مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

طرز تهیه انواع جوانه ها درخانه

[ad_1]

دانه ها را در آب خیس کنید و آن را در جای نیم گرمی قرار دهید وقتی شروع به جوانه زدن کرد آن را در شیشه و یا سینی کوچک بریزید و پارچه مرطوبی روی آن بکشید.

 طرز تهیه انواع جوانه ها

وسایل لازم برای تهیه جوانه:

- یک شیشه دهان گشاد نسبتاً بزرگ یا یک سینی کوچک که لبه آن اندکی بلند باشد،
- یک تکه ململ یا تنزیب و چند کش لاستیکی
- یک آب کش و یا یک چای صاف کن بزرگ
طرز تهیه:
- دانه ها را در آب خیس کنید و آن را در جای نیم گرمی قرار دهید
-  وقتی شروع به جوانه زدن کرد آن را در شیشه و یا سینی کوچک بریزید و پارچه مرطوبی روی آن بکشید
- پس از آب کش کردن، آن را به آرامی زیرشیر آب بگیرید و سپس بگذارید در همان آب کش، کاملاً آبش جدا شود تا نپوسد.و هر صبح و شب عمل شستن( به آرامی ) و آب کش کردن را تکرار کنید. در تابستان وقتی هوا خیلی گرم اسـت عمل شستن را سه بار در شبانه روز تکرار کنید. در تمام این مدت ظرف را در محلی تاریک و نسبتاً گرم نگاه دارید. توجه کنید که باید اندکی آب در انتهای دانه ها وجود داشته باشد.
- اگر حرارت محیط حدود 22 درجه سانتی گراد و محل آن تاریک باشد، دانه خیلی زود جوانه هایشان رشد  می کند. بسته به نوع دانه، بین سه تا پنج روز و گاهی بیشتر می توانید جوانه را از تاریکی درآورید و پشت پنجره رو به آفتاب بگذارید. جوانه را همیشه مرطوب نگاه دارید تا اندکی بیشتر رشد کند ( آب کش کردن را فراموش نکنید).
- پس از یک تا دو روز ماندن در جلوی نور خورشید، جوانه آماده مصرف اسـت. آن را یک بار دیگر به آرامی آب کش کنید و در ظرفی دربسته ای در یخچال نگه دارید و به تدریج مصرف کنید.
اگر بخواهید پوسته روی بعضی از جوانه ها ( مانند ماش یا سویا ) را از آن ها جدا کنید، جوانه آماده شده را در کاسه ای بریزید و آن را پر از آب کنید. سپس به آرامی آن را هم بزنید. پوسته ها روی آب می آیند، ولی بهتر اسـت پوسته ها را از جوانه ها جدا نکنید، زیرا همین پوسته ها دارای مقدار زیادی فیبر هستند که برای کار دستگاه گوارش بسیار مفیدند.
بعضی از دانه ها مانند عدس، سویا، نخود، و مانند آن را یکی دو بار در روز زیر و رو کنید تا همه آنها هوا بگیرند و جوانه بزنند.
بعضی دانه ها زودتر و برخی دیرتر جوانه می زنند، ولی اگر دانه کهنه باشد جوانه نمی زند. همیشه بهترین نوع دانه را بخرید و تا آنجا که ممکن اسـت دانه هایی را بخرید که به آنها سموم نباتی نزده اند.
بدین گونه انواع مختلف موادمعدنی را با خوردن جوانه ها به بدن خود می رسانید. می توانید دانه ی هر نوع سبزی را سبز و سپس مصرف کنید.( به جز سیب زمینی، گوجه فرنگی و لوبیا چشم بلبلی که مسموم کننده اند).
آسان ترین دانه ها برای جوانه زدن عبارت اند از: یونجه، ماش، عدس، شنبلیله، تربچه، نخود و گندم و پس از آن ها تخمه آفتاب گردان، کدو، کنجد، بزرک، نعنا و سپس انواع لوبیاها مانند سویا ، جو، ذرت و ارزن.

از میان جوانه ها، دانه سویا بسیار مغذی اسـت. توجه کنید که دانه سویا تازه باشد، پوستش شکسته نباشد و دانه نصف نشده باشد.


زمان لازم برای تهیه جوانه ها:

الف- دانه های که باید حدود 6 تا 8 ساعت خیس کنید:
یونجه ( مدت جوانه زدن : 6-5 روز )
شنبلیله ( مدت جوانه زدن : 4-3 روز )
تربچه ( مدت جوانه زدن : 5-4 روز )
کنجد ( مدت جوانه زدن : 2-1 روز )

ب- دانه هایی که باید حدود 10 تا 18 ساعت خیس کنید:
نخود ( مدت جوانه زدن : 4-3 روز )
عدس ( مدت جوانه زدن : 5-3 روز )
ماش ( مدت جوانه زدن : 5-3 روز )
سویا ( مدت جوانه زدن : 5-3 روز )
آفتاب گردان ( مدت جوانه زدن : 2-1 روز )
گندم ( مدت جوانه زدن : 3-2 روز )
چاودار ( مدت جوانه زدن :3-2 روز )
ارزن ( مدت جوانه زدن :4-3 روز )

 

مجله آشپزی مثبت

[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


طریقه کاشت جوانه گیاهان انواع جوانه گیاهان خواص جوانه گیاهان,طرز تهیه جوانه,جوانه عدس,فواید مصرف جوانه گیاهان,جوانه جو,جوانه سویا,جوانه ماش,طرز تهیه جوانه در منزل. ... ستاره دریایی · کاشت دوباره سبزیجات در خانه,نکاتی برای کاشت سبزیجات در خانه ...22 نوامبر 2013 ... تمیزترین، مفیدترین و بیدردسرترین غذایی كه میتوان در زمان ما پیدا كرد، آنهایی هستند كه به وسیلهی خود ما و در خانه درست میشوند(مثل انواع جوانهها، ...آشنایی با طرز تهیه، شیوه مصرف و فواید انواع جوانه ها. مدیر · ۴ دیدگاه. این مطلب رو به اشتراک بگذارید! Google Plus; Facebook; LinkedIn. تغذيه سالم • خواص مواد غذايي • ...7 سپتامبر 2011 ... تهيه انواع جوانه ها تميزترين، مفيدترين و بي دردسرترين غذايي که مي توان در زمان ما پيدا کرد، آنهايي هستند که به وسيله خود ما و در خانه درست مي شوند، ...5 دسامبر 2015 ... جوانه گندم را بیشتر به سالاد اضافه میکنند اما با خشک کردن و پودر کردن جوانه گندم میتوان آن را به انواع سوپها و آش نیز افزود.درمورد جوانه ها ، طرز تهیه و انواع و فوائد آنها میتوان چندین کتاب نوشت. ... من شخصا جوانه ها را در خانه از دانه هایی که بصورت ارگانیک تهیه شده و مختص تهیه جوانه است، تهیه ...برای تهیه جوانه چیزهایی که لازم دارید یک شیشه خالی، کمی آب و کمی دانه است. البته می توانید جوانه ها را درست مانند سبزه عید نوروز تهیه کنید و پس از دیده شدن جوانه های ...سایت آشپزی, تهیه جوانه گندم, طرز تهیه انواع جوانه, نحوه انداختن جوانه ها,آشپزی, طرز تهیه جوانه گندم, تهیه جوانه در خانه, طرز تهیه انواع جوانه در منزل, طرز تهیه انواع جوانه ها ...20 ژوئن 2012 ... براي تهيه جوانه از دانه غلات و جبوبات مثل گندم ،يونجه ، شبدر ، عدس ، ماش ... اما با خشك كردن و پودر كردن جوانه ميتوان آنرا به انواع سوپها و آش نيز افزود.تهیه انواع جوانه ها تمیزترین، مفیدترین و بی دردسرترین غذایی که می توان در زمان ما پیدا کرد، آنهایی هستند که به وسیله خود ما و در خانه درست می شوند، مثل انواع جوانه ها، ...


کلماتی برای این موضوع

چطور سیب‌زمینی‌ها را برای زمستان انبار کنیم؟اگر زمانی خواستید سیب‌زمینی‌ها این مواد خوراکی مغذی، نسبتا ارزان و پراستفاده را گیاهان دارویی مؤثر در جلوگیری از ایجاد چروک و تقویت …انسان همیشه جهت زیبایی چهره و اندام خود در جستجوی بهترین روش‌ها و درمان‌های ممکن چنچنه کشت انواع سبزی و صیفی‌جات بخش اولملیت ؟ مواد لازم گِل خوب و غنیمن معمولا برای کشت اولیه دانه‌ها از گِل گلخانه نکات جالب و کارآمد خانه داریبرای شستن لیوان ها وفنجان های شیشه ای که براثر خوردن چای، کدر و بدمنظره شده اند، می مشاوره گیاه پزشکی برای گیاهان آپارتمانی …به حسین احتمال حشرات مکنده مانند شته‌ها وجود دارد این حشرات شیره گیاهی را مکیده و نرگس آبادهانواع جوشکاری جوشکاری با قوس الکتریکی یکی از متداول ترین روشهای اتصال قطعات رنگ سال چیست؟ لباس رنگ مد در سال و …رنگسالورنگسالرنگ سال ۲۰۱۷ چیست؟ لباس رنگ مد در سال ۹۶رنگ سال ۲۰۱۷ اعلام شده است رنگ سال ۲۰۱۷ ۱۳۹۶ عکسهای داغ داغ طوطی کاسکوانواع علائم بیماری این پرنده ١بی حالی و گوشه گیری طوطی ٢سر به زیر گرفتن و یا قرار بانک اطلاعاتی در مورد بیماریها مقالات ← فهرست …سرطان دومین علت مرگ ومیر در کشورهای صنعتی و سومین علت مرگ ومیر در کشورهای در حال توسعه دهستان چهار ده اخبار چهاردهخبر …………… زائران کربلا بازگشتند به گزارش واحد خبر به مناسبت اربعین عده ای از



لینک منبع :طرز تهیه انواع جوانه ها درخانه

خودتان در منزل، جوانه تهیه کنید - بیتوته www.beytoote.com/scientific/nature/plant2-offshoot.html‎Cached Similarطریقه کاشت جوانه گیاهان انواع جوانه گیاهان خواص جوانه گیاهان,طرز تهیه جوانه,جوانه عدس ,فواید مصرف جوانه گیاهان,جوانه جو,جوانه سویا,جوانه ماش,طرز تهیه جوانه در منزل. آموزش درست کردن جوانه های خوراکی در خانه - بیتوته www.beytoote.com/cookery/.../teaching1-edible-buds1.html‎Cached Similarآموزش پرورش جوانه آموزش پرورش جوانه ها در منزل نحوه پرورش جوانه ها در خانه,درست کردن انواع جوانه,طرز تهیه جوانه گندم در خانه,درست کردن جوانه ماش در خانه,انواع جوانه در خانه ... طرز تهیه انواع جوانه‌‌ها در منزل - تغذیه - سلامت نیوز www.salamatnews.com/news/87093/طرز-تهیه-انواع-جوانه‌‌ها-در-منزل‎Cached Similar22 نوامبر 2013 ... تمیز‌ترین، مفیدترین و بی‌دردسرترین غذایی که می‌توان در زمان ما پیدا کرد، آن‌هایی هستند که به وسیله‌ی خود ما و در خانه درست می‌شوند(مثل انواع جوانه‌ها، ... طرز تهیه انواع جوانه ها درخانه tabnakbato.ir/fa/news/49486/طرز-تهیه-انواع-جوانه-ها-درخانه‎Cached19 سپتامبر 2016 ... طرز تهیه انواع جوانه ها درخانه. دانه ها را در آب خیس کنید و آن را در جای نیم گرمی قرار دهید وقتی شروع به جوانه زدن کرد آن را در شیشه و یا سینی کوچک ... آشپزخانه کوچک من: طرز تهیه جوانه ماش www.yemalilar.com/2011/09/blog-post_07.html‎Cached Similar7 سپتامبر 2011 ... تهیه انواع جوانه ها تمیزترین، مفیدترین و بی دردسرترین غذایی که می توان در زمان ما پیدا کرد، آنهایی هستند که به وسیله خود ما و در خانه درست می شوند، ... طرز تهیه انواع جوانه ها درخانه - آکا www.akairan.com/ashpazi/amoozesh...aka/news2017532342155220.html 3 مه 2017 ... دانه ها را در آب خیس کنید و آن را در جای نیم گرمی قرار دهید وقتی شروع به جوانه زدن کرد آن را در شیشه و یا سینی کوچک بریزید و پارچه مرطوبی روی آن ... طرز تهیه جوانه گندم و حبوبات + خواص جوانه گندم | ستاره setare.com/fa/.../طرز-تهیه-جوانه-گندم-و-حبوبات-خواص-جوانه-گندم‎Cached Similar5 دسامبر 2015 ... جوانه‌ گندم را بیشتر به سالاد اضافه می‌کنند اما با خشک کردن و پودر کردن جوانه گندم می‌توان آن را به انواع سوپ‌ها و آش نیز افزود. طرز تهیه انواغ جوانه ها درمنزل - نیک صالحی www.niksalehi.com/taghzie/طرز-تهیه-انواغ-جوانه-ها-درمنزل.html‎Cachedبرای تهیه جوانه از دانه غلات و جبوبات مثل گندم ،یونجه ، شبدر ، عدس ، ماش ، لوبیا سفید ... اضافه میکنند اما با خشک کردن و پودر کردن جوانه میتوان آنرا به انواع سوپها و [ …]. سوال شماره 267 : طرز تهیه انواع جوانه ها - دکتر زرین آذر drzarinazar.blogfa.com/post-282.aspx‎Cached Similarوبگاه پرسش و پاسخ با دکتر زرین آذر - سوال شماره 267 : طرز تهیه انواع جوانه ها - قبل ... من شخصا جوانه ها را در خانه از دانه هایی که بصورت ارگانیک تهیه شده و مختص تهیه ... آشنایی با طرز تهیه، شیوه مصرف و فواید انواع جوانه ها - هفت گنج 7ganj.ir/آشنایی-با-طرز-تهیه،-شیوه-مصرف-و-فواید-ان/‎Cached Similarآشنایی با طرز تهیه، شیوه مصرف و فواید انواع جوانه ها.