مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

جاذبه های توریستی و جاهای دیدنی سن پترزبورگ

[ad_1]

اگر قصد سفر به روسیه را داشته باشید و هدفتان گردشگری باشد مسلماً سن‌پترزبورگ یکی از مقاصد شما خواهد بود، در این مقاله قصد داریم جاهای دیدنی و جذاب سن‌پترزبورگ برای دیدن را معرفی کنیم.

دریافت مدال طلایی با عنوان «شهر قهرمان» در تاریخ ۸ ماه می سال ۱۹۶۵

علامت سن پترزبورگ

عصای سلطنتی قدرت سلطنتی
۲ لنگر: دسترسی به دریا از مسیر رودخانه
زمینه قرمز: یادبود مبارزه علیه سوئدی ها در جنگ بزرگ شمالی
تاریخ استفاده از آن: از ۲۳ آوریل ۲۰۰۳

خانه چوبی پیتر کبیر، خانه ای سنگی از جنس چوب

خانه پیتر کبیر، یک خانه چوبی کوچک اسـت و اولین قصر تزار در سن پترزبورگ می باشد. مساحت این خانه حدود ۶۰ متر مربع اسـت و ترکیبی از یک خانه سنتی روسی (Izba) و یک خانه هلندی با پنجره های بزرگ و استادانه را به نمایش گذاشته اسـت. تزار روس پیتر، بین سال های ۱۷۰۳ تا ۱۷۰۸ در آن زندگی می کرده اسـت و هنوز متعلقات شخصی خود تزار در اتاق خواب و پذیرایی وجود دارد. پیتر کبیر می خواست که همه خانه های شهر جدیدش مانند اروپا از سنگ ساخته شده باشد اما در آن زمان استطاعت مالی کافی برای این کار را نداشت. بنابراین دستور داد تا دیوارها را طوری نقاشی کنند که گویی خانه ها از سنگ ساخته شده اسـت.

کاخ پترهوف

این کاخ که در یونسکو نیز ثبت شده اسـت، توسط پیترکبیر و در سال ۱۷۱۰ بنیان گذاشته شد و تقریبا پس از ۱۱۰ سال، در سال ۱۸۱۹ به اتمام رسید. این اثر، دو پارک بالا و پایین و چندین کاخ را در خود جای داده اسـت که معروف ترین آنها، کاخ کبیر اسـت. معماری آن از کاخ ورسای فرانسه برگرفته شده اسـت. از دیگر جذابیت های این قصر وجود تعداد زیادی فواره در محوطه باغ اسـت. در واقع فواره ها و آب نماهایی که در این مکان وجود دارد زیبایی منحصر به فردی به آن بخشیده اسـت. ۱۵۰ فواره و ۵ آب نمای بزرگ به شکل آبشار که از زمان پتر کبیر و با توجه به علاقه او به فواره ساخته شده و همچنان با همان حالت طبیعی کار می کنند. مساحت کلی این باغ ۱۱۷ هزار متر مربع می باشد. این کاخ در ۳۵ کیلومتری سن پترزبورگ و در ساحل خلیج فنلاند قرار دارد و برای دسترسی به آن هم می توان از مسیر زمینی اقدام کرد و هم از مسیر آبی که قاعدتا مسیر آبی می تواند جذابیت های ویژه خودش را داشته باشد.

استحکامات نظامی Peter و Paul

در سال ۱۷۰۳ تاسیس شده اسـت و به عنوان هسته تاریخی این شهر به حساب می آید.
پروژه: پیتر اول و مهندس فرانسوی، Joseph Lambert.

میدان قصــر

میدان اصلی مجتمع سن پترزبورگ متشکل از:
۱. قصر زمستانی (۱۷۵۴-۱۷۶۲، Rastrelli)
۲. ساختمان کارکنان عمومی ( ۱۸۱۰-۱۹۲۹، Rossi)
۳. ستون اسکندر (۱۸۳۴، Auguste Montferrand)
۴. ساختمان کارکنان حراست اماکن دولتی (۱۸۳۷-۱۸۴۳، A. Bryullov)

اداره نیروی دریایی

این پروژه توسط پیتر اول، در سال ۱۷۰۴ بنا شده اسـت. نیروی دریایی امپراطوری روسیه یکی از شاهکارهای معماری اسـت.

بنای یادبود پیتر اول (سوارکار برنز)

سال ساخت: ۱۷۸۲، مجسمه ساز: Etienne Falconet – گشایش این بنا به دستور کاترین انجام شد. نقش مار در زیر پای مجسمه توسط مجسمه ساز روس، F.Gordeev انجام شد.

قصر Yusupov

ساخت در اوایل قرن بیستم، از ۱۸۳۰ تا ۱۹۱۷. مالکان این قصر ۵ نفر از موسسین سلسله اشرافی Yusupovs بودند. معماران:
J.B.Vallin، A.Mikhailov، I.monigetti، A.Stepanov و A. Beloborodov

کلیسای St. Issac

به شیوه اواخر دوره کلاسیک ساخته شد و در حال حاضر یک موزه به حساب می آید.
معمار: Auguste Montferrand،
سال ساخت: ۱۸۱۹ – ۱۸۵۸

جزیره Vasilievsky و ساختمان مبادله کالا

ساخت پروژه: ۱۷۱۹-۱۷۲۱، Domenico Trezzini
متشکل از: ۱. دو ستون نوک تیز با عددهایی که رودخانه های روسیه کبیر را نشان می دهند: رودهای ولگا، دنیپر، نوا و ولخوف.
۲. ساختمان های گمرک و انبارهای شمالی و جنوبی (۱۸۲۶-۱۸۳۲، معمار: I.Luchini)

کلیسای رستاخیز مسیح

(کلیسای ناجی خون ریخته شده) توسط اسکندر سوم و در مکانی که اسکندر دوم به سختی مجروح شد تاسیس شد. بانیان این طرح:
Alfred Parland و A. Ignaty.
سال ساخت: ۱۸۸۳ – ۱۹۰۷

باغ تابستانی

این پارک به فرمان پیتر اول در سال ۱۷۰۴ تاسیس شد. بانیان این پروژه: N.Bidloo، I.Matveev، Jan Roozen، J-B Le Blondسال ساخت: ۱۷۰۴ – ۱۷۱۹

کلیسای تغییر

این بنای تاریخی یک کلیسای ارتدکس از زمان معماری دوره کلاسیک اسـت.
بانیان این طرح:
M.Zemtsov، P.trezzini، V.Stasov
سال ساخت: ۱۸۲۵-۱۸۲۹

قلعه Mikhailovsky

قصر سلطنتی سابق – به دستور پاول اول ساخته شد. این پروژه توسط معمار Vasily Bazhenov و در سال های ۱۷۹۷ تا ۱۸۰۱ ساخته شده اسـت.

Gostiny Dvor کبیر

بنایی هنری از قرن ۱۸ میلادی که در گذشته مرکز عمده فروشی بوده و در اوایل قرن ۲۰ام به انباری بزرگ بدل می شود. موسس: الیزابت اول، بانیان این طرح: Rastrelli، J. Vallin.
ساخت: ۱۷۶۱-۱۷۸۵

قصر Mikhailovsky

(سـاختمان اصلـی مــوزه روســیه) بنایی تاریخی مرکب از معماری دوره کلاسیک و سلطنتی اسـت. این ساختمان شامل موزه اصلی کشور روسیه اسـت و بانی این پروژه Carlo Rossi می باشد.

کلیسای Kazan

در سال های ۱۸۰۱ تا ۱۸۱۱ توسط معمار A.Voronikhin ، به منظور نگهداری از سمبل معجزه آسای Kazan، مادر خدا، و به شیوه سلطنتی ساخته شده اسـت. در سال ۱۸۱۳، فرمانده روس، Mikhail Kutuzov در این مکان دفن شد.

ADS


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


20 آگوست 2016 ... جاذبه های دیدنی زیادی در اطراف این میدان قرار دارد ، موزه تاریخی مسکو و باغ اسکندر ... سن پترزبورگ جاهای دیدنی زیادی داره کلیسای کازان کلیسای خون ...9 جولای 2016 ... معرفی جاذبه های دیدنی سن پترزبورگ تصاویر پسندیدم 13. 19 تير ... این کلیسا در جایی که امپراطور الکساندر دوم کشته شد ساخته شده است. جاذبه ...شب های سفید شهر سن پترزبورگ یکی از مهم ترین دیدنی ها و در این حال جاذبه های گردشگری در پایتخت شمالی روسیه به شمار می روند.شب های سفید سن پترزبورگ که هر ...این شهر، رودخانه های بسیاری را در خود جای داده که از مهمترین آنها می توان رودخانه مســـــکو را نام برد. ... در میان دیدنی های این شهر، کاخ موزه هرمیتاژ که منحصر به فردترین جاذبه این شهر ... باشگاه معروف زنیت ( که به آبی های سن پطرزبورگ معروفند ) پشت پارک ...6 ژوئن 2015 ... برخی از مهم ترین جاذبه های شهر سن پترزبورگ عبارتند از : ... شهر سن پترزبورگ دارای پارک ها و مراکز دیدنی و تفریحی فراوانی است . این شهر به ...مکانهای گردشگری روسیه عجایب هفت گانه روسیه ,دریاچه بایکال ,دره آب فشانها ,کاخ ... پترگوف یکی از شهرهای منطقه ی فدرال سن پترزبورگ در شمال روسیه و ساحل ...9 نوامبر 2013 ... در طول دو قرن بعد، وقتی سن پترزبورگ پایتخت روسیه بود، این شهر به لطف ساخت بناهای با ... مناطق دیدنی شهر سنت پترزبورگ به ترتیب شهرت: ...مسکو و سن پترزبورگ، تور خارجی، کوهنوردی، تور طبیعت گردی، طبیعتگردی است. ... یکی از بزرگترین مجموعه های دیدنی شهر مسکو که هر توریستی آرزوی دیدن آن را ...جاذبه هاي توريستي سن پترزبورگ | روسیه | اوتانا تراول 88610002. ... سن پترزبورگ همچنین دارای پارکها و مراکز دیدنی و تفریحی فراوانی است که هرکدام در نوعخود ...


کلماتی برای این موضوع

معرفی جاذبه های دیدنی مسکو لست سکندسن پترزبورگ جاهای دیدنی زیادی داره کلیسای کازان کلیسای خون ریخته شده و خیلی کلیساهای معرفی جاذبه های گردشگری دبی لست سکندشرایط آب و هوایی دبی در ماههای مختلف سال بیشترین کمترین دبی شرایط آب و هوایی در ماه شهرهای استان تهران دیدنی های استان تهران ایران شناسی و دیدنی های استان تهرانمکان های دیدنی استان تهراندیدنی های استان تهرانجاذبه های زیباترین باغ های دنیا اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به سفرهای توریستی و گردشگردی و جهانگردی علاقه مند



لینک منبع :جاذبه های توریستی و جاهای دیدنی سن پترزبورگ

معرفی جاذبه های دیدنی سن پترزبورگ + تصاویر | لست سکند lastsecond.ir/news/saint-petersburg-things-todo‎Cachedمعرفی جاذبه های دیدنی سن پترزبورگ + تصاویر. ... این کلیسا در جایی که امپراطور الکساندر دوم کشته شد ساخته شده است. جاذبه های دیدنی روسیه - سنت پترزبورگ ... معرفی جاذبه های دیدنی مسکو | لست سکند lastsecond.ir/news/moscow-things-to-do‎Cached20 آگوست 2016 ... برنامه سفر 10 روز تور روسیه ( سنت پترزبورگ + مسکو )‏‏ ... میدان سرخ وقایع مهمی را در تاریخ روسیه در خود جای داده است و علاوه بر اینکه در مرکز مسکو ... جاذبه های دیدنی زیادی در اطراف این میدان قرار دارد ، موزه تاریخی مسکو و باغ اسکندر .... سن پترزبورگ جاهای دیدنی زیادی داره کلیسای کازان کلیسای خون ریخته شده و ... جاذبه های گردشگری سن پترزبورگ روسیه - آسمونی www.asemooni.com/tourism/world/st-petersburg-tourist-attractions‎CachedRussia tourist attractions1 جاذبه های گردشگری سن پترزبورگ روسیه ... سن‌ پترزبورگ‌ همچنین‌ دارای‌ پارک‌ها و مراکز دیدنی‌ و تفریحی‌ فراوانی‌ است‌ که‌ هرکدام‌ در نوع‌خود ... Images for جاذبه های توریستی و جاهای دیدنی سن پترزبورگ عکسهای دیدنی از مکان های گردشگری شهر سن پترزبورگ - پارس ناز www.parsnaz.com/news_detail_27405.html‎Cachedشب های سفید شهر سن پترزبورگ یکی از مهم ترین دیدنی ها و در این حال جاذبه های گردشگری در پایتخت شمالی روسیه به شمار می روند.شب های سفید سن پترزبورگ که هر ... جاذبه های توریستی سن پترزبورگ | روسیه | اوتانا تراول 88610002 otanatravel.com/جاذبه-های-توریستی-سن-پترزبورگ/‎Cached Similarجاذبه های توریستی سن پترزبورگ | روسیه | اوتانا تراول 88610002. ... بزرگترین موزه جهان است که در زبان فرانسه به معنی جای خلوت میباشد.این موزه در ابتدا کاخ ... آشنایی با جاذبه های دیدنی سن پترزبورگ- تور روسیه russia12.com/tag/saint-petersburg-attractions/‎Cached Similarشهر زیبای سن پطرزبورگ، که شهری بسیار جوان با عمر حدوداً ۲۵۰ سال می باشد دارای اماکن دیدنی زیادی است که در سایت ما با تک تک آنها آشنا خواهید شد. دیدنی های برتر سن پترزبورگ- تور روسیه russia12.com/دیدنی-های-برتر-سن-پترزبورگ/‎Cachedدر سفرتان به سنت پترزبورگ با تعداد زیادی از جاذبه های گردشگری بی نظیر روبرو خواهید شد! اگر فرصت زیادی ندارید و می خواهید به برخی از آن ها سر بزنید، به ... دیدنی های شهر سن پترزبورگ روسیه - اطلاعات تور www.gardeshgarha.com/.../the-spectacular-city-of-saint-petersburg-russia/‎Cached Similar6 ژوئن 2015 ... برخی از مهم ترین جاذبه های شهر سن پترزبورگ عبارتند از : ... شهر سن پترزبورگ دارای پارک ها و مراکز دیدنی و تفریحی فراوانی است . این شهر به ... مکان های دیدنی سن پترزبورگ روسیه - نادیا پرواز nadiaparvaz.com/default.aspx?Id=4235&mcontent=5353‎Cached1396/02/11 | جاذبه های سنت پترزبورگ. سن پترزبورگ از بزرگترین و مهمترین مکان های دیدنی روسیه است. این شهر چنان مجموعه های ارزندهای را در خود جا داده است که همه ساله ...