مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

دستیابی به اینترنت با سرعت یک ترابیت بر ثانیه

[ad_1]

وب سایت دیجیاتو - حمید مقدسی: چندین سال اسـت که محققین به قابلیت انتقال داده با سرعت ترابیتی در فیبرهای نوری دست یافته اند، اما این دستاوردها هیچگاه به محصولاتی کاربردی بدل نشده، زیرا اگرچه این تکنولوژی می تواند سرعت فوق العاده ای را در مسافت های طولانی ارائه دهد، اما وقتی بار معمول شبکه را وارد آن کنیم، به سادگی از هم می پاشد.

 

 دانشمندان به سرعت انتقال داده یک ترابیت بر ثانیه در فیبرهای نوری دست یافتند

به تازگی در اقدامی مشترک، آزمایشگاه Bell Labs نوکیا، اپراتور Deutsche Telekom و دانشگاه تکنولوژی مونیخ توانسته اند این فناوری را یک گام به سمت کاربرد نهایی نزدیک تر سازند. آنها نشان دادند در آزمایش میدانی با شرایط واقعی از جمله تغییر کانال و سطوح ترافیک، می توان به سرعت 1 ترابیت در ثانیه دست یافت.

راز این موفقیت در نوعی تکنیک مدولاسیون جدید نهفته اسـت که «شکل دهی فلکی احتمالاتی» یا «Probabilistic Constellation Shaping» نام دارد. در این روش به جای استفاده از تمامی نقاط فلکی شبکه به صورت یکنواخت (که «الفبای مخابره» نام دارند) مانند فیبرهای معمول، از نقاطی با دامنه کمتر استفاده می کند، یعنی نقاطی که حساسیت کمتری نسبت به نویز دارند.

ظاهراً این روش 30 درصد عملکرد بیشتری را در انتقال داده ممکن می سازد، زیرا می توان نرخ مخابره را با وضعیت کانال سازگار نمود. این روش به قدری مؤثر بوده که تیم تحقیقاتی مورد بحث تقریباً به حداکثر سرعت اسمی ارتباط فیبری دست یافتند.

البته با همه این تفاسیر، هنوز نباید انتظار استفاده عمومی از خطوط ترابیتی را داشته باشیم، زیرا تفاوت زیادی بین آزمون میدانی و کاربرد تجاری یا همه منظوره وجود دارد، اما این دستاورد در زمان کنونی واقعاً ارزشمند اسـت.

همان طور که می دانید ارتباط موبایلی نسل پنجم یا 5G به سرعت در حال توسعه اسـت و شبکه های مخابراتی برای تأمین افزایش تقاضا به پهنای باند فوق العاده ای نیاز دارند. بنابراین استفاده از فیبرهای نوری با نرخ انتقال 1 ترابیت در ثانیه، می تواند عملکرد بک بون های اینترنت را زیر بار سنگین تضمین نماید.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط




کلماتی برای این موضوع

دیتا لینک تازه های دنیای صفرویکتازه های دنیای صفرویک محققانی که گفته بودند سرعت نور متغیر است، اکنون به یک پیش



لینک منبع :دستیابی به اینترنت با سرعت یک ترابیت بر ثانیه

دستیابی به اینترنت با سرعت یک ترابیت بر ثانیه - برترین ها www.bartarinha.ir/.../دستیابی-به-اینترنت-با-سرعت-یک-ترابیت-بر-ثانیه‎Cached19 سپتامبر 2016 ... چندین سال است که محققین به قابلیت انتقال داده با سرعت ترابیتی در فیبرهای نوری دست یافته اند، اما این دستاوردها هیچگاه به محصولاتی کاربردی ... تک شات | دستیابی به اینترنت با سرعت یک ترابیت بر ثانیه https://www.techshot.ir/internet/100473 19 سپتامبر 2016 ... دانشمندان سال ها است که از فناوری انتقال اطلاعات با سرعت ترابیت بر ثانیه صحبت می کنند، اما شانس ... رکورد دسترسی به اینترنت با سرعت ۵ ترابایت در ثانیه - عصر ایران www.asriran.com/.../رکورد-دسترسی-به-اینترنت-با-سرعت-۵-ترابایت-در-ثانیه‎Cachedرکورد دسترسی به اینترنت با سرعت ۵ ترابایت در ثانیه ... یک فیلم سینمایی با کیفیت HD پیش از خواندن واژه "کلمه" تمام شود و به عبارت دیگر، در حالی که شما هنوز ... دسترسی به اینترنت - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/دسترسی_به_اینترنت‎Cached Similarدسترسی به اینترنت (به انگلیسی Internet access) با شیوه‌ها و روش‌های مختلفی صورت می ... این شبکه را می‌توان از طریق یک خط تلفن سریع مثل T۱ یا E۱ به یک فراهم‌کننده ... دسترسی به اینترنت با سرعت ۱٫۴ ترابیت در ثانیه (1.4Tbps) تجربه کنند. سرعت اینترنت به یک پتابیت در ثانیه رسید | رایورز https://rayvarz.com/news/internetsocial-net/11008‎Cached22 نوامبر 2015 ... بازوی تحقیقاتی شرکت مخابراتی Alcatel-Lucent که با نام Bell Labs شناخته می‌شود اعلام کرد ... سرعت اینترنت به یک پتابیت در ثانیه رسید ... نت، شرکت مخابراتی این پروژه را «دستیابی به موفقیت بزرگ» نامگذاری کرده است و ... اینترنت 5G با سرعت یک ترابایت در ثانیه - دانش آگاهی www.daneshagahi.com/.../21-اینترنت-5G-با-سرعت-یک-ترابایت-در-ثانیه‎Cached22 آوریل 2016 ... رویای اینترت بی سیم 5G با سرعت باور نکردنی 1 ترابایت در ثانیه به حقیقت تبدیل خواهد شد، درحال حاضر گوگل بر روی انتقال امواج اینترنت بی ... با دسترسی به سرعت ۱ ترابیت در ثانیه، رکورد سرعت اینترنت دنیا ... tarand.ir/?p=960‎Cachedمحققان شرکت نوکیا با همکاری اپراتور مخابراتی دویچه تله کام و دانشگاه تکنولوژی مونیخ توانسته اند امکان دسترسی به خدمات اینترنت با سرعت یک ترابیت در ثانیه ... سرعت اینترنت به یک پتابیت در ثانیه رسید - عصر بانک asrebank.ir/news/.../سرعت-اینترنت-به-یک-پتابیت-در-ثانیه-رسید‎Cached23 نوامبر 2015 ... سرعت اینترنت به یک پتابیت در ثانیه رسید ... راه اندازی نسل پنجم خدمات مخابراتی (5G) بتوانند با سرعت یک پتابیت در ثانیه (1Pb) خدمات اینترنت اشیا را ارائه دهند. این شرکت مخابراتی این پروژه را «دستیابی به موفقیت بزرگ» ... سرعت اینترنت به یک پتابیت در ثانیه رسید - دنیای اقتصاد donya-e-eqtesad.com/news/966454/ 23 نوامبر 2015 ... خانه / بازار دیجیتال / سرعت اینترنت به یک پتابیت در ثانیه رسید ... رایورز: بازوی تحقیقاتی شرکت مخابراتی Alcatel-Lucent که با نام Bell Labs ... این شرکت مخابراتی این پروژه را «دستیابی به موفقیت بزرگ» نام‌گذاری کرده ... دانشمندان آلمانی موفق به انتقال اینترنت با سرعت یک ترابیت در ... click.ir/.../a-great-achievment-met-by-german-scentists-in-internet/‎Cached25 سپتامبر 2016 ... این دانشمندان برای دستیابی به چنین اینترنت پر سرعتی کار خاصی انجام ... آن ها همچنین موفق شدند اینترنت را با سرعت ۰٫۸ ترابیت در ثانیه در بین ...