مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

شیمی درمانی، تجارت یا درمان؟ نیمی از مصرف داروهای شیمی درمانی مبنای علمی ندارند

[ad_1]
شیمی درمانی، تجارت یا درمان؟/ نیمی از مصرف داروهای شیمی درمانی مبنای علمی ندارند
15 درصد مصرف داروهای کل کشور به داروهای شیمی درمانی اختصاص دارد و هزینه های آن سالانه بالغ بر 1500 میلیارد تومان اســت.

در سالهای اخیر باتوجه به شیوع بیماری های غیرواگیر، مقامات تصمیم گیر ایران هم راستا با سازمان جهانی بهداشت برنامه های متعددی را برای مبارزه با این بیماری ها تدوین کرده و تا کنون نیز برنامه های کارشناسی علمی و درخور توجهی اجرا شده ولی از میان تمام بیماری های غیرواگیر، سرطان بیش از همه توجه مسئولین و مردم را به خود جلب کرده اســت. 

 

شیمی درمانی یکی از درمان های شناخته شده و پررونق سرطان های مختلف اســت که باتوجه به افزایش شیوع سرطان در حال حاضر، به نظر میرسد شیمی درمانی از فاز درمانی خارج شده و به یکی سودآورترین تجارت های حوزه پزشکی تبدیل شده اســت که متاسفانه حتی برخی از مسئولین نه تنها در ایران بلکه در جهان نیز فریب خورده افراد سودجو در بحث داروهای این حوزه هستند.

 

اما در این میان بیش از همه، بیمار اســت که بی اطلاع از همه جا برای بهبودی تن به هر درمان دردآور و پرهزینه ای می دهد غافل از اینکه امروزه برخی داروهای جدید شیمی درمانی فقط دارونماهایی هستند که هیچ اثری جز پر کردن جیب سودجویان ندارد. 

 

همه ما در جمع خانواده، فامیل و یا دوستان و آشنایان  حداقل یک بیمار سرطانی را می شناسیم که شیمی درمانی شده تمام امیدش برای زندگی ... اما بهتر اســت بدانیم و بدانند که شیمی درمانی واقعی چیست و چه وقت باید انجام داد؟ به کدام داروهای شیمی درمانی برای زنده بودن و خوب زندگی کردن می توان تکیه کرد؟ و پاسخگویی به سوالاتی از این دست جز با آگاهی امکان پذیر نخواهد بود. 

 

سرطان، همراه قدیمی بشر 

محمدرضا قوام نصیری رییس انجمن رادیوتراپی آنکولوژی ایران، با اشاره به اینکه سرطان به عنوان یکی از بیماری های غیرواگیر و شایع جامعه کنونی توجه نظام سلامت را به خود جلب کرده اســت، تصریح کرد: به رغم اینکه سرطان یکی از قدیمی ترین بیماری های همراه بشر از ابتدا اســت، ولی علم آنکولوژی در میان علوم بالینی پزشکی قدمت زیادی ندارد و یکی از شاخه های جوان و رو به پیشرفت علم پزشکی اســت. 

 

وی ادامه داد: با توجه به این امر باید گفت که رشته های دیگر پزشکی و بالطبع مدیران بخش سلامت فعلا احاطه کامل و تصویر روشنی از آنکولوژی پیدا نکرده اند و در نتیجه سیاست های کلان در این بخش می تواند با آسیب های جدی همراه باشد.

 

رییس انجمن رادیوتراپی آنکولوژی ایران درمان های غیر جراحی سرطان (رادیوتراپی و دارو درمانی) را به لحاظ قیمتی و بار مالی بسیار گران  خواند و گفت: برنامه ریزی سیاست های کلان بدون توجه به اقتصاد درمان سرطان و حضور کارشناسان این حوزه،هدر رفت منابع در این بخش تمام سیاست های وزارت بهداشت را در بخش های دیگر تحت تاثیر قرار خواهد داد و اتخاذ سیاست آزمون و خطا عوارض جدی در بحث سلامت و صنعت بیمه کشور خواهد داشت.

 

شیمی درمانی های بی اثر و پرهزینه 

قوام نصیری از اختصاص سهم 15 درصدی داروهای شیمی درمانی نسبت به مصرف کل داروهای کشور خبر داد و اظهار کرد:  هزینه داروهای شیمی درمانی طبق آمار مراجع رسمی، مبلغی بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد تومان در سال اســت که به نسبت جمعیت کشور چنین مصرفی خارج از قاعده و سرسام آور اســت.

 

احمد عامری عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی ، شیمی درمانی را یکی از درمان های سیستمیک و عمومی خواند و افزود: داروهای مورد استفاده برای درمان سرطان انواع متفاوتی از قبیل داروهای اولیه شیمی درمانی، داروهای هورمونی، تارگت ها و برخی از داروهای نوین و گران قیمت به نام ایمونوتراپی دارند.

 

وی اثربخشی داروهای اولیه شیمی درمانی بسیار بهتر از برخی داروهای جدید دانست و گفت: با توجه به افزایش شناخت انسان از سرطان، سیستم های ایمنی در برابر این بیماری و همچنین داروهای مختلف برای اثربخشی روی مسیرهای مختلف درمانی کشف شده اند. 

 

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی بیان کرد: داروهای جدید شیمی درمانی که تعداد آنها رو به افزایش اســت نسبت به داروهای اولیه از اثربخشی پایین تری برخوردار بوده و تنها تعداد محدودی از آنها را می توان موثر در بهبودی و افزایش طول عمر بیمار دانست.  

 

شیمی درمانی، درمان یا تجارت؟

رییس انجمن رادیوتراپی آنکولوژی ایران با بیان اینکه سپردن تولیت سرطان به رشته تخصصی کلینیکال آنکولوژی نقش مهمی در کاهش مصرف بی رویه داروهای شیمی درمانی دارد، ادامه داد: از نظر انجمن حدود نیمی از مصارف داروهای شیمی درمانی کشور، مبنای علمی نداشته و بدون اندیکاسیون های علمی تجویز می شود. 

 

عامری ابراز داشت: با توجه به بررسی ها درباره 12 داروی شیمی درمانی مورد تایید FDA که عمدتا تولید آمریکا اســت، تنها 3 دارو موجب افزایش مدت کوتاهی در طول عمر بیمار شده بود. بر این اساس هزینه های گزافی برای تهیه این داروهای کم اثر و یا بی اثر بر بیمار و سیستم بهداشتی کشور تحمیل می شود که اصلاح آن نیاز به مدیریت مسئولین در ورود داروها و صرف هزینه های آن دارد. 

 

وی در ادامه با اشاره به پرداخت 90 درصد هزینه های دارویی توسط دولت و همچنین سرانه پایین کشور،بیان کرد: بر اساس شرایط موجود مسئولین باید توجه ویژه ای به واردات داروهای شیمی درمانی داشته و درگیر تجارت این حوزه نشوند چراکه به دلیل عدم وجود گاید لاین مشخصی برای این داروها،در بسیاری مواقع تجویز و مصرف داروهای بی مورد شیمی درمانی موجب می شود بیمار از درمان های ساده و اولیه خود نیز به خاطر هزینه های بالا دست بکشد.  

 

شیمی درمانی، تنها راه درمان سرطان نیست

قوام نصیری تاثیر شیمی درمانی در بهبود تومورهای بدخیم را حدود 10 درصد خواند و اظهار کرد: اگر داروهای شیمی درمانی بدون تلفیق مناسب با رادیوتراپی استفاده شود، کارکرد درمانی قطعی نخواهد داشت و بیماران پس از مدت کوتاهی دچار عود می گردند و مجددا دور باطل مصرف داروهای شیمی درمانی برای تسکین این بیماران و افزایش موقتی و کوتاه طول عمر آنها شروع می گردد.

 

وی احداث 30 تا 40 مرکز رادیوتراپی آنکولوژی منطبق بر معیارهای مراکز سرطان تیپ ۲ برای ارائه خدمات درمانی طبق گاید لاین های علمی آنکولوژی را در صرفه جویی مصرف داروهای شیمی درمانی کشور بسیار موثر خواند و گفت: در سیاست های درمان سرطان، مراکز رادیوتراپی-آنکولوژی دارای ارزش استراتژیک اســت. 

 

رییس انجمن رادیوتراپی آنکولوژی ایران ادامه داد: اصلی ترین پایه درمان غیر جراحی تومورهای بدخیم، رادیوتراپی اســت و غفلت از این مسئله موجب توسعه بیهوده تخت های شیمی درمانی و به دنبال مصرف بیشتر داروهای شیمی درمانی می شود. 

 

عامری عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به تجویز حدود نیمی از داروهای شیمی درمانی توسط آنکولوژیست ها و نقش آنها در تدوین گایدلاین های مشخص این حوزه، تصریح کرد: همکاری وزارت بهداشت در قسمت آنالیزهای اقتصادی با انجمن رادیوتراپی آنکولوژی نتایج خوبی از جمله تدوین گایدلاین های جامع و کامل را در برخواهد داشت.

 

وی در ادامه گفت: متاسفانه بیش از یک سال اســت که وزارت بهداشت از مسئولین و اعضای انجمن برای ساماندهی به اوضاع داروهای شیمی درمانی هیچ دعوتی نکرده اســت. 

 

قوام نصیری افزود: وزارت بهداشت و سیستم های علمی دانشگاهی کشور نباید از قوانین و سیاست های ارائه شده توسط علم آنکولوژی و کارشناسان آن تخطی نمایند که در غیر این صورت و با توجه به مطالبی که عنوان شد، به تدریج وارد بیراهه ای می شود که انتهای آن جز هرز رفتن سرمایه های سلامت و داروهای گران قیمت شیمی درمانی از کلیه و کبد بیماران، بدون تاثیر مورد انتظار در میزان بهبودی آنها نخواهد بود.

 

به فکر افزایش کیفیت زندگی بیماران باشید

کاش چوب جادویی وجود داشت تا بتوان با گفتن یک ورد درد را از وجود بیماران سرطانی خارج کرد. این چوب جادویی هرچند نامرئی امروز در دست پزشکان و متخصصین درمان بیماری سرطان و به ویژه متخصصین رشته کلینیکال آنکولوژی اســت. و از این رو باید از تخصص و توانایی پزشکان این رشته برای اصلاح وضعیت مشکلات حوزه شیمی درمانی و رادیوتراپی و همچنین برای افزایش کیفیت زندگی بیماران بهره گرفت. 

 

تاسیس مراکز رادیوتراپی - آنکولوژی استاندارد نسخه کلانی اســت که کارشناسان برای تحقق اقتصاد مقاومتی در بحث سرطان ارائه می کنند. این مراکز با داشتن درمان موثری به نام رادیوتراپی و مصرف منطقی داروهای شیمی درمانی در کنار رادیوتراپی، علاوه بر درآمد زایی برای نظام سلامت بهترین نتیجه را در نتایج درمانی حاصل در بیماران مبتلا به سرطان در کشور خواهد داشت.

 

باید اذعان داشت هدف تمام گروه های پزشکی و وزارت بهداشت، افزایش طول عمر و بهبود کیفیت زندگی بیماران اســت ولی قطعا رفع مشکلات هر حوزه ای کارشناسان و متخصصین همان رشته را می طلبد.

 -
-

گزارش از سمیه ذکایی 

باشگاه خبرنگاران جوان

کلمات کلیدی: شیمی درمانی، مصرف دارو،شیمی درمانی ، سرطان ، دارو سرطان ، تجارت


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط




کلماتی برای این موضوع

فواید آب درمانی، مضرات آب درمانی، آب درمانی آکافواید آب درمانی در استخرفواید آب درمانیفواید آب درمانیخواص آب درمانیخواص درمانی کتابچه توجیهی دانشگاه علوم پزشکی زنجانامتیاز شرح جراحت و آسیب مرگ یا از دست دادن یکی از کارکردهای اصلی بدن کاهش دائمی الف نقدی بر ادعاهای دکتر روازاده قسمت دومدر قسمت نخست نقد ، به صورتی مختصر درباره ی دو مورد از ادعاهای جناب آقای روازاده گیاه درمانی…گیاه درمانیزیرهزعفرانزرشکالوگوجهسیرپیازسبزیکلمکدوغلاتلوبیاشلغمعناب سایت خبری تحلیلی تابناکاخبار ایران و جهانسهم بخش کشاورزی از کل تسهیلات هزار میلیارد تومانی بانک‌ها در هفت ماه نخست امسال، عواقب تعیین سقف درآمد برای پزشکان تجربه …داستان تعدیل درآمدهای جامعه پزشکی، و سپس باز کردن گره از اینکه جوونهای بیشتری بتونن سایت خبری تحلیلی تابناکاخبار ایران و جهاندر حالی که اکنون شاید بسیاری از کشورهای منطقه و به خصوص رقبای منطقه ای ایران همچون معرفی انواع مواد مخدر طبیب جانتریاک دراین مقاله قصد داریم به صورت گذرا و با نگاهی اجمالی یکی از قدیمی‌ترین و شایع خبرگزاری انا اخبار،آخرین خبرها،خبر فوری۴ بازیکن از لیست استقلال خط خوردند اهالی شرق حلب از مناطق تحت کنترل تروریست ها خارج شدندارتباط ایثارگران با رییس جمهور خبرگزاری ایثارگران بسم رب الشهدا والصدیقین با سلام وعرض ارادت به همه ایثارگران ورزمندگان حضرت



لینک منبع :شیمی درمانی، تجارت یا درمان؟ نیمی از مصرف داروهای شیمی درمانی مبنای علمی ندارند

شیمی درمانی، تجارت یا درمان؟/ نیمی از مصرف داروهای شیمی درمانی مبنای ... www.yjc.ir/.../شیمی-درمانی-تجارت-یا-درمان-نیمی-از-مصرف-داروهای-شیمی-درمانی-مبنای-علمی-ندارند‎Cached11 سپتامبر 2016 ... نیمی از مصرف داروهای شیمی درمانی مبنای علمی ندارند ... شیمی درمانی یکی از درمان های شناخته شده و پررونق سرطان های مختلف است که باتوجه به افزایش ... شیمی درمانی، تجارت یا درمان؟/ نیمی از مصرف داروهای شیمی درمانی مبنای ... www.hamedannews.com/.../25041-2016-09-11-10-00-42.html‎Cached11 سپتامبر 2016 ... Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی · خبر · اجتماعی شیمی درمانی، تجارت یا درمان؟/ نیمی از مصرف داروهای شیمی درمانی مبنای علمی ندارند ... شیمی درمانی، تجارت یا درمان؟/ نیمی از مصرف داروهای شیمی درمانی مبنای ... khabarfarsi.com/u/27128463 25 ا کتبر 2016 ... به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ کامران نیکو سخن متخصص دیابت و مدیر عامل انجمن دیابت در همایش سلامت و ... مشکلات بیماران سرطانی برای هزینه های شیمی درمانی - شهر پزشک www.tabibcity.com/fa/post/show/600‎Cached3 دسامبر 2016 ... افزایش شیوع سرطان،داروهای شیمی درمانی،شیمی درمانی‌های بی‌اثر و ... بیماران سرطانی برای درمان خودشون مجبورند از شیمی درمانی کمک بگیرن ... درصد مصرف داروهای کل کشور به داروهای شیمی درمانی اختصاص دارد و ... شیمی درمانی، درمان یا تجارت؟ ... نظر انجمن حدود نیمی از مصارف داروهای شیمی درمانی کشور، مبنای علمی نداشته ... شیمی درمانی تجارت یا درمان نیمی از مصرف داروهای شیمی درمانی مبنای ... www.airvideo.ir/.../شیمی_درمانی_تجارت_یا_درمان_نیمی_از_مصرف_داروهای_شیمی_درمانی_مبنای_علمی_ندارند‎Cachedشیمی درمانی تجارت یا درمان نیمی از مصرف داروهای شیمی درمانی مبنای علمی ندارند. دانلود درمان عوارض شیمی درمانی · دانلود ملاحظات تغذیه ای در مصرف داروهای پرفشاری خون ... شکست شیمی درمانی در معالجه سرطان به قیمت منافع برخی پزشکان ... baharestaneh.ir/شکست-شیمی-درمانی-معالجه-سرطان-قیم/‎Cached13 سپتامبر 2016 ... از این میان 15 درصد مصرف داروهای کل کشور به داروهای شیمی درمانی اختصاص دارد و ... نقش چندانی در درمان بیماری و افزایش طول عمر بیماران مبتلا به سرطان ندارد. ... سالانه ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به طور مستقیم یا غیر‌مستقیم برای سرطان ... تجارت گران سرطان ... فقدان مبنای علمی برای نیمی از مصارف داروهای شیمی درمانی شیمی درمانی تجارت یا درمان نیمی از مصرف داروهای شیمی درمانی مبنای ... www.rahekhob.ir/.../شیمی_درمانی_تجارت_یا_درمان_نیمی_از_مصرف_داروهای_شیمی_درمانی_مبنای_علمی_ندارند شیمی درمانی تجارت یا درمان نیمی از مصرف داروهای شیمی درمانی مبنای علمی ندارند ... دانلود دیسکوژل پیشرفته ترین روش درمان دیسک, درمان غیر جرّاحی · دانلود مروری بر ... [PDF] تاالب هامون به صورت کامل خشک شد homepage.abrarnews.com/pdf/files/archive/23-6-95/a3.pdf‎Cachedوی افــزود: البتــه اگــر آزمایــش یــا تصویربــرداری در روزهــای بعــد. انجـام شـود و .... شیمی درمانی، تجارت یا درمان؟ نیمی از مصرف داروهای شیمی درمانی مبنای علمی ندارند. سرطان - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/سرطان‎Cached Similarدر سلول‌هایی که کمبود پروتیین Grb2 دارند، رشد سلولی پتانسیل از کنترل .... مصرف قند در طول دوره درمان سرطان ممنوع است زیرا سلول‌های سرطانی با مصرف قند ... کنترلی، به صورتی که فعالیت فاکتورها افزایش یابد و یا نیمه عمر آنها در سلول زیاد شود، می‌گردد. .... عوارض شیمی درمانی، دارو درمانی و رادیو تراپی در سرطان:عوارض گوارشی، ... شیمی‌درمانی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/شیمی‌درمانی‎Cached Similarشیمی‌درمانی یا در مان شیمیایی یکی از روش‌های درمان سرطان و یا تخفیف موقت آن با ... و سلول‌های سرطانی را با استفاده از داروهای شیمیای و مواد شیمیایی از بین می‌برد. ... رشد مو و سلولهای داخلی روده که سرعت رشد بالایی دارند مورد حمله قرار می‌گیرند و جریان رشد ... اصول علم شیمی درمانی، عمدتاً در طول سالهای ۱۹۳۵–۱۹۱۹ برقرار گردید؛ ولی فقط از ...