مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

خودروهای خودران آینده برای عبور پیاده‌ها لبخند می‌زنند

[ad_1]

خودروهای خودران آینده برای عبور پیاده‌ها لبخند می‌زنند

افزایش استفاده از خودروهای خودران در شهرهای پر جمعیت، سبب کاهش ترافیک و همچنین ایمن‌تر شدن جاده‌ها می‌شود اما با این حال هنوز نحوه دقیق تعامل این خودروها با عابران پیاده به وضوح مشخص نیست.
به گفته تیم سازنده این خودروها در شرکت Semcon، از هر 10 عابر پیاده، 8 نفر از آنها به هنگام عبور از خیابان‌ها و جاده‌های شلوغ با رانندگان خودروها ارتباط چشمی برقرار کرده و از تصمیم راننده برای حرکت یا توقف مطلع می‌شوند اما مشکل زمانی آغاز می‌شود که خودرو فاقد راننده باشد و عابران پیاده درکی از عملکرد و تصمیم آن نداشته باشند.

متخصصان شرکت Semcon برای برطرف کردن این مشکل دست به ساخت خودروهایی زدند که دارای یک پنجره مشبک، حسگرهای پیشرفته، دوربین ردیاب پیشرفته و حسگرهای لیزری در قسمت جلوی خودرو هستند و از این طریق با عابران پیاده ارتباط برقرار می‌کنند.

حسگرهای تعبیه شده در پنجره جلوی این خودروها توانایی ردیابی حرکت سر عابران پیاده را داشته و می‌توانند از این طریق تصمیمات این عابران را درک کنند.

بر روی این پنجره‌ مشبک نوار نورانی وجود دارد که به هنگام توقف و اجازه عبور به عابران، به شکل لبخند در می‌آید.


هنگامیکه این خودروها به عابران لبخند نمی‌زنند، سیستم یک خط صاف را نشان می‌دهد و این بدان معنی اســت که عابران در آن زمان اجازه عبور ندارند.

در تصاویر منتشر شده از این خودروها، این پنجره‌های مذکور بر روی خودرو مزدا 6 نصب شده‌ اما هنوز اطلاعات بیشتری در مورد این خودروها و عملکرد دقیق آنها منتشر نشده اســت.

۵۴۵۴


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط




کلماتی برای این موضوع

خودروهای خودران آینده برای عبور پیاده‌ها لبخند می‌زنند



لینک منبع :خودروهای خودران آینده برای عبور پیاده‌ها لبخند می‌زنند

خودروهای خودران آینده برای عبور پیاده‌ها لبخند می‌زنند - خبرآنلاین www.khabaronline.ir/detail/581144/science/technology‎Cached19 سپتامبر 2016 ... ایسنا نوشت: یک شرکت سوئدی موفق به طراحی و ساخت خودروهای خودرانی شده که برای تعامل با عابران پیاده به آنها لبخند زده و اجازه عبور از خیابان را به ... خودروهای خودران آینده برای عبور پیاده ها لبخند می زنند donya-e-eqtesad.com/SiteKhan/1103444‎Cachedخودروهای خودران آینده برای عبور پیاده‌ها لبخند می‌زنند. سایت خوان روزنامه دنیای اقتصاد تاریخ خبر:1395/06/29 ساعت انتشار:20:15:50 بازدید:490بار کد خبر: DEN- ... خودروهای خودران آینده برای عبور پیاده ها لبخند می زنند تصویر - onvansho onvansho.ir/.../خودروهای-خودران-آینده-برای-عبور-پیاده-ها-لبخند-می-زنند-تصویر.html خودروهای خودران آینده برای عبور پیاده‌ها لبخند می‌زنند خودران آینده برای عبور . تک شات 16 اتفاق کلیدی دنیای تکنولوژی در سال 2016 خودروهای خودران را برای دنیای ... خودروهای خودران آینده برای عبور پیاده ها لبخند می زنند+تصویر sedayeqazvin.ir/Pages/OthersNews-1081513.aspx یک شرکت سوئدی موفق به طراحی و ساخت خودروهای خودرانی شده که برای تعامل با عابران پیاده به آنها لبخند زده و اجازه عبور از خیابان را به آنها می دهد. - منبع خبر: آفتاب ... خودروهای خودران آینده برای عبور پیاده‌ها لبخند می‌زنند www.akhbarjo.ir/3037230/خودروهای-خودران-آینده-برای-عبور-پیاده‌ها.html روزنامه قانون در برابر قانون مجرم شناخته شد شغلی عجیب اما پر درآمد برای یک مادر + عکس من ترانه ۹ سال دارم +عکس بازرسی خودکار ساختمان پدیده جدید رباتیک (فیلم) خودروهای خودران آینده برای عبور پیاده‌ها لبخند می‌زنند - طراحی سایت ... feiail.com/2016/09/19/خودروهای-خودران-آینده-برای-عبور-پیاده/ ایسنا نوشت: یک شرکت سوئدی موفق به طراحی و ساخت خودروهای خودرانی شده که برای تعامل با عابران پیاده به آنها لبخند زده و اجازه عبور از خیابان را به آنها می‌دهد. ماشین‌های خندان، به عابران مجوز عبور از خیابان می‌دهند sahebkhabar.ir/.../ماشین-های-خندان-به-عابران-مجوز-عبور-از-خیابان-می-دهند‎Cached20 سپتامبر 2016 ... قرار است در آینده با خودروهای خودران از حجم ترافیک شهرها کاسته شود و ... خودروهای خودران آینده برای عبور پیاده‌ها لبخند می‌زنند ... در واقع، ما طوری این سیستم را طراحی کرده ایم که هر لبخند این خودروها، به معنای مجوز عبور به عابران است. خودروهای خودران آینده برای عبور پیاده‌ها لبخند می‌زنند | پست - بهتینا behtina.gdn/post/111299 This site may harm your computer. خودروهای خودران آینده برای عبور پیاده‌ها لبخند می‌زنند افزایش استفاده از خودروهای خودران در ای پر جمعیت، سبب کاهش ترافیک و همچنین ایمن‌تر شدن جاده‌ها می‌شود اما با این ... Uncategorized - آریانا همراه arianahamrah.ir/اخبار/category/uncategorized/pager/1500056/.../181‎Cachedخودروهای خودران آینده برای عبور پیاده‌ها لبخند می‌زنند+تصویر ... خودروهای خودرانی شده که برای تعامل با عابران پیاده به آنها لبخند زده و اجازه عبور از خیابان را به آنها می‌دهد. اخبار زیر چتر لبخند - آفتاب www.aftabir.com/news/article/tag/tag/زیر+چتر+لبخند/page/2 خودروهای خودران آینده برای عبور پیاده‌ها لبخند می‌زنند. ۱ ماه پیش; فناوری ... آینده مبهم قالی‌بافان قم/ نبود چتر حمایتی بیمه بر سر بافندگان. ۱ ماه پیش; استان ها ...