مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

قربان عید وحدت مسلمانان اسـت

[ad_1]

 

قربان عید وحدت مسلمانان
عید قربان
آیت الله سید باقر آیت میردامادی، کارشناس مسائل مذهبی و نماینده آیت الله نوری همدانی در استان تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اهمیت عید قربان گفت: در دین اسلام دو عید به عنوان «عیدین» معرفی شده‌اند، یکی عید فطر و دیگری عید قربان. این دو دارای ویژگی های مشترک هستند، مانند برادرانی که در یک رحم بوده‌اند. 

وی در خصوص شباهت عید فطر و عید قربان اظهار کرد: این دو عید سه ویژگی مشترک دارند، نخست اینکه روزه گرفتن در هر دو روز حرام اسـت. مورد دیگر وجود اعمال مستحب مشترک اسـت، مانند نماز عید که آداب قرائتشان هم یکی اسـت و آخرین شباهت عید فطر و عید قربان، توجه به مخلوقات خداست.

این کارشناس مسائل مذهبی در خصوص خدمت به مخلوق در عید فطر و قربان ادامه داد: در این دو عید پیش از بپا داری نماز باید به ترتیب زکات پرداخت و گوسفندی قربانی کرد. خداوند در آیه 14 و 15 سوره أعلی می فرمایند« قَدْ أَفْلَحَ مَنْ تَزَکَّى وَذَکَرَ اسْمَ رَبِّهِ فَصَلَّى؛ رستگار آن کس که خود را پاک گردانید و نام پروردگارش را یاد کرد و نماز گزارد». اهمیت توجه به مخلوقات در این دو عید به اندازه ای اسـت که خداوند ابتدا پرداخت زکات را دستور می دهند و آن را پاک کننده انسان معرفی می‌کنند، سپس مبحث به پا داشتن نماز را مطرح می‌کنند.

میردامادی ادامه داد: در اعمال حج نیز شیعیان و اهل سنت غیر از طواف نساء با هم اختلافی ندارند، به همین دلیل عید فطر و عید قربان هر دو عید وحدت هستند.

نماینده آیت الله نوری همدانی در تهران در خصوص علت نامگذاری عید قربان بیان کرد: به دلیل فریضه قربانی کردن فرزند که بر دوش حضرت ابراهیم بود و سنت قربانی کردن گوسفندان توسط حجاج در بیت الله الحرام، این عید بزرگ را «قربان» نامیدند.

میردامادی در پایان اضافه کرد: متأسفانه عید قربان و عید جمعه که همه به چشم یک روز تعطیل به آن نگاه می کنند، میان مسلمانان مهجور مانده اسـت، باید برای زنده نگه داشتن حقیقت این دو روز آن‌ها را گرامی داشت.


منبع:
خبرگزاری باشگاه خبرنگاران | آخرین اخبار ایران و جهان


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط




کلماتی برای این موضوع

قربان عید وحدت مسلمانان استوی در خصوص شباهت عید فطر و عید قربان اظهار کرد این دو عید سه ویژگی مشترک دارند، نخست عید غدیر نماد وحدت بین مسلمانان استفرهنگ و هنرعید غدیر نماد وحدت بین مسلمانان است نقل شده است، گفت ما باید این عید بزرگ و روز خطبه اول نماز عید قربان عید قربان عامل وحدت تمام مسلمانان استخطبهاولنمازعیدقربانعید قربان، عید لقاءالله است شادی اول انسان این‌که از اسارت نفس نجات پیدا کرد، دیگر خبرگزاری تسنیم عید غدیر در بین مسلمانان وحدت آفرین استعیدغدیردرعید غدیر در بین مسلمانان وحدت آفرین است گرفتن سفارش شده است و این عید یکی از عید سعید قربان عید وحدت مسلمین است پایگاه …هرمزگانشهرستان قشم عید قربان از گرامی‌ترین عیدهای مسلمانان است که عید سعید قربان عید وحدت عید قربان نشان دهنده وحدت مسلمانان در برابر دشمنان است شادگان ـ امام جمعه شادگان گفت عید قربان نشان دهنده وحدت مسلمانان در برابر دشمنان استعید قربان عید اتحاد و وحدت مسلمانان جهانعید قربان عید اتحاد و وحدت مسلمانان عید قربان عید اتحاد و وحدت و وحدت است و خبرگزاری فارس فلسفه عید قربان وحدت مسلمانان …رئیس تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی فلسفه عید قربان وحدت مسلمانان در برابر دشمنان استعید قربان نماد وحدت مسلمانان جهانآئین های سنتی …عید قربان نماد وحدت مسلمانان جهانآئین و بسیار دیدنی است عید قربان دل های عید قربان عامل وحدت و تجلی انسجام مسلمانان جهان استعید قربان عامل وحدت وامام جمعه موقت الیگودرز گفت عید قربان تجلی انسجام اسلام و عامل وحدت همه مسلمانان می



لینک منبع :قربان عید وحدت مسلمانان اسـت

Images for قربان عید وحدت مسلمانان اسـت قربان عید وحدت مسلمانان است - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/news/5777906/قربان-عید-وحدت-مسلمانان-است‎Cached12 سپتامبر 2016 ... این کارشناس مذهبی گفت: عید فطر و عید قربان دارای ویژگی‌های مشترک هستند، مانند برادرانی که در یک رحم بوده‌اند. قربان عید وحدت مسلمانان است - تبیان article.tebyan.net/335818/قربان-عید-وحدت-مسلمانان-است‎Cached17 سپتامبر 2016 ... مورد دیگر وجود اعمال مستحب مشترک است، مانند نماز عید که آداب قرائتشان هم یکی است و آخرین شباهت عید فطر و عید قربان، توجه به مخلوقات خداست. قربان عید وحدت مسلمانان است - onvansho onvansho.ir/result/قربان-عید-وحدت-مسلمانان-است.html عید قربان عید اتحادوحدت مسلمانان قربان را عید اتحادوحدت وحدت است . عید قربان از منظر عرفانی گفتگو با دکتر سید سلمان صفوی کرده است عید قربان ریشه برای ... قربان عید وحدت مسلمانان است | باشگاه خبرنگاران | خبروان khabarone.ir/news/3696942/قربان-عید-وحدت-مسلمانان-است 12 سپتامبر 2016 ... این کارشناس مذهبی گفت: عید فطر و عید قربان دارای ویژگی‌های مشترک هستند، مانند برادرانی که در یک رحم بوده‌اند. پیام عید قربان وحدت مسلمانان است/ آل سعود نماد خباثت و اختلاف افکنی ... basijnews.ir/.../پیام-عید-قربان-وحدت-مسلمانان-است-آل-سعود-نماد-خباثت-و-اختلاف-افکنی-بین-مسلمین-است 12 سپتامبر 2016 ... امام جمعه موقت دامغان گفت: عید قربان پیام‌های بسیاری برای امت بزرگ اسلامی در بردارد که مهمترین آنها ضرورت وحدت بین مسلمانان بر پایه مشترکات ... وحدت مسلمانان در روز عید قربان دشمنان را به وحشت می اندازد/ قربانی ... khabarfarsi.com/u/25079604 عید قربان باید الگوی وحدت مسلمانان شود و در شرایطی که دشمنان در صدد ایجاد ... عید قربان روز رهایی از تعلقات دنیوی است/ آل سعود انسانهای قصی القلب و قاتل هستند. قربان عید وحدت مسلمانان است - باشگاه خبرنگاران - شهرخبر www.shahrekhabar.com/cultural/147367308032132 12 سپتامبر 2016 ... این کارشناس مذهبی گفت: عید فطر و عید قربان دارای ویژگی‌های مشترک هستند، مانند برادرانی که در یک رحم بوده‌اند. - باشگاه خبرنگاران. عید-قربان-عامل-وحدت-مسلمانان-جهان-است- - سفیر افلاک www.safireaflak.ir/khabar/.../عید-قربان-عامل-وحدت-مسلمانان-جهان-است-‎Cached12 سپتامبر 2016 ... امام جمعه موقت الیگودرز گفت :عید قربان تجلی انسجام اسلام و عامل وحدت همه مسلمانان می باشد و فلسفه اصلی آن قربانی نمودن هوای نفس در راه خداوند متعال ... عید قربان نشان دهنده وحدت مسلمانان در برابر دشمنان است - خبرگزاری مهر ... www.mehrnews.com/.../عید-قربان-نشان-دهنده-وحدت-مسلمانان-در-برابر-دشمنان-است‎Cached9 سپتامبر 2016 ... شادگان امام جمعه شادگان گفت: عید قربان نشان دهنده وحدت مسلمانان در برابر دشمنان است. به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید مجید شرفی در خطبه ...