مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

این افراد باید پروتئین زیادی مصرف کنند

[ad_1]

این افراد باید پروتئین زیادی مصرف کنند

این افراد باید پروتئین زیادی مصرف کنند 

مطمئنا اولین افرادی که به ذهن شما می رسد که باید پروتئین زیاد مصرف کنند ورزشکاران و بدن سازها هستند و حدس شما درست اسـت. ممکن اسـت گروه‌های خاصی از افراد از مصرف پروتئین بیشتر، سود ببرند. نباید فراموش کنیم که همه‌ی ما بدن‌های مختلف با نیازهای تغذیه‌ای منحصر بفرد داریم. بنابراین هیچ دستورالعمل ثابتی برای مصرف پروتئین وجود ندارد که برای همه مناسب باشد.

 

با توجه به تحقیقی که توسط شرکت تحقیقاتی NPD Group انجام شد، بیش از نیمی از آمریکایی‌ها در تلاشند که پروتئین بیشتری در وعده‌های غذایی‌شان جای دهند. ما، در ماست، بلغور جو دوسر، و اسموتی‌ها، پودر پروتئین می‌ریزیم، و پروتئین بار و حتی پاستا با پروتئین اضافه می‌خریم. اما آیا واقعا به این همه پروتئین نیاز داریم؟

 

برای اکثر ما، پاسخ منفی اسـت. دکتر دیوید کاتز، مدیر مرکز تحقیقات پیشگیری در دانشگاه ییل، معتقد اسـت که گرایش به پروتئین در اکثر موارد، فقط یک مد زود گذر دیگر، مانند رژیم‌های کم چرب که در ده بیست سال گذشته، و رژیم‌های کم کربوهیدرات که همین اواخر مد بودند می‌باشد.

 

او می‌گوید: این همه تمرکز روی درشت مغذی‌ها، کار بی ارزش و بی اهمیتی بوده اسـت. ما چربی را کاهش دادیم، اما چاق‌تر و مریض‌تر شدیم. ما کربوهیدرات‌ها را کاهش دادیم، اما چاق‌تر و مریض‌تر شدیم. ما باید دست از تمرکز روی درشت مغذی‌ها برداریم و در عوض به مواد غذایی کامل و ترکیبات سالم توجه کنیم، و اجازه دهیم مواد مغذی، به حال خودشان باشند.

 

علاوه بر این، ما در حال حاضر، مقدار زیادی پروتئین دریافت می‌کنیم. دستورالعمل‌های رژیمی برای آمریکایی‌ها توصیه می‌کند که بین ۱۰ تا ۳۵ درصد از کالری‌های روزانه‌شان را از پروتئین دریافت کنند. فقط ۱۰٪، که حدود ۴۶ گرم پروتئین در روز برای خانم‌هاست، برای تامین مقدار مجاز توصیه شده روزانه (RDA) و پیشگیری از کمبودها کافی اسـت.

 

با اینحال، کاتز اذعان می‌کند که ممکن اسـت گروه‌های خاصی از افراد از مصرف پروتئین بیشتر، سود ببرند. نباید فراموش کنیم که همه‌ی ما بدن‌های مختلف با نیازهای تغذیه‌ای منحصر بفرد داریم. بنابراین هیچ دستورالعمل ثابتی برای مصرف پروتئین وجود ندارد که برای همه مناسب باشد.

 

او می‌گوید که بهترین منابع پروتئین عبارتند از: تخم مرغ، ماکیان، گوشت حیوانات علف خوار، به همراه لوبیا، سویا، عدس، آجیل و دانه‌ها یا برنج و غلات. بعبارت دیگر، وسوسه نشوید که مقدار زیادی گوشت مصرف کنید. اگرچه گوشت قطعا یک پروتئین با کیفیت اسـت (یعنی دارای توزیع مناسبی از اسیدهای آمینه برای نیازهای بدن ما می‌باشد)،

 

اما مواد دیگری دارد که مضر هستند. این مواد مضر عبارتند از چربی اشباع، چربی کل بالا، کلسترول، و بسته به اینکه چگونه آن را می‌پزیم، احتمالا حاوی مواد سرطانزا نیز می‌باشد!در این مطلب، ۴ گروه از افرادی که کاتز می‌گوید ممکن اسـت از مصرف مقدار بیشتری پروتئین بهره ببرند، معرفی می‌کنیم.

 

این به معنای دریافت بخش بزرگتری از کالری‌ها از پروتئین می‌باشد، نه فقط اضافه کردن پروتئین بیشتر به رژیم غذایی معمولتان.

 

بدنسازان

اگر شما تعداد زیادی تمرین مقاومتی یا استقامتی انجام می‌دهید، بافتهای عضلانی را پاره می‌کنید که باید ترمیم و بازسازی شوند. کاتز توضیح می‌دهد: پروتئین، یک منبع از اسیدهای آمینه ضروری اسـت که بلوک‌های ساختمانی پروتئین‌های خود بدن هستند ــ که ما نمی‌توانیم آنها را بسازیم و فقط باید آنها را از مواد غذایی دریافت کنیم.

 

اگر سعی داشته باشید سلولهای عضلانی بسازید اما آن اسیدهای آمینه را نداشته باشید، نمی‌توانید عضله بسازید. او این مسئله را با تلاش برای ساخت یک خانه با آجر کافی اما بدون شینگل یا چوب کافی اما آجر بسیار کم، مقایسه می‌کند. او می‌گوید: عضله سازی اتفاق نمی‌افتد و واضح اسـت که این مسئله به ضرر شماست.

 

افرادی که مستعد افزایش وزن هستند

دکتر تام ریفاعی می‌گوید: شواهد کافی وجود دارد که نشان می‌دهد پروتئین بیشتر، به پیروی از یک رژیم غذایی کم کالری، ممکن اسـت به ایجاد احساس سیری کمک کند. دلیلش این اسـت که هضم پروتئین به زمان بیشتری نیاز دارد، و در نتیجه ما را بمدت طولانی‌تری سیر نگه می‌دارد.

 

پروتئین، قند خون را نیز تثبیت می‌کند، که ثابت شده این امر، تمایل ما به خوردن را کاهش می‌دهد. اگر سعی داشته باشید وزن کم کنید، این مسئله به نفعتان خواهد بود. در طول کاهش وزن، تا زمانیکه شما تا حدی فعالیت بدنی داشته باشید، به مقدار بیشتری پروتئین برای جلوگیری از گرسنگی، افزایش سیری و به حداقل رساندن از دست دادن عضله، نیاز دارید.

 

حبوبات، یک منبع بسیار خوب از پروتئین هستند. تحقیقی در سال ۲۰۱۴ در مجله چاقی دریافت که خوردن یک وعده لوبیا، نخود، عدس یا نخود فرنگی در روز، حس سیری را افزایش می‌دهد و کنترل وزن و کاهش وزن را بطور بالقوه بهبود می‌بخشد.

 

افرادی با رژیم غذایی بسیار شیرین، پرکربوهیدرات و نامناسب

هر کسی که از رژیم غذایی معمول آمریکایی پیروی می‌کند (نان، ماکارونی و میان وعده‌های شیرین) می‌تواند از روی آوردن به یک رژیم غذایی با مقدار بیشتری پروتئین با کیفیت بالا، مانند سفیده تخم مرغ، ماهی و گوشت بدون چربی، سود ببرید.

 

کاتز می‌گوید: اگر شما درصد بیشتری از کالری‌هایتان را از پروتئین دریافت کنید، مقدار کمتری از چیزهای دیگر مانند قند افزوده و کربوهیدرات مصرف می‌کنید. بعبارت دیگر: ماهی تن بیشتر، یعنی دونات کمتر! در یک آزمایش، افرادی که مقداری از کربوهیدرات هایشان را با پروتئین سالم (یا چربی سالم) جایگزین کردند،

 

فشار خون پایین‌تر و سطوح پایین‌تری از کلسترول بد (LDL) نسبت به افرادی داشتند که رژیم غذایی‌شان پر کربوهیدرات‌تر و ناسالم بود.

 

افراد میانسال

ممکن اسـت دریافت کمی پروتئین بیشتر بعد از ۵۰ سالگی، برای مقابله با کاهش اجتناب ناپذیر عضله که با افزایش سن اتفاق می‌افتد، مفید باشد. کاتز می‌گوید: افراد مسن‌تر در معرض خطر سارکوپنیا (از دست دادن تدریجی توده عضلانی خالص) از مصرف مقدار بیشتری پروتئین با کیفیت بالا در رژیم غذایی‌شان، سود خواهند برد.

 

در تحقیقی در سال ۲۰۱۵ از دانشگاه آرکانزاس، بزرگسالان سنین ۵۲ تا ۷۵ سال که مقدار توصیه شده روزانه پروتئینشان را دو برابر کردند، تنها پس از طی ۴ روز، در عضله سازی و حفظ عضله بهتر شدند! برای افراد حاضر در این گروه سنی که ممکن اسـت در حال حاضر کلسترول بالا یا سایر عوامل خطر قلبی عروقی داشته باشند، ایده خوبی اسـت که پروتئین اضافی را نه از منابع حیوانی مانند گوشت قرمز،

 

محصولات لبنی و تخم مرغ که سرشار از چربی‌های اشباع هستند، بلکه از لوبیا، دانه‌ها، غلات کامل، آجیل و ماهی که علاوه بر پروتئین دارای مواد مغذی مفید دیگری نیز هستند، دریافت کنند.

 

 


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط




کلماتی برای این موضوع

تغذیه در ورزشکاران برای درک بهتر میتوانید قبل از مطالعه این بخش مبحث تغذیه متعادل را مطالعه فرمایید کاروفناوری کَلالهدانلود گجت کاروفناوری کلاله دوستان ارجمند برای اینکه کاروفناوری را همیشه در بهترین زمان مصرف پروتئین وی پایگاه تخصصی …اینکه پروتئین مصرفی روزانه خود را چگونه در طول روز مصرف می کنید به اندازه رسیدن به وقتی‌ کلیه‌ها‌ ‌پروتئین ‌‌دفع‌ می‌کننداولین قدم در معاینات این است که ثابت شود بیمار پروتئین‌اوری دارد یا نه این مورد با زگیل ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزادزگیلاین صفحه نامزد انتقال به سرواژه زگیل در ویکی‌واژه است به نظر می‌رسد این مقاله شامل کیوی و خواص مفید آن کیوی در ابتدا در کشور چین به عمل آمده و در آن کشور به نام دیگری آن را می‌شناخته‌اند دیابت چیست و چگونه باید با آن مقابله است ؟ …دیابت چیست و چگونه باید با آن مقابله است ؟ قندخون انسولین کاهش وزن رژیم غذایی مراقبت آنچه باید در رابطه با حمله قلبی بدانید سایت …حمله قلبی عبارت است از مرگ سلول های عضلانی قلب در اثر کاهش یا توقف جریان خون آنچه باید بدانیم ولی نمی دانیمنکته ۱ – چه مقدار کالری روزانه باید مصرف کنیم تا چاق نشویم؟ این سوال یک فرمول خیلی زخم معده و اثنی عشر – سیب سلامتدر حقیقت، هرکسی گاهی از اوقات دچار سوء هاضمه می شود برای اکثر افراد این سوء هاضمه



لینک منبع :این افراد باید پروتئین زیادی مصرف کنند

این افراد باید پروتئین زیادی مصرف کنند - پارس ناز www.parsnaz.com/افراد-پروتئین-زیادی-مصرف-کنند.html‎Cachedاین افراد باید پروتئین زیادی مصرف کنند مطمئنا اولین افرادی که به ذهن شما می رسد که باید پروتئین زیاد مصرف کنند ورزشکاران و بدن سازها هستند و حدس. این افراد باید پروتئین زیادی مصرف کنند - آکا www.akairan.com/health/rijim.../news201751518415276211.html‎Cached15 مه 2017 ... این افراد باید پروتئین زیادی مصرف کنند مطمئنا اولین افرادی که به ذهن شما می رسد که باید پروتئین زیاد مصرف کنند ورزشکاران و بدن سازها هستند و ... همه چیز درمورد پروتئین و مضرات آن - مجله پزشکی دکتر سلام www.hidoctor.ir/16035_همه-چیز-درمورد-پروتئین-و-مضرات-آن.html/‎Cached Similarاما باید بدانید که مصرف پروتئین باید به حد مناسب باشد و استفاده ی بی رویه از آن. ... افراد در برنامه غذائی روزانه از کربوهیدرات به سمت پروتئین تمایل پیدا کنند. ... و در بعضی مواقع وضعیت از این نیز بدتر می شود یعنی فرد در ابتدای پیروی از ... بدن ظرفیت ذخیره کالری زیادی را از طریق دریافت چربی در قیاس با کربوهیدرات را دارد. آیا مصرف پروتئین بیشتر، باعث حجم عضلانی بیشتر می شود؟ - بادی ... bodyfull.ir/.../آیا-مصرف-پروتیین-بیشتر-باعث-حجم-عضلانی.html‎Cached Similarاین مقدار پروتئین یعنی مقادیر خیلی زیاد مرغ ،گوشت و تخم مرغ اگر تمرکز خود را ... افرادی که پروتئین را بیش از حد مصرف می کنند معمولا کربوهیدرات کمی در رژیم خود ... در مرحله دوم باید روزانه به ازای هر کیلو از وزن بدن بین ۳/۳ الی ۳/۸ گرم پروتئین ... میزان پروتئین مورد نیاز ورزشکاران - مشاوره ورزشی www.evarzesh.ir/pages/میزان-پروتئین-مورد-نیاز-ورزشکاران.aspx‎Cached Similarمصرف پروتئین باید در ترکیب با کربوهیدرات باشد تا جذب آن بهتر صورت گیرد. ... این متخصصان پیشنهاد می کنند افراد بالای 18 سال 10 تا 35 درصد کالری ... اما وقتی میزان کلسیم مصرفی به اندازه نیاز بدن باشد مصرف پروتئین زیاد حتی می تواند ... 16 منبع و غذای خوشمزه و طبیعی، سرشار از پروتئین - تن ورز | مرکز ... https://www.tanvarz.ir/.../16-منبع-و-غذای-خوشمزه-و-طبیعی-سرشار-از-پروتئین‎Cachedاگرچه پروتئین برای این افراد مناسب است، اما پروتئین دارای اثرات دیگری نیز بوده و تمام ... برای تمام افراد ضروری بوده و باید همه به میزان کافی پروتئین دریافت کنند. ... می‌کنید، بهتر است آن را بدون میوه مصرف کنید، زیرا میوه حاوی قند زیادی می‌باشد. مکمل وی را مصرف بکنیم یا نه - تمرینو tamrino.ir/مکمل-وی/‎Cachedخبر خوب برای شما بدنسازان عزیز این است که پروتئین وی یکی از مکمل هایی ... البته مطالعات صورت گرفته، تفاوت زیادی بین وی هیدرولیز شده و وی ایزوله شده ... این است که لاکتور در آن به حداقل و گاهی هیچ رسیده است که برای افراد حساس خبر خوبی است. ... پروتئین وی یکسان نخواهد بود چرا که باید مقداری طعم دهنده به مکمل اضافه کنند. 9 دلیل محکم برای پرهیز از پودر و مکمل های پروتئینی - تبیان article.tebyan.net/.../9-دلیل-محکم-برای-پرهیز-از-پودر-و-مکمل-های-پروتئینی‎Cached20 نوامبر 2014 ... هر چه میزان کلسیم از دست رفته بیشتر باشد مصرف این مکمل ها تاثیر بیشتری روی ... پروتئین جذب نمی‌کنید بلکه همزمان میزان زیادی مواد افزودنی و کالری اضافی ... غذایی حاوی این ماده مانند تخم مرغ و غیره می‌تواند قلب تان را دچار مشکل کند. ... باید بدانید که در صورت ورزش نکردن، مازاد پروتئین تبدیل به چربی می‌شود. نیاز واقعی ما به پروتئین چقدر است؟ - مجله تناسب اندام fitnessmagazine.ir/healty-eating/how-much-protein-is-right-for-you/‎Cached Similar9 آگوست 2014 ... بنابراین اگر حدود ۸۰ کیلو باشید، مقدار مجاز مصرف پروتئین شما ۵۸ گرم است. ... و این عدد، ممکن است به زیادی ارقامی که در مجلات می‌خواندم نباشد. ... در آن یک گروه، مقدار پروتئین توصیه شده‌ی روزانه را مصرف کردند، درحالیکه گروه دیگر ... اگر به این افراد، اجازه‌ی کاهش وزن داده می‌شد، شاید نتایج چشمگیرتری هم بدست می‌آمد. پروتئین | پارس بی https://parsb.com/میزان-نیاز-واقعی-ما-به-پروتئین-چقدر-است/‎Cachedبنابراین اگر حدود ۸۰ کیلو باشید، مقدار مجاز مصرف پروتئین شما ۵۸ گرم است. ... که به ما بگوید با توجه به اهداف شخصی و خواسته‌هایمان، باید چه مقدار پروتئین مصرف کنیم. ... و این عدد، ممکن است به زیادی ارقامی که در مجلات می‌خواندم نباشد. ... یک گروه، مقدار پروتئین توصیه شده‌ی روزانه را مصرف کردند، درحالیکه گروه دیگر دو برابر مقدار ...