مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

چطور از موفقیت دیگران از ته دل خوشحال شویم؟

[ad_1]
برای همه اتفاق افتاده اســت.
زندگی خوب اســت تا اینکه یکدفعه، کسی که می‌شناسید کارش حسابی می‌گیرد. یک نفر دیگر با فردی بسیار عالی و موقعیتی فوق‌العاده ازدواج می‌کند. یک نفر دیگر کاری عالی که همیشه دوست داشت را پیدا می‌کند. و شما هنوز در کاری هستید که از آن متنفرید، بدهی‌هایتان روز به روز بیشتر می‌شود و هنوز هم نتوانسته‌اید شریک‌زندگی مناسب خود را پیدا کنید. حسادت، دشمنی و خشم نسبت به آنها و همچنین خودتان، در شما ریشه دوانده و کم‌کم همه وجودتان را می‌گیرد اما وقتی با آن افراد روبه‌رو می‌شوید و می‌خواهید به آنها تبریک بگویید، این احساسات منفی را را با نقاب لبخند می‌پوشانید.
با خودتان فکر می‌کنید، «چرا من نه؟»
زندگی عادلانه نیست!
اما این همه حسادت برای چه؟
آیا نمی‌شود نه تنها از ته دل برای موفقیت دیگران خوشحال شویم بلکه از خودمان هم راضی و خوشنود باشیم؟
آیا امکان‌پذیر اســت؟
آیا خواستن هر دوی اینها بیش از اندازه اســت؟
اینجا به دو راه برای فکر کردن به آن اشاره می‌کنیم و بعد از آن یک روش خیلی بزرگ‌تر مطرح می‌کنیم که دید شما نسبت به همه چیز را تغییر می‌دهد. اول، هر کاری را قبل از اینکه خیلی «بزرگ» شوند، تحسین کنید. هیچ موفقیتی یک شبه به دست نیامده اســت.migna.ir مردم یک بوکسور را می‌بینند که ۲ دقیقه وارد رینگ می‌شود، و آخر روز ۵۰۰،۰۰۰ دلار دستمزد می‌گیرد. ۵۰۰،۰۰۰ دلار برای دو دقیقه کار! هیچ کس نیست که این را نخواهد. اما این واقعاً ۵۰۰،۰۰۰ دلار برای دو دقیقه کار نبوده اســت. ۵۰۰،۰۰۰ دلار برای سال‌ها و سال‌ها تمرین کردن، عرق ریختن، خون ریختن، کتک خوردن، کبود شدن، درد کشیدن، سردرگم بودن درمورد اینکه آیا این کار واقعاً به دردتان می‌خورد ، آیا ارزشش را دارد، سال‌ها اشک ریختن، افسردگی، شک، ترس، زود بیدار شدن، دویدن، نخوردن چیزهایی که دوست دارید، تحمل فشارهای زیاد، شنیدن کُری‌های حریفان، جراحی زخم‌ها و آسیب‌ها، هزینه کردن برای مربی، احساس تهوع در اتاق رختکن، انتظار شروع مسابقه، انتظارات طرفداران و فشاری که روی شما وارد می‌کند، ترس از حریف که قصد صدمه زدن به شما را دارد و خیلی خیلی چیزهای دیگر. بله، در ظاهر به نظر می‌رسد که موفقیت هر فردی فوری به دست آمده اســت، اما به‌ندرت اینطور اســت. کمی به آن فکر کنید. www.migna.ir
مسیری که آنها را به آنجا رسانده اســت را تحسین کنید. خود همین به تنهایی کمی از نیش حسادتتان را کمتر می‌کند. این اولین راهکار بود، تحسین روند و مسیر کار فرد موفق.
دومین چیزی که طبیعتاً به دنبال آن می‌آید؟
بگذارید این روند کار به شما انگیزه دهد. تا جاییکه می‌توانید سعی کنید از آن درس بگیرید. بگذارید آن مسیر موفقیت به شما انگیزه دهد نظم بیشتری به کارهایتان بدهید.
حالا آن روش بزرگ! شاید خیلی از شما صفحه را پایین آورده‌اید که فقط آن روش بزرگ را بخوانید، اما اگر اینکار را کرده‌اید و الان مشغول خواندن این جملات هستید، دوباره به بالای صفحه برگردید و مطلب را به ترتیب خوانده و دنبال کنید. ما هیچ جمله‌ای درمورد آن روش بزرگ را مشخص ننوشته‌ایم، یعنی نه زیرش خط کشیده‌ایم نه رنگ آن را تغییر داده‌ایم که چشم شما را نگیرد. فقط اگر خط به خط مطلب را دنبال کنید به آن می‌رسید. خوب.
حالا برسیم به آن راهکار بزرگ. یک چیزی که واقعاً باید بفهمید این اســت که موفقیت آنها چیزی از سهم شما از آن کیک کم نمی‌کند. درواقع کیکی وجود ندارد. ما از کیک بعنوان استعاره استفاده کردیم تا بفهمید که طرزفکر اشتباهتان کجا بوده اســت. ما همیشه فکر می‌کنیم مردم به فلان چیز و بهمان چیز می‌رسند اما ما هیچوقت نمی‌رسیم. وقتی کسی به چیزی می‌رسد، از چیزهایی که ما می‌توانیم به آن برسیم کم نمی‌کند. کمی به آن فکر کنید. ما به این دلیل زود حسادت می‌کنیم که احساس می‌کنیم وقتی کسی به چیزی می‌رسد دیگر ما نمی‌توانیم به آن برسیم. انگار آن چیز را از ما می‌گیرند و دور می‌کنند. این طرزفکر آگاهانه نیست. یک مثال کلاسیک می‌زنیم. آرش علاقه زیادی به سارا دارد. آنها کمی با هم معاشرت کردند اما هیچ چیز جدی بینشان اتفاق نیفتاد. آرش نمی‌خواست وارد اقدام جدی شود. در این میان، سارا یک نفر را پیدا می‌کند و با او ازدواج می‌کند. واکنش کلاسیک آرش؟ حسادت، دشمنی، خشم به شوهر سارا، و به دنبال آن افسوس خوردن برای اینکه باید زودتر وارد عمل می‌شد و تکانی به خود می‌داد و اینکه دیگر هیچوقت با کسی مثل سارا برخورد نخواهد کرد.
اجازه بدهید سوال بپرسیم. تصور کنید به اندازه یک وان حمام پاپکُرن در سینما به شما می‌دهند. بله، می‌دانم کمی غیرواقعی اســت اما کمی تحمل کنید. واقعاً دوست دارید آن پاپکرن را مزه کنید به همین دلیل یکی از آنها را از وان با دستتان برمی‌دارید، به سمت دهانتان می‌آورید و بعد تصادفاً از دستتان می‌افتد روی زمین. آیا خودتان را به زمین می‌اندازید و شروع می‌کنید به گریه کردن؟ یا دستتان را دراز می‌کنید تا یک پاپکرن دیگر از وان بردارید؟
مشخص اســت که منظورمان این نیست که سارا یک تکه پاپکرن اســت. مطمئنیم که متوجه منظورمان شده‌اید. محدود بود فکرمان باعث می‌شود وقتی چیزی را از دست می‌دهیم، آسیب‌پذیرتر شویم.
باید ذهنمان را تا جایی گسترده کنیم که بفهمیم دستاوردها و موفقیت‌های دیگران مساوی با شکست ما نیست.میگنا دات آی آر.«پاپکرن»های زیاد دیگری بیرون برای ما وجود دارد و وقتی این را بدانیم ناراحت نخواهیم شد.
دیگر آنقدر به آن موفقیت‌ها فکر نمی‌کنیم، دوباره و دوباره آن را در ذهنمان باز نمی‌کنیم و اینطور فکر نمی‌کنیم که انگار چیزی را از دست داده‌ایم.
از آن می‌گذریم چون می‌دانیم فرصت‌های زیادی برای ما وجود دارد. فقط باید مسیری که آنها را به آنجا رسانده تحسین کنیم، اجازه بدهیم آن مسیر به ما انگیزه دهد و بدانیم که فرصت‌هایی بیشتر از حد کافی برای ما وجود دارد. وقتی اینها را بدانیم، وقتی خبر موفقیت کسی را بشنوید، واقعاً خوشحال خواهید شد.
این حس شادی از ته دل برای دیگران بسیار لذت‌بخش اســت. در کنار آن برای خودتان هم خوشحال می‌شوید زیرا آنها فرصت‌های «ممکنی» که در اختیار شما هم هست را نشانتان داده‌اند.

مردمان


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط




کلماتی برای این موضوع

چگونه از دیگران تعریف کنیم ؟ آموزش سخنرانی و فن …چگونهازدیگرانتعریفکنیم؟دانلود فیلم چگونه از دیگران تعریف کنیم؟حجم ۷۰٫۵ برای دانلود فایل صوتی کافیست اینجا داستانهای واقعی از رازهر زمان که از طرف دیگران احساس مقاومت کردید می توانید از این تکنیک استفاده کنیدمشاوره ،مشاوره ازدواج ،مشاوره خانواده ،مشاوره رایگان …پافشاری و سماجت لازمه قاطعیت می باشد‎ پیشنهادهای دکتر شاه حسینیدر یکی از مقالات خود چطور کسی که عاشقش بودید را فراموش کنید مردمان• همچنین درک کنید که فراموش کردن به این معنی نیست که دیگر نمی‌توانید آن فرد را دوست بیش از درصد پرستاران از شغل خود ناراضی‌اند …بیش از درصد پرستاران از شغل خود ناراضی‌اند اختلاف برابری درآمد پزشکان و پرستاراندانستنی های زناشویی قبل و بعد از ازدواجدانستنی های زناشویی قبل و بعد از ازدواج آیا هر موجود ماده معطری را می توان زن نامید بعد از ترک سیگار در بدن شما چه اتفاقاتی رخ میدهد؟ …اثرات ترک سیگار از همان دقایق اولیه نمود عینی پیدا میکنند کمتر از دقیقه بعد از ارتباط با دوست پسر، بعد از ازدواج شهر سوالبا عرض سلام وتحیت و ضمن سپاس از اعتماد شما خواهر گرامی حتی در صورتی که ایشان به شما بولور فیلم امیر پسری که دختر شد و اسمش را …تراجنسی، افرادی هستند که هویت جنسیتی خود را متفاوت از هویت جنسی خویش می‌بینندپارسینهپارسینه سایت خبری پارسینه اوباما تمدید قانون تحریمهای ایران را امضاء



لینک منبع :چطور از موفقیت دیگران از ته دل خوشحال شویم؟

Images for چطور از موفقیت دیگران از ته دل خوشحال شویم؟ میگنا - چطور از موفقیت دیگران از ته دل خوشحال شویم؟ www.migna.ir/vdcewx8z.jh8fwi9bbj.html‎Cached Similar30 آوریل 2013 ... چطور از موفقیت دیگران از ته دل خوشحال شویم؟ کد مطلب: 17322. تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۳۱. زندگی خوب است تا اینکه ... چطور از موفقیت دیگران از ته دل خوشحال شویم؟ - عصر ایران www.asriran.com/.../چطور-از-موفقیت-دیگران-از-ته-دل-خوشحال-شویم‎Cached Similarوقتی اینها را بدانیم، وقتی خبر موفقیت کسی را بشنوید، واقعاً خوشحال خواهید شد. ... آیا نمی‌شود نه تنها از ته دل برای موفقیت دیگران خوشحال شویم بلکه از خودمان هم ... چطور از موفقیت دیگران از ته دل خوشحال شویم؟ | | روزنامه پزشکی ایران www.iran.pezeshk.us/archives/36783‎Cachedزندگی خوب است تا اینکه یکدفعه، کسی که می‌شناسید کارش حسابی می‌گیرد. یک نفر دیگر با فردی بسیار عالی و موقعیتی فوق‌العاده ازدواج می‌کند. یک نفر دیگر ... چطور از موفقیت دیگران از ته دل خوشحال شویم؟ -آکا www.akairan.com/khanevadeh/.../news20151171121918789.html 7 نوامبر 2015 ... زندگی خوب ،موقعیت، فوق العاده، ازدواج ،دوست ،عکس ،موفقیت دیگران از ته دل ,چطور از موفقیت دیگران از ته دل خوشحال شویم؟ چطور از موفقیت دیگران از ته دل خوشحال شویم؟! - پایگاه خبری نیلکوه www.nilkooh.ir/.../3833-چطور-از-موفقیت-دیگران-از-ته-دل-خوشحال-شویم؟.html‎Cachedفرماندار گالیکش در جلسه توجیهی کاندیدا شورای شهر: مراقب باشیم برای چند رأی دروغ نگوییم / با رفتار و تبلیغات ثابت کنیم برای خدمت آماده‌ایم. فرماندار گالیکش ... چطور از موفقیت دیگران از ته دل خوشحال شویم؟ | بویر نیوز boyernews.com/tag/چطور-از-موفقیت-دیگران-از-ته-دل-خوشحال-شو/ چطور از موفقیت دیگران از ته دل خوشحال شویم؟ زندگی خوب است تا اینکه یکدفعه، کسی که می‌شناسید کارش حسابی می‌گیرد. برای همه اتفاق افتاده است. زندگی خوب است ... چطور از موفقیت دیگران از ته دل خوشحال شویم؟ - PressReader www.pressreader.com/iran/khabar-jonoob/20170701/284863710662372 1 جولای 2017 ... چطور از موفقیت دیگران از ته دل خوشحال شویم؟ براى همه اتفاق افتاده است.زندگى خوب است تا اینکه یکدفعه، کسىکه مىشناسید کارشحسابى مىگیرد. چطور از موفقیت دیگران از ته دل خوشحال شویم؟ - هایپرکلابز hyperclubz.com/main/Club.aspx?qClub=golestan&qCat...‎Cachedچطور از موفقیت دیگران از ته دل خوشحال شویم؟ ::: ?... ... چطور از موفقیت دیگران از ته دل خوشحال شویم؟ سایر تصاویر. برچسب ها :موفقیت دیگران,روابط عاطفی · می پسندم ... چگونه از موفقیت دیگران شاد شویم ؟: : خانواده خوشبخت : : خوشبختی و ... www.tebyan-zn.ir/News-Article/blest_family/2013/.../105331.html‎Cached14 مه 2013 ... ما آدم ها نسبت به موفقیت دیگران واکنش های متفاوتی داریم . ... آیا نمیشود نه تنها از ته دل برای موفقیت دیگران خوشحال شویم بلکه از خودمان هم راضی و ...