مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

راه حل های خانگی برای از بین بردن بوی بد کفش

[ad_1]
اما قبل از آن باید به این سوال پاسخ دهیم که اساسا دلیل ایجاد این رایحه های آزادهنده چیست؟

باکتری ها دلیل عمده بوی بد کفش ها هستند. به محض اینکه آنها وارد کفش ها می شوند، بلافاصله به پاها چسبیده و تولید بوی نامطبوعی می کنند.

در ضمن، فعالیت باکتری ها در پاهای بدون جوراب و محیط مرطوب درون کفش به مراتب بیشتر می باشد.
تعریق

بدن پیوسته عرق می کند؛ بنابراین، محیط درون کفش مرطوب شده و باعث رشد و تکثیر سریع باکتری ها می شود.
مشکلات مربوط به پاها

زخم و یا التهاب موجود در پاها می تواند بوی نامطبوعی تولید کند.
روش های برطرف کردن بوی بد کفش

جوش شیرین

بی شک یکی از بهترین موادی که بوی بد کفش ها را از بین می برد، جوش شیرین می باشد.

شما می توانید هر شب بعد از استفاده از کفش، مقداری جوش شیرین در کف آن ریخته، سپس تا صبح آن را به حال خود رها کنید.

صبح قبل از استفاده مجدد، کفش ها را کاملا از جوش شیرین پاک کرده و آنها را بپوشید، بدین ترتیب کفش تان بوی بد نمی گیرد.

اسانس ها

امروزه اسانس های مختلفی از قبیل عصاره اوکالیپتوس، گل میخک و یا برگ چای را می توان از اکثر سوپر مارکت ها و یا عطاری ها خردیداری کرد.

بنابراین، یکی از این اسانس ها را در کفش خود قرار داده؛ سپس بر روی آن یک کاغذ بگذارید.

کفش خود را به همین حالت شب تا صبح رها کنید تا بوی بد به کلی برطرف شود. این روند را هر شب تکرار کنید.
الکل

الکل و باکتری درست مثل کارد و پنیر هستند. بنابراین، می توان از این ماده هم برای از بین بردن بوی بد و هم برای کشتن باکتری های موجود در کفش ها استفاده کرد.

برای این منظور، مقداری مناسبی الکل را در یک ظرف ریخته و ظرف حاوی مایع را در کف کفش قرار بدهید تا آرام آرام الکل از ظرف خارج شده و محیط درون کفش را ضد عفونی کند.

سعی کنید هر شب این روند را انجام دهید تا به طور پیوسته باکتری های موجود در کفش کشته شوند. با این روش هم بوی بد برطرف می شود و هم سلامت پاها تضمین می شود.
جوراب

پوشیدن جوراب یکی از ساده ترین و موثرترین راه های مقابله با رایحه نامطبوع کفش می باشد.

معمولا افراد به دلایل مختلفی از قبیل جفت و جور نشدن پاها در کفش و یا احساس گرما، ممکن اســت جوراب نپوشند.

اما هیچ چیزی بهتر از جوراب نمی تواند بوی نامطبوع کفش را کمتر کند.

بنابراین، همیشه از جوراب های تمیز استفاده کرده و پس از هر بار استفاده، آن ها را کاملا بشویید.

در ضمن، پشت سر هم فقط از یک جفت جوراب استفاده نکنید.
چای سیاه کیسه ای و رفع بوی کفش

چای سیاه به طور کلی دارای ماده ای به نام تانین بوده که در از بین بردن باکتری ها و سم زدایی بسیار موثر اســت.

بنابراین، یک عدد چای کیسه ای را در آب در حال جوش بگذارید.

سپس، بعد از چند دقیقه، کیسه چای را از ظرف خارج کرده و بگذارید تا مایع به مدت 5 دقیقه خنک شود.

در نهایت، ظرف حاوی مایع را به مدت 1 ساعت یا بیشتر درون کفش قرار دهید تا بوی بد درون کفش برطرف شود.
شستشوی پاها

شستشوی پاها به طور مرتب، باعث می شود تا روند رشد و تکثیر باکتری ها کمتر شده و بوی نامطبوع کفش ها هم به خوبی بر طرف شود.

بنابراین، بعد از هر بار استفاده از کفش، پاهای خود را کاملا با آب و صابون بشویید.

در ضمن، هرگز پاهای مرطوب خود را در کفش نکنید زیرا، رطوبت بهشت باکتری ها بوده و تکثیر آن ها را سریع تر می کند.

لایه خشک کننده

اگر هر روز مجبورید برای مدت طولانی کفش بپوشید، احتمالا نگران بوی بد پاهای خود خواهید شد.

بخصوص اگر مجبور باشید که در یک مکان عمومی، کفش های خود را در بیاورید.

برای رفع این نگرانی، حتما از یک ورقه ضد رطوبت در کفش هایتان استفاده نمایید. بدین منظور، ورقه ها را کف کفش قرار دهید.

در ضمن، این ورقه ها بسیار سبک می باشند و آنها را هرگز حس نخواهید کرد. درضمن پس از هربار استفاده آنها را تعویض نمایید.
پودر بچه و رفع بوی کفش

پودر بچه در موارد مختلفی به کار می رود که یکی از آنها مقابله با بوی بد کفش اســت. فراموش نکنید که این پودر به خوبی بوی بد مدفوع نوزادان را بر طرف می کند.

بنابراین می تواند در رفع رایحه نامطبوع کفش ها کاملا مفید باشد. بدین منظور، قبل از اینکه کفش هایتان را بپوشید، مقداری از پودر بچه روی پاهایتان بریزید.

اگر پاهایتان زیاد عرق می کند، گهگاهی، پاها را از کفش در آورده و مجددا مقداری پودر روی آنها بریزید، بدین ترتیب پاهای تان بوی بدی نخواهد داد.
فریزری کردن کفش ها

اگر همه کارهای گفته شده در بالا را انجام دادید ولی باز هم از شر بوی بد کفش تان رها نشدید، کفش ها را در یک پاکت و یا کیسه در بسته قرار داده و آن را در فریزر و دمای بسیار پایین قرار دهید.

این کار را هر شب تکرار کنید زیرا اکثر باکتری های موجود به ویژه آنهایی که در کفش ها قرار می گیرند، هرگز نمی توانند در دمای ها بسیار پایین زنده بمانند.

بنابراین، با فریزری کردن کفش ها می توانید به خوبی این بوی نامطبوع را بر طرف نمایید.

وقتی کفش ها را از فریزر درآوردید و بوی بد نمی داد، بگذارید تا یخ آن آب شود و سپس بپوشید.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


20 سپتامبر 2016 ... تا حالا در مکانی بودهاید که بوی بد جوراب و کفش فضا را پر کرده باشد؟ در اصل، بوی بد پاها باعث میشود تا کفشها بوی نامطبوعی به خود بگیرند.بوی بد کفش و پا را چگونه باید از بین برد؟ پس از فعالیت های روزانه و قرار گرفتن پا داخل کفش بوی ناخوشایندی از پا و کفش استشمام می شود. راه حل هایی برای از بین ...18 سپتامبر 2016 ... سلامت پا, بوی بد کفش, راه های از بین بردن بوی کفش, مشکلات مربوط به پاها, روش های برطرف کردن بوی بد کفش, جوش شیرین و بوی کفش, جوراب.20 سپتامبر 2016 ... تا حالا در مکانی بوده اید که بوی بد جوراب و کفش فضا را پر کرده باشد؟ در اصل، بوی بد پاها باعث می شود تا کفش ها بوی نامطبوعی به خود بگیرند.بی شک یکی از بهترین موادی که بوی بد کفش ها را از بین می برد، جوش شیرین می باشد. شما می توانید هر شب بعد از استفاده از کفش، مقداری جوش شیرین در کف آن ...19 سپتامبر 2016 ... در این بین، آن دسته از افرادی که نسبت به راه حل های مطرح شده در ادامه این مقاله آگاه هستند، می توانند به خوبی این مساله را حل کرده و از شر بوی بسیار ...19 سپتامبر 2016 ... بی شک یکی از بهترین موادی که بوی بد کفش ها را از بین می برد، جوش شیرین می باشد. شما می توانید هر شب بعد از استفاده از کفش، مقداری جوش ...19 سپتامبر 2016 ... ۱۳۹۵/۰۶/۲۹ - ۱۳:۵۰ - کد خبر: 193280 سلامت نیوز: تا حالا در مکانی بودهاید که بوی بد جوراب و کفش فضا را پر کرده باشد؟ در اصل، بوی بد پاها باعث ...در اینجا با راه هایی برای جلوگیری از بو گرفتن پا و کفش آشنا می شوید، جوش شیرین، علت و درمان بوی بد پا، رفع بوی بد پا در کفش، جوراب، اسطوخودوس، مرکبات. ... این یک سوال محبوب در بین سازندگان کفش نیز هست، و ما هم چند راه حل طبیعی برایش داریم ... همچنین فرو بردن پاها در وان نمک فرنگی نه تنها باکتریها را خواهد کشت، بلکه به ...راه حل ما برای از بین بردن بوی عرق کفش از این قرار است. ... در عین حال، اگر شما مشکل بوی بد زیربغل دارید این توصیهها، شیوههای طبیعی درمان خانگی، به شما کمک ...


کلماتی برای این موضوع

دو روش ساده برای از بین بردن لکه روغن از لباساز بین بردن لکه های روغن لکه روغن از لباس شستن انواع لکه شستشوی لکه روغن شستن لکه نحوه ی از بین بردن بوی بد کفش و پانحوهیازبینبردنبویبدکفشپااز بین بردن بوی بد کفش عامل اصلی بوی بد پا باکتری ها می باشند لذا برای جلوگیری و از آشنایی با درمان‌های خانگی برای بوی عرق بدنآشنایی با درمان‌های خانگی برای بوی عرق بدن بوی عرق بدن افراد به نوعی خود یک بیماری از بین بردن موهای زائد با زرنیخ و آهک آرشیو …سلام به همه دوستان من شنیدم که با استفاده از زرنیخ و آهک میشه موهای زائد بدن رو از بین چگونه بوی کفش و پا را از بین ببریم؟باکتری هایی که در محیط مرطوب و تاریک رشد می کنند، باعث ایجاد بوی بد در پاها می شوندراههای سریع برای از بین بردن سیاهی دور چشمتیرگی دور چشم، علل و راه‌حل از شایع‌ترین علل قابل توجه تیرگی زیر چشم‌ها می‌توان به با بوی بد چاه چه باید کرد بوی بد چاه دست شویی و ظرف شویی و حمام از آن چیزهایی است که ممکن است هر از گاه برود روی راه های درمان سینوزیت به روش طبیدرمان سینوزیت به حفره هایی که در اطراف بینی و در سایر قسمتهای صورت در استخوانها وجود نوشته های خواندنی روح‌اله شنبه ‏ ‏ اگر جمعیت چین به شکل یک صف از مقابل شما راه بروند، این صف نقاشی ساختمان نقاشی ساختمان قلی پور بلکا …در سبک های کلاسیک بهتر است که این کوسنها از همان جنس و بافت روتختی باشند به هماهنگی



لینک منبع :راه حل های خانگی برای از بین بردن بوی بد کفش

راه حل های خانگی برای از بین بردن بوی بد کفش (1) - زندگی آنلاین zendegionline.ir/articles/women_life/house-keeping/235352‎Cached9 ژوئن 2017 ... تا حالا در مکانی بوده‌اید که بوی بد جوراب و کفش فضا را پر کرده باشد؟ در اصل، بوی بد پاها باعث می‌شود تا کفش‌ها بوی نامطبوعی به خود بگیرند. راه حل های خانگی برای از بین بردن بوی بد کفش - عصر ایران www.asriran.com/.../راه-حل-های-خانگی-برای-از-بین-بردن-بوی-بد-کفش‎Cachedبی شک یکی از بهترین موادی که بوی بد کفش ها را از بین می برد، جوش شیرین می باشد. شما می توانید هر شب بعد از استفاده از کفش، مقداری جوش شیرین در کف آن ... نحوه ی از بین بردن بوی بد کفش و پا - نمناک namnak.com/نحوه-ی-از-بین-بردن-بوی-بد-کفش-پا.p1504‎Cachedبوی بد کفش و پا را چگونه باید از بین برد؟ پس از فعالیت های روزانه و قرار گرفتن پا داخل کفش بوی ناخوشایندی از پا و کفش استشمام می شود. راه حل هایی برای از بین ... راه حل های خانگی برای از بین بردن بوی بد کفش (1) - میسیر misir.ir/news/92184‎Cachedوب‌سایت زندگی آنلاین: تا حالا در مکانی بوده‌اید که بوی بد جوراب و کفش فضا را پر کرده باشد؟ در اصل، بوی بد پاها باعث می‌شود تا کفش‌ها بوی نامطبوعی به خود بگیرند ... راه حل های خانگی برای از بین بردن بوی بد کفش (1) news0.ir/.../راه%20حل%20های%20خانگی%20برای%20از%20بین%20بردن%20ب...‎Cachedراه حل های خانگی برای از بین بردن بوی بد کفش (1)toma.ir/news/229765وب‌سایت زندگی آنلاین: تا حالا در مکانی بوده‌اید که بوی بد جوراب و کفش فضا را پر کرده باشد ... راه حل های خانگی برای از بین بردن بوی بد کفش (2) - بیتوته beytoute.ir/راه-حل-های-خانگی-برای-از-بین-بردن-بوی-بد/‎Cached2 روز پیش ... راه حل های خانگی برای از بین بردن بوی بد کفش (۲) ... شود تا روند رشد و تکثیر باکتری ها کمتر شده و بوی نامطبوع کفش ها هم به خوبی بر طرف شود. راه حل های خانگی برای از بین بردن بوی بد کفش - تصویری با متن ... iranianuk.com/.../راه-حل-های-خانگی-برای-از-بین-بردن-بوی-بد-کفش-تصویری-با-متن-فارسی‎Cached19 آوریل 2017 ... تا حالا در مکانی بوده‌اید که بوی بد جوراب و کفش فضا را پر کرده باشد؟ در اصل، بوی بد پاها باعث می‌شود تا کفش‌ها بوی نامطبوعی. راه حل های خانگی برای از بین بردن بوی بد کفش - شفاف نیوز | خبر ... khabarfarsi.com/u/42531078 راه حل های خانگی برای از بین بردن بوی بد کفش. باکتری ها دلیل عمده بوی بد کفش ها هستند. به محض اینکه آنها وارد کفش ها می شوند، بلافاصله به پاها چسبیده و تولید ... چند راه حل ساده برای خلاص شدن از بوی بد کفش - فردا www.fardanews.com/.../چند-راه-حل-ساده-برای-خلاص-شدن-از-بوی-بد-کفش‎Cached15 ژانویه 2017 ... هر اسانسی که انتخاب می‌کنید، به از بین بردن بوی باکتری‌های موجود در کفش کمک خواهد کرد. ... راه حل‌های خانگی برای خلاص شدن از شر بوی بد کفش. بوی پا نشانهٔ چیست و درمان آن کدام است ؟ – سایت پزشکان بدون مرز www.pezeshk.us/?p=21375‎Cached Similarاز بین بردن عرق نکتهٔ اصلی در از بین بردن بوی پا است. کفش ... این محلول برای رفع بوی بد عرق پا در کفش های ورزشی و همچنین درمان اگزمای عفونی بسیار مفید است. ... اگر بوی پای شما با هیچ‌یک از راه‌های بالا از بین نرفت، راه‌حل آخر استفاده از افشانهٔ ...