مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

عوارض مصرف ریتالین بر قلب

[ad_1]

به گزارش سرویس علمی جام نیوز به نقل از ایسنا، کارشناسان در بررسی جدید خود هشدار دادند یک نوع از داروی تجویز شده برای کودکان مبتلا به اختلال‌های کم توجهی-بیش‌فعالی بروز مشکلات قلبی را در آنان به دنبال دارد.

گروهی از متخصصان از استرالیا، کانادا و کره جنوبی در بررسی انجام شده دریافتند: داروی ریتالین که در درمان کودکان مبتلا به اختلال‌های کم توجهی-بیش فعالی تجویز می‌شود می‌تواند به سلامت قلب آنان آسیب وارد کند.

در این بررسی آمده اسـت داروی ریتالین در دوماه نخستی که به کودک و نوجوان مبتلا به این اختلال داده می‌شود افزایش احتمال نامنظم شدن ضربان قلب بیمار را به دنبال دارد.

متخصصان در این بررسی تعدادی کودک و نوجوان مبتلا به اختلال کم توجهی-بیش فعالی که از داروی ریتالین مصرف می‌کردند مورد مطالعه قرار دادند که نشان داد 60 درصد آنان در دو ماه نخست شروع مصرف این دارو با نامنظم شدن ضربان قلب روبرو شده‌اند. همچنین این خطر در سه روز نخست مصرف این دارو بالاتر بوده‌اسـت.

با وجود نتایج بدست آمده متخصصان اظهار داشتند: این یافته نگران کننده نیست چرا که خطر جدی مشکلات قلبی-عروقی در کودکان مبتلا به اختلال کم توجهی-بیش فعالی ناچیز اسـت.

 

۲۰۱۳


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط




کلماتی برای این موضوع

مصرف دارو در بارداری، تاثیر دارو بر حاملگی، عوارض …مصرف دارو در بارداریمصرف داروها در بارداریمصرف دارو در بارداریمصرف دارو در دوران میگنا تاریخچه ریتالین اثرات و عوارض مصرف آناسم اصلی این دارو هست که با نام تجاری ریتالین توسط شرکت به فروش می افزایش حافظه با دارو راه های جایگزین مصرف این داروها دانشمندان توصیه می کنند از آنجا که داروهای محرک با آفتاب ایرانمشاوره کنکور دکتر نجفی بهترین …دکتر نجفی بهترین داروی افزایش حافظه ریتالین تقویت حافظه پربازدیدترین مطالب سایت قرص شب امتحان تاریخچه ریتالینمتیل فنیدیت با نام تجاری ریتالین توسط کمپانی داروسازی نوارتیس در سال به اطلاعات دارویی،شناخت داروها،عوارض داروها،داروشناسی اطلاعات داروییشناخت داروهاعوارض داروهاداروشناسی داروهای ناسازگار داروهای کشنده دارو های ترک اعتیاد مخدر شیشه متامفتامین …متد های ترک و درمان اعتیاد به ماده مخدر متامفتامین شیشه روش آناندا دارو های ترک افزایش حافظه با استفاده از دارو ایران نازاستفاده از داروهای تقویت‌کننده حافظه برای مدت طولانی، موجب تضعیف توانایی شخص در به متیل فنیدات ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزادمتیلفنیداتمتیل فنیدات به انگلیسی که بیشتر به نام تجاری آن، ریتالین به انگلیسی مشاوره مخصوص مصرف کننده مشاورهمصرفکنندهتمامی داروها در کنار آثار درمانی مطلوبی که بر بهبود بیماری میگذارند ، میتوانند دارای



لینک منبع :عوارض مصرف ریتالین بر قلب

عوارض مصرف ریتالین بر قلب - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/news/5635708/عوارض-مصرف-ریتالین-بر-قلب‎Cached3 ژوئن 2016 ... متخصصان در این بررسی تعدادی کودک و نوجوان مبتلا به اختلال کم توجهی-بیش فعالی که از داروی ریتالین مصرف می‌کردند مورد مطالعه قرار دادند که ... میگنا - تاریخچه ریتالین (اثرات و عوارض مصرف آن) www.migna.ir/vdcfjtdy.w6de1agiiw.html‎Cached Similarدر حالی که عوارض مصرف خودسرانه این قرص ها می تواند در حد مواد دیگر نظیر ... تغییرات ضربان قلب و فشار خون (که معمولا به صورت افزایش است ولی در مواردی نیز به ... عوارض مصرف ریتالین بر قلب - نوشهر آنلاین noshahronline.ir/fa/56346-عوارض-مصرف-ریتالین-بر-قلب.html‎Cached4 ژوئن 2016 ... عوارض مصرف ریتالین بر قلب. کارشناسان در بررسی جدید خود هشدار دادند یک نوع از داروی تجویز شده برای کودکان مبتلا به اختلال‌های کم ... ریتالین: خوب، بد، زشت! - متخصص مغز و اعصاب و ستون فقرات clinicbrain.com/article/Ritalin-Good-Bad-Ugly‎Cached Similarهرچند مقالات متعددی در مورد ریتالین نوشته شده است، ولی اغلب آنها در مورد مضرات .... از حد ریتالین (بالای 20 میلی) باعث می شود که کودک احساس سردرد، طپش قلب، لرزش ... قرص ریتالین و ضررهای آن | اسپادان سلامت eshealth.ir/قرص-ریتالین-،ضررها-و-فواید،آیا-قرص-ریت/‎Cached Similar19 دسامبر 2012 ... در حالی که عوارض مصرف خودسرانه این قرص ها می تواند در حد مواد دیگر ... -تغییرات ضربان قلب و فشار خون(که معمولا به صورت افزایش است ولی در ... عوارض مصرف ریتالین بر قلب - پارسینه www.parsine.com/fa/news/287626/عوارض-مصرف-ریتالین-بر-قلب 3 ژوئن 2016 ... عوارض مصرف ریتالین بر قلب. کارشناسان در بررسی جدید خود هشدار دادند یک نوع از داروی تجویز شده برای کودکان مبتلا به اختلال‌های کم ... تشنج، اعتیاد و سکته های قلبی و مغزی از عوارض مصرف ریتالین ... www.salamatnews.com/.../تشنج-اعتیاد-و-سکته-های-قلبی-و-مغزی-از-عوارض-مصرف-ریتالین‎Cached Similar27 مه 2013 ... سلامت نیوز : مدیر کل دفتر سلامت اجتماعی، اعتیاد و روان وزارت بهداشت گفت: افزایش عملکرد در زمینه درسی با مصرف داروی ریتالین ثابت نشده است و ... شب امتحان، قرص ریتالین و باقی قضایا - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/.../شب-امتحان-قرص-ریتالین-و-باقی-قضایا‎Cached Similarهمان‌طور که ذکر شد، گاهی مشکلات قلبی، فشارخون، کم‌شدن رشد، تشنج (در کودکانی که سابقه ... ریتالین هم مثل هر دارویی عوارضی دارد که شایع‌ترین عوارض مصرف خودسرانه‌اش ... پزشک و ریتالین « نوشته های موجود در مدنت سابق! old.mednet.ir/topic.php?id=397‎Cached Similarمیدونید که مصرف ریتالین بین بچه های پزشکی مخصوصا اونایی که برا ... تهران در خصوص عوارض سو» مصرف ریتالین می گوید: تپش قلب، بی خوابی، اضطراب، سردرد، ... عوارض جبران ناپذیر مصرف ریتالین در کودکان بیش فعال- کم توجه www.irmind.com/1391-03-27-07-02.../844-adhd-and-ritallin.html‎Cached Similarاز جمله شایع ترین عوارض مصرف ریتالین در کودکان و نوجوانان مبتلا به اختلال بیش ... سکته مغزی، ریتم نامنظم قلب و ضعف و بیهوشی بدنبال مصرف این داروها وجود دارد.