مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

دور افتخار کاسینی در نزدیک‌ترین رصد زحلفرا رسیدن سال آخر ماموریت

[ad_1]

دور افتخار کاسینی در نزدیک‌ترین رصد زحل/فرا رسیدن سال آخر ماموریت

پایان این ماموریت علمی تاریخی برای سپتامبر سال آینده برنامه‌ریزی شده، اما پیش از آن کاسینی یک گردش دو مرحله‌ای شجاعانه را در اطراف سیاره اجرا خواهد کرد.

این فضاپیما در روز 30 نوامبر از لبه خارجی حلقه‌های اصلی زحل عبور خواهد کرد. این مدارها که مجموعه‌ای 20 تایی هستند، مدارهای حلقه F نام دارند.

کاسینی در جریان این مدارهای هفتگی به فاصله 7800 کیلومتری مرکز حلقه نازک F نزدیک خواهد شد که از ساختاری با پیچ و بافت عجیب برخوردار اســت.

آخرین باری که کاسینی تا این حد به زحل نزدیک شده بود، زمان ورود آن در سال 2004 بود.

مرحل پایانی ماموریت این فضاپیما که "پایان بزرگ" نام گرفته، احتمالا آوریل سال آینده آغاز خواهد شد. عبور کاسینی از نزدیکی قمر تیتان باعث خواهد شد که مدار فضاپیما تغییر کرده و از شکاف بین زحل و حلقه‌های آن با عرض 2400 کیلومتر عبور کند. کاسینی در این زمان از نزدیک به رصد منظومه زحل پرداخته، میدان‌های مغناطیسی و گرانشی سیاره را نقشه‌برداری کرده و نماهای بازگشتی از جو را ثبت می‌کند.

محققان همچنین بطور مستقیم به بررسی ذرات غبار مانند در حلقه‌های اصلی سیاره پرداخته و جو بیرونی زحل نمونه‌برداری خواهند کرد.

در نهایت، این فضاپیمای ناسا در جو زحل شیرجه زده و تا زمان مرگ، اطلاعاتی در مورد ترکیبات شیمیایی سیاره را به زمین ارسال خواهد کرد.

۵۴۵۴


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط




کلماتی برای این موضوع

دور افتخار کاسینی در نزدیک‌ترین رصد زحلفرا رسیدن سال آخر ماموریت



لینک منبع :دور افتخار کاسینی در نزدیک‌ترین رصد زحلفرا رسیدن سال آخر ماموریت

دور افتخار کاسینی در نزدیک‌ترین رصد زحل/فرا رسیدن سال آخر ماموریت www.khabaronline.ir/detail/580334/science/astronomy‎Cached17 سپتامبر 2016 ... به گزارش ایسنا،فضاپیمای کاسینی ناسا پس از بیش از 12 سال مطالعه زحل، حلقه‌ها و قمرها آن به سال آخر ماموریت خود رسیده که قرار است نزدیکترین ... دور افتخار کاسینی در نزدیک‌ترین رصد زحل/فرا رسیدن سال آخر ماموریت www.aftabir.com/news/article/view/2016/09/17/1441253 17 سپتامبر 2016 ... به گزارش ایسنا،فضاپیمای کاسینی ناسا پس از بیش از 12 سال مطالعه زحل، حلقه‌ها و قمرها آن به سال آخر ماموریت خود رسیده که قرار است نزدیکترین ... دور افتخار کاسینی در نزدیک ترین رصد زحل/فرا رسیدن سال آخر ماموریت www.ghatreh.com/.../دور-افتخار-کاسینی-نزدیک-ترین-رصد-زحل-فرا-رسیدن-سال 17 سپتامبر 2016 ... به گزارش ایسنا،فضاپیمای کاسینی ناسا پس از بیش از 12 سال مطالعه زحل، حلقه ها و قمرها آن به سال آخر ماموریت خود رسÛ. دور افتخار کاسینی در نزدیک ترین رصد زحل/فرا رسیدن سال آخر ماموریت tnews.ir/news/5d0f70693175.html‎Cached17 سپتامبر 2016 ... به گزارش ایسنا،فضاپیمای کاسینی ناسا پس از بیش از 12 سال مطالعه زحل، حلقه ها و قمرها آن به سال آخر ماموریت خود رسیده که قرار است نزدیکترین ... دور افتخار کاسینی در نزدیک ترین رصد زحل/فرا رسیدن سال آخر ماموریت tnews.ir/news/a9de70692532.html به گزارش ایسنا،فضاپیمای کاسینی ناسا پس از بیش از 12 سال مطالعه زحل، حلقه ها و قمرها آن به سال آخر ماموریت خود رسیده که قرار است نزدیکترین رصدها را از سیاره ... دور افتخار کاسینی در نزدیک ترین رصد زحل/آمدن سال پایان ماموریت ... www.serze.com/افتخار-کاسینی-نزدیک-ترین-زحلآمدن-1828494/‎Cached18 سپتامبر 2016 ... دور افتخار کاسینی در نزدیک ترین رصد زحل/فرا رسیدن سال آخر ماموریت گاز نزنم - به گفته ایسنا،فضاپیمای کاسینی ناسا بعد از بیش از 12 سال ... چت | چت روم – برگه 467 چتروم.net/page/467/‎ 19 سپتامبر 2016 ... دور افتخار کاسینی در نزدیک‌ترین رصد زحل/فرا رسیدن سال آخر ماموریت. پایان این ماموریت علمی تاریخی برای سپتامبر سال آینده برنامه‌ریزی شده، اما ... آیسوم - آیت الله نورمفیدی - دارویی aysoom.ir/tag/آیت%20الله%20نورمفیدی.html ... عکس روز ناسا · ساخت خط‌کشی برای اندازه‌گیری جهان · دور افتخار کاسینی در نزدیک‌ترین رصد زحل/فرا رسیدن سال آخر ماموریت · ورود روبات‌های پرستار به بیمارستان‌ها. غذای فکر: ماهیت علم www.3neshaneh.com/news/single/3532 وی جایزه نوبل در فیزیک را در سال 1918 به خاطر" خدماتی که وی به پیشرفت فیزیک از طریق .... دور افتخار کاسینی در نزدیک‌ترین رصد زحل-فرا رسیدن سال آخر ماموریت ... فاز آخر ماموریت فضاپیمای کاسینی آغاز شد؛ مدارگردی در حلقه‌های زحل gadgetnews.ir/139025/فاز-آخر-ماموریت-فضاپیمای-کاسینی-آغاز-ش/‎Cached2 دسامبر 2016 ... فضاپیمای کاسینی پس از 20 سال ماموریت به فاز آخر عملیاتی خود رسید. ... مدارگردی، کاسینی به نزدیک‌ترین فاصله‌ی خود از حلقه‌های زحل خواهد رسید و ...