مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

قبل از تمرینات ورزشی از خوراکی‌ها را نخورید!

[ad_1]

Foods You Should NEVER Eat Before a Workout

شروع یک فعالیت ورزشی مستلزم داشتن انرژی کافی اســت و برای کسب این انرژی باید چند ساعت قبل از ورزش تغذیه سالمی داشته باشید، قبلاً در مقاله ای با عنوان قبل از ورزش چه بخوریم؟ به این موضوع پرداخته بودیم حال نبود آن اســت که بفهمیم چه خوراکی‌هایی را نباید قبل از ورزش میل کرد؟

به گزارش آلامتو و به نقل از علم ورزش؛ اگر اراده کرده‌اید و تصمیم گرفته‌اید که به باشگاه بروید، خیلی خوب اســت چون نیمی از نبرد را برده‌اید. اما چالش واقعی این اســت که انرژی لازم برای این فعالیت‌ها را پیدا کنید؛ یعنی قبل از تمرین و ورزش. درست مانند ماشینی که کاملاً سوخت‌گیری کرده و آماده اســت، بدن شما هم به سوخت مناسب و کافی برای عملکرد مناسب مخصوصاً در ۱۰ دقیقه نهایی تمرینات شدید نیاز دارد.

هر چند می‌دانید که نباید یک تا ۲ ساعت قبل از شروع کلاس، پیتزا و کاپ‌کیک و …بخورید، اما خوردنی‌های دیگری هم هستند که نخوردن‌شان پیش از تمرین بسیار مهم اســت. در این مطلب توصیه‌های چندتن از متخصصین مطرح تغذیه را توضیح می‌دهیم که چه چیزهایی باعث می‌شوند بدترین سوخت‌گیری قبل از تمرین را داشته باشیم و درعوض، چه باید بخوریم.

سبزیجات برگدار

با این‌که تغذیه سرشار از سالادها و سبزیجات طبیعتاً بسیار عالی اســت اما سبزیجات خامی چون کلم‌برگ، اسفناج و بروکلی می‌توانند زمانی که قرار اســت، فعالیت داشته باشید، باعث احساس ناراحتی جدی شوند. سبزیجات برگدار به‌دلیل فیبر بالایی که دارند، تقریباً همیشه موجب نفخ و تورم شکم شده و ایجاد ناراحتی می‌کنند.

اگر واقعاً می‌خواهید قبل از تمرین یک چیز سبک بخورید، می‌توانید ترکیبی از اسموتی سبز و سالاد را انتخاب کنید؛ میوه مورد علاقه‌تان را با نصف فنجان سبزیجات، آب و کمی جودوسر خشک یا گرانولا مخلوط نمایید.

نوشیدنی‌های ورزشی

شاید ورزشکار و قهرمان مورد علاقه‌تان مرتباً از جدیدترین نوشیدنی‌های ورزشی استفاده کند، اما بیشتر برندهای موجود در بازار، مواد مغذی اندکی دارند و از آن مهم‌تر قند فراوان. نوشیدنی‌های ورزشی می‌توانند برخی از ویتامین‌ها و الکترولیت‌ها را در اختیارتان بگذارند، اما قند فراوان موجود در آن‌ها در یک چشم بهم‌زدن وارد سیستم گوارش‌تان شده و بعد هم باعث کُندی و ناتوانی‌تان می‌شوند. به‌جای آن می‌توانید آب گوجه‌فرنگی کم نمک بنوشید که هم پتاسیم دارد، هم فشارخون را تنظیم می‌کند و هم حتی به‌دلیل کم‌نمک بودنش، آب بدن‌تان حفظ می‌شود.

حموس یا دیپ بنشن

تردیدی وجود ندارد که انواع بنشن، منابع بسیار عالی پروتئین هستند. اما حموس و انواع دیپ‌های بسته‌بندی شده اغلب حاوی روغن‌های اضافی هستند و همچنین بسیار مستعد کپک‌زدگی می‌باشند.

اگر خودتان پیش از پخت بنشن، آن‌ها را به‌خوبی بخیسانید، احتمال کپک را از بین خواهید برد اما اگر این‌کار را نکنید، این خطر وجود دارد که یک غذای پر از کپک بخورید که باعث التهاب و کاهش مصرف اکسیژن می‌شود. خیلی از ورزشکاران به‌همین دلیل از مصرف دیپ‌های بسته‌بندی شده پرهیز می‌کنند. در عوض، با کمی پنیرلور که سبک، سیرکننده و پُر پروتئین و بدون چربی اســت سوخت‌گیری کنید.

نان‌های سبوس‌دار و مافین

البته مصرف هر نان از نوع سبوس‌دارش خیلی خوب اســت اما نه زمانی که قرار اســت ورزش و تمرین کنید. کربوهیدرات‌هایی که به‌طورکلی مخمر بوده و گلوتن‌شان محدود اســت، التهاب‌ برانگیز هستند یعنی آب را نگه می‌دارند و موجب نفخ می‌شوند. این نان‌ها به شما انرژی می‌دهند اما عوارض‌شان به فوایدشان نمی‌ارزد. به‌جای آن می‌توانید از نان ذرت یا تورتیلا که فیبر کمتری دارد، همراه با کمی کره آجیل و برش‌های موز استفاده کنید.

تخمه‌های خام

اگر قبل از شروع ورزش، با یک مشت تخمه خام خودتان را سرگرم کنید، فقط ناراحتی معده و نفخ آن برای‌تان باقی می‌ماند. چون این تخمه‌ها چربی دارند و اگر همراه با غذاهایی مصرف شوند که فیبر کمی دارند می‌توانند محدودتان کنند.

می‌توانید یک یا دو قاشق چایخوری از تخمه موردعلاقه‌تان را با نصف فنجان جودوسر مخلوط کرده و بخورید. این ترکیب چربی، پروتئین و کربوهیدرات، سه شرط اولیه‌ای اســت که بدن‌تان برای بهترین عملکردش نیاز دارد.

هر چیزی که ادویه تند دارد

هیچ‌کس دوست ندارد تمریناتش با گرفتگی عضله و ناراحتی همراه باشد و این اتفاقی اســت که اگر شب پیش از تمرین غذاهای پرادویه خورده باشید روی می‌دهد مثل فلفل تند یا چیپس. غذاهایی که فلفل و ادویه زیادی دارند، گوارش‌شان هم زیاد طول می‌کشد و بنابراین به‌جای این‌که آماده تمرین شوید، چرت‌تان می‌گیرد!

اگر میل دارید یک چیز خوشمزه و تند بخورید، می‌توانید جوجه یا بوقلمون خشک را که سرشار از پروتئین اســت انتخاب کنید. فقط یادتان باشد از برندهایی بخرید که کم‌نمک بوده و افزدونی‌های مصنوعی نداشته یا خیلی کم داشته باشند.

پروتئین بار

فریب بازار و تبلیغات را نخورید، پروتئین بارها قند فراوان دارند. اگر دنبال چیزی هستید که راحت‌تر آن را بخورید و جز پروتئین بار راه دیگری ندارید، از نوعی انتخاب کنید که قند و چربی کمتری داشته باشد.

ADS


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


7 سپتامبر 2016 ... قبل از تمرینات ورزشی از خوراکیها را نخورید!:شروع یک فعالیت ورزشی مستلزم داشتن انرژی کافی است و برای کسب این انرژی باید چند ساعت قبل از ...بعد از ورزش گرسنه و تشنه هستید و قصد دارید چیزی بخورید ولی شاید خوراکی هایی که بعد از تمرین ورزشی می خورید علاوه براینکه هیچ سودی ندارد شاید حتی منجر به ...23 ژانويه 2014 ... نوشیدنی های انرژی زا فقط برای حین تمرین طراحی شده اند; و باعث می شوند سطح انرژی بدنتان افزایش بیابد, که قبل از برنامه ورزشی به آن نیاز مبرم ...4 نوامبر 2009 ... بهتر است قبل از ورزش، خوراکی مختصری بخورید، مثلا یک تکه کوچک نان ... بعد از ورزش غذا بخورید، بهتر است یک تا دو ساعت پس از تمرین ورزشی ...13 جولای 2014 ... ... را داشته باشید. حالا میخواهد هدف از این ورزش کاهش وزن باشد و یا عضله سازی. ... بد نیست 30 تا 15 دقیقه قبل از شروع تمرین ورزشی یک تکه میوه مثل سیب یا موز مصرف کنید. * مصرف مایعات ... بلافاصله قبل و بعد از ورزش، غذا نخورید.8 سپتامبر 2016 ... شروع یک فعالیت ورزشی مستلزم داشتن انرژی کافی است و برای کسب این انرژی باید چند ساعت قبل از ورزش تغذیه سالمی داشته باشید، قبلاً در مقاله ...15 ا کتبر 2016 ... قبل از ورزش ورزش این خوراکیها را نخورید! ... در حالیکه میدانید نباید یک یا دو ساعت قبل از تمرین، کاپ کیک، پیتزا یا شامپاین بخورید، چند مادهی ...12 مه 2014 ... ما شما را راهنمایی می کنم تا بدانید قبل از ورزش و بعد از ورزش چه بخورید. ... سفیده تخم مرغ); پنیر کم چرب و میوه; نصف ساندویچ بوقلمون با نان گندم کامل ... همانطور که گفتیم مصرف پروتئین و کمی هم کربوهیدرات بعد از تمرین بهترین ...7 سپتامبر 2016 ... شروع یک فعالیت ورزشی مستلزم داشتن انرژی کافی است و برای کسب این انرژی باید چند ساعت قبل از ورزش تغذیه سالمی داشته باشید، قبلاً در مقاله ...


کلماتی برای این موضوع

راهنمایی‌های تغذیه ای در بیماران سرطانی قبل، در طول …راهنمایی‌های تغذیه ای در بیماران سرطانی قبل، در طول و بعد از درمان بدنسازی بانوان ورزش هورمون ورزش و تاثیر آن بر چربی سوزی مردها برای عضله سازی این غذاها را بخورند حرکت پلنک ۳۰ راه ‌حل برای کاهش وزن بدنبا این روش‌ها هفته‌ای ۵۰۰ گرم از وزن خود کم کنید راه‌های گام‌ به گام خلاص شدن از وزن کلینیک پوست و مو ، لیزر ، زیبایی و لاغری ایرانیان …زیبایی شما در خون شماست پیش گفتار یک روش نسبتا نوین و بنیادین سلول های درمانی در کاری که پیش از بارداری باید انجام دهیددوران بارداری قبل از بارداری چک آپ قبل از بارداریبارداریپیش از بارداریمراقبت های چگونه شکم را کوچک کنیم؟ روغنی برای آب کردن چربی …اگر شما هم نظیر بسیاری از افراد از داشتن چربی زائد بویژه چربی دور شکم رنج می برید، می ناراحتی های معده و درمان آنیکی از مهم ترین علل ابتلا به ورم معده، استقرار میکروب هلیکوباکترپایلوری در معده استمولتی ویتامین مینرال و مولتی ویتامین تراپوتیک …هاجر در ۲۷ام آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۲۲۶ سلام من پسر ماهه ای دارم که از شیرخشک تغذیه میکند لاغر شدن،لاغری فوری،لاغری موضعی ،لاغر شوید مقالات …علم ورزش چرا خواب در کاهش وزن نقش مهمی دارد؟ علم ورزش آیا تغذیه ی بعد از ورزش برای بیماری های دستگاه گوارش بهارستان سلامت و …سرطان معده و علائم آن بیمار آقای ساله ای هستم که از حدود دو ماه قبل دچار درد معده



لینک منبع :قبل از تمرینات ورزشی از خوراکی‌ها را نخورید!

Images for قبل از تمرینات ورزشی از خوراکی‌ها را نخورید! بعد از ورزش هرگز این مواد غذایی را نخورید - نمناک namnak.com/بعد-از-ورزش-این-مواد-غذایی-را-نخورید.p16407‎Cachedبعد از ورزش گرسنه و تشنه هستید و قصد دارید چیزی بخورید ولی شاید خوراکی هایی که بعد از تمرین ورزشی می خورید علاوه براینکه هیچ سودی ندارد شاید حتی منجر به ... قبل از تمرینات ورزشی از خوراکی‌ها را نخورید! - آلامتو www.alamto.com/foods-avoid-before-exercise.html 7 سپتامبر 2016 ... قبل از تمرینات ورزشی از خوراکی‌ها را نخورید!:شروع یک فعالیت ورزشی مستلزم داشتن انرژی کافی است و برای کسب این انرژی باید چند ساعت قبل از ... قبل، حین و بعد ورزش چه بخوریم؟ - تبیان article.tebyan.net/281355/قبل-حین-و-بعد-ورزش-چه-بخوریم-‎Cached13 جولای 2014 ... بد نیست 30 تا 15 دقیقه قبل از شروع تمرین ورزشی یک تکه میوه مثل سیب یا موز مصرف کنید. ... بلافاصله قبل و بعد از ورزش، غذا نخورید. این 7ماده خوراکی را بعد از ورزش نخورید - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/.../این-7ماده-خوراکی-را-بعد-از-ورزش-نخورید‎Cached Similar23 ژانویه 2014 ... نوشیدنی های انرژی زا فقط برای حین تمرین طراحی شده اند; و باعث می شوند سطح انرژی بدنتان افزایش بیابد, که قبل از برنامه ورزشی به آن نیاز مبرم ... تغذیه قبل و پس از ورزش - بیتوته www.beytoote.com/sport/.../malnutrition-before-after-exercise.html‎Cached Similarبدن در چنین شرایطی ترجیح می‌دهد از کربوهیدرات‌ها به عنوان سوخت استفاده کند، پس بهتر است موادی مانند نان، ماکارونی، میوه و سبزیجات را قبل از ورزش بخورید. علم ورزش | قبل و بعد از ورزش چه بخوریم بهتر است؟ www.elmevarzesh.com/foods-eat-before-and-after-your-workout/‎Cached Similar12 مه 2014 ... ما شما را راهنمایی می کنم تا بدانید قبل از ورزش و بعد از ورزش چه بخورید. ... همانطور که گفتیم مصرف پروتئین و کمی هم کربوهیدرات بعد از تمرین بهترین گزینه است. ... میوه خشک و آجیل پروتئین و کربوهیدرات لازم را به بدن شما می رساند( سالمون، پوره سیب زمینی و سالاد ) .... سیب زمینی نخورید چون چربی میاره نه عضله. بلافاصله قبل و بعد از ورزش، غذا نخورید - پارسی طب fa.parsiteb.com/بلافاصله-قبل-و-بعد-از-ورزش،-غذا-نخورید/‎Cached Similarبهتر است قبل از ورزش، خوراکی مختصری بخورید، مثلا یک تکه کوچک نان و پنیر. ... اگر می‌خواهید بعد از ورزش غذا بخورید، بهتر است یک تا دو ساعت پس از تمرین ... بعد از ورزش این غذاها را نخورید - پارسی طب fa.parsiteb.com/بعد-از-ورزش-این-غذاها-را-نخورید/‎Cached Similarورزشکاران معمولا پس از انجام یک تمرین یا ورزش سنگین به غذا خوردن می پردازند تا انرژی ... اگر بدنبال یک خوراکی شیرین پس از اتمام تمرین هستید پیشنهاد ما به شما ... قبل و بعد از تمرین چه بخوریم؟ - مجله تناسب اندام fitnessmagazine.ir/healty.../best-foods-eat-and-after-your-workout/‎Cached Similar25 دسامبر 2016 ... چه شما قبل از تمرینتان چیزی بخورید، چه نخورید، تحقیقات نشان داده‌اند که بدن، ... ورزشی، مصرف پروتئین و کمی هم کربوهیدرات بلافاصله پس از تمرین ... این خوراکی‌ها به ریکاوری، و دریافت حداکثری مزایا از تمرینتان کمک خواهند کرد.