مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

معنی نمادین گل نرگس

[ad_1]

گلهای نرگس نام خود را از شخصیتی در اساطیر یونان با همین نام گرفته‌اند. در اینجا در مورد این داستان اساطیری و دیگر معانی نمادین مرتبط با این گلهای نرگس، بیشتر توضیح داده شده اســت.

آیا می‌دانید؟

گلهایی که جزو گروه نرگس‌اند عموماً منسوب به نرگس زرد هستند. آنها گلهای پیازی‌اند که بومی منطقه‌ی مدیترانه و بخش‌هایی از آسیا و چین هستند اما امروزه به طور گسترده در آمریکا نیز کشت می‌شوند.
وجد و شادی خود را هنگام دیدن یک غنچه‌ی تازه که شکوفه داده، تصور بکنید. چیزهای کوچک لذت و شادی بزرگی را به زندگی ما می‌دهند و چه کسی بهتر از طبیعت می‌تواند آن را به ما بدهد؟ طبیعت چیزهای زیادی برای آموختن به ما دارد. در میان همه‌ی آنها، گلها زیباترین مخلوقات طبیعت هستند و با رنگ‌های مختلفی متنعم شده‌اند. این شکوفه‌ها می‌توانند اسرار زندگی را به ما آموزش بدهند. گلها یادآور قدرت حساسیت، ظرافت و زیبایی برای ما هستند.
هزاران گل وجود دارند که ویژگی‌های مختلف از طرف طبیعت به آنها امانت داده شده اســت از جمله رنگ‌های متنوع، بوی خوش، ته رنگ، سبک گلبرگ و غیره. زیبایی گل را عکاس می‌خواهد با دوربینش، نقاش روی بومش و شاعر در کلماتش به تصویر بکشد. هر گلی به سبک خودش منحصر به فرد و ویژه اســت. یکی از دوست داشتنی‌ترین گلها، گل نرگس اســت. اگر چه نام آن غیر معمول اســت اما عموماً به نرگس زرد منسوب اســت. هر نامی یک داستان برای خود دارد و در اینجا داستان گل نرگس آورده شده اســت.

سمبل :

شخصیت اساطیری : نرگس یا نارسیس
گل نرگس نام خود را از یک شخصیت در اساطیر یونان گرفته اســت. طبق فولکور، نرگس (یا نارسیس) یک مرد جوان شدیداً زیبا و دلربا بود که پروردگار او را با زیبایی متنعم ساخته بود. اکو نیز یک دختر زیبا بود که عمیقاً عاشق او شده بود اما نرگس با شرمندگی او را رد کرد. اکو با غم و اندوه زیادی درگذشت و تمام آنچه که از او باقی ماند صدایش بود. یکبار نرگس عکس خودش را در آبگیری دید و بسیار مجذوب و شیفته‌ی زیبایی خودش گردید؛ او به طور پیوسته به عکس خودش در آب نگاه می‌کرد و آن را تحسین می‌کرد. او آن قدر مجذوب خودش شد که تشنگی و گرسنگی از یادش رفت. عشق او برای خودش آن قدر زیاد بود که رنگش پرید و از دنیا رفت. بعد از مرگ نرگس، گلی از محل دفن او در کناره‌‌ی رودخانه رویید.
این گل یادآور این اســت که انسان نباید آن قدر مجذوب خودش شود که دیگران را فراموش کند. ما باید میانه رو باشیم و مغرور موفقیت‌ها و دستاوردهای خود نشویم. علاوه بر نام گل، کلمه‌ی نارسیسم از همان شخصیت برای نوعی اختلال شخصیتی به معنای خود – وسواسی گرفته شده اســت.
معنی گل نرگس / نرگس زرد :
عشق بی‌پاسخ، امید، تواضع، زندگی، شانس، تولد دوباره

فولکور و معانی دیگر :

گل نرگس هم معانی منفی و هم معانی مثبت دارد که به آن ضمیمه شده‌اند. در زیر برخی از آنها آورده شده اســت :
 کلمه‌ی نرگس از واژه "نارک" به معنی کرختی و بی‌حسی گرفته شده که یک واژه‌ی یونانی اســت.
 مرغداران فکر می‌کنند که آن بد شانسی می‌آورد و مانع تخم گذاری مرغ‌هایشان می‌شود.
 نرگس تنها، نشانه‌ی بد شانسی اســت و اگر شما می‌خواهید خوش شانسی برای کسی آرزو بکنید دسته‌ای از گلهای نرگس زرد به او هدیه دهید.
 اشاره کردن با انگشت سبابه و یا اشاره ممکن اســت باعث توقف شکوفه دادن گل نرگس شود.
 نرگس زرد مشهور به گل تولد ماه مارس و نرگس معمولی معروف به گل تولد ماه دسامبر اســت.
 نرگس نمایانگر عشق بی‌پاسخ اکو و نارسیس اســت.
 افسانه‌ی چینی : اگر نرگس زرد در عید سال نو به اجبار شکوفه دهد خوش شانسی برای شما می‌آورد.
 نرگس، گل ملی والز اســت و مرسوم اســت که در روز سنت دیوید، نرگس زرد بپوشند.
 انجمن سرطان آمریکا : "روزهای نرگس زرد" فعالیتی اســت که توسط این انجمن به راه انداخته شده تا برای آگاهی از سرطان به کمک نرگس‌های زرد، پول و کمک نقدی جمع آوری شود. نرگس زرد نمایانگر شادی، خوشی، امید و علاقه به زندگی جدید اســت.
نرگس‌های زرد در اشعار ویلیام وردز ورس :
گل نرگس یادآور بیت‌هایی از شعر ویلیام وردز ورس برای من اســت. او در شعر خویش نرگس‌های زرد را این گونه مجسم کرده که همراه با باد می‌رقصند. هر بار او نرگس‌های زرد را به خاطر آورده، حالت روحی محزون و متفکرش بروز کرده اســت. من شخصاً نرگس‌های زرد را تحسین می‌کنم. آنها روشن، درخشان، شاد، خوشحال و مظهر زیبایی هستند.
"بارها وقتی روی تخت خود دراز کشیده‌ام
در اوقات بیکاری و یا در حالت حزن و تفکر،
آنها جلوی چشم‌ باطنی من ظاهر می‌شوند
که نعمت تنهایی اســت؛
و سپس قلب من با خوشی و لذت پر می‌شود،
و همراه با نرگس‌های زرد می‌رقصد."
اگر امروز احساس آزردگی می‌کنید، حال خود را با دسته‌ای از گلهای نرگس خوب کنید و به خاطر داشته باشید تواضع، زیبایی اســت.

[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط




کلماتی برای این موضوع

نرگس آبادهنرگس آباده نرگس آباده از شیراز به نقل از روابط عمومی فرمانداری آباده، در این نرگس آبادهنرگس آباده نرگس آباده چون داخل جامعه ای که از هر ۱۰۰ نفرش ۵۰ نفرش خوب باشه دیگه لحظاتی ناب با حافظ یکشنبه ‏ ‏ با سلام تقدیم به همه دوستان و درود به روح پر فتوح همه ی ادبیات فارسی پاسخ ما نشر دریافت مدیر اجرایی سایت نشر دریافت پاسخ دکتر هامون سبطی به پرسش‌های شما ادبیات فارسیاصول طراحی باغ ایرانی معماران شرقطراحی نطارت واجرای پلان نما ودکوراسیون داخلی مدیریت معماران شرق مهندسی فضای سبز دانشگاه ازاد خوراسگان معرفی …این باغ که باغ اروپا نیز نامیده می شود، به عنوان بزرگترین باغ گل در جهان شناخته شده و نقد و تفسیر شعر داروگاثرنیما پشوتننقد و تفسیر شعر داروگاثرنیما اصلان قزللو داروگ خشک آمد کشتگاه من در جوار کشت همسایهعکس های جالب و زیبا، تصاویر جالب، تصاویر سه …عکس جالب،عکسهای جالب برای فیس بوک،عکسهای جالب و دیدنی،عکسهای جالب،عکسهای جالب و عصر ایران سایت تحلیلی خبری ایرانیان سراسر جهان خبرهای علمی فرهنگی هنری ورزشی سیاسی و در عصرایرانسایت خبرنو اخبار روزخبر نــو مجله اینترنتیخبرنو پربازدیدترین سایت خبری و مجله اینترنتی سبک زندگی سلامت چهره های سرشناس میباشد



لینک منبع :معنی نمادین گل نرگس

معنی نمادین گل نرگس - راسخون rasekhoon.net/article/show/1197864/معنی-نمادین-گل-نرگس/‎Cached10 آگوست 2016 ... گلهای نرگس نام خود را از شخصیتی در اساطیر یونان با همین نام گرفته‌اند. در اینجا در مورد این داستان اساطیری و دیگر معانی نمادین مرتبط با این گلهای ... Images for معنی نمادین گل نرگس مفهوم خاص هر گل - باغ شیشه ای glassy-garden.com/مفهوم-خاص-هر-گل/‎Cached Similar11 جولای 2013 ... رز سفید: رزسفید به معنی عشق روحانی و پاک است و در دسته گل عروس به ... گل نرگس: احترام و جوانمردی را میرساند وبدین معنا که تا زمانی که طرف ... روانشناسی هدیه دادن انواع گل های مختلف! | عصرعلم www.asreelm.com/meaning-of-flowers/‎Cached Similar9 ا کتبر 2016 ... گل نرگس: نشانه ای است بر شوریدگی عاشق که از معشوقه می خواهد با او ... رز زرد: امروزه رز زرد به معنی شادی و خوشحالی می باشد ولی در گذشته رز زرد ... معنی گل نرگس - فروش خدمات باغبانی www.poetryoffice.ir/tag/معنی+گل+نرگس‎Cachedمعنی گل نرگس, در تمام کشور ها برای اینکه عاشق و معشوق بتوانند احساسات خود را به یکدیگر منتقل کنند از راههای زیادی استفاده می کنند با صحبت کردن ، نامه… هر گل نماد چیست؟ - بنیتا www.mybenita.com/article/specific/flower-meanings‎Cached18 دسامبر 2016 ... گل لاله در اصل ریشه‌ در منطقه‌ی کشور ایران و ترکیه دارد که در قرن ۱۶ میلادی ... گل نرگس برای تولد نوزادان نیز استفاده می‌شود و معنی فرا رسیدن بهار ... انواع گل ها و معانی خاص آن ها برای مراسم عروسی - زندگی آسان sfowasp.org/مقاله-انواع-گل-ها-و-معانی-خاص-آن-ها-برای-مراسم-عروسی‎Cachedخدمات مجالس- گل رز به معنی عشق است ، گل لاله به معنی شور و اشتیاق. می خواهید معانی و نشانه های بقیه ی گل ها را هم بدانید؟ با ما همراه ... گل نرگس زرد(Daffodil) معنی: ... source:https://www.theknot.com/content/symbolic-wedding-flower-meanings. مقالات. #نماد_شناسی_گل - Instagram photos and videos | WEBSTAGRAM https://web.stagram.com/tag/نماد_شناسی_گل‎Cachedمعنای نمادین گل زعفران شادی، خوشحالی جوان و سوء استفاده است. (قاصدک)Dandelion ..... معنای نمادین گل نرگس ، عشق نا فرجام ، جوانمردی ، آفتاب، احترام است. instagram images tagged with #cafegol__cafegol - imgrum imgrum.me/tag/cafegol__cafegol‎Cached#نماد_شناسی_گل 7 Prosperity (رفاه) (بامبو)Bamboo معنای نمادین گل بامبو طول. کافه گل ... معنای نمادین گل میخک شیفتگی،هوس باز بودن، شادی و عشق اختصاص داده شده است . ..... معنای نمادین گل نرگس ، عشق نا فرجام ، جوانمردی ، آفتاب، احترام است. کافه گل(@cafegol__cafegol) - Instagram Posts - Deskgram dskgrm.com/cafegol__cafegol‎Cached(شمعدانی)Geranium معنای نمادین گل شمعدانی دوست خوب، نجابت، مالیخولیا، .... ( نرگس)Daffodil معنای نمادین گل نرگس ، عشق نا فرجام ، جوانمردی ، آفتاب، احترام است.