مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

عکس ها و مشخصات زیباترین آبشارهای ایران

[ad_1]

آبشار لاتون
ارتفاع: ۱۰۵ متر
نشانی: استان گیلان، ۱۵ کیلومتری جنوب شهرستان آستارا، شهر لوندویل روستای کوته کومه

 

عکس ها و مشخصات زیباترین آبشارهای ایران

 

آبشار لاتون، بلندترین آبشار کشور اســت و فاصله آن از روستای کوته کومه، حدود شش کیلومتر اســت که پس از ۵/۳ ساعت می توان به آن رسید. در این مسافت در حدود ۷۵۰ متر ارتفاع زیاد می شود. در مسیر صعود به آبشار لاتون به روستای قدیمی آسیو شوان نیز می رسید که تقریبا خالی از سکنه اســت.

 

به زبان تالشی، آسیو به معنی آسیاب و شوان به معنی کنار رودخانه اســت. حجم آب آبشار در فصول مختلف سال متفاوت اســت ولی در تمام فصول آب دارد. اگر به لاتون رسیدید باید خیلی مراقب باشید چون آبشار خطرناکی اســت و چند وقت پیش یک کوهنورد هنگام بالارفتن از این آبشار پرت شد و جان خود را از دست داد.

 

آبشار کبودوال
ارتفاع: ۱۵ متر
نشانی: پنج کیلومتری جنوب شرقی شهر علی آباد کتول از توابع استان گلستان

 

عکس ها و مشخصات زیباترین آبشارهای ایران

 

آبشار کبودوال تنها آبشار خزه ای کشور اســت که با داشتن امکاناتی برای گردشگران یکی از مهم ترین تفرجگاه های استان گلستان به شمار می رود. آب این آبشار از دامنه شمالی کوه هارون به ارتفاع ۱۷۸۰ متر سرچشمه می گیرد و زلال، شفاف و قابل آشامیدن اســت.

 

برای رفتن به این آبشار باید به سمت پارک جنگلی کبودوال بروید، از پارک جنگلی تا محل آبشار اصلی کبودوال حدود ۲۰ دقیقه پیاده روی زمان می برد که مسیری بسیار زیباست. در طول مسیر به سمت آبشار، مناظر شگفت آور و پل های چوبی در کنار آبی روان و درختان جنگلی، شما را به وجد می آورد.

 

آبشار یخی
ارتفاع: ۱۲ متر
نشانی: ارتفاع ۵۱۰۰ متری از جبهه جنوبی کوه دماوند استان مازندران

 

عکس ها و مشخصات زیباترین آبشارهای ایران

 

ارتفاع این آبشار بین ۷ تا ۱۲ متر اعلام شده و به جز در مدت کوتاهی از تابستان که باریکه آبی از کنار آن جاری می شود، در سایر زمان ها یخ زده اســت و به همین دلیل به آبشار یخی معروف شده اســت. علت تشکیل این یخ ها نیز ناشی از ذوب برف های گودال بالای آن اســت که در گرمای تابستان، باریکه آبی را به وجود می آورد و از کنار آبشار یخی عبور می کند.

 

این آب مدت کوتاهی دوام می آورد و بلافاصله منجمد می شود. این آبشار یکی از آبشارهای عجیب و منحصربه فرد جهان اســت. برخی از آبشارهای دیگر ایران نیز در فصل زمستان یخ می زنند که به خاطر سهولت دسترسی به آنها تبدیل به جاذبه ای برای گردشگران و یخ نوردان می شوند.

 

آبشار شاهاندشت
ارتفاع: ۵۱ متر
نشانی: روستای شاهاندشت، کیلومتر ۹۶ جاده هراز، ۶۵ کیلومتری شهر آمل، استان مازندران

 

عکس ها و مشخصات زیباترین آبشارهای ایران

 

آبشار شاهاندشت بزرگ ترین آبشار استان مازندران اســت که در فهرست آثار طبیعی کشور به ثبت رسیده اســت. در بالای آبشار شاهاندشت قلعه ملک بهمن که به قلعه ملکه قلاع یا ملک بهمن مشهور اســت و نام تاریخی آن قلعه فرشته بوده اســت، واقع شده و از عظیم ترین قلاع کوهستانی البرز ایران اســت که از سنگ و نوعی ساروج که مخلوطی از شیر و تخم مرغ و نوعی خاک اســت ساخته شده و استحکام زیادی دارد که قدمت آن به سه هزار سال پیش می رسد.

 

مسیر رسیدن به قلعه و آبشار گذر از پل روستای وانا، جاده روستای شاهاندشت، پارکینگ شاهاندشت، گذر از روستای شاهاندشت و حدود ۱۵ دقیقه پیاده روی اســت.

 

آبشار بیشه
ارتفاع: ۵۸ متر
نشانی: استان لرستان، کنار ایستگاه راه آهن تهران خوزستان، در نزدیکی ایستگاه بیشه، در شهرستان دورود

 

عکس ها و مشخصات زیباترین آبشارهای ایران

 

این آبشار که یکی از آبشارهای پرطرفدار استان لرستان اســت در دل کوه های زاگرس قرار گرفته و فاصله آن تا شهر خرم آباد ۶۵ کیلومتر اســت. در کنار این آبشار امکانات گردشگری حتی برای اقامت گردشگران وجود دارد. مانند ۱۷ پلاژ، هفت چادر، بازارچه محلی، تلفن، آب، برق، خانه بهداشت و پاسگاه انتظامی.

 

این آبشار با چشم اندازی زیبا یکی از نادرترین و زیباترین آبشارهای استان لرستان اســت که ارتفاع آن ۴۸ متر تا نقطه برخورد با زمین اســت و ۱۰متر نیز از آنجا تا وصل شدن به رودخانه سزار فاصله دارد. عرض تاج آبشار نیز ۲۰ متر اســت.

 

آبشار آب سفید
ارتفاع: ۷۰ متر
نشانی: ۹۰ کیلومتری شهرستان الیگودرز، تنها مسیر دسترسی آن عبور از روستاهای کاکلستان و قلیان اســت

 

عکس ها و مشخصات زیباترین آبشارهای ایران

 

آبشار آب سفید الیگودرز یکی از آبشارهای استان لرستان که به عروس آبشارهای ایران معروف اســت و به رود رودبار لرستان می پیوندد و سرانجام به رود دز می ریزد. شاید به علت اینکه آب این آبشار به صورت مخلوط با هوا بر اثر برخورد با سنگ ها به شکل حباب سفید در می آید به آب سفید معروف شده اســت.

 

آب این آبشار یکی از بهترین و سالم ترین آب های معدنی به شمار می رود که از دل کوه صخره ای به بیرون سرازیر و سپس در مسافت کوتاهی به یک حوضچه تبدیل می شود. مسیر الیگودرز تا آبشار اتومبیل رو اســت.

 

آبشار نوژیان
ارتفاع: ۹۵ متر
نشانی: ۳۸ کیلومتری جنوب شرقی خرم آباد (بخش پاپی)، استان لرستان

 

عکس ها و مشخصات زیباترین آبشارهای ایران

 

آبشار نوژیان یکی دیگر از مرتفع ترین آبشارهای ایران اســت که در استان لرستان و در کوهستان واقع شده اســت. همچنین گردشگاه جنگلی نوژیان نیز بالای کوه تاف قرار دارد. در کوه تاف انواع گیاهان دارویی می رویند و دارای طبیعتی زیبا و دیدنی اســت.

 

مردم و گردشگران زیادی برای تماشای این آبشار زیبا و برای جمع آوری گیاهان دارویی به این ناحیه می آیند. راه ارتباطی آن از طریق خرم آباد به گردنه نوژیان جاده آسفالته یا از راه آهن به ایستگاه کشور و از آن طرف هم با پای پیاده حدود دو ساعت پیاده روی به سمت آبشار اســت.

 

آبشار سنگان
ارتفاع:۶۰ متر
نشانی: نزدیکی روستای سنگان، حدود ۲۰ کیلومتری شمال غرب تهران و در دامنه های قله پهنه حصار

 

عکس ها و مشخصات زیباترین آبشارهای ایران

 

مسیر دسترسی به روستای سنگان از طریق جاده کن در شمال غرب تهران اســت. این جاده همان جاده جدید امامزاده داوود اســت که با عبور از کن و روستای سولقان، دو راهی را سمت چپ و به سمت روستای سنگان پایین ادامه می دهید. پس از پشت سر گذاشتن روستاهای سنگان پایین، سنگان نو و سنگان بالا نیز به امامزاده قاسم می رسید. این آبشار که بلندترین آبشار استان تهران اســت، در زمستان با یخ زدن، شکلی بسیار زیبا به خود می گیرد اما اوج شکوه و زیبایی آبشار سنگان در فصل پرآبی یعنی بهار و اوایل تابستان اســت.

 

آبشار مارگون
ارتفاع: ۷۰ متر
نشانی: مرز استان فارس با کهگیلویه و بویر احمد. نزدیکی شهر سپیدان، روستای مارگون

 

عکس ها و مشخصات زیباترین آبشارهای ایران

 

آبشار مارگون یکی از زیباترین آبشارهای کشور اســت که یکی از تفریحگاه های شیرازی ها و یاسوجی ها به صورت مشترک اســت. این آبشار در حقیقت سرچشمه رودخانه اســت و در بالای کوه هیچ رودخانه ای نیست، بلکه از بدنه دیواره صخره ای کوه، بیش از چند هزار چشمه وجود دارد که آب از آنها به بیرون ریخته می شود. از این نظر این آبشار بزرگ ترین و مرتفع ترین آبشار چشمه ای جهان اســت. حتی به گفته شاهدان در مواقعی از زمستان در این آبشار قندیل هایی از یخ تشکیل می شود و زیبایی خاصی به آن می دهد.

 

آبشار آسیاب خرابه
ارتفاع: ۱۰ متر
نشانی: ۲۷ کیلومتری هادی شهر، نوار مرزی ایران و جمهوری آذربایجان، پنج کیلومتری روستای منجن آباد در حاشیه رود ارس

 

عکس ها و مشخصات زیباترین آبشارهای ایران

 

آبشار آسیاب خرابه یکی از مناطق دیدنی آذربایجان شرقی و منطقه آزاد ارس اســت و تمام دیواره آبشار پوشیده از خزه و گیاهان آبزی اســت و مناظر دل انگیزی را پدید آورده اســت. این آبشار به علت وجود ویرانه های یک آسیاب آبی به آسیاب خرابه معروف اســت. آسیاب خرابه، آسیابی آبی بوده که سال ها پیش مردم منطقه از آن استفاده می کردند ولی هم اکنون به دلیل تخریب قسمت های عمده آن کاربردی ندارد. در آسیاب خرابه آبشارهای کوچک و بزرگ بسیاری پدید آمده که از بالای آسیاب به سمت پایین سرازیر می شوند.

 

آبشار شوی
ارتفاع: ۸۵ متر
نشانی: دهستان شوی، از توابع شهرستان دزفول و در نزدیکی کوه سالن، یکصد کیلومتری دزفول، استان خوزستان

 

عکس ها و مشخصات زیباترین آبشارهای ایران

 

آبشار شوی یکی از بزرگ ترین و زیباترین آبشارهای ایران در رشته کوه های زاگرس واقع اســت. چون چندین ساعت تا رسیدن به محل آبشار پیاده روی لازم اســت و این مسیر در میانه روز هوای گرمی دارد بنابراین بهترین زمان برای رفتن به شوی، از اواخر اسفندماه به خصوص در ایام عید تا اواخر اردیبهشت ماه اســت ضمن اینکه در این موقع از سال این منطقه بسیار سرسبز و زیباست. در مسیر پیاده روی رسیدن به آبشار شوی، بعد از عبور از دره سرتنگ دزفول، سه آبشار کوچک تر با ارتفاع هایی بین ۵ تا ۲۰ متر، قبل از رسیدن به آن قرار دارند که این مسیر را برای عابران بسیار فرحبخش می کند.

 

آبشار سمیرم
ارتفاع: ۳۵ متر
نشانی: پنج کیلومتری شرق سمیرم، ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان

 

عکس ها و مشخصات زیباترین آبشارهای ایران

 

آبشار سمیرم گاهی البته به ندرت ارتفاعی بیش از ۷۰ متر پیدا می کند. آب این آبشار از چشمه ساران و ارتفاعات بالادست آن سرچشمه می گیرد و از بالای تخته سنگ صخره ای صاف و عظیم به بیرون می جهد. در اطراف این آبشار زیبا که از جهت طبیعی مکان بسیار دیدنی و جذابی اســت، محلی برای استراحت بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده که این خود باعث جلب گردشگران بیشتر در اطراف این آبشار شده اســت.

 

همچنین گردشگران غیر از این آبشار می توانند از غاری که نزدیک آن وجود دارد نیز دیدن کنند. غار شکفت رز با ورودی آبشار سمیرم دو کیلومتر فاصله دارد و از سقف و دیواره های غار آب فرو می ریزد.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط




کلماتی برای این موضوع

آبشارهای دیوانه کننده ایران عکسآبشارهای دیوانه کننده ایران عکس در این مطلب با تقسیم ایران به منطقه جغرافیایی عکس های جالب و دیدنی از تخم مرغ هاعکس های جالب و دیدنی از تخم مرغ ها عکس های جالب و دیدنی از تخم مرغ ها عکس های جالب و عکس طبیعت زیبا سایت تفریحی و عکس طبیعت تصاویر زیبا از منظرهآبشار طبیعت بهار عکس طبیعت تابستانطبیعت پاییز عکس عکس های ناب و دیدنی از قبر یزید و معاویه ملعون نازوبدشمن سرسخت اباعبدالله حسینع را از قبرش بیرون کشیدند و او را شلاق زدند وقتی علت را پدیده های بسیار عجیب و خارق العاده از سراسر جهانجدید ترین این بخش خالکوبی های عجیب در جشنواره لندن عکس عکس های عجیب از خالکوبی های عکس های جدید و زیبای از طبیعت با کیفیت بالا جذابکلیه حقوق مادی و معنوی و قالب این وب سایت متعلق به جذاب می باشدعکس های جالب و زیبا، تصاویر جالب، تصاویر سه …عکس جالب،عکسهای جالب برای فیس بوک،عکسهای جالب و دیدنی،عکسهای جالب،عکسهای جالب و خطرناک ترین گذرگاه های دنیا عکسخطرناک ترین گذرگاه های دنیا عکس تخته هایی باریک با سوراخ ها و پوسیدگی های بسیار که با نقش نگار مرجع معماری و عمرانمعماری و عمران جهت آگاهی از شرایط عضویت در انجمن نقش نگار اینجـــــــــــا کلیک کنیدعکس های جدیدترین چهره گوگوش پس ازجراحی نازوبانتشار عکس های گوگوش خواننده معروف و جذاب ایرانی الاصل پس از جراحی پلاستیک صورت



لینک منبع :عکس ها و مشخصات زیباترین آبشارهای ایران

Images for عکس ها و مشخصات زیباترین آبشارهای ایران عکس ها و مشخصات زیباترین آبشارهای ایران - ایران ناز www.irannaz.com/عکس-مشخصات-زیباترین-آبشارهای-ایران.html‎Cachedآبشار لاتون ارتفاع: ۱۰۵ متر نشانی: استان گیلان، ۱۵ کیلومتری جنوب شهرستان آستارا، شهر لوندویل روستای کوته کومه. عکس ها و مشخصات زیباترین آبشارهای ایران. زیباترین آبشارهای ایران+عکس - خبرگزاری صدا و سیما www.iribnews.ir/fa/news/1739102/زیباترین-آبشارهای-ایران-عکس‎Cached29 جولای 2017 ... به گزارش سرویس فضای مجازی خبرگزاری صدا و سیما؛ ایران حدود ۴۳ آبشار مشهور دارد که با آبشارهای محلی و فصلی این تعداد به ۱۸۶ آبشار می‌رسد. زیباترین آبشارهای ایران مان را بشناسیم +عکس - برترین ها www.bartarinha.ir/.../زیباترین-آبشارهای-ایران-مان-را-بشناسیم-عکس‎Cached Similar24 آوریل 2013 ... زیباترین آبشارهای ایران مان را بشناسیم +عکس. هوا رو به گرمی‌ است و جاهای خوش آب و هوا و سرسبز برای سفر زیاد طرفدار دارد. از جمله جاهایی که در ... آبشارهای دیوانه کننده ایران! +عکس - بیتوته www.beytoote.com/iran/tafrihi/waterfalls1-iran-maddening.html‎Cached Similarمطمئن باشید که مجموعه ای از زیباترین و پرآب ترین آبشارهای ایران را باید در دامنه های زاگرس در غرب ایران سراغ گرفت. آبشار پیران در شهرستان «سرپل ذهاب» کرمانشاه ... زیباترین آبشارهای ایران + تصاویر - بولتن نیوز www.bultannews.com/fa/.../زیباترین-آبشارهای-ایران-تصاویر‎Cached Similarابشار شوی (تله زنگ )جز استان لرستان است پادشاه آبشار های ایران است به دلیل طول ..... من جاهای مختلفی از ایران رو گشتم و میدونم بدون شک از استان لرستان زیباتر ... آبشار "ویسادار" از زیباترین آبشارهای ایران + تصاویر www.yjc.ir/fa/.../آبشار-ویسادار-از-زیباترین-آبشارهای-ایران-تصاویر‎Cached Similar13 جولای 2014 ... آبشار ویسادار از زیباترین آبشارهای ایران و سومین آبشار مرتفع استان ... آبشار ویسادار را باید در جنگل های پیلمبرا در نزدیکی رضوانشهر ببینید. سفر به ۷ آبشار رؤیایی لرستان - سایت خبری تحلیلی تابناک|اخبار ... www.tabnak.ir/fa/news/627219/سفر-به-۷-آبشار-رؤیایی-لرستان‎Cached29 سپتامبر 2016 ... این آبشار که به قولی زیباترین آبشار ایران محسوب می‌شود؛ آبشاری ... به آبشار آب سفید از روستاهای کاکلستان و قلیان است که با کوه های سربه ... آبشار بیشه لرستان، جاذبه‌ای بی‌نظیر در ایران+تصاویر - خبرگزاری ... https://www.tasnimnews.com/.../آبشار-بیشه-لرستان-جاذبه-ای-بی-نظیر-در-ایران-تصاویر‎Cachedآبشار بیشه یکی از زیباترین آبشارهای ایران در نزدیکی دورود است که سالانه پذیرای ... در بالای آبشار روبه روی ایستگاه قطار، چشمه های پر آب زیادی دیده می شود که از دل ... معرفی آبشارهای ِ ایران - تالار گفتگوی هم میهن - شبکه اجتماعی هم میهن https://forum.hammihan.com/thread59867.html‎Cachedبا زیباترین آبشارهای ایران زمین آشنا شوید+عکس ..... و بررسی وضعیت آبشارها در ایران بپردازد، مشخصات هر آبشار را از اداره های محلی میراث فرهنگی ...