مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

روش های درمانی موثر برای از بین بردن خار پاشنه

[ad_1]

خارپاشنه با چه عواملی پدید می آید این عارضه درد زیادی ایجاد میکند و افراد مبتلا هنگام سرپا ایستادن دچار مشکلات زیادی می شوند

درمان خار پاشنه

خارپاشنه با چه عواملی پدید می آید این عارضه درد زیادی ایجاد میکند و افراد مبتلا هنگام سرپا ایستادن دچار مشکلات زیادی می شوند شاک ویو تراپی ، دارو، کفی طبی ، طب سنتی، ماساژ کف پا ز جمله روش های درمانی برای این عارضه هستند برای پیشگیری از ایجاد این عارضه از چه روش هایی می توانیم کمک بگیریم داروهای ضد التهاب، قرص پروفن و سیکلوفناک نیز به درمان خارپاشنه کمک می کنند.

 

خار پاشنه و درمان آن با راه ها و روش هایی مانند شاک ویو تراپی ، دارو، کفی طبی ، طب سنتی، ماساژ کف پا و عمل جراحی برای از بین بردن علائم و نشانه های آن ، همچنین آشنایی با علت و دلایل این بیماری

خار پاشنه چیست ؟

خار پاشنه پا (Heel Spur) عبارت اســت از به وجود آمدن یک زایده استخوانی در پاشنه پا که باعث درد پاشنه پا و مشکل در راه رفتن می شود. علت خار پاشنه پا می تواند وارد آمدن فشار یا آسیب به بافت پاشنه پا باشد، که منجر به التهاب و استخوانی شدن رباط های کف پا شود. التهاب غلاف کف پا علت درد پاشنه پا می شود . فاسیا پلانتار رباط نازکی اســت که پاشنه را به پای شما متصل می کند. این رباط از قوس پای شما پشتیبانی می کند و در راه رفتن به شما کمک زیادی می کند.التهاب غلاف کف پا یکی از شایع ترین شکایات ارتوپدی اســت. رباط فاسیا پلانتار شما در زندگی روزانه خود بسیاری از ساییدگی و پارگی ها را تجربه می کند. به طور معمول، این رباط به عنوان کمک فنر عمل می کند، و از قوس پا حمایت می کند . فشار بیش از حد روی پا می تواند به صدمه یا پارگی منجر شود وباعث التهاب رباط میشود، و التهاب باعث درد پاشنه پا، سفتی وخارپاشنه پا می شود.

علل و دلایل

علت خار پاشنه در اثر ایجاد فشار بر روی رباطی که از قوس کف پا حمایت می کند به وجود می آید.ایجاد فشار می توانند باعث ایجاد ترک های ریز در رباط شوند که می تواند منجر به درد و تورم شود . اگر شما اضافه وزن دارید یا چاق هستند در معرض خطر بالاتری برای ابتلا به التهاب غلاف پلانتار قرار دارید. این حالت منجر به افزایش فشار بر رباط پلانتار می شود، به خصوص اگر شما اضافه وزن ناگهانی داشته باشید. زنانی که باردار هستند اغلب به خصوص در اواخر بارداری حملات التهاب غلاف کف پا را تجربه کنند.اگر شما یک دونده هستید، احتمال ابتلا به مشکلات خارپاشنه در شما بیشتر اســت. همچنین اگر شما یک کار بسیار فعال دارید که اغلب روی پای خود هستید، مانند یک کارگر کارخانه و یا یک سرور رستوران، بیشتر در معرض خطر هستند.

مردان و زنان فعال بین سنین 40 و 70 بالاترین خطر ابتلا به التهاب فاسیا پلانتار را دارند. این مشکل در زنان نسبت به مردان کمی بیشتر رایج اســت.اگر شما به یکی از مشکلات پا، مانند طبیعی نبودن قوس کف پا که ممکن اســت زیاد یا کم باشد(صافی کف پا)، ممکن اســت التهاب پلانتار در شما توسعه یابد و منجر به خار پاشنه شود. تاندون آشیل (تاندون اتصال عضلات ساق پا به پاشنه) نیز ممکن اســت در ایجاد درد پلانتار فاسیا دخیل باشد، پوشیدن کفش با پاشنه نرم و پشتیبانی ضعیف از قوس پا نیز می تواند منجر به التهاب فاسیا پلانتار شود.التهاب پلانتار فاسیا توسط خار پاشنه ایجاد نمی شود. خار پاشنه یک قلاب از استخوان اســت که می تواند در استخوان پاشنه (استخوان پاشنه پا) پا تشکیل شده باشد. یک نفر از هر 10 نفر خار پاشنه دارد، اما تنها یک نفر از 20 نفر با خار پاشنه درد را تجربه می کند.

 علت خار پاشنه پا می تواند دلائل دیگری داشته باشد که در زیر می توان به آن اشاره کرد :

پاهای شما هنگام راه رفتن بیش از حد معمول به سمت داخل می چرخد
پوشیدن کفش هایی که اندازه نیست و یا اینکه کهنه شده باشند
ماهیچه های ساق پا و یا تاندون آشیل شما سفت باشند

علایم و نشانه ها

از علائم خار پاشنه میتوان به موارد زیر اشاره نمود :

شکایت عمده کسانی که با التهاب فاسیا پلانتارمواجه اند درد و سفتی در پایین پاشنه اســت که می تواند از علائم خارپاشنه باشد. این درد در طول زمان به تدریج توسعه می یابد . معمولا فقط یک پا تحت تاثیر قرار می دهد ، اما می تواند هر دو پا را درگیر کند .برخی از افراد درد کمی دارند، در حالی که دیگران ممکن اســت درد شدیدی را تجربه کنند، و برخی دیگر از علایم خار پاشنه احساس سوزش یا درد در پایین پا که به بیرون از پاشنه پا گسترش می یابد می باشد. درد معمولا در صبح زمانی که شما اولین گام خود را از تخت بر می دارید بدتر می شود ، و یا اگر شما نشسته اید و یا دراز کشیده اید برای شروع راه رفتن درد را احساس می کنید، ممکن اســت بعد از چند قدم اول این درد و سفتی کمتر شود. اما ممکن اســت در طول روز و انجام فعالیت های روزانه آسیب پای شما بیشتر شود. بالا رفتن از پله می تواند به علت خشکی پاشنه پا بسیار دشوار باشد.

 پس از فعالیت طولانی مدت، درد می تواند به دلیل افزایش التهاب زیاد شود. درد معمولا در طول فعالیت احساس نمی شود، بلکه فقط پس از قطع حرکت و در شروع حرکت احساس می شود.اگر شب ها با پا درد مواجه هستید ممکن اســت مشکل شما چیزی به جز خار پاشنه باشد. درد های شبانه پا ممکن اســت به علت آرتریت و یا مشکلات اعصاب پا مانند سندروم تونل تارسال (tarsal tunnel syndrome) باشند

عوارض

اگر شما شرایط خار پاشنه را نادیده بگیرید، درد مزمن پاشنه می تواند گسترش پیدا کند. این می تواند راه رفتن شما را تغییر دهید و باعث آسیب به پاها، زانو، باسن و پشت شود. تزریق استروئید و برخی از درمان های دیگر را می توانید رباط پلانتار تضعیف کند و باعث پارگی بالقوه رباط شود .جراحی دارای خطراتی شامل خونریزی، عفونت، و واکنش به بیهوشی را در پی داشته باشد . همچنین جدا شدن فاسیای پلانتار می توانید تغییراتی در پا ایجاد کند و باعث آسیب عصب شود . برش عضله دیگاستریک نیز می تواند منجر به صدمه عصب شود.از دیگر عوارض بیماری خار پاشنه به وجود آمدن مشکلاتی در قسمت پایین کمر یا زانو به دلیل لنگیدن مداوم می باشد.

پیشگیری از بروز خار پاشنه پا

از انجام فعالیت هایی که در زمان ابتلا به خار پاشنه پا باعث وارد آمدن فشار مداوم به پا می شوند، خودداری کنید. کفشی بپوشید که در قسمت پاشنه، یک بالشتک پلاستیکی یا نمدی داشته باشد. همچنین می توانید از کفی های طبی مناسب در کف کفش خود استفاده نمایید. بیمار خارپاشنه معمولاً با درمان محافظه کارانه قابل معالجه اســت. اگر درمان محافظه کارانه موفقیت آمیز نبود، خار پاشنه را غالباً می توان با جراحی معالجه کرد.نهایتاً هر چقدر که میتوانید روی پاشنه پا فشار نیاورید، خصوصاً در اوایل درمان بیماری.

تشخیص

دکتر شما یک معاینه بالینی برای تعیین حساسیت به لمس و تعیین محل دقیق درد در پای شما انجام میدهد تا مطمئن شود که مشکلات مختلف پا باعث درد شما نشده باشد. ممکن اســت دکتر شما بخواهد انعطاف پذیری پای شما چک کند. همچنین قرمزی یا تورم خفیف می تواند قابل ملاحظه باشد.دکتر شما قدرت عضلات و سلامت اعصاب شما را با چک کردن رفلکس ها، قدرت ماهیچه ای، حس لمس و هماهنگی و تعادل شما ارزیابی می کند.اشعه X یا اسکن رزونانس مغناطیسی تصویربرداری (MRI) ممکن اســت تجویز شود تا مطمئن شود که هیچ چیز دیگری مانند شکستگی استخوان باعث درد پاشنه شما نشده باشد.

درمان خار پاشنه پا

خار پاشنه پا و درمان آن با برخورد محافظهکارانه میسر اســت. درمانهای موثری برای این بیماری موجود می باشد که بهترین آنها استفاده از شاک ویو تراپی می باشد. شاک ویو با استفاده از امواج مافوق صوت (Ultra Sonic) درمان موثری را جهت رفع این عارضه ارایه می دهد. اگر درمانهای محافظهکارانه موفقیتآمیز نبود، خار پاشنه را غالباً میتوان با جراحی معالجه کرد. درمان خار پاشنه پا به دو صورت عمل جراحی و بدون عمل جراحی اســت، درمان رایج خار پاشنه پا به صورت بدون جراحی اســت و کمتر از یک درصد بیماران نیاز به عمل جراحی دارند. اکثر بیماران با تجویز داروهای ضد التهاب، قرص پروفن و سیکلوفناک بر اساس شرایط معده و سیستم گوارش و کبدشان و در برخی مواقع با تجویز کورتون در ناحیه خار پاشنه پا بهبود مییابند. در واقع کاهش التهاب در رباط پلانتار بخش مهمی از درمان اســت.یکی از موثرترین روش های درمان درمان خار پاشنه پا استفاده ازکفی و کفش طبی اســت.

پزشک آنلاین

اخبار مرتبط:

کفش نامناسب و افزایش وزن از علل ابتلا به خار پاشنه

ﻧﺷﺎﻧﻪ ﻫﺎی بیماری خار پاشنه و راه‌های درمان آن

لیزر شوک ویو تراپی، درمانی مؤثر برای خارپاشنه

راه‌های پیشگیری و درمان خار پاشنه پا

با خارپاشنه چه باید کرد؟


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط




کلماتی برای این موضوع

روش های عملی در درمان سرماخوردگیدرمان های ساده و عملی انگل های گوارشیبازدید روش های تعیین جنسیت جنینبازدیدروش های تعیین جنسیت جنین درمان های ساده و عملی انگل های گوارشیبازدید روش های تعیین جنسیت جنینبازدیدروش‌های پاکسازی کبد و خون در روز نیک صالحی …به گزارش نیک صالحی به نقل از مردمانمنظور از پاکسازی کبد این است که آن را برای پاکسازی چین و چروک صورت نسخه های فوری رفع چروک پامرغیدرمانچینوچروکصورتودورچشمچین و چروک صورت و درمان سریع چروک دور چشم و بهترین روش های رفع چین و چروک پوست پیشانی علائم زونا و روش های درمان زونا آکاویروس واریسلازوستر جزء خانواده ویروس ‌های هرپس که تبخال را ایجاد می ‌کند است، لغت صفحه اصلی عطاری اینترنتی عطاردرمان علمی و تجربه شده برص، لک و پیسپیسی، بیماری برص اسم های مختلفی دارد لک و عطاری طب سنتی زالو درمانی گیاهان دارویی گیاه درمانیبرگ‏ ها و گل‏ های پونه و همچنین ساقه‏ های آن می توانند جایگزین مناسبی برای بسیاری از بهترین درمان دیسک کمر مراقبت های پس از جراحی …تقویت کننده های کمر تمرینات کمری بعد از جراحی دیسک بین مهره ای دارای ده فرمان برای بیمار مبتلا به دیسک زیباشو دات کامعد از برخاستن از بستر و به کار بردن نسخه های گفته شده سعی کنید چیز سنگین تر از ۳ کیلو را درمان خار پاشنه درمان کمردرد اصفهانخارپاشنهبهترین راه درمان خار پاشنه استفاده از شوک ویوتراپی می باشد مرکز جامع توانبخشی دکتر



لینک منبع :روش های درمانی موثر برای از بین بردن خار پاشنه

روش های درمانی موثر برای از بین بردن خار پاشنه - آکا akairan.com/health/bimari-behdasht/news2016919168353836.html آکاایران: روش های درمانی موثر برای از بین بردن خار پاشنه. آکاایران: ... مردان و زنان فعال بین سنین 40 و 70 بالاترین خطر ابتلا به التهاب فاسیا پلانتار را دارند. درمان درد خار پاشنه پا | متخصص دیسک و ستون فقرات،شانه، زانو،دست و ... drmoayednia.ir/درمان-درد-خار-پاشنه-پا/‎Cached Similarبهترین راه های درمان قطعی علت بیماری و درد خار پاشنه پا بدون ... این بیماری راههای درمان متعددی دارد، پزشک با توجه به شرایط شما بهترین درمان قطعی را تجویز خواهد کرد . علائم. •علائم خار .... هدف از ماساژ کف پا آرام شدن تاندون ها و از بین بردن رسوبات کلسیمی است. زمانیکه ... به کاربردن چسب یکی ازروش های موثر در درمان آسیب دیدگی است. خار پاشنه و راه‌های درمان آن - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/323844/خار-پاشنه-و-راه‌های-درمان-آن‎Cached Similar25 ا کتبر 2014 ... وی در مورد ﻋﻼﺋﻡ ﻭ ﻧﺷﺎﻧﻪ ﻫﺎی بیماری خار پاشنه ادامه داد: ﺩﺭﺩ ﭘﺎﺷﻨﻪ ﺩﺭ ﻗﺴﻤﺖ ﺩﺍﺧﻠﯽ ﻭ ... ﺍﺯ بین ﺑﺮﺩﻥ ﺍﻟﺘﻬﺎﺏ و ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺭﺍﺩﯾﻮﮔﺮﺍﻓﯽ ﺑﺮﺍی ﺑﺮﺭﺳﯽ ﺭﺷﺪ ﺍﺣﺘﻤﺎﻟﯽ ﺍﺳﺘﺨﻮﺍﻧﯽ روشهای دیگر ... درمان خارپاشنه به شیوه طب سنتی - روزنامه دنیای اقتصاد donya-e-eqtesad.com/news/857113‎Cached29 ژانویه 2015 ... درمان خار پاشنه در طب سنتی هم براساس همین اصل استوار است. ... استفاده از کرسی در فصل سرما و ایستادن روی آجر داغ هم راه‌های مناسب دیگری هستند. ... انجام این دو کار با کاهش سریع التهاب در پاشنه، اثر بسیار عالی در از بین رفتن ... دکتر فرخانی-اصفهان | درمان خار پاشنه با شاک ویو و رادیوفرکوئنسی ... drfarkhani.ir/خار-پاشنه/‎Cached Similarبهترین روش های درمانی خار پاشنه پا بدون جراحی مانند شاک ویو، ... و عمل جراحی برای از بین بردن علائم و نشانه های آن ، همچنین آشنایی با علت و دلایل این بیماری .... پوشیدن جوراب پشمی و استفاده از کرسی در هوای سرد نیز در درمان درد خار پاشنه پا موثر است ... عضو انجمن جهانی آسیبهای ورزشی توضیح داد خار پاشنه و روشهای درمان آن www.farsnews.com/newstext.php?nn=13920717000141‎Cached Similar9 ا کتبر 2013 ... وی در مورد ﻋﻼﺋﻡ ﻭ ﻧﺷﺎﻧﻪ ﻫﺎی بیماری خار پاشنه ادامه داد: ﺩﺭﺩ ﭘﺎﺷﻨﻪ ﺩﺭ ﻗﺴﻤﺖ ﺩﺍﺧﻠﯽ ﻭ ... ﺍﺯ بین ﺑﺮﺩﻥ ﺍﻟﺘﻬﺎﺏ و ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺭﺍﺩﯾﻮﮔﺮﺍﻓﯽ ﺑﺮﺍی ﺑﺮﺭﺳﯽ ﺭﺷﺪ ﺍﺣﺘﻤﺎﻟﯽ ﺍﺳﺘﺨﻮﺍﻧﯽ روشهای دیگر ... درمان خار پاشنه پا: فیزیوتراپی، ورزش، حرکات اصلاحی - فیزیوتراپی ... asadiclinic.ir/درمان-خار-پاشنه-پا-فیزیوتراپی،-ورزش،-ح/‎Cached Similarدرمان قطعی خار پاشنه پا بدون جراحی با فیزیوتراپی،ورزش،نرمش،حرکات ... کف کفش های ارزان قیمت از داخل چندان مناسب نیست و باعث می شود که پا نحوه .... اولتراسوند ( فراصوت): برای بسیاری از افراد اولتراسوند یک روش درمانی موثر برای تسکین درد پاشنه است. ... برای از بین بردن درد نقاط ماشه ای، یک سوزن به آنها وارد می شود و به آرامی به ... درمان خار پاشنه پا چیست؟ | جراح ارتوپد، متخصص زانو ، لگن و مچ پا ... drorthoped.com/درمان-خار-پاشنه/‎Cached Similarدرمان خار پاشنه پا برای کاهش درد کف پا با عمل جراحی شامل آرتروسکوپی و آندوسکوپی ... طب سنتی، ماساژ کف پا و عمل جراحی برای از بین بردن علائم و نشانه های آن میسر است . .... این روش برای درمان درد خار پاشنه موثر است و التهاب آسیب های بافت نرم را در ... خار پاشنه پا: علت، علائم و درمان آن با طب فیزیکی - متخصص کمردرد تهران doctorsaeedi.com/درمان-خار-پاشنه-پا/‎Cached Similarدرمانهای موثری برای این بیماری موجود می باشدگزینه‌های درمان خار پاشنه پا را می‌توان ... نرمش های کشش عضله‌ی ساق پا روش زیست‌مکانیکی دیگری برای التیام و درمان درد ... درمان خار پاشنه و درد کف پا با کفش و کفی طبی - ارتوپدی فنی مرکز ... orped.ir/درمان-خار-پاشنه-و-درد-کف-پا-با-کفش-و-کفی-ط/‎Cached Similarبرای درمان خار پاشنه پا و رفع درد کف پا و التهاب ناشی از آن روش های مختلفی وجود دارد. .... اثر این نوع کفی‌ طبی کاهش یا حتی از بین رفتن درد ناشی از خار پاشنه پا است. ... به ویژه برای بیماران دیابتی به منظور پیشگیری و درمان زخم پای دیابتی موثر می باشد. ... کلینیک فیزیوتراپی اسدی · دکتر جراحی زیبایی · از بین بردن موهای زائد ...