مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

طرز تهیه خوراک سیب زمینی برای افطاری

[ad_1]

 

طرز تهیه خوراک سیب زمینی برای افطاری

مواد لازم :

سیب زمینی های کوچک یک کیلو گرم


روغن زیتون یک قاشق غذا خوری


خامه ترش یک چهارم فنجان


پیازچه خرد شده 5 عدد


فلفل قرمز تند خرد شده یک عدد


خرده نان خشک یک چهارم فنجان


پنیر پارمزان یک سوم فنجان یا 2 قاشق غذا خوری

 

 

طرز تهیه :

فر را روی 200 درجه سانتی گراد معادل 180 درجه فارنهایت گرم کنید.سینی فر را با فویل بپوشانید.در یک کاسه ، سیب زمینی ها را با روغن چرب کنید.سیب زمینی ها را در سینی بچینید و به مدت 30 تا 35 دقیقه در فر قرار دهید تا پخته و نرم شوند.بعد از این زمان ، سیب زمینی ها را بیرون بیاورید و پس از کمی خنک شدن ، سر سیب زمینی را برش دهید.یک قاشق چای خوری بردارید و داخل سیب زمینی را به گونه ایی که به بدنه سیب زمینی آسیبی برسد خالی کنید.

 

قسمت هایی از سیب زمینی را که با قاشق خالی می کنید در یک کاسه قرار دهید و با قاشق له کنید.ذرت ، پنیر ، خامه ترش ، پیاز و فلفل را با سیب زمینی له شده مخلوط کنید.نمک و فلفل اضافه کنید و خوب هم بزنید.با قاشق چای خوری از این ترکیب داخل سیب زمینی ها بریزید و روی مواد را با پنیر و خرده نان بپوشانید.10 تا 12 دقیقه در فر بپزید تا پنیر ذوب شود و خرده های نان تست شوند.

 

تقریبا همه ی ما با سیب زمینی هستیم و کمتر کسی اسـت که سیب زمینی نخورده باشد. سیب زمینی به دلیل داشتن املاح پتاس برای بیمارانی که قند دارند غذایی بسیار مفیدی اسـت. از خوردن سطح سبز روی سیبزمینی خودداری کنید. سیب زمینی خامی که چند ساعت بماند فاسد شده و نباید آن را بخورید. بخاطر داشته باشید روی سیب زمینی سرکه و آبلیمو نریزید.

 

– سیب‎زمینی پخته را در آب نگهداری نکنید چون باعث تولید میکروبی می‎شود که مرگ‎آور اسـت.نام آن میکروب ciluo protuo اسـت.– اگر پوست در اثر آب جوش یا آش سوخت فوراً سیب‎زمینی خام رنده کرده روی قسمت سوختگی بگذارید و چندمرتبه عوض کنید.– سیب‎زمینی که جوانه زد از خوردن آن خودداری کنید چون مسمومیت ایجاد می‎کند. نشانه‎های مسمومیت: سردرد، تهوع، دل‎پیچه، سرگیجه، ضعف ضربان قلب.– سیب‎زمینی به علت داشتن املاح فسفر شهوت را زیاد می‎کند.– کسانی که زخم معده دارند از پوره سیب‎زمینی به‎عنوان غذا استفاده کنند.

 

– برای درمان ورم چشم سیب‎زمینی را رنده کرده به‎صورت ضماد روی چشم بگذارید.– مرهم سیب‎زمینی برای بواسیر و بیماری فیستول مفید اسـت.– سیب‎زمینی ضدکم‎خونی اسـت.– برای پختن سیب‎زمینی، سیب‎زمینی را باید در آب سرد انداخت تا رفته‎رفته جوش آید و بپزد آب حاصل از سیب‎زمینی آب‎پز ادرارآور می‎باشد و برای کسانی که مبتلا به سنگ کلیه و سنگ مثانه می‎باشند می‎توانند از این آب استفاده کنند.– کسانی که مبتلا به رماتیسم و نقرس هستند 30 گرم برگ سیب‎زمینی را در یک لیتر آب جوشانده روزی 3 استکان بخورند.

 

 

– اشخاصی که مبتلا به ورم مفاصل می‎باشند در برنامه غذایی خود سیب‎زمینی تنوری و آب‎پز را بگذارند.– بهترین روش آب‎پز سیب‎زمینی این اسـت که با آب کمی سیب‎زمینی را پخته تا زمانی که سیب‎زمینی پخته می‎شود آب ظرف هم خشک می‎شود این نوع سیب‎زمینی خیلی خوشمزه اسـت و کمی نمک به آن اضافه می‎کنند.– سیب‎زمینی رنده شده به‎صورت ضماد برای ورم و ترک‎خوردگی‎هایی که در اثر سرما به‎وجود آمده اسـت مفید می‎باشد.– آب سیب‎زمینی خام برای کسانی که سنگ کلیه دارند مفید می‎باشد.

 

– یکی از غذاهای خوب برای اطفال شما پوره سیب‎زمینی می‎باشد چون علاوه بر این که آسان هضم می‎شود به خاطر موادی که دارد به رشد کودک کمک می‎کند.– برای صورت‎هایی که خسته شده‎اند و خسته به نظر می‎رسند سیب‎زمینی رنده کرده با یک قاشق روغن زیتون مخلوط کرده سپس به‎صورت و گردن بمالید این ماسک به مدت نیم ساعت روی پوست بماند.– برای رفع جوش‎های غرور و زخم‎های چرکی پوست و زخم چرکی جلدی از ماسک شماره 20 می‎توان استفاده کرد.

 

– اگر می‎خواهید پوستی نرم و لطیف داشته باشید سیب‎زمینی را به‎صورت خام رنده کرده در مخلوط‎کن خوب مخلوط کنید کمی گلاب به آن اضافه نموده در حمام این محلول را به پوست بمالید و آهسته ماساژ دهید هفته‎ای یک‎بار سیب‎زمینی پخته اثرش بیشتر اسـت.– اگر چنانچه لوله گوارش شما آسیب دید و یا متورم شد آب سیب‎زمینی خام را جرعه جرعه بنوشند.– آب سیب‎زمینی خام نرم کننده بافت‎ها و التیام‎بخش زخم‎هاست.– آب سیب‎زمینی خام برای زخم معده، ورم معده، سوء هاضمه مفید می‎باشد.– آب سیب‎زمینی برای آرتریت و رماتیسم و دیابت مفید اسـت.

 

– به خاطر وجود ویتامین 6B در سیب‎زمینی باعث ازدیاد شیر در مادران می‎شود.– سیب‎زمینی درد زایمان را کاهش داده و گلبول‎های قرمز خون را زیاد می‎کند.– سیب‎زمینی از تشنج عصبی جلوگیری می‎کند.– کسانی که بیماری قلبی دارند هفته‎ای 2 وعده از پوره سیب‎زمینی به‎صورت تنوری یا زیرآتش استفاده کنند.– خوردن زیاد سیب‎زمینی فکر را بهم می‎زند و روح را افسرده می‎کند.– برای درمان آفتاب‎سوختگی از مرهم ماسک سیب‎زمینی استفاده کنید.

 

– یک مرهم خوب برای اگزما: سیب‎زمینی خام رنده شده با روغن زیتون در مخلوط‎کن خوب مخلوط کنید سپس روی زخم بمالید.– کسانی که اسهال شده‎اند از پوره سیب‎زمینی همراه نعناع بعنوان غذا بخورند.– خوردن سیب‎زمینی خام کمبود ویتامین ث را برطرف می‎کند. در خوردنش زیاده‎روی نشود.– سیب‎زمینی برای بی‎خوابی‎هایی که دراثر ضعف می‎باشد مفید اسـت.– برای عفونت‎های ریوی از دم‎کرده، جوشانده برگ و گل سیب‎زمینی 30 گرم در یک لیتر آب با عسل شیرینی روزی 3 فنجان میل شود.

 

– کسانی که دچار رعشه می‎شوند سیب‎زمینی را در غذای روزانه خود قرار دهند.– برای دفع کرم‎های روده آب سیب‎زمینی خام را نصف استکان ناشتا به مدت 4 روز میل کنید.– برای درمان کرم کدو هرشب سالاد سیب‎زمینی و 60 گرم روغن مایع گردو استفاده کنید.– برای بازشدن دمل و کورک سیب‎زمینی خام را رنده کرده با روغن زیتون مخلوط نموده به‎صورت ضماد روی دمل بگذارید.– برای از بین بردن رسوبات کتری یا سماور مقداری پوست سیب‎زمینی را در آن ریخته و بجوشانید.

 

گردآوری: مجله ی اینترنتی دلگرم

 

+ 1
مخالفم - 1

[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


27 ژوئن 2015 ... طرز تهیه خوراک سیب زمینی برای افطاری-سیب زمینی - انواع خوراک سیب زمینی-لیست خوردنیها از نوع: 'خوراک با سیب زمینی-خوراکهایی ساده ولی ...طرز تهیه غذا با سیب زمینی نحوه پخت پیش غذا با سیب زمینی,نحوه پخت انواع افطاری,آموزش آشپزی,سایت آشپزی,درست کردن سیب زمینی با پنیر پارمزان,طرز تهیه ...طرز تهیه افطاری با سیب زمینی - آکا طرز تهیه افطاری خوشمزه با سیب زمینی بیست فان - سيب زميني طرز تهیه پوره سیب زمینی با گوشت و پنیر آشپزخونه کوچیک ما ...3 جولای 2015 ... طرز تهیه خوراک سیب زمینی برای افطاری. مواد لازم : سیب زمینی های کوچک یک کیلو گرم. روغن زیتون یک قاشق غذا خوری. خامه ترش یک چهارم فنجان.27 ژوئن 2015 ... نحوه پخت انواع افطاری , طرز تهیه افطاری با سیب زمینی ، طرز تهیه پیش غذا با سیب زمینی ، طرز تهیه یک غذای خوش مزه با سیب زمینی ، طرز تهیه ...27 ژوئن 2015 ... طرز تهیه غذا با سیب زمینی نحوه پخت پیش غذا با سیب زمینی,نحوه پخت انواع افطاری,آموزش آشپزی,سایت آشپزی,درست کردن سیب زمینی با پنیر ...در این قسمت با انواع و اقسام غذا که با استفاده از سیب زمینی آماده می شود آشنا می شویم. ... خوراک کلم بروکلی · طرز تهیه خوراکی های لذیذ با میوه به · طرز تهیه نوعی جدید ...طرز تهیه خوراک سیب زمینی و انار : سیب زمینی ها را با مقداری اب داخل قابلمه بریزید و بپزید سپس سیب زمینی های پخته را پوست بگیرید و درشت خرد کنید …طرز تهیه ی خوراک سیب زمینی با پنیر نحوه درست کردن سیب زمینی با پنیر ... طرز تهیه بهترین آش برای افطاری ... برنامه غذایی عالی برای سحر و افطار در ماه رمضان.آموزش آشپزی,طرز تهیه غذا,مرغ,طبخ,جوجه کباب,پختن,ته چین مرغ,پخت کیک ... لازانیای کدو سبز غذای مفید و درمانگر ... آموزش سالاد سیب زمینی همراه با سس ایتالیایی.


کلماتی برای این موضوع

انواع غذا با مرغ ، گوشت پرندگان آموزش آشپزی آکا و طرز طرز تهیه سالاد مرغ و ذرت و لوبیا طرز تهیه کباب ران مرغ بدون استخوان طرز تهیه قلیه سیرطرز تهیه چند نوع افطاری ساده آکاطرز تهیه نشاسته را در پیمانه آب سرد حل می‌کنیم و آن را از صافی می‌گذرانیم سپس آرد غذاهای رژیمی،آشپزی رژیمی،رژیم لاغری،انواع غذای …پلو سیر و کلم برای رفع ناتوانی جنسی بسیار موثر است ناتوانی جنسی یکی از مشکلاتی است که رولت حلوا بسیار شیک و لذیذ برای افطاری های …طرز تهیه مالاوابیج شمالی خوشمزه و عالی عکس طرز تهیه سیب زمینی با پنیر آسان و طرز تهیه ته چین گوشت و بادمجان، متفتوت و خوش …طرز تهیه مالاوابیج شمالی خوشمزه و عالی عکس طرز تهیه سیب زمینی با پنیر آسان و طرز تهیه ی نخود پلو با مرغ طرز تهیه زرشک پلو با مرغ آرام پزساده و خوشمزهطرز تهیه ترشی گل کلم مخلوط طرز تهیه ابتدا گل کلم را گل کنید و خوب بشویید و داخل آبکش قرار دهید تا خشک شودهویج را سایت جامع آموزش آشپزیطرز تهیه بهترین و لذیذترین غذاهای ایرانی و فرنگی ، آموزش پخت کیک و شیرینی ، روش تهیه ایده‌هایی بسیار زیبا و جدید برای تزیین ژله تصاویرتزیین ژله ، عکس تزیین ژله ، تزیین ژله مجلسی ، تزئینات ژله ، ژله و تزئین ، طرز تهیه ژله آشپزی کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به تکناز می باشد استفاده از مطالب سایت تکناز



لینک منبع :طرز تهیه خوراک سیب زمینی برای افطاری

طرز تهیه افطاری با سیب زمینی - بیتوته www.beytoote.com/cookery/.../prepare-iftar1-potatoes.html‎Cached Similarطرز تهیه غذا با سیب زمینی نحوه پخت پیش غذا با سیب زمینی,نحوه پخت انواع افطاری ,آموزش آشپزی,سایت آشپزی,درست کردن سیب زمینی با پنیر پارمزان,طرز تهیه ... طرز تهیه خوراک سیب زمینی برای افطاری - مجله اینترنتی دلگرم www.delgarm.com/.../135825-طرز-تهیه-خوراک-سیب-زمینی-برای-افطاری‎Cached Similar27 ژوئن 2015 ... طرز تهیه خوراک سیب زمینی برای افطاری-سیب زمینی - انواع خوراک سیب زمینی- لیست خوردنی‌ها از نوع: '‌خوراک با سیب زمینی-خوراکهایی ساده ولی ... طرز تهیه خوراک سیب زمینی با گوجه و ریحان - نمناک namnak.com/خوراک-سیب--زمینی-با-گوجه-ریحان.p17067‎Cached Rating: 4.1 - 11 reviews - 1 hr نمناک آشپزخانه نمناکغذاهای رژیمی طرز تهیه خوراک سیب زمینی با گوجه و ریحان ... همچنین میتوان در ماه رمضان به عنوان سحری - افطار - میل کرد . توجه نمایید مقدار مواد اولیه ... طرز تهیه افطاری با سیب زمینی،آموزش انواع غذا،پیش غذا • همراه با علم ... https://baelm.net/tag/طرز-تهیه-افطاری-با-سیب-زمینی،آموزش-انو/‎Cachedآموزش انواع پیش غذا | آموزش درست کردن افطاری ساده با سیب زمینی ... طرز تهیه پیش غذایی با سیب زمینی ، مناسب برای افطاری های ماه رمضان مواد لازم افطاری ساده با […] ... طرز تهیه افطاری خوشمزه با سیب زمینی - پرشین وی persianv.com/.../طرز-تهیه-افطاری-خوشمزه-با-سیب-زمینی.html‎Cached27 ژوئن 2015 ... طرز تهیه پیش غذایی با سیب زمینی ، مناسب برای افطاری های ماه رمضان مواد لازم : سیب زمینی های کوچک یک کیلو گرم روغن زیتون یک قاشق غذا خوری ... طرز تهیه خوراک سیب زمینی برای افطاری - مجله اینترنتی هفت خونه 7khone.ir/طرز-تهیه-خوراک-سیب-زمینی-برای-افطاری-9615‎Cachedپنیر پارمزان یک سوم فنجان یا 2 قاشق غذا خوری. طرز تهیه خوراک سیب زمینی برای افطاری - تصویر 2. طرز تهیه : فر را روی 200 درجه سانتی گراد معادل 180 درجه ... غذا با سیب زمینی | ایران کوک https://irancook.ir/tag/غذا-با-سیب-زمینی/‎Cachedطرز تهیه گراتن سیب زمینی و اسفناج · غذا با سیب زمینی · طرز تهیه پوره سیب ... طرز تهیه خوراک سیب زمینی کبابی و کالباس · غذا با سیب زمینی · پن کیک سیب ... با سیب‌زمینی این غذاها را هم می‌توان پخت - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/.../با-سیب‌زمینی-این-غذاها-را-هم-می‌توان-پخت‎Cached Similar17 دسامبر 2013 ... ما در این مطلب چند نوع غذای دیگر نیز به لیست دانسته های شما اضافه می کنیم ... طرز تهیه 1. فر را با دمای 375 درجه فارنهایت گرم کنید. سیب‌زمینی ها را ... طعم متفاوت املت؛ غذایی سبک و خوشمزه ویژه افطار؛ طرز تهیه املت سیب ... plus.ir/.../طعم-متفاوت-املت-غذایی-سبک-و-خوشمزه-ویژه-افطار-طرز-تهیه-املت-سیب-زمینی‎Cachedطعم متفاوت املت؛ غذایی سبک و خوشمزه ویژه افطار؛ طرز تهیه املت سیب زمینی ... یک غذای سبک و خوش طعم مناسب افطار؛ آموزش سریع و آسان تهیه ساندویچ پنیر. ۷۵. انواع غذا با سیب زمینی - انجمن نوعروس https://www.nowaroos.com/Thread-انواع-غذا-با-سیب-زمینی--3896?...‎Cached30 ژانویه 2014 ... طرز تهیه ٠١ سیب زمینی را پوست کرده و خلال می کنیم و در روغن سرخ می کنیم ٠٢پنیرها را .... این غذا مرده برا افطار که اطرافیان رو گول بزنین Big Grin