مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

میان وعده هایی سالم و مفید برای کودکان!

[ad_1]

میان وعده تاثیر زیادی در چاقی و اضافه وزن اطفال دارد بهتر اســت از میان وعده های سالم و مقوی برای آن ها استفاده کنید و از میوه ها و خوردنی های کم نمک و کم شکر استفاده کنید و با تزئین کردن باعث تشویق کودک به مصرف ان ها شوید و علاقه فرزندتان را به مصرف میان وعده سالم افزایش دهید.راهنمایی های موثری در این زمینه برایتان داریم .

میان وعده هایی سالم و مفید برای کودکان!

میان وعده برای کودک

رشد کودکان و تغذیه آنها از جمله دغدغه‌های مهم والدین از بدو تولد نوزاد اســت. وقتی که کودک تا دو سالگی از شیر مادر و برخی غذاهای کمکی تغذیه می‌کند، شاید راحت‌ترین دوره تغذیه کودک از لحاظ دغدغه‌های معمول باشد. زیرا مادر می‌داند که چه چیزی و به چه میزانی باید به کودک بخوراند. اما وقتی همین کودک شیرخوار دندان درمی‌آورد و دو سالگی را پشت سر می‌گذارد، والدین با تنوع و گوناگونی بسیار زیاد خوردنی‌هایی مواجه می‌شوند که کودک‌شان می‌تواند بخورد و این تشخیص مفید و مضر و خوب و بد را کمی دشوار می‌کند. مخصوصا که کودک علائقی پیدا می‌کند و به سمت بعضی خوراکی‌هایی گرایش می‌یابد.
 
بحث البته بیشتر بر سر خوراکی‌هایی اســت که می‌تواند در میان‌وعده مورد استفاده قرار گیرد و انتخاب میان خوراکی‌هایی که محبوب کودکان هستند اما مطمئن نیستیم که بی‌ضرر باشند. در این مورد با دکتر پیام فرح‌بخش، متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی و عضو هیات علمی دانشگاه صحبت می‌کنیم و او توضیح می‌دهد:

نکته بسیار مهمی که برای بچه‌های قبل از دبستان وجود دارد این اســت که این کودکان در سنین رشد هستند و روند رشد برای آنها با سرعت اتفاق می‌افتد. بنابراین برنامه غذایی این گروه سنی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار اســت و باید نسبت به گروه بزرگسالان توجه بیشتری به تغذیه آنها کرد. در برنامه‌ریزی غذایی این گروه نیز باید هم وعده‌های اصلی را ببینیم و هم به میان‌وعده‌ها توجه کنیم. البته وعده‌های اصلی چون از سفره خانواده تغذیه می‌شوند و در جامعه ما نیز حساسیت ویژه‌ای به تغذیه خانواده و مواد مصرفی سفره خانواده از لحاظ سلامت و تازگی داده می‌شود تا حدود بسیار زیادی مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد و بچه‌ها در وعده‌های اصلی عموما گروه‌های مورد نیاز اصلی بدن را دریافت می‌کنند. در اینجا بحث میان‌وعده‌ها بسیار مهم اســت که باید به آن توجه کافی کرد که بچه از میان‌وعده‌هایی استفاده کند که هم نیازهای بدنش را رفع کند و هم به او آسیب نرساند.


این متخصص تغذیه توجه ما را به نکته مهمی معطوف می‌کند و می‌گوید: بحثی که امروز درباره تغذیه کودکان بسیار حائز اهمیت اســت، توجه به کالری مواد غذایی مصرفی اســت. زیرا چاقی امروزه در میان کودکان و نوجوانان بسیار شایع شده اســت و درصد بالایی از کودکان و نوجوانان یا به اضافه‌وزن مبتلا هستند و یا چاق محسوب می‌شوند. سرمنشا این چاقی نیز بیشتر از هر چیز از میان‌وعده‌ها نشات می‌گیرد. همانطور که گفتیم چون کودک در وعده‌های اصلی از سفره خانواده تغذیه می‌شود، مشکلی در آن زمینه ندارد اما میان‌وعده‌های کودکان مخصوصا در سنین 3 تا 6 سال میان‌وعده‌های عموما سالمی نیستند و علاقه کودک به هله و هوله باعث می‌شود مصرف خوراکی‌هایی همچون چیپس، پفک، شکلات و نظیر آنها در کودکان بالا باشد.


پیام فرح‌بخش، متخصص تغذیه، در نهایت به بیان ویژگی‌های یک میان‌وعده خوب می‌پردازد و تاکید می‌کند: یک میان‌وعده خوب، باید دارای ویژگی‌هایی باشد؛ در حقیقت باید برخی از فاکتورها را نداشته باشد که شامل شکرزیاد، نمک زیاد و همین طور روغن زیاد اســت. با این سه فاکتور می‌توانید میان‌وعده سالم را از غیر سالم تشخیص دهید. به این صورت که به عنوان مثال، دونات میان‌وعده خوبی نیست چون هم در روغن سرخ شده و هم شکر زیادی روی سطح آن وجود دارد. اسنک نیز میان‌وعده خوبی نیست زیرا در آن از فرآورده‌هایی چون سوسیس و کالباس استفاده شده که بسیار نمک‌سود شده هستند. چیپس نیز میان‌وعده سالمی نیست، چون دو فاکتور روغن زیاد و نمک فراوان را توامان دارد.

نی نی سایت

اخبار مرتبط :

کودکان به چند میان‌وعده در روز نیاز دارند؟

6 نکته تازه برای سالم‌سازی یک میان‌وعده

چند میان‌وعده غذایی سالم برای دانش‌آموزان

میان‌وعده برای همه ضروری اســت

میان‌وعده چی بخوریم؟


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط




کلماتی برای این موضوع

میوه ای خیلی مفید برای خانم های باردار صفحه خلق و خوی کودک به تغذیه مادر وابسته است نجام پژوهش‌هایی در استرالیا نشان می‌دهد رژیم طرز تهیه اسموتی، طرز تهیه پانزده اسموتی مقوی و مفید برای اسموتی نوعی نوشیدنی مغذی است که می توان به عنوان میان وعده هم از آن استفاده کردمطالب مفید برای مامانای اسفند و فروزدین و … روش ساده برای خلاص شدن از درد سیاتیک دوران بارداری تمرینی که درد سیاتیک بارداری را رژیم غذایی برای بهبود تخمک گذاری و باروریپرشین …رژیم غذایی برای بهبود تخمک گذاری و باروری برای بسیاری از زوج هایی که با ناباروری بهترین روش و زمان برای از شیر گرفتن کودک و تغذیه …سلامت سلامت خانواده مسائل گوناگون نوزادان و کودکان بهترین روش و زمان برای از شیر طرز تهیه فلافل و ترفند خوشمزه‌تر شدن آن آکا برای سرخ کردن فلافل، آن‌ها را در ظرفی نچسب و کوچک که روغن عمق پیدا کرده است، قرار کاروفناوری کَلالهدانلود گجت کاروفناوری کلاله دوستان ارجمند برای اینکه کاروفناوری را همیشه در تغذیه کودک،تغذیه نوزاد،غذای کودک،غذای کمکی …بهترین راه برای پولدار شدن حتما ببینید عشق و شهوت نیاز جنسی مشهد هر شب هزار تومان • مشاهده مبحث دیابت فرصتی برای سالم …درسته دیابت یه فرصت و امیدواری برای زندگی سالم و بهتر پس اگر همه خانواده دیابتی باشن گام موثر برای تغییر سبک زندگیحتماً شما هم در بسیاری از مقالات سلامتی خوانده‌اید که برای سالم زیستن و داشتن عمر



لینک منبع :میان وعده هایی سالم و مفید برای کودکان!

Images for میان وعده هایی سالم و مفید برای کودکان! 14 میان وعده سالم برای کودکان و نوجوانان - مجله پزشکی دکتر سلام www.hidoctor.ir/65205_14-میان-وعده-سالم-برای-کودکان-و-نوجوانان.html/‎Cached Similar7 مارس 2015 ... 14 میان وعده سالم برای کودکان و نوجوانان,:کودکان همیشه کوکی ها، کرم ها، ... میان وعده های مفید میان وعده لوبیا سبز فواید کشمش فواید سیب زمینی ... 14 میان وعده سالم برای کودکان و نوجوانان - نیک صالحی www.niksalehi.com/.../14-میان-وعده-سالم-برای-کودکان-و-نوجوانان.html‎Cached7 مارس 2015 ... مالیدن کره بادام زمینی در نان گندم یک میان وعده مفید و مغذی است ... حاوی چربی های سالم است که برای رشد و تکامل کودک ضروری است، و نیز برای سلامت قلب مفید می باشد. ... گوشت مرغ و ماهی چه فایده هایی برای سلامت بدن دارند؟ بهترین میان وعده برای کودکان - نمناک namnak.com/بهترین-میان-وعده-برای-کودکان.p2622‎Cachedتوصیه ها و نکات اصلی برای درست کردن یک میان وعده سالم غذایی برای کودک ... سالم را به فرزندتان ارائه کنید و این هنر شماست که بتوانید ترکیب هایی خوشمزه ای از ... میان وعده‌‌های مناسب برای کودکان - بیتوته www.beytoote.com/baby/nutrition-baby/food-fruit.html‎Cached Similarتهیه میان وعده‌ سالم برای کودکان، از وظایف مهم والدین است ... ماست میان وعده‌ای راحت و سریع بوده و سرشار از خواص مفید است می‌توانید انواع طعم‌های مختلف آن را بخرید و یا ... معرفی چند میان‌ وعده‌ سالم و خوشمزه برای کودکان - فردا www.fardanews.com/.../معرفی-چند-میان‌-وعده‌-سالم-و-خوشمزه-برای-کودکان‎Cached19 نوامبر 2016 ... ویتامین‌ها، کلسیم و فیبرهای موجود در دانه‌های غنی شده‌ی غلات، همراه با شیر یک میان‌ وعده‌ی مناسب و سالم برای شروع روز هستند. تغذیه کودکان 1تا 5 سال | دانشکده تغذیه و علوم غذایی nutr.mui.ac.ir/تغذیه-کودکان-1تا-5-سال‎Cached Similarعلاوه بر این، میزان رشد و فعالیت کودکان در سنین یک تا دو سالگی با کودکان سه ساله و بیشتر .... میان وعده هایی مانند شیر پاستوریزه یا جوشیده، نان و پنیر، خرما، بیسکویت، میوه و خشکبار ... در تهیه غذای کودک از مواد غذایی سالم و پاکیزه استفاده شود. میان وعده کودکان | معاونت بهداشتی و مرکز بهداشت استان phc.mui.ac.ir/fa/content/میان-وعده-کودکان‎Cached Similarمیان وعده غذایی مختصری است که بین وعده غذای اصلی به کودک داده می شود . ... -میان وعده هایی نظیر شکلات ، آب نبات ، شیرینی و چیپس فقط حاوی انرژی بوده و ارزش غذایی .... -دوغ ( یک نوشیدنی سالم است و می تواند جایگزین نوشابه های صنعتی شود ). میان وعده هایی سالم و مفید برای کودکان! - خوش آب و هوا www.goodclimate.ir/taghzie/myanvaedhhayysalmvmfydbraykvdkan.html میان وعده هایی سالم و مفید برای کودکان! - menuپنج شنبه 04 / 03 / 96 تاره های تغذیه و سلامت تاره های تغذیه و سلامت عوارض مصرف شیرینی جات چیست؟! تاریخ انتشار ... میان وعده هایی سالم و مفید برای کودکان! - - آکا www.akairan.com/health/taghziyeh.../news2017429433465078.html‎Cachedمیان وعده برای کودک رشد کودکان و تغذیه آنها از جمله دغدغه های مهم والدین از بدو تولد نوزاد است. وقتی که کودک تا دو سالگی از شیر مادر و برخی غذاهای کمکی تغذیه می کند ، ...