مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

گورستان ماموت‌ها در روسیه کشف شد

[ad_1]

گورستان ماموت‌ها در روسیه کشف شد

دانش > محیط زیست جهان - مسکو - ایرنا:
دیرینه شناسان در روسیه توانستند در منطقه سیبری این کشور بزرگ ترین گورستان ماموت‌ها را کشف کنند که با توجه به شرایط محیطی بقایای استخوانی این حیوانات منقرض شده سالم مانده اســت.

به گزارش ایرنا، این گورستان در منطقه ولچیا گریوا شهر تیومن آن در استان نووسیپرسک کشف شده اســت که استخوان‌های انباشت شده بسیار بیشتر از موارد قبلی اســت و می‌تواند زمینه تحقیقات برای دست یافتن به اطلاعات بیشتر در باره زندگی این گونه حیوانی را فراهم کند.

خبرگزاری ایتارتاس روز پنجشنبه در این باره نوشت: بقایای مامورت‌ها در عمق دو متری زمین زیر گل و شن مدفون شده بود که با توجه به ویژگی های آب و هوایی و همچنین خاکی منطقه، استخوان‌ها در شرایط نسبتا سالمی قرار دارد.

بر اساس بررسی‌های اولیه، دست کم اجزای استخوانی هفت ماموت بزرگ و یک بچه ماموت در این گورستان کشف شده اســت که می تواند شکل دهنده این حیوان باشد.

آخرین گورستان کشف شده ماموت‌ها در روسیه مربوط به سال 2013در جمهوری یاکوتیا در خاور دور روسیه اســت و کارشناسان حتی توانستند مقداری از بافت های غیراستخوانی ماموت‌ها را نیز پیدا کنند که برای تکمیل نتایج تحقیقات بسیار مهم اســت.

ماموت‌ها پستانداران گیاهخوار و منقرض شده مشابه فیل های امروزی اما بسیار بزرگ تر که براساس نشانه ها از آغاز دوران چهارم زمین شناسی از ۴/۸ میلیون سال تا ۴۵۰۰ سال پیش یعنی بعد از انقراض دایناسورها در اروپا و شمال آسیا از جمله سیبری زیسته اند، بدنی پر از موهای بلند و عاج طویل و پیچداری داشته‌اند.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط




کلماتی برای این موضوع

راز مثلث برمودا چندی پیش مریخ نورد جدید سازمان فضایی اروپا در هنگام فرود بر سطح مریخ سقوط کرد و نابود شدجالب انگیز، جالب انگیزترین ها، مطالب جالب، عکسهای …آلرژی عجیب این زن به شوهرش عکس در این کتابفروشی می توانید در قفسه کتاب بخوابیدحیوانات …پیتون فرشی این مار استرالیایی ، در شب به شکار می پردازد او با کمین کردن بر روی زمین یا



لینک منبع :گورستان ماموت‌ها در روسیه کشف شد

ایرنا - گورستان ماموت ها در روسیه کشف شد www.irna.ir/fa/News/82239692/‎Cached22 سپتامبر 2016 ... مسکو - ایرنا - دیرینه شناسان در روسیه توانستند در منطقه سیبری این کشور بزرگ ترین گورستان ماموت ها را کشف کنند که با توجه به شرایط محیطی ... گورستان ماموت‌ها در روسیه کشف شد - همشهری آنلاین www.hamshahrionline.ir/details/347155/Science/globalenvironment‎Cached23 سپتامبر 2016 ... مسکو - ایرنا: دیرینه شناسان در روسیه توانستند در منطقه سیبری این کشور بزرگ ترین گورستان ماموت‌ها را کشف کنند که با توجه به شرایط محیطی ... گورستان ماموت ها در روسیه کشف شد - دنیای سفر www.donyayesafar.com/live/104067‎Cachedمسکو - ایرنا - دیرینه شناسان در روسیه توانستند در منطقه سیبری این کشور بزرگ ترین گورستان ماموت ها را کشف کنند که با توجه به شرایط محیطی بقایای استخوانی ... گورستان ماموت‌ ها در روسیه کشف شد | دمادم damadam.ir/کاسپین.../گورستان-ماموت‌-ها-در-روسیه-کشف-شد/id/3711768 دیرینه شناسان در روسیه توانستند در منطقه سیبری این کشور بزرگ ترین گورستان ماموت ها را کشف کنند به گزارش خبرگزاری بین المللی کاسپین؛دیرینه شناسان در ... گورستان ماموت ها در روسیه کشف شد - شبکه اینترنتی آفتاب - تی نیوز tnews.ir/news/0ade70977063.html مسکو - ایرنا - دیرینه شناسان در روسیه توانستند در منطقه سیبری این کشور بزرگ ترین گورستان ماموت ها را کشف کنند که با توجه به شرایط محیطی بقایای استخوانی ... خبرگزاری بین المللی کاسپین – گورستان ماموت‌ ها در روسیه کشف شد caspress.com/154923/گورستان-ماموت‌-ها-در-روسیه-کشف-شد/ 23 سپتامبر 2016 ... به گزارش خبرگزاری بین المللی کاسپین؛دیرینه شناسان در روسیه توانستند در منطقه سیبری این کشور بزرگ ترین گورستان ماموت ها را کشف کنند ... گورستان ماموت ها در روسیه کشف شد - روزامه roozame.com/detail/.../گورستان-ماموت-ها-در-روسیه-کشف-شد‎Cached Rating: 4.4 - 1 vote مسکو - ایرنا - دیرینه شناسان در روسیه توانستند در منطقه سیبری این کشور بزرگ ترین گورستان ماموت ها را کشف کنند که با توجه به شرایط محیطی بقایای است... اخبار ساعت 22:00: گورستان ماموت ها در روسیه کشف شد - بالا - تلوبیون old.pipeline.telewebion.com/.../گورستان-ماموت-ها-در-روسیه-کشف-شد/اخبار-ساعت-22-00.html اخبار ساعت 22:00: گورستان ماموت ها در روسیه کشف شد - اخبار ایران و جهان. گورستان ماموت ها در روسیه کشف شد | خبر از ما www.khabarazma.com/173301 دیرینه شناسان در روسیه توانستند در منطقه سیبری این کشور بزرگ ترین گورستان ماموت ها را کشف کنن. گورستان ماموت ها در روسیه کشف شد آکا - دانلود فیلم www.vavo.ir/ch/گورستان_ماموت_ها_در_روسیه_کشف_شد_آکا گورستان ماموت ها در روسیه کشف شد آکا. دانلود روش حمل ... دانلود فیلم ساندویچ پانل , پنل ساندویچ ماموت ... دانلود کشاورز آمریکایی یک اسکلت ماموت در مزرعه پیدا کرد.