مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

دلفین‌ها بیش از دیگر انواع حیوانات کار گروهی انجام می‌دهند

[ad_1]

به گزارش خبرنگار گروه دانستنی‌های خبرگزاری فارس، تا به حال فکر کرده‌اید که حیوانات چگونه کار گروهی انجام می‌دهند؟ دانشمندان می‌گویند صرف اینکه دو گونه مشابه از یک حیوان در کنار هم باشند به معنی آن نیست که کار گروهی انجام دهند.

مطالعات انجام شده روی میمون‌ها و شامپانزه‌ها ثابت کرد پستانداران بیش از دیگر انواع جانوران با یکدیگر کار گروهی و مشترک انجام می‌دهند. بابون‌ها هنگام انجام کار گروهی با لب‌های خود صدای خاص تولید می‌کنند و شیرهای دریایی در چنین شرایطی باله‌های خود را تکان می‌دهند.

ولی محققان در آخرین بررسی‌های خود متوجه شدند که دلفین‌ها بیش از دیگر انواع حیوانات در کارهای گروهی مشارکت دارند. دلفین‌ها معمولا برای شکار بیشترین همکاری را انجام می‌دهند. آنها برای به دام انداختن طعمه منطقه مورد نظر خود را محاصره می‌کنند و برای ترساندن ماهی‌ها دم خود را محکم به سطح آب می‌کوبند تا دیگر دلفین‌ها را نیز جمع کنند.

محققان دانشگاه میسیسیپی در یک مطالعه جدید برای نخستین بار متوجه شدند که دلفین‌ها چگونه با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند تا کار گروهی را بهتر انجام دهند. برای انجام مطالعه جدید محققان آمریکایی در یک دریاچه کوچک شش گونه دلفینی که زیستگاه آنها اقیانوس اطلس بود را رها کردند که سه مورد از آنها مذکور و سه مورد دیگر مونث بودند.

در این آزمایش لوله‌های مجهز به حسگر که ماهی داخل آنها کار گذاشته شده بود، داخل دریاچه رها شد. این آزمایش 24 بار متوالی تکرار شد و در هر بار تصاویر ویدیویی و صدایی که دلفین‌ها تولید می‌کردند ضبط شد. کارشناسان در پایان دریافتند در 20 درصد موارد دو دلفین با یکدیگر همکاری کردند تا بتوانند این لوله‌ها را شکار کنند و ماهی‌های داخل آن را بیرون آورند.

انتهای پیام / 

http://fna.ir/1YA8T5

[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط




کلماتی برای این موضوع

باورهای نادرست درباره حیوانات توجه هرگونه استفاده از این مطلب بدون ذکر نام سایت علمی بیگ بنگ و لینک به این مقاله عصر ایران ارسال هوایی محموله کمک از ایران برای حلب سوریه دستور دادگاه نیجریه برای آزادی فوری حیوانات آموزه های خلقتکفترچاهی رفتارشناسی حیواناتحیوانات آموزه های خلقتکفترچاهی رفتارشناسی حیوانات از نگاه متخصصان اعصاب شاید آژانس مسافرتی همره شید پروازتور …رزرو آنلاین هتل در سراسر ایران با بیش از هتل رزرو آنلاینپول نیوز با وجود گذشت بیش از یک سال از ابلاغ آیین‌نامه اجرایی ماده توسط معاون اول رییس محیط زیست و مشکلات ان در جهانزباله و ضایعات، یکی از منابع انرژی زیست توده بیوماس انرژی ذخیره شده خورشیدی در مجله اینترنتی برترین ها پورتال خبری و سبک …جهان پهلوان تختی، اسطوره بلامنازع ورزش ایران به شمار می رود همه ما از مدال های زیست شناسیواژه یوزپلنگ یکی از واژه های کهن ایرانی است که از پیوستن دو واژه یوز و پلنگ ساخته شده نوشته های خواندنی روح‌اله شنبه ‏ ‏ اگر جمعیت چین به شکل یک صف از مقابل شما راه بروند، این صف دانلود آهنگ جدیددانلود با لینک مستقیم آهنگهای …از فواید و اثرات شگفت انگیز آب می توان به هفت مورد اصلی زیر اشاره کرد افزایش انرژی بدن



لینک منبع :دلفین‌ها بیش از دیگر انواع حیوانات کار گروهی انجام می‌دهند

Images for دلفین‌ها بیش از دیگر انواع حیوانات کار گروهی انجام می‌دهند دلفین‌ها بیش از دیگر انواع حیوانات کار گروهی انجام می‌دهند www.farsnews.com/newstext.php?nn=13950630000073‎Cached21 سپتامبر 2016 ... دانشمندان آمریکایی دریافتند دلفین‌ها بیش از دیگر انواع حیوانات تمایل به انجام کارهای گروهی دارند. دلفین‌ها بیش از دیگر انواع حیوانات کار گروهی انجام می‌دهند – اخبار ... keshavarzejavan.ir/blog/.../دلفین‌ها-بیش-از-دیگر-انواع-حیوانات-کا/‎Cachedکشاورزنیوز – تا به حال فکر کرده‌اید که حیوانات چگونه کار گروهی انجام می‌دهند؟ دانشمندان می‌گویند صرف اینکه دو گونه مشابه از یک حیوان در کنار هم باشند به معنی آن ... دلفین ها بیش از دیگر انواع حیوانات کار گروهی انجام می دهند - خبرگزاری ... tnews.ir/news/e92270971747.html 22 سپتامبر 2016 ... خبرگزاری میزان- دانشمندان آمریکایی دریافتند دلفین ها بیش از دیگر انواع حیوانات تمایل به انجام کارهای گروهی دارند. دلفین‌ها بیش از دیگر انواع حیوانات کار گروهی انجام می‌دهند | خبروان khabarone.ir/news/3849547 22 سپتامبر 2016 ... دانشمندان آمریکایی دریافتند دلفین‌ها بیش از دیگر انواع حیوانات تمایل به انجام کارهای گروهی دارند. دلفین‌ها بیش از دیگر انواع حیوانات کار گروهی انجام می‌دهند - شماخبر www.shomakhabar.com/.../دلفین‌ها-بیش-از-دیگر-انواع-حیوانات-کار-گروهی-انجام-می‌دهند‎Cachedمطالعات انجام شده روی میمون‌ها و شامپانزه‌ها ثابت کرد پستانداران بیش از دیگر انواع جانوران با یکدیگر کار گروهی و مشترک انجام می‌دهند. بابون‌ها هنگام انجام کار گروهی با ... دلفین‌ها بیش از دیگر انواع حیوانات کار گروهی انجام می‌دهند | جستجو wesria.net/.../دلفین‌ها-بیش-از-دیگر-انواع-حیوانات-کار-گروهی-انجام-می‌دهند This site may harm your computer. [ad_1] به گزارش خبرنگار گروه دانستنی‌های خبرگزاری فارس، تا به حال فکر کرده‌اید که حیوانات چگونه کار گروهی انجام می‌دهند؟ دانشمندان می‌گویند صرف اینکه دو گونه ... دلفین ها بیش از دیگر انواع حیوانات کار گروهی انجام می دهند - آکا akairan.com/havades-akhbar/.../news201692210413599711.html‎Cachedبه گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، تا به حال فکر کرده‌اید که حیوانات چگونه کار گروهی انجام می‌دهند؟ دانشمندان می‌گویند صرف اینکه دو گونه مشابه از یک حیوان در ... دلفین‌ها بیش از دیگر انواع حیوانات کار گروهی انجام می‌دهند www.aryanews.com/.../دلفین‌ها-بیش-از-دیگر-انواع-حیوانات-کار-گروهی-انجام-می‌دهند‎Cachedبه گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان به نقل از فارس، تا به حال فکر کرده‌اید که حیوانات چگونه کار گروهی انجام می‌دهند؟ دانشمندان می‌گویند صرف اینکه دو گونه ... دلفین‌ها بیش از دیگر انواع حیوانات کار گروهی انجام می‌دهند rss.tifaa.com/post/571770/‎Cachedگروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان - تا به حال فکر کرده‌اید که حیوانات چگونه کار گروهی انجام می‌دهند؟ دانشمندان می‌گویند صرف اینکه دو گونه مشابه از یک حیوان در ...