مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

نسخه‌هایی که خطای پزشکی را کاهش می‌دهند

[ad_1]

استفاده از نسخه‌های پزشکی الکترونیکی برای بیماران تحت پوشش خدمات سلامت الکترونیک بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، احتمال بروز خطای پزشکی در معالجه‌ی این افراد را به شدت کاهش داده است.

به گزارش مشرق، مدیرعامل شرکت برکت‌تل وابسته به بنیاد برکت یکی از اقدامات این بنیاد در حوزه‌ی سلامت را استفاده از نسخه‌های پزشکی الکترونیکی دانست و گفت: استفاده از این نسخه‌ها مزایای بسیاری برای پزشک و بیمار در بر داشته است.  


به گفته‌ی سیدمحمد پورحسینی، هنگام صدور نسخه‌های الکترونیکی، اگر داروی تجویز شده با وضعیت بیمار هم‌خوانی نداشته و یا با تداخل دارویی همراه باشد، پزشک با هشدار نرم‌افزار متوجه این مشکل می‌شود.


مدیرعامل شرکت برکت‌تل ادامه داد: برای بیمارانی که پرونده‌ی سلامت الکترونیک داشته باشند، تمام سوابق پزشکی فرد در دسترس پزشک قرار می‌گیرد و به این ترتیب تجویز راحت‌تر و با دقت بیش‌تری انجام می شود.


پورحسینی با اشاره به این‌که نرم‌افزار نسخه‌ی الکترونیک به‌طور مستقیم به داروخانه‌های طرف قرارداد متصل است، گفت: اگر داروی تجویز شده در داروخانه موجود نباشد، سیستم اطلاع می‌دهد و پزشک این امکان را دارد که در لحظه، دارو را تغییر دهد.


وی نسخه‌های الکترونیک را برای صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌ی پزشک و بیمار بسیار مؤثر دانست و اظهار کرد: نسخه‌های الکترونیک در حال حاضر فقط در برخی مناطق محروم استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، سیستان و بلوچستان، آذربایجان شرقی و کرمانشاه قابل استفاده است، اما در صورت توافق با سازمان غذا و دارو، بنیاد برکت می‌تواند نسخه‌های الکترونیک را به تمام داروخانه‌های سطح کشور مرتبط کند.


بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در راستای خدمات‌رسانی به مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته‌ی کشور تاکنون ۳۴۰ هزار نفر را تحت پوشش طرح سلامت الکترونیک قرار داده است.

 

این اقدام بنیاد برکت که برای اولین بار در ۵ نقطه‌ی کم‌تر توسعه‌یافته‌ی کشور انجام شده است؛ علاوه بر کاهش مرگ و میر ناشی از کمبودهای درمانی در مناطق محروم، در کاهش آمار مهاجرت روستاییان به شهرها نیز مؤثر بوده است.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


2 آگوست 2016 ... نسخههایی که خطای پزشکی را کاهش میدهند. پزشک خانواده. استفاده از نسخههای پزشکی الکترونیکی برای بیماران تحت پوشش خدمات سلامت الکترونیک ...2 آگوست 2016 ... نسخههایی که خطای پزشکی را کاهش میدهند. استفاده از نسخههای پزشکی الکترونیکی برای بیماران تحت پوشش خدمات سلامت الکترونیک بنیاد برکت ...2 آگوست 2016 ... نسخههايي كه خطاي پزشكي را كاهش ميدهند. استفاده از نسخههاي پزشكي الكترونيكي براي بيماران تحت پوشش خدمات سلامت الكترونيك بنياد بركت ...2 آگوست 2016 ... استفاده از نسخههای پزشکی الکترونیکی برای بیماران تحت پوشش خدمات سلامت الکترونیک بنیاد برکت، احتمال بروز خطای پزشکی در معالجه این ...2 آگوست 2016 ... استفاده از نسخههای پزشکی الکترونیکی برای بیماران تحت پوشش خدمات سلامت الکترونیک بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت ...نسخههایی که خطای پزشکی را کاهش میدهند. شفا آنلاین>سلامت>استفاده از نسخههای پزشکی الکترونیکی برای بیماران تحت پوشش خدمات سلامت الکترونیک بنیاد ...6 روز پیش ... استفاده از نسخههای پزشکی الکترونیکی برای بیماران تحت پوشش خدمات سلامت الکترونیک بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت ...3 آگوست 2016 ... سلامت/. 57303883. استفاده از نسخههای پزشکی الکترونیکی برای بیماران تحت پوشش خدمات سلامت الکترونیک بنیاد برکت وابسته به ستاد ...4 آگوست 2016 ... به گفته پورحسینی، هنگام صدور نسخههای الکترونیکی، اگر داروی تجویز ... نسخههایی که خطای پزشکی را کاهش میدهند / توسعه نسخههای الکترونیک در ...7 آگوست 2016 ... نسخههایی که خطای پزشکی را کاهش میدهند. خبرگزاری ایرنا. استانها- ایرنا - استفاده از نسخههای پزشکی الکترونیکی برای بیماران تحت پوشش خدمات ...


کلماتی برای این موضوع

نسخه‌هایی که خطای پزشکی را کاهش می‌دهند نظام …نظام سلامتنسخه‌هایی که خطای پزشکی را کاهش نسخه‌هایی که خطای پزشکی را کاهش می‌دهند سلامت خبرگزاری تسنیم نسخه‌هایی که خطای پزشکی را کاهش می‌دهند نسخهاستفاده از نسخه‌های پزشکی الکترونیکی برای بیماران تحت پوشش خدمات سلامت الکترونیک نسخه‌هایی که خطای پزشکی را کاهش می‌دهند…وی نسخه‌های الکترونیک را برای صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌ی پزشک و بیمار بسیار مؤثر نسخه‌هایی که خطای پزشکی را کاهش می‌دهند پایگاه …وی نسخه‌های الکترونیک را برای صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌ی پزشک و بیمار بسیار مؤثر نسخه‌هایی که خطای پزشکی را کاهش می‌دهند فرهنگ …استفاده از نسخه‌های پزشکی الکترونیکی برای بیماران تحت پوشش خدمات سلامت الکترونیک خطای پزشکی خطای پزشکیخطای پزشکی نسخه‌هایی که خطای پزشکی را کاهش می‌دهند پیگیری یک سوژه؛ پانسمانی که در الکترونیکی شدن نسخه‌ها راهکاری برای کاهش خطای پزشکی برای کاهش خطای پزشکی در این حوزه را کاهش نسخه‌هایی که خطای پزشکی خطای بزرگ روحانی وابسته کردن دولتش به برجام بود …خطایبزرگروحانیوابستهنسخه‌هایی که خطای پزشکی را کاهش پزشکی را کاهش می‌دهند نسخه‌هایی که خطای نسخه برچسب‌ها سلامت نیوزنسخهنسخه‌هایی که خطای پزشکی را کاهش می‌دهند خطای پزشکی در که این حقوق را دارند برچسب ها خطای پزشکیخطای پزشکینسخه‌هایی که خطای پزشکی فرزند کارگردان درگذشته که خطای پزشکی را کاهش قیمت



لینک منبع :نسخه‌هایی که خطای پزشکی را کاهش می‌دهند

نسخه‌هایی که خطای پزشکی را کاهش می‌دهند - ایسنا www.isna.ir/news/.../نسخه-هایی-که-خطای-پزشکی-را-کاهش-می-دهند‎Cached2 آگوست 2016 ... استفاده از نسخه‌های پزشکی الکترونیکی برای بیماران تحت پوشش خدمات ... احتمال بروز خطای پزشکی در معالجه‌ این افراد را به شدت کاهش داده است. نسخه‌هایی که خطای پزشکی را کاهش می‌دهند - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/news/.../نسخه‌هایی-که-خطای-پزشکی-را-کاهش-می‌دهند‎Cached2 آگوست 2016 ... استفاده از نسخه‌های پزشکی الکترونیکی برای بیماران تحت پوشش خدمات سلامت الکترونیک بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام، ... نسخه‌هایی که خطای پزشکی را کاهش می‌دهند - فرارو fararu.com/fa/news/.../نسخه‌هایی-که-خطای-پزشکی-را-کاهش-می‌دهند‎Cached8 آگوست 2016 ... نسخه‌هایی که خطای پزشکی را کاهش می‌دهند. استفاده از نسخه‌های پزشکی الکترونیکی برای بیماران تحت پوشش خدمات سلامت الکترونیک بنیاد برکت ... نسخه‌هایی که خطای پزشکی را کاهش می‌دهند - نظام سلامت - سلامت نیوز www.salamatnews.com/.../نسخه‌هایی-که-خطای-پزشکی-را-کاهش-می‌دهند‎Cached2 آگوست 2016 ... نسخه‌هایی که خطای پزشکی را کاهش می‌دهند. سلامت نیوز: استفاده از نسخه‌های پزشکی الکترونیکی برای بیماران تحت پوشش خدمات سلامت الکترونیک ... نسخه‌هایی که خطای پزشکی را کاهش می‌دهند - مشرق نیوز www.mashreghnews.ir/news/.../نسخه-هایی-که-خطای-پزشکی-را-کاهش-می-دهند 2 آگوست 2016 ... به گزارش مشرق، مدیرعامل شرکت برکت‌تل وابسته به بنیاد برکت یکی از اقدامات این بنیاد در حوزه‌ی سلامت را استفاده از نسخه‌های پزشکی الکترونیکی ... نسخه‌هایی که خطای پزشکی را کاهش می‌دهند - شعار سال www.shoaresal.ir/fa/.../نسخه‌هایی-که-خطای-پزشکی-را-کاهش-می‌دهند‎Cached6 آگوست 2016 ... استفاده از نسخه‌های پزشکی الکترونیکی برای بیماران تحت پوشش خدمات سلامت الکترونیک بنیاد برکت، احتمال بروز خطای پزشکی در معالجه‌ این ... نسخه‌هایی که خطای پزشکی را کاهش می‌دهند - صبحانه آنلاین | دمادم https://damadam.ir/.../نسخه‌هایی-که-خطای-پزشکی-را-کاهش-می‌دهند/3187363 استفاده از نسخه‌های پزشکی الکترونیکی برای بیماران تحت پوشش خدمات سلامت الکترونیک بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، احتمال بروز ... نسخه‌هایی که خطای پزشکی را کاهش می‌دهند - صفحه نخست www.shoaresal.net/fa/.../نسخه‌هایی-که-خطای-پزشکی-را-کاهش-می‌دهند‎Cached6 آگوست 2016 ... استفاده از نسخه‌های پزشکی الکترونیکی برای بیماران تحت پوشش خدمات سلامت الکترونیک بنیاد برکت، احتمال بروز خطای پزشکی در معالجه‌ این ... نسخه‌هایی که خطای پزشکی را کاهش می‌دهند - روزامه roozame.com/detail/622353‎Cached Rating: 4.3 - 2 votes نسخه‌هایی که خطای پزشکی را کاهش می‌دهند. استفاده از نسخه‌های پزشکی الکترونیکی برای بیماران تحت پوشش خدمات سلامت الکترونیک بنیاد برکت وابسته به ستاد ... [PPT] خطاهای پزشکی https://valiasrhos.arakmu.ac.ir/Portal/File/ShowFile.aspx?ID...‎Cachedمقاله جدیدی که در مجله JAMA : خطاهای پزشکی جزو مهمترین علل مرگ‌ومیر هستند و باید در ... که خطاهای پزشکان در آن سومین (تا هشتمین) علت مهم مرگ‌ومیر را تشکیل می‌دهد. ... بدخطی نسخه‌های پزشکی و خوانا نبودن آنها،; شلوغی داروخانه‌ها،; عدم دقت مردم برای درک اهمیت ..... که می توان با ارزیابی خطاهای موجود در نظام سلامت، راهبردهای مؤثرتری جهت کاهش ...