مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

ردیابی رد اشعه ایکس از سوی پلوتو

[ad_1]

ردیابی رد اشعه ایکس از سوی پلوتو

دانش > فضا - همشهری آنلاین:
اخترشناسانی که در رصدخانه پرتو ایکس چاندار مشغول به کارند، شاهد انتشار پرتو ایکس از سوی محبوب‌ترین سیاره کوتوله جهان،‌پلوتو بوده‌اند، و این اولین‌ باری اسـت که یکی از اجرام کمربند کویپر چنین رفتاری از خود نشان می‌دهد.

براساس گزارش ساینس الرت، این کشف عجیب می‌تواند به محققان در درک بهتر ساختار اتمسفر پلوتو و اتمسفر دیگر اجرام در حاشیه سامانه خورشیدی کمک کند.

کری لز دانشمند ارشد رصد‌خانه چاندرا از دانشگاه جانز هاپکینز می‌گوید برای اولین‌بار شاهد انتشار پرتو ایکس از سوی یکی از اجرام سامانه خورشیدی بودیم و دریافتیم پلوتو با بادهای خورشیدی به شکلی غیرمنتظره و پرانرژی در تعامل اسـت. می‌توان انتظار داشت که دیگر اجرام کمربند کویپر نیز چنین رفتاری از خود نشان دهند.

محققان در طول ماموریت افق‌های نو در سال 2015 متوجه تابش پرتو ایکس از سوی پلوتو شدند. زمانی که فضاپیمای افق‌های نو به بخش دوردست سیاره پلوتو رفت، یعنی فاصله‌ای درحدود 7.5 میلیارد کیلومتر دورتر از زمین، اخترشناسان چاندرا چهار بار پلوتو را در حال درخشش پرتو ایکس مشاهده کردند.

این کشف از آن رو شگفت‌انگیز اسـت که پلوتو برخلاف زمین و دیگر اجرام سامانه خورشیدی فاقد میدان مغناطیسی اسـت، و فاصله بسیار زیادی تا خورشید دارد، دو عاملی که تابش پرتو ایکس را غیر ممکن می‌سازد.

به گفته اسکات ولک از مرکز فیزیک اخترشناسی هاروارد اسمیتسونیان، پیش از این رصد دانشمندان بر این باور بودند که احتمال مشاهده پرتو ایکس از سوی پلوتو تقریبا غیرممکن اسـت. تا پیش از این، دورافتاده‌ترین جرم سامانه خورشیدی که از خود پرتو ایکس ایجاد می‌کرد،‌حلقه‌ها و صفحه سیاره مشتری بوده‌اسـت.

باوجود تردید‌هایی که از گذشته وجود داشت، محققان براساس مطالعات پیشین می‌دانستند که گازهایی که یک جرم کیهانی را احاطه کرده‌اسـت، می‌تواند با ذرات موجود در بادهای خورشیدی تعامل برقرار کرده و پرتو ایکس ایجاد کنند،‌فرضیه‌ای که اکنون یافته‌های چاندرا آن را تایید می‌کند.

محققان احتمال می‌دهند پرتو تابیده شده از سوی پلوتو تحت تاثیر میدان‌های مغناطیسی میان سیاره‌ای ایجاد شده‌باشد که بادهای خورشیدی بیشتری را به سوی پلوتو جذب کرده‌‌اند. احتمال دیگر وجود حجم بیشتری از گازها در پس پلوتو اسـت که افق‌های نو از مشاهده آنها غافل مانده‌اسـت.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط




کلماتی برای این موضوع

اخبار،اخبار علمی،اخبار آموزشی،اخبار پزشکی،اخبار …محققان موفق به توسعه یک سیستم کنترل از راه دور صوتی برای دوربین‌های …



لینک منبع :ردیابی رد اشعه ایکس از سوی پلوتو

ردیابی رد اشعه ایکس از سوی پلوتو - همشهری آنلاین hamshahrionline.ir/details/346871/Science/space‎Cached19 سپتامبر 2016 ... همشهری آنلاین: اخترشناسانی که در رصدخانه پرتو ایکس چاندار مشغول به کارند، شاهد انتشار پرتو ایکس از سوی محبوب‌ترین سیاره کوتوله جهان،‌پلوتو ... ردیابی رد اشعه ایکس از سوی پلوتو - آفتاب www.aftabir.com/news/article/view/2016/09/19/1442766 19 سپتامبر 2016 ... همشهری آنلاین: اخترشناسانی که در رصدخانه پرتو ایکس چاندار مشغول به کارند، شاهد انتشار پرتو ایکس از سوی محبوب‌ترین سیاره کوتوله جهان،‌پلوتو ... ردیابی رد اشعه ایکس از سوی پلوتو -فیزیک باهوشانه - وب سایت رسمی ... m-ganji.ir/ردیابی-رد-اشعه-ایکس-از-سوی-پلوتو/‎Cached27 سپتامبر 2016 ... ردیابی رد اشعه ایکس از سوی پلوتو. دانش > فضا – همشهری آنلاین: اخترشناسانی که در رصدخانه پرتو ایکس چاندار مشغول به کارند، شاهد انتشار پرتو ... ردیابی رد اشعه ایکس از سوی پلوتو | اخترشناسانی که در رصدخانه - قطره www.ghatreh.com/news/nn33748350/ردیابی-اشعه-ایکس-سوی-پلوتو 19 سپتامبر 2016 ... اخترشناسانی که در رصدخانه پرتو ایکس چاندار مشغول به کارند، شاهد انتشار پرتو ایکس از سوی محبوب ترین سیاره کوتوÙ. پلوتو اشعه ایکس منتشر می کند article.tebyan.net/336236/پلوتو-اشعه-ایکس-منتشر-می-کند 21 سپتامبر 2016 ... این کشف عجیب پژوهشگران رصدخانه اشعه ایکس چاندرا ناسا می تواند به محققان در شناخت بیشتر اتمسفر پلوتو و نیز اتمسفر اجرام دیگر در هر لبه ... رویکرد - کشف نور عجیب در نزدیکی پلوتو - صاحب‌خبر sahebkhabar.ir/news/15358041/کشف-نور-عجیب-در-نزدیکی-پلوتو‎Cachedناسا برای نخستین بار انتشار عجیبی از پرتوهای ایکس را از سوی پلوتو شاهد بوده که حدود شش میلیارد سال ... ردیابی رد اشعه ایکس از سوی پلوتو ... به گزارش " رویکرد " این کشف توسط رصدخانه پرتوی ایکس چاندرا در جریان چهار رصد مجزا انجام شده است. #کویپر کویپر - Tele-Wall - سرویس اشتراک تلگرام - تله وال www.tele-wall.ir/telegram/tags/کویپر/‎Cached#پلوتو حتی در لبه منظومه شمسی هم نیست در ورای آن، کمربند #کویپر و سپس ابر # اوورت ... ردیابی رد اشعه ایکس از سوی پلوتو
اخترشناسانی رصدخانه #چاندار،. پارسی نیوز: حمایت وزارت بهداشت از توسعه صنعت بیمارستان‌سازی در ... parsinews.ir/news/page/ed3d0267c8ed36310c9c69bd694575d3 19 سپتامبر 2016 ... علمی فناوری. نتایج دوره های کارشناسی با آزمون دانشگاه آزاد اول مهرماه اعلام می شود. علمی فناوری. ردیابی رد اشعه ایکس از سوی پلوتو. علمی فناوری. رفتار عجیب پلوتو سوال برانگیز شد - کلیک | نبض فناوری و اطلاعات click.ir/1395/06/27/pluto-strange-behaviur-made-everyone-stunned/‎Cached17 سپتامبر 2016 ... دانشمندان متوجه شده‌اند شی کوچک فرا نپتونی از خود اشعه ایکس ساطع می کند که ... از این رو، به جای اینکه پلوتو یک گوی یخ زده و مرده آن سوی نپتون ... Toggle navigation HAMSHAHRIONLINE | درباره ما | موسسه همشهری ... www.bia2akhbar.com/details.php?id=4878582 فضاپیمای کاسینی ناسا از قمر میماس سیاره زحل تصاویری جدید ثبت کرده که این ... عطارد ؛ دومین سیاره سامانه خورشیدی · ردیابی رد اشعه ایکس از سوی پلوتو · کشف ...