ کلیه اخبار استخدامحقوقودستمزدسالحقوق و دستمزد سال ۹۶ کلیه اخبار دانلود بخشنامه دستمزد و حقوق ۹۵ ۶ آذر ۹۵ افزایش ۱۰ ثبت نام فراگیر پیام نور در بخشنامه ای که از سوی معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور آقای ابوالفضل



لینک منبع :استخدام و کار کردن با اعضاء خانواده و دوستان

استخدام و کار کردن با اعضاء خانواده و دوستان - آلامتو www.alamto.com/work-family-friends.html‎Cached13 سپتامبر 2016 ... استخدام و کار کردن با اعضاء خانواده و دوستان:کار کردن به عنوان مدیر یا مسئول با اعضا خانواده و دوستان آن طور که فکر میکنید راحت نیست و ممکن است ... استخدام و کار کردن با اعضاء خانواده و دوستان -آکا www.akairan.com/khanevadeh/success1/work-family-friends.html‎Cached24 جولای 2017 ... استخدام و کار کردن با اعضاء خانواده و دوستان:کار کردن به عنوان مدیر یا مسئول با اعضا خانواده و دوستان آن طور که فکر میکنید راحت نیست و ممکن است ... 3 دلیل درست نبودن ایده استخدام دوست و فامیل - تک بوک www.techbook.ir/.../3-دلیل-درست-نبودن-ایده-استخدام-دوست-و-فامیل‎Cached18 ا کتبر 2016 ... ... انگیز است که یکی از دوستان و یا اعضای خانواده ی خودتان را استخدام کنید. ... حال می خواهیم ببینیم که آیا در مدت زمان طولانی، استخدام کردن دوست یا آشنا ایده ی خوبی است؟ ... شما رئیس هستید، پس چگونگی چرخاندن کسب و کار با شماست. ... یک کارمند درستی که از خانواده و یا دوستانتان نیست قطعا شما را مدیر می داند اما ... استخدام مهم‌ترین واژه لغت‌نامه کسب‌وکار | کاریابی کار و دانش karodanesh.ir/استخدام-مهم‌ترین-واژه-لغت‌نامه-کسب‌/‎Cached8 مارس 2016 ... حتی با علاقه بسیار زیاد و تلاش فراوان، یک حرکت اشتباه یا یک تصمیم غلط ... استخدام اعضای خانواده یا دوستان باعث می‌شود که هر جلسه کاری که برگزار ... منتظر نگه داشتن متقاضیان ناموفق یا بدتر از آن بی‌توجهی کردن و هرگز به آنها ... فواید و مضرات "استخدام" افراد فامیل و دوستان - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/news/.../فواید-و-مضرات-استخدام-افراد-فامیل-و-دوستان‎Cached24 جولای 2014 ... خیلی از اوقات کارها و تجارت ها با همکاری اعضای خانواده و یا با همکاری ... اما استخدام دوستان و افراد فامیل در یک محیط کاری با فواید و مضرات همراه است. استخدام دوستان در محیط کاری - بانکی banki.ir/bank-ha/21098-استخدام-دوستان-در-محیط-کاری 21 ژوئن 2014 ... البته کسب و کار خانوادگی بسیار خوب است و مدیریت کردن آن هم راحت تر است اما ... استخدام افراد فامیل یا دوستان و همکاری با اعضای خانواده میتواند از ... استخدام | روناک دارو - Ronak ronakpharm.com/fa/استخدام/‎Cachedاستخدام · تماس با ما · روناکر · Eng. ارسال فایل رزومه پر کردن فرم رزومه. نام: نام خانوادگی: پست الکترونیک: تلفن همراه: آپلود رزومه: آپلود. نام: نام خانوادگی: آپلود عکس: مهاجرسرا | حرفه های موردنیاز در سوئد - کاریابی در سوئد https://www.mohajersara.org/forum/thread-2501-page-2.html‎Cachedاداره ی مهاجرت گمان می کرد که سهل تر شدن مقررات کاری موجب شود تا هجوم ... تعداد قابل توجهی از ایرانیانی که در سوئد دارای شرکت هستند از طریق استخدام دوستان و اعضای خانواده خود ... تنها با این فرق که پس از دو سال اجازه اقامت تنها وابسته به یک شغل ..... با این وصف برای کم کردن هزینه مهاجرت به سوئد از راه خود اشتغالی ... اصول رفتار حرفه ای کارکنان - تعاونی اعتبار www.ikcu.com/osul.html‎Cachedحرف و عمل تمامی کارکنان بایستی بیانگر ارزش‌های شرکت باشد و با رعایت این اصول، در ... ارتباط برقرار کنند و به یاد داشته باشند بیشتر از صحبت کردن، گوش دهند. ... اگر کار کارکنان شامل رانندگی خودروی شخصی، سازمانی یا اجاره‌ای است، بایستی .... ب) کارکنان از حساب اعضای خانواده و دوستان و آشنایان با فرض بلامانع بودن و بدون ... نکاتی که باید قبل از ترک آزادکاری و استخدام شدن در نظر بگیرید ... www.zoomit.ir/.../consider-this-before-switch-from-freelance-to-full-time/‎Cached24 ژوئن 2017 ... تجربه‌ی کار کردن با بودجه‌ی محدود، تکیه کردن به خودتان هنگام حل کردن ... می‌دهد که مدت‌زمان بیشتری در کنار اعضای خانواده و دوستان خود سپری کنند.