مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

چگونه سگ پیری بر گرگ پیروز شد؟

[ad_1]

 داستانی از لتونی

مردی سگی داشت که دیرزمانی نسبت به او وفادار بود. وقتی که سگ پیر شد صاحبش او را بیرون راند و گفت:
- تو سگ پیر دیگر به درد من نمی‌خوری. پس گم شو و برو.
سگ راه خودش را پیش گرفت و رفت. در راه با گرگی روبه رو شد. گرگ از گرسنگی دندان کروچه می‌کرد. پس رو به سگ کرد و گفت:
-‌ ای سگ، از دست من نمی‌توانی فرار کنی، من همین الان تو را می‌خورم. سگ فرسوده‌ی بیچاره نمی‌توانست از چنگ گرگ فرار کند. بنابراین مجبور بود با حیله و نیرنگ خودش را نجات دهد. پس گفت:
- گمان نمی‌کنم که گوشت من به دهان شما مزه بدهد، چون من پوست و استخوانی بیش نیستم. اگر به من قدری گوشت بدهی بخورم در این صورت لقمه‌ی چربی به بچه‌های تو خواهد رسید.
گرگ با خودش فکر کرد: «بیچاره سگ راست می‌گوید.» پس در زیر درختی لانه‌ای برای سگ پیدا کرد و همه روزه به سگ غذا می‌داد.
مدتی گذشت و گرگ به این فکر افتاد که حالا دیگر سگ حتماً حسابی چاق شده اسـت. بچه‌های خودش را به کنار لانه‌ی سگ صدا زد و گفت:
-بچه‌ها، حالا غذای خوبی خواهید خورد.
گرگ سگ را از توی لانه‌اش صدا کرد. سگ که خوراک کافی خورده و قوای خودش را جمع کرده بود با دلاوری از لانه بیرون آمد و گفت:
- تو که در موقع لاغری و ناتوانی نتوانستی مرا بخوری حالا که استراحت کرده و نیرومند شده‌ام حتماً کاری از پیش نخواهی برد. بیا تا زورآزمایی کنیم.
گرگ دید که به این سادگی نمی‌تواند با سگ کنار بیاید، پس گفت:
- مبارزه ما فقط می‌تواند مبارزه‌ای دسته جمعی باشد: تو به همراه همکاران و دوستان خودت و من هم در معیت همکاران خودم فردا در همین جا یکدیگر را ملاقات می‌کنیم. هر دسته که بر دسته‌ی دیگر پیروز شود دسته‌ی مغلوب را خواهد خورد.
سگ به این پیشنهاد راضی شد و از یکدیگر جدا شدند. فردا صبح همین که هوا اندکی روشن شد گرگ با دوستان خودش - خرس و روباه - به محلی آمدند که وعده‌ی ملاقات گذاشته بودند و آماده‌ی مبارزه شدند. خرس رفت بالای درخت، روباه توی خرمنی از علف پنهان شد، و گرگ هم در بوته‌ها از نظر ناپدید گردید. خرس از بالای درخت دید که رقیبش دارد می‌آید.
گرگ لابه لای بوته‌ها از او پرسید:
- آقا خرسه، خوب تماشا کن ببین دوستان سگ چه کسانی هستند؟ خرس که در دوران زندگانی هیچ وقت گربه و بز و خرس ندیده بود، این طور به گرگ گزارش داد:
- سگ با سه تا از همکاران خودش دارد می‌آید: جلوتر از همه آقایی در پالتو خاکستری حرکت می‌کند و شمشیر کجی روی شانه دارد؛ پشت سر او زن تنومندی حرکت می‌کند؛ و پشت سر او جوانی دیده می‌شود که لاغر اسـت و شاید هم میرغضب باشد، چون که تبری در پشت کمر دارد و پیراهنش آلوده به خون اسـت.
گرگ و خرس و روباه از دوستان سگ خیلی ترسیدند و خودشان را پنهان کردند و تکان نخوردند.
سگ و همکارانش به کنار درخت آمدند و می‌خواستند بدانند که گرگ با سایر حیوانات در کجا هستند. سگ به همکاران و دوستان خودش دستور داد که مواظب باشند. ولی آن‌ها می‌خواستند بدانند که چه خبر اسـت. گربه در زیر خس و خاشاک به جست و جو پرداخت، زیرا می‌خواست بداند در آن جا موش پیدا می‌شود یا نه. حس کرد چیزی دارد تکان می‌خورد، ولی تشخیص نداد که دم روباه اسـت. پس به طرف آن خیزی برداشت. روباه از ترس خودش را بیشتر توی خس و خاشاک پنهان کرد.
بز رفت به طرف درخت و خودش را به سمت شاخه‌ها بالا کشید. خرس دید که چنگال‌های کجی به طرف او دراز شده. دیگر منتظر نماند که این چنگال‌ها به سمت او کشیده شود، پرید روی خس و خاشاک و روباه را زیر خود له کرد و خودش هم سقط شد. گرگ وقتی دید که معاونان و همکارانش از میدان جنگ بیرون رفتند از توی بوته‌ها آهسته بیرون آمد و تا پوستش هنوز سالم بود دوید توی جنگل.
به این ترتیب سگ پیر بر گرگ پیروز شد.
منبع مقاله :
نی‌ یدره، یان؛ (1382)، داستان‌های لتونی؛ ترجمه‌ی روحی ارباب؛ تهران: شرکت انتشارات علمی و فرهنگی، چاپ دوم

[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


مردی سگی داشت که دیرزمانی نسبت به او وفادار بود. وقتی که سگ پیر شد صاحبش او را بیرون راند و گفت: - تو سگ پیر دیگر به درد من نمیخوری. پس گم شو و برو.21 سپتامبر 2016 ... سگی که حرف زدن آموخت - نویسنده: یان نی یدره مترجم: روحی ارباب ... چگونه سگ پیری بر گرگ پیروز شد؟ ... صاحب سگ راضی شد و گفت: - بسیار خوب ...۳۷ زیرگونه از گرگ شناسایی شده که سگ اهلی، دینگو، گرگ خاوری، گرگ قرمز و گرگ ایرانی ... گرگها در مقایسه با خویشاوندان نزدیک خود همچون شغال زرد و کایوت بیشتر برای شکار .... در اکثر حماسههای ترکی گرگ موجودی راهنما برای نجات و پیروزی است.2 سپتامبر 2015 ... بطور خلاصه گرگ از پستانداران گوشتخوار است و به صورت جمعی زندگی می ... اونم که بهش حمله شده ،تازه اوردنش اونجا و حمله ی گرگها برای تست کردن ...8 فوریه 2014 ... گرگاس حاصل آمیزش گرگ نر و سگ ماده است که وحشی تر و خطرناک تر از گرگ است ... ۴- با قدرت و محکم گام بردارید(گرگ هوشمند است و به دنبال فرد پیر ... از قلمروی خودش با شما برخورد کند و بصورت تصادفی جلوی شما ظاهر شد، به ... همیشه پیروز ،پایدار و ایرانی باشید ..... نحوه درگیری تو با گرگ چگونه بوده شرح میدید .در اکثر حماسههای ترکی گرگ موجودی راهنما برای نجات و پیروزی است. ... طعمه معمولاً بزرگ و سنگین، پیر، مریض و یا خیلی جوان و کند است. ... صفت وفاداری که در سگ ها مشاهده می شود، ابتدا در گرگ ها دیده شد، دید بسیار قوی، حس شامه تا حدود ۱۰ تا ۷۰ برابر انسان، طاقت در مقابل سرما و گرما(۴۰- تا۵۰ درجه .... شامپو چگونه ساخته می شود؟ساختمان مدرسه علمیه - حاج ملاصادق مجتهد قمی - افتتاح شد ... برنامه های دانشگاه علمی کاربردی در هفته دفاع مقدس اعلام شد ... چگونه سگ پیری بر گرگ پیروز شد؟11 فوریه 2013 ... اسلامه حق245منظورعلی110 135فاطمه 245هست - عکس کفتار پیر سگ حار ... دوشش کسی غیر از علی نیست روز پیروزی به کعبه علی دوش نبی روز محشر هم ..... دوم با این توصیفاتی که از کتب معتبر اهل سنت آورده شد چگونه خواهد بود؟تعبیر خواب سگ,سگ در خواب دیدن,تعبیر خواب سگ سیاه,تعبیر خواب سگ سفید,تعبیر خواب ... اگر دید جامه او به آب دهان سگ آلوده شد، دلیل است از دشمنی خسته شود. .... در این حالت ضعفی که سگ در خواب شما نشان می دهد مبشر پیروزی است در بیداری. ..... خواب سگ سفید ابن سیرین سلطان قلبها مجله اینترنتی سوتک چگونه با کلاس شویم؟2 سپتامبر 2016 ... به گزارش فرادید*، دوک نام سگ 9 سالهای از نژاد سگ کوهستان پیرینه یا ... سپس سوسیس به چاپخانه "لوکِلر دو سود" مارسی سپرده شد که در آنجا ... برگزار میشود و این نخستین بار است که یک گرگ پیروز آن شده است. ... هم رسانی چگونه می توانید این مطلب را به دیگران ارسال کنید .... نبرد تلخ ناتاشا با "کفتارهای پیر" ...


کلماتی برای این موضوع

متافیزیک و علوم غریبهس از چه زمانی علم جفر به عرصه زندگانی انسانها وارد شد ج تاریخچه این علم به دوران نوشته های خواندنی روح‌اله شنبه ‏ ‏ اگر جمعیت چین به شکل یک صف از مقابل شما راه بروند، این صف داستان های زیبا و خواندنی داستان های مثنوی معنویداستانهایمثنویروزی مردی از بازار عطرفروشان می‌گذشت، ناگهان بر زمین افتاد و بیهوش شد مردم دور او رمان خارجی از ادبیات کلاسیک و مدرن دنیا …بعدها معلوم شد سبیل آنها را هم چرب کرده بودند نشست انتخاباتی ستاد روحانی در ریاست گنجور فردوسی شاهنامه آغاز کتاب بخش ۲ …با دو بار کلیک بر روی هر واژه می‌توانید معنای آن را در لغت‌نامهٔ دهخدا جستجو کنیدتعبیر خواب قرانابن سیرینسلمانحضرت …تعبیر خواب قرانابن سیرینسلمانحضرت یوسفروانشناسیزیست شناسیمعاصررویای صادقه پایان غم‌انگیز نمایشنامه جنرال دوستم جنرال دوستم بسیار ترکتبار ترکتبار می گوید، ولی دیگران را متهم به قوم پرستی می کنددلا خو کن به تنهایی که از تن ها بلا خیزدآیا درین خیال که دارد گدای شهر روزی بود که یاد کند پادشاه ازو خسته ام دلم تنگه نمی بانک اطلاعاتی در مورد بیماریها مقالات ← فهرست …سرطان دومین علت مرگ ومیر در کشورهای صنعتی و سومین علت مرگ ومیر در کشورهای در حال توسعه حیوانات …پیتون فرشی این مار استرالیایی ، در شب به شکار می پردازد او با کمین کردن بر روی زمین یا



لینک منبع :چگونه سگ پیری بر گرگ پیروز شد؟

چگونه سگ پیری بر گرگ پیروز شد؟ - راسخون rasekhoon.net/.../show/.../چگونه-سگ-پیری-بر-گرگ-پیروز-شد/‎Cached21 سپتامبر 2016 ... مردی سگی داشت که دیرزمانی نسبت به او وفادار بود. وقتی که سگ پیر شد صاحبش او را بیرون راند و گفت: - تو سگ پیر دیگر به درد من نمی‌خوری. Images for چگونه سگ پیری بر گرگ پیروز شد؟ پیروزی گرگ بر 5 سگ - آپارات ► 1:05www.aparat.com/v/QygEY/پیروزی_گرگ_بر_5_سگ Mar 12, 2016 - 1 min Fardin.Net نبرد گرگ با سگ پیروزی گرگ بر 5 سگ گرگ,وحشی,نبرد , Fardin.Net. گرفتن و کشتن گرگ توسط سگ سرابی - آپارات www.aparat.com/v/.../گرفتن_و_کشتن_گرگ_توسط_سگ_سرابی‎Cached Similar17 ژانویه 2014 ... رینگ و قفس سگ های ناحیه آذربایجان (بخصوص شهر سراب) و شرق ترکیه بدون شک قویترین نژاد سگ ... تا 14 / 15 سال پیش داشتش پیر شد و مرد. تکنیک مبارزه با گرگ (ایمنی از حیوانات وحشی) | گروه کوهنوردی ... caspianmcg.com/تکنیک-مبارزه-با-گرگ-ایمنی-از-حیوانات-وح/‎Cached Similar8 فوریه 2014 ... گرگاس حاصل آمیزش گرگ نر و سگ ماده است که وحشی تر و خطرناک تر از گرگ است ... ۴- با قدرت و محکم گام بردارید(گرگ هوشمند است و به دنبال فرد پیر ... از قلمروی خودش با شما برخورد کند و بصورت تصادفی جلوی شما ظاهر شد، به ... همیشه پیروز ،پایدار و ایرانی باشید ..... نحوه درگیری تو با گرگ چگونه بوده شرح میدید . حکم "نجاست سگ" از کجا آمده است؟ - مشرق نیوز www.mashreghnews.ir/news/.../حکم-نجاست-سگ-از-کجا-آمده-است‎Cached15 فوریه 2014 ... آیا در آیات و روایات و متون دینی، علت نجاست سگ بیان شده است؟ برخی افراد ... و چگونه می‌توان از سخن امیرالمومنین(ع) پی به طهارت سگ برد؟ اگر چنین ... طبیعت به گرگ نیاز دارد! - ایسنا www.isna.ir/news/93090804595/طبیعت-به-گرگ-نیاز-دارد‎Cached29 نوامبر 2014 ... یک فعال محیط زیست گفت: گرگ‌ها از افزایش جمعیت حیوانات ناتوان و بیمار ... شدن زیستگاه‌ها، تلفات جاده‌ای و همچنین حمله سگ‌های گله به گرگ‌ها حیات ... یک «کل» پیر در هفتاد قله به واسطه گرگ‌ها شکار شده بود محیط‌بانان بر ... رسانه‌ها چگونه مراسم تحلیف را پوشش دهند؟ ... بصیرت، رمز پیروزی و صلابت انقلاب اسلامی است. معرفی انواع گرگ ها - بیتوته www.beytoote.com/scientific/nature/introduction2-wolves.html‎Cached Similarدر اکثر حماسه‌های ترکی گرگ موجودی راهنما برای نجات و پیروزی است. ... طعمه معمولاً بزرگ و سنگین، پیر، مریض و یا خیلی جوان و کند است. ... صفت وفاداری که در سگ ها مشاهده می شود، ابتدا در گرگ ها دیده شد، دید بسیار قوی، حس ... گربه ها چگونه اهلی شدند؟ ضرب المثل ها و شعر های فارسی حیوانات - تالار گفتمان - اف دی ال forum.freedownload.ir/thread-241226.html‎Cached Similarچگونه میتوان سرعت، حجم و هزینه اینترنت رو خودمون… فریلنسر ... «گرگ که پیر شد، رقاص شغال می‌شود.» * «گرگ و ... «شبان بره آن به که دارد نگاه// از آن سگ که با گرگ شد آشنا» ..... «با همت باز باش و با کبر پلنگ// زیبا بگه شکار و پیروز به جنگ» چطور از حمله ی گرگ , جان سالم به در ببریم ! | طرفداری https://www.tarafdari.com/.../چطور-از-حمله-ی-گرگ-جان-سالم-به-در-ببریم‎Cached23 ژانویه 2017 ... گرگاس حاصل آمیزش گرگ نر و سگ ماده است که وحشی تر و خطرناک تر از گرگ است ... ۴- با قدرت و محکم گام بردارید(گرگ هوشمند است و به دنبال فرد پیر ... باعث خطای گرگ در تشخیص شما بعنوان انسان شده و احتمال حمله افزایش پیدا می کند. .... پیش بازی تراکتورسازی - پرسپولیس؛ کت پیروزی بر تن استاد یا شاگرد؟