مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

برگزاری چهارمین جشنواره انگور در ارومیه

[ad_1]
برگزاری چهارمین جشنواره انگور در ارومیه

خبرگزاری آریا-جشنواره انگور ارومیه همزمان با آغاز دهه ولایت از عید قربان تا عید غدیرخم به مدت هشت روز میزبان تمام مردم ایران و کشورهای خارجی خواهد بود.
به گزارش سرویس اجتماعی آریا،ناصر رکاب با بیان اینکه امکانات و تجهیزات فیزیکی جشنواره انگور ارومیه در طول دو سال گذشته مورد بهره‌برداری قرار گرفته شده اسـت، اظهار داشت: عملیات اجرایی جشنواره انگور در طول یک ماه گذشته آغاز شده و آماده‌سازی این جشنواره در حال اتمام اسـت.
مدیر اجرایی جشنواره انگور ارومیه با بیان اینکه در جشنواره انگور ارومیه امسال نماد دریاچه ارومیه نیز طراحی شده اسـت، ادامه داد: در حال حاضر نماد دریاچه ارومیه دارای پیشرفت فیزیکی 95 درصدی اسـت.
رکاب با اشاره به برگزاری سومین جشنواره صنایع دستی کشور در این جشنواره، گفت: با توجه برنامه‌ریزی‌های انجام شده مقرر شده اسـت که در جشنواره انگور امسال هشت جشنواره در کنار جشنواره انگور ارومیه برگزار شود.
وی، برگزاری جشنواره‌ پرواز بادباک‌ها، جشنواره بهترین غذایی بومی، محلی که از طریق مشتقات انگور تهیه شود، مسابقه عکس سلفی، جشنواره عکس و جشنواره تمثیل‌ها و ضرب‌المثل‌ها به زبان ترکی و فارسی را از جمله جشنواره‌های در نظر گرفته شده در جشنواره انگور امسال عنوان کرد.
مدیر اجرایی جشنواره انگور ارومیه، تجلیل از عاشیق‌های پیشکسوت آذربایجان غربی را یکی دیگر از برنامه‌های  شهرداری ارومیه در جشنواره انگور امسال عنوان کرد و افزود: در این مراسم سه نفر از عاشیق‌های به نام استان مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.
وی تأمین منابع مالی جشنواره انگور ارومیه را از محل جذب اسپانسر و هزینه اجاره غرفه ‌داران عنوان کرد و افزود: شهرداری ارومیه امسال هیچ ریالی را برای جشنواره انگور ارومیه هزینه نکرده اسـت.
رکاب افزود: معرفی پتانسیل‌های مهم آذربایجان غربی برای کل کشور و معرفی جاذبه‌های گردشگری برای توریست‌های که امسال به این جشنواره خواهند آمد از جمله برنامه‌ریزی‌های مهم شهرداری ارومیه در ارتقای رونق اقتصادی اسـت.
وی بیان کرد: در این جشنواره دستگاه‌های اجرایی همچون جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، اداره ارشاد، نیروهای نظامی و انتظامی، آتش‌نشانی و علوم پزشکی در برگزاری جشنواره باشکوه با شهرداری ارومیه مشارکت داشتند.
مدیر اجرایی جشنواره انگور ارومیه از رونمایی پنج اختراع مهم و جدیدی که توسط نخبگان ارومیه اکتشاف شده اسـت در جشنواره انگور امسال خبر داد و تصریح کرد: چهار مورد از اختراعات مربوط به حوزه کشاورزی هستند.
وی خاطرنشان کرد: تمام امکانات لازم برای آسایش و رفاه شرکت‌کنندگان جشنواره انگور ارومیه از لحاظ امنیت، نظم و انضباط و همچنین صیانت و حفاظت انجام شده اسـت.
لازم به ذکر اسـت،چهارمین جشنواره انگور ارومیه از تاریخ 23 لغایت 30 شهریورماه به مدت 8 روز برگزار خواهد شد، همچنین این جشنواره با محوریت انگور و فرآوری این محصول که یکی از مهم‌ترین محصولات کشاورزی ارومیه اسـت برگزار می‌شود.
برگزاری این جشنواره به صورت فراملی خواهد بود و مردم ارومیه میزبان هشت کشور خارجی از کشورهای منطقه خواهند بود.
در این جشنواره تمام تلاش لازم صورت گرفته شده اسـت که آداب و رسوم سنتی مردم آذربایجان غربی در طول 60 سال گذشته در خصوص فرآوری انگور همچون مراسم دوشاب‌پزان با استفاده از ابزار سنتی که در گذشته‌های دور مورد استفاده مردم این استان بوده، استفاده شده اسـت.
در جشنواره انگور ارومیه 280 غرفه وجود خواهد داشت که از این تعداد غرفه 80 غرفه مربوط به صنایع دستی و 200 غرفه دیگر نیز مربوط به غذاهای بومی، محلی مردم آذربایجان غربی اسـت.

 

کدM-ch2531
 


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


5 سپتامبر 2016 ... خبرگزاری شبستان: چهارمین دوره جشنواره انگور با هدف معرفی ظرفیت های آذربایجان غربی از(۲۳ شهریور) به مدت یک هفته در شهرستان ارومیه برگزار می ...14 سپتامبر 2016 ... استانها > آذربایجان غربی - مراسم افتتاحیه چهارمین جشنواره انگور ارومیه در دهکده ساحلی چی چست برگزار شد. به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، ...14 سپتامبر 2016 ... شهردار ارومیه در مراسم افتتاحیه چهارمین جشنواره انگور گفت: ما در سالهای اخیر جشنواره های متعددی را در سطح ارومیه برگزار کردیم که یکی از دستاوردهای ...31 آگوست 2016 ... محمد حضرت پور، در گفتوگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با تشریح چگونگی برگزاری چهارمین جشنواره انگور اظهار داشت: این جشنواره فرصتی برای ...19 سپتامبر 2016 ... به گزارش ایسنا این مسابقه در ششمین روز از جشنواره انگور با حضور 40 تن از هنرمندان نامی عاشیق از شهر ارومیه و استان در دهکده ساحلی چی چست ارومیه ...11 سپتامبر 2016 ... شهردار ارومیه با اشاره به برگزاری چهارمین جشنواره انگور در دهکده ساحلی چی چست،اظهار کرد: این جشنواره فرصتی برای بیان مشکلات باغدارانی است که ...6 سپتامبر 2016 ... ارومیه-امسال اواخر شهریورماه جشنواره ملی انگور با رویکرد اقتصاد ... خبرگزاری مهر- گروه استانها: امسال ۲۳ الی ۳۰ شهریور ماه چهارمین جشنواره انگور برای ...6 سپتامبر 2016 ... انگور, آذربایجان غربی, ارومیه, جشنواره برگزاری چهارمین جشنواره انگور درارومیهچهارمین جشنواره انگور ارومیه امسال نیز با تنوع و گستردگی خاصی ...مدیر اجرایی چهارمین جشنواره انگور از برگزاری مسابقه خوشه برتر کشاورزان و باغداران شهر های انگور خیز آذربایجان غربی در چهارمین جشنواره انگور خبر داد.به گزارش ...6 سپتامبر 2016 ... عنوان : آمادگی اداره كل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی برای برگزاری چهارمین جشنواره انگور ارومیه. تاريخ : ...


کلماتی برای این موضوع

برگزاری چهارمین جشنواره انگور در ارومیه



لینک منبع :برگزاری چهارمین جشنواره انگور در ارومیه

چهارمین جشنواره انگور ارومیه برگزار می‌شود - ایسنا www.isna.ir/news/.../چهارمین-جشنواره-انگور-ارومیه-برگزار-می-شود‎Cached15 آگوست 2016 ... شهردار ارومیه گفت: چهارمین جشنواره انگور ارومیه 23 شهریور تا 30 شهریور به مدت هشت روز برگزار خواهد شد. جشنواره انگور شهریورماه به میزبانی ارومیه برگزار می شود - خبرگزاری مهر www.mehrnews.com/.../جشنواره-انگور-شهریورماه-به-میزبانی-ارومیه-برگزار-می-شود‎Cached15 آگوست 2016 ... ارومیه – شهردار ارومیه از برگزاری چهارمین جشنواره انگور ارومیه از تاریخ ۲۳ شهریور تا ۳۰ شهریور به مدت هشت روز در این شهرستان خبر داد. چهارمین جشنواره ملی انگور در ارومیه آغاز بکار کرد - خبرگزاری مهر ... www.mehrnews.com/.../چهارمین-جشنواره-ملی-انگور-در-ارومیه-آغاز-بکار-کرد‎Cached14 سپتامبر 2016 ... چهارمین جشنواره ملی انگور در ارومیه آغاز بکار کرد ... در کنار برگزاری جشنواره انگور، جشنواره‌های کوچکی همچون پرواز بادبادک‌ها، غذاهای سنتی درست شده ... چهارمین جشنواره انگور در دهکده چی چست ارومیه آغاز شد - onvansho onvansho.ir/.../چهارمین-جشنواره-انگور-در-دهکده-چی-چست-ارومیه-آغاز-شد.html چهارمین جشنواره انگور در دهکده چی چست ارومیه آغاز شد به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان . برگزاری سومین دوره جشنواره انگور در دهکده ‌چی‌چست ارومیه انگور در دهکده ‌چی‌چست ... چهارمین جشنواره انگور ارومیه برگزار می‌شود - خبرگزاری تسنیم https://www.tasnimnews.com/.../چهارمین-جشنواره-انگور-ارومیه-برگزار-می-شود‎Cached1 سپتامبر 2016 ... سخنگوی شورای شهر ارومیه گفت: برگزاری جشنواره انگور در ارومیه سبب جذب سرمایه‌گذار و افزایش ظرفیت گردشگری این شهر می‌شود بنابراین رویکرد ... چهارمین جشنواره انگور در دهکده ساحلی چی چست ارومیه برگزار می شود www.tabnakardebil.ir/.../چهارمین-جشنواره-انگور-در-دهکده-ساحلی-چی-چست-ارومیه-برگزار-می-شود 20 آگوست 2016 ... شهردار ارومیه اعلام کرد: شهرداری ارومیه، چهارمین جشنواره انگور را در دهکده ساحلی چی چست ارومیه به مدت پنج روز برگزار می کند. پایان چهارمین جشنواره انگور ارومیه - خبرآنلاین www.khabaronline.ir/detail/581729/provinces/Azarbayjangharbi‎Cached21 سپتامبر 2016 ... به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، چهارمین جشنواره انگور ارومیه بعد از ۸ روز اجرای برنامه های متنوع و برگزاری سومین نمایشگاه صنایع دستی ... ایرنا - شهردار: مقدمات برگزاری چهارمین جشنواره انگور ارومیه فراهم شده است www.irna.ir/fa/News/82190103/‎Cached16 آگوست 2016 ... ارومیه- ایرنا- شهردار ارومیه گفت: مقدمات برگزاری چهارمین جشنواره انگور ارومیه در اواخر شهریورماه فراهم شده است و این رویداد فرهنگی بر اساس برنامه ... چهارمین جشنواره انگور در ارومیه برگزار می شود - خبرگزاری شبستان shabestan.ir/detail/News/571335 5 سپتامبر 2016 ... خبرگزاری شبستان: چهارمین دوره جشنواره انگور با هدف معرفی ظرفیت های آذربایجان غربی از(۲۳ شهریور) به مدت یک هفته در شهرستان ارومیه برگزار می ... آغاز چهارمین جشنواره انگور در ارومیه + تصاویر - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/news/.../آغاز-چهارمین-جشنواره-انگور-در-ارومیه-تصاویر‎Cached14 سپتامبر 2016 ... مراسم افتتاحیه چهارمین جشنواره انگور درارومیه برگزار شد.