مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

همایش ملی محصولات تراریخته در کرمانشاه

[ad_1]

به گزارش سرویس علمی جام نیوز به نقل از ایسنا، دانیال کهریزی دبیر علمی همایش ملی "محصولات تراریخته در خدمت سلامت انسان و محیط زیست" در این همایش یک روزه که امروز (13 خردادماه) در دانشگاه رازی کرمانشاه آغاز بکار کرد، هدف از برگزاری این همایش را روشنگری در مورد تولید و مصرف محصولات تراریخته در کشور عنوان و ابراز امیدواری کرد برگزاری این همایش بتواند دستاوردهای خوبی به همراه داشته باشد.

 

کهریزی اظهار نظر صاحبنظران در خصوص تولید و مصرف محصولات تراریخته در این همایش را در راستای نهادینه سازی فرهنگ تولید و مصرف این محصولات حائز اهمیت دانست. عضو هیات علمی دانشگاه رازی کرمانشاه و دبیر علمی این همایش در ادامه از موافقان و مخالفان محصولات تراریخته خواست تا دیدگاههای خود را بر پایه منطق و استدلال علمی ارائه داده و بر پایه استدلال و منطق عمل کنند.

 

وی با تاکید بر اهمیت و جایگاه اقتصاد دانش بنیان نقش فناوریهای نو را در تحقق اقتصاد دانش بنیان حائز اهمیت ارزیابی کرد و خواستار ورود به این حوزه شد. وی در ادامه به ارائه تعریفی از محصولات تراریخته پرداخت و گفت: هر موجود زنده که یک ژن را از جایی دریافت کرده باشد و بواسطه این ژن یک صفت جدید را بدست آورده باشد محصول تراریخته نامیده می‌شود.

 

این متخصص ژنتیک افزود: گیاهان و بقیه موجودات زنده ممکن اسـت دچار نقص های ژنتیکی (مثلا حساسیت به بیماری) باشند که می توان با فناوری مهندسی ژنتیک این نقص را برطرف کرد.

 

به گزارش ایسنا؛ این همایش یک روزه با حضور دکتر بهزاد قره‌یاضی استاد تمام پژوهشکده بیوتکنولوژِی کشاورزی ایران و رییس انجمن ایمنی زیستی، رضا رحیمی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری کرمانشاه، طهمورث الیاسی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه، خسرو شهبازی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه و... در کرمانشاه آغاز بکار کرد.

 

نمایش فیلم مربوط به محصولات تراریخته، مطرح شدن مباحث مربوط به تولید و مصرف محصولات تراریخته، برگزاری نشست پرسش و پاسخ و... از جمله برنامه‌های این همایش یک روزه در استان کرمانشاه خواهد بود.

 

2023


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط




کلماتی برای این موضوع

جدیدترین خبرهای شهرستان سلماس خبر فارسیرضا حدادی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در سلماس اظهار داشت اداره دامپزشکی سلماس سیویلیکا، مقالات علمی کنفرانس و ژورنالاولین کنفرانس تصادفات و سوانح جاده ای و ریلی آذرماه در زنجان برگزار می شودسیزدهمین همایش علوم زراعت و اصلاح نباتات ایران و …سیزدهمین همایش علوم زراعت و اصلاح نباتات ایران و سومین همایش علوم و تکنولوژی بذر ایرانجدیدترین خبرهای شهرستان بوکان خبر فارسی، در هفته دهم و در یک بازی پرحاشیه در سمنان مقابل سردار بوکان متوقف شد و با امتیاز به اخبار امروز خبرگزاری فارس اخبار،آخرین خبرها،خبر فوریثبت نام هزار زائر اربعینی گیلان در سایت سماح سازمان رسانه ای هنری اوج همکاری با میل دیدنی های ایتالیا، مناطق دیدنی ایتالیاحمله اعضای پکک به دارایی های دولت ترکیه در آلمان دروازه بان پرسپولیس مساله ای مهم تر عطاری ابـّـا عرضه محصولات طبیعی و محصولات طب اسلامی کتب طب اسلامی و کتب آیت الله عباس تبریزیانپایگاه خبری تحلیلی زیست بوماین در حالی بود که در همان سال کل بودجه محیط زیست کشور با بیش از ٦ هزار محیط‌بان و خبرگزاری فارسگروه دانشگاهاخبار ثبت نام آزمون دانشگاه ها و نتایج کنکور را اینجا بخوانید در این صفحه می توانید



لینک منبع :همایش ملی محصولات تراریخته در کرمانشاه

آغاز بکار همایش ملی محصولات "تراریخته" در کرمانشاه - ایسنا www.isna.ir/.../آغاز-بکار-همایش-ملی-محصولات-تراریخته-در-کرمانشاه‎Cached2 ژوئن 2016 ... همایش ملی "محصولات تراریخته در خدمت سلامت انسان و محیط زیست" صبح امروز در کرمانشاه آغاز بکار کرد. به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری ... همایش ملی "محصولات تراریخته در خدمت سلامت انسان ... - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/.../همایش-ملی-محصولات-تراریخته-در-خدمت-سلامت-انسان-و-محیط-زیست-در-کرمانشاه‎Cached28 مه 2016 ... همایش ملی محصولات تراریخته در خدمت سلامت انسان و محیط زیست باحضور ... جوان از کرمانشاه؛ دانیال کهریزی دبیر علمی این همایش گفت: این همایش با ... همایش ملی محصولات تراریخته در کرمانشاه - مفیدستان mofidestan.ir/همایش-ملی-محصولات-تراریخته-در-کرمانشا/ به گزارش سرویس علمی جام نیوز به نقل از ایسنا، دانیال کهریزی دبیر علمی همایش ملی “محصولات تراریخته در خدمت سلامت انسان و محیط زیست” در این همایش یک روزه که ... آغاز بکار همایش ملی محصولات "تراریخته" در کرمانشاه - ایسنا | خبر ... khabarfarsi.com/u/19568874 همایش ملی "محصولات تراریخته در خدمت سلامت انسان و محیط زیست" صبح امروز در کرمانشاه آغاز بکار کرد. به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) ... آغاز بکار همایش ملی محصولات "تراریخته" در کرمانشاه - پژوهشگران yrcarak.ir/آغاز-بکار-همایش-ملی-محصولات-تراریختهqu/‎Cached2 ژوئن 2016 ... همایش ملی “محصولات تراریخته در خدمت سلامت انسان و همچنین محیط زیست” صبح امروز در کرمانشاه آغاز بکار کرد. به به گفته روزنامه نویس و خبرنگار ... روزنامه ابتکار - همایش ملی “محصولات تراریخته در خدمت سلامت انسان و ... www.ebtekarnews.com/?newsid=44340‎Cachedایمنی محصولات تراریخته برای انسان و محیط زیست گروه اقتصادی: همایش ملی ... مردم و دانشگاهیان با موضع محصولات تراریخته در دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد. برگزاری همایش ملی محصولات تراریخته در دانشگاه رازی کرمانشاه ... technonews.ir/fa/Default.aspx?tabid=75&articleType...2927‎Cached2 ژوئن 2016 ... به گزارش پورتال اخبار پژوهش و فناوری کرمانشاه (تکنو نیوز)، در ابتدای این همایش که در سالن شهید علی محمدی دانشکده علوم پایه برگزار گردید. همایش ملی محصولات تراریخته در کرمانشاه - قطره www.ghatreh.com/news/.../همایش-ملی-محصولات-تراریخته-کرمانشاه‎Cached2 ژوئن 2016 ... همایش ملی "محصولات تراریخته در خدمت سلامت انسان و محیط زیست" صبح امروز در کرمانشاه آغاز بکار کرد. - " به نق. آخرین خبر | آغاز به کار همایش ملی محصولات "تراریخته" در کرمانشاه akharinkhabar.com/.../آغاز-به-کار-همایش-ملی-محصولات-%22تراریخته%22-در-کرمانشاه‎Cachedایسنا/ همایش ملی "محصولات تراریخته در خدمت سلامت انسان و محیط زیست" صبح امروز در کرمانشاه آغاز بکار کرد. دانیال کهریزی دبیر علمی همایش ملی "محصو... همایش ملی "محصولات تراریخته در خدمت سلامت انسان و محیط زیست" mail.yjcphotos.ir/.../همایش-ملی-محصولات-تراریخته-در-خدمت-سلامت-انسان-و-محیط-زیست-در-کرمانشاه‎Cached28 مه 2016 ... همایش ملی محصولات تراریخته در خدمت سلامت انسان و محیط زیست ... باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ دانیال کهریزی دبیر علمی این همایش گفت: این ...