مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

ساخت دستگاهی برای تولید سلول‌های بنیادی و گیاهی در کشور

[ad_1]

 

به گزارش سرویس علمی جام نیوز به نقل از ایسنا، محمد ضعیفی زاده، مجری طرح شیکرها را دستگاه‌هایی مکانیکی دانست که در رشته‌های شیمی، بیوشیمی، علوم زیستی و پلیمری استفاده می‌شوند و ادامه داد: هدف از شیکر کردن، به هم زدن محلول، افزایش حلالیت، افزایش سرعت واکنش و ایجاد محلول یکنواخت اســت.

 

ضعیفی‌زاده با تاکید بر این که شیکرهایی که برای کشت سلول‌های گیاهی استفاده می‌شود، نیاز به سیستم هوادهی مناسب و محیط کشت یکنواخت و بدون ضربه دارد، خاطر نشان کرد: به منظور رفع مشکل هوادهی مناسب در سطوح بالا و پایین محیط کشت مایع نیاز به شیکرهای مناسبی بود؛ از این رو در این پروژه تحقیقاتی موفق به طراحی و ساخت شیکر انکوباتور تلسکوپی برای تولید و کشت سلول‌های جنینی گیاهی شدیم.

 

وی با اشاره به جزئیات این دستگاه، خاطر نشان کرد: شیکر تولید شده دارای دور پایین (حداکثر 30 دور در دقیقه) اســت؛ ضمن آن که به دلیل نصب بالن‌های کشت و هوادهی مناسب، این دستگاه قادر به افزایش سطح هوادهی خواهد بود.

 

مجری طرح یادآور شد: این دستگاه به دلیل چرخش در دو درجه آزادی برای تولید سل لاین‌های گیاهی و سلول‌های جنین سوماتیکی (Somatic Stem Cells) قابل استفاده اســت. علاوه بر آن این دستگاه در حوزه مهندسی بافت برای تولید سلول‌های بنیادی و تولید نانو مواد کاربردهای چشمگیر خواهد داشت.

 

ضعیفی زاده، تک فاز بودن، امکان استریل کردن، سینی‌های دوار، هوادهی بیشتر، شیک کردن مواد با دور کم و تولید سوسپانسیون یکنواخت و شیکر بدون ضربه به سلول و انکوباسیون نوری را از مهترین مزایای این دستگاه نام برد.

 

این محقق با بیان این که این دستگاه مجهز به عامل‌های دمایی، رطوبت، نور و CO2 اســت، ادامه داد: متدی که در شیکر انکوباتور تلسکوپی ساخته شده پیاده سازی شد، به گونه‌ای اســت که مرگ برنامه ریزی شده سلولی (آپوپتوز) در آن قابل اجرا اســت.

 

به گفته مجری طرح، دستگاه شیکر ساخته شده ضمن برطرف کردن عیوب نمونه‌های موجود در بازار، امکان استفاده از تعداد بالن کشت بیشتر را فراهم می‌کند.

 

2013


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


2 ژوئن 2016 ... محققان دانشگاه آزاد واحد اردبیل با رفع عیوب نمونههای موجود در بازار دستگاه شیکر انکوباتور تلسکوپی برای تولید سل لاینهای گیاهی و سلولهای ...محققان دانشگاه آزاد واحد اردبیل با رفع عیوب نمونههای موجود در بازار دستگاه شیکر انکوباتور تلسکوپی برای تولید سل لاینهای گیاهی و سلولهای سوماتیک عرضه کردند.2 ژوئن 2016 ... محققان دانشگاه آزاد واحد اردبیل با رفع عیوب نمونههای موجود در بازار دستگاه شیکر انکوباتور تلسکوپی برای تولید سل لاینهای گیاهی و سلولهای ...محققان دانشگاه آزاد واحد اردبیل با رفع عیوب نمونههای موجود در بازار دستگاه شیکر انکوباتور تلسکوپی برای تولید سل لاینهای گیاهی و سلولهای سوماتیک عرضه کردند.1 ژوئن 2016 ... محققان دانشگاه آزاد واحد اردبیل با رفع عیوب نمونههای موجود در بازار دستگاه شیکر انکوباتور تلسکوپی برای تولید سل لاینهای گیاهی و سلولهای ...2 ژوئن 2016 ... محققان دانشگاه آزاد واحد اردبیل با رفع عیوب نمونههای موجود در بازار دستگاه شیکر انکوباتور تلسکوپی برای تولید سل لاینهای گیاهی و سلولهای ...ساخت دستگاهی برای تولید سلولهای بنیادی و گیاهی در کشور. زمان دریافت خبر : پنج شنبه 13ام خرداد 1395. 1464759706007_shaiker.jpg. سایت آزمون دکتری ( www.2 ژوئن 2016 ... محققان دانشگاه آزاد واحد اردبیل با رفع عیوب نمونههای موجود در بازار دستگاه شیکر انکوباتور تلسکوپی برای تولید سل لاینهای گیاهی و سلولهای ...2 ژوئن 2016 ... محققان دانشگاه آزاد واحد اردبیل با رفع عیوب نمونههای موجود در بازار دستگاه شیکر انکوباتور تلسکوپی برای تولید سل لاینهای گیاهی و سلولهای ...9 ژوئن 2016 ... تولید نانوسکوپ ایرانی با توانمندی بالای تصویربرداری، ساخت فرستنده یک ... ساخت دستگاهی برای تولید سلولهای بنیادی و گیاهی در کشور.


کلماتی برای این موضوع

مشاهده مقاله نانو سلولزالیاف سلولزی با داشتن عرض در محدوده نانومتر، موادی مبتنی بر طبیعت با ویژگی های مفید و مشاهده مقاله مروری بر روش کرماتوگرافی مایع با …کرواتوگرافی مایع با کارایی بالا از جمله تکنیک های جداسازی مرسوم در بسیاری پزشکی،سلامت،بهداشت،اخبار پزشکی،اخبار …پزشکی،سلامت،بهداشت،اخبار پزشکی،اخبار سلامتوزارت بهداشت،اخبار سلامت و پزشکی اخبار،اخبار علمی،اخبار آموزشی،اخبار پزشکی،اخبار …محققان دانشگاه گنت در بلژیک طی انجام یک پژوهش جدید کشف کرده‌اند که فاضلاب دارای…پزشکی بالینیدانشمندان آزمایشگاه جت پیشرانش ناسا در یک تحقیق جدید برای نخستین بار به بررسی میکروب مقالات پزشکی و بهداشتی،توصیه های پزشکی ، …حرکتی ورزشی برای بزرگ شدن باسن تصاویر – عکس های بیماران چشم پزشکی بهترین مرجع برای خبرگزاری بولتن اخبار،آخرین خبرها،خبر فوریممنوعیت فروش نیسان، ب ام و و پورشه رئیس دوره ای اوپک کشورهای غیر عضو روزانه هزار پوست و مو پزشکان ایران محققان دانشگاه کارلوس سوم اسپانیا، موفق به ساخت دستگاهی شده اند که در عرض پنج دقیقه پزشکی بالینی فهرست همایش ها و سمینارهای …برای اطلاع از آخرین همایش های پزشکی می توانید پیگیر صفحه همایش های پزشکی در بیماری غیر واگیر پزشکان ایراندر بسیاری از موارد نفخ معده با رعایت رژیم غذایی متعادل و سالم برطرف می شود اما اگر این



لینک منبع :ساخت دستگاهی برای تولید سلول‌های بنیادی و گیاهی در کشور

ساخت دستگاهی برای تولید سلول‌های بنیادی و گیاهی در کشور - ایسنا www.isna.ir/.../ساخت-دستگاهی-برای-تولید-سلول-های-بنیادی-و-گیاهی-در-کشور‎Cached2 ژوئن 2016 ... محققان دانشگاه آزاد واحد اردبیل با رفع عیوب نمونه‌های موجود در بازار دستگاه شیکر انکوباتور تلسکوپی برای تولید سل لاین‌های گیاهی و سلول‌های ... ساخت دستگاهی برای تولید سلول های بنیادی و گیاهی در کشور - سایت ... tnews.ir/news/945f64000969.html 2 ژوئن 2016 ... محققان دانشگاه آزاد واحد اردبیل با رفع عیوب نمونه های موجود در بازار دستگاه شیکر انکوباتور تلسکوپی برای تولید سل لاین های گیاهی و سلول های ... ساخت دستگاهی برای تولید سلول‌های بنیادی و گیاهی در کشور | خبرآموز news.yadamooz.ir/news/194152 تحصیل در خارج از کشور ( دکتری ، ارشد ) تحصیل رایگان در فنلاند تحصیل ارزان · نوشتن مقاله آموزش ... ساخت دستگاهی برای تولید سلول‌های بنیادی و گیاهی در کشور. کانون پتنت ایران | اخبار | هفت روز نواوری در ایران www.patentoffice.ir/index.php?ctrl=news&actn=news...id...‎Cached9 ژوئن 2016 ... تولید نانوسکوپ ایرانی با توانمندی بالای تصویربرداری، ساخت فرستنده یک ... ساخت دستگاهی برای تولید سلول‌های بنیادی و گیاهی در کشور. ساخت دستگاهی جهت تولید سلول‌های بنیادی و همچنین گیاهی در کشور ... yrcarak.ir/ساخت-دستگاهی-جهت-تولید-سلول‌های-بنیاد/‎Cached1 ژوئن 2016 ... محققان دانشگاه آزاد واحد اردبیل با رفع عیوب نمونه‌های موجود در بازار دستگاه شیکر انکوباتور تلسکوپی جهت تولید سل لاین‌های گیاهی و همچنین ... ساخت دستگاهی برای تولید سلول‌های بنیادی و گیاهی در کشور ... www.automation24.ir/newsdesk_index.php/newsdesk_id/102/sort/1a/.../5 فروشگاه اینترنتی اتوماسیون 24 ارائه دهنده کالا و خدمات در زمینه برق صنعتی می باشد. ساخت دستگاهی برای تولید سلول‌های بنیادی و گیاهی در کشور | رسانه ... isna.rasanetv.com/page-859141.html‎Cachedمحققان دانشگاه آزاد واحد اردبیل با رفع عیوب نمونه‌های موجود در بازار دستگاه شیکر انکوباتور تلسکوپی برای تولید سل لاین‌های گیاهی و سلول‌های سوماتیک عرضه کردند. سفارت جمهوری اسلامی ایران –کامپالا kampala.mfa.ir/?siteid=31&fkeyid=&siteid=31&pageid...‎Cached16 نوامبر 2016 ... 1- درمان آلزایمر با استفاده از نانوذرات طلا و گیاه بادرنجبویه توسط ... 10- ابتکار ساخت دستگاهی برای درمان افسردگی و وسواس های مقاوم توسط محققان کشور ... 4- تولید سلول های خورشیدی ارزان قیمت با روش محققان کشورمان ... همچنین می توان علاوه بر محیط‌های آزمایشگاهی، جهت بکارگیری سلول‌های بنیادی انسانی در ... ساخت دستگاهی برای تولید سلول‌های بنیادی و گیاهی در کشور life.shafaqna.com/FA/0379326‎Cachedشفا آنلاین>سلامت>محققان دانشگاه آزاد واحد اردبیل با رفع عیوب نمونه‌های موجود در بازار دستگاه شیکر انکوباتور تلسکوپی برای تولید سل لاین‌های گیاهی و سلول‌های ... ساخت دستگاهی برای تولید سلول‌های بنیادی و گیاهی در کشور | جستجو wesria.net/.../ساخت-دستگاهی-برای-تولید-سلول‌های-بنیادی-و-گیاهی-در-کشور This site may harm your computer. ساخت دستگاهی برای تولید سلول‌های بنیادی و گیاهی در کشور ... در واقع، در سختگیرانه ترین تعریف، سلول های بنیادی پرتوان باید بتوانند تحت شرایط خاص و مناسب، ...