مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

اکسیژن از اتمسفر زمین نشت می‌کند

[ad_1]

اکسیژن از اتمسفر زمین نشت می‌کند

دانش > محیط زیست جهان - همشهری آنلاین:
محققان دریافته‌اند که اکسیژن موجود در اتمسفر زمین به آرامی درحال نشت کردن به بیرون از اتمسفر اسـت، پدیده‌ای که هنوز دلیل آن مشخص نشده‌اسـت.

براساس گزارش دیسکاوری، گروهی از محققان دانشگاه پرینستون با مطالعه روی حباب‌های به دام افتاده در هسته‌های یخی به دست آمده از گرینلند و جنوبگان دریافتند میزان اکسیژن در طول 800 هزار سال گذشته با افتی 0.7 درصدی مواجه شده‌اسـت.

یافتن دلیل واقعی این رویداد کار ساده‌ای نخواهد‌بود،‌اکسیژن موجود در سیاره زمین به صورت دائم توسط انسان، حیوانات،‌گیاهان و حتی سنگ‌های سیلیسی درحال بازیافت اسـت. درحال حاضر هسته‌های یخی بهترین ابزار برای سنجش میزان اکسیژن موجود در سیاره زمین هستند.

به گفته محققان این تحقیق بیشتر از سر علاقه و کنجکاوی انجام شده‌‌اسـت و نتیجه آن نشان نشت اکسیژن دارد. میزان کاهش سطح اکسیژن سیاره زمین براساس آنچه محققان یافته‌اند بسیار ناچیز اسـت، اما همچنان اسراری از چرایی سکونت‌پذیر بودن زمین را در خود دارد که اگر روزی انسان بخواهد در سیاره‌ای دیگر زندگی کند، این اطلاعات برایش حیاتی خواهند بود.

یکی از فرضیه‌های مطرح شده برای توجیه دلیل کاهش اکسیژن، افزایش فرسایش اسـت، فرسایش بیشتر رسوبات بیشتری را تحت تاثیر قرار داده و اکسیده می‌کندو به این شکل میزان اکسیژن اتمسفر کاهش پیدا می‌کند. فرضیه دیگر تغییرات اقلیمی طولانی مدت اسـت، طی چند میلیون سال گذشته کاهش دمای ناچیزی در دمای جهانی رخ داده‌اسـت، حتی باوجود اینکه زمین طی نیم قرن گذشته با سرعت بالایی رو به گرم شدن گذاشته‌اسـت.

سرد شدن اقیانوس‌ها در زمان کاهش دمای زمین، زمینه یک سری از واکنش‌های زنجیره‌ای اکولوژیکی را فراهم آورده‌اسـت که باعث مصرف اکسیژن بیشتری شده‌اسـت. تمامی این توضیح‌ها تنها فرضیه‌هایی هستند که به بررسی بیشتر نیاز دارند.

اتمسفر زمین برای چند میلیارد سال اولیه زندگی‌اش هیچ اکسیژنی در خود نداشت. دانشمندان معتقدند جلبک‌هایی کوچک به نام سیانوباکتری روی زمین تکامل یافتند و منجر به ایجاد و افزایش اکسیژن در زمین شدند تا در نهایت حیات به شکل امروزی‌اش در زمین جاری شود.

امروزه 21 درصد از هوایی که موجودات زنده تنفس می‌کنند از اکسیژن تشکیل شده‌اسـت. اگرچه میزان گازهای مختلف اتمسفر به اندازه دی‌اکسید‌کربن، یکی دیگر از گازهای موجود در هوا، اثرگذار نیستند اما می‌توانند بر میزان نور خورشیدی که به زمین می‌رسد تاثیرگذار باشند و در عین حال شواهدی وجود دارند که نشان می‌دهند تغییر میزان اکسیژن در گذشته بر شرایط اقلیمی زمین اثرگذار بوده‌اسـت.


[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


24 سپتامبر 2016 ... همشهری آنلاین: محققان دریافتهاند که اکسیژن موجود در اتمسفر زمین به آرامی درحال نشت کردن به بیرون از اتمسفر است، پدیدهای که هنوز دلیل آن مشخص ...24 سپتامبر 2016 ... محققان دریافتهاند که اکسیژن موجود در اتمسفر زمین به آرامی درحال نشت کردن به بیرون از اتمسفر است، پدیدهای که هنوز دلیل آن مشخص نشدهاست.24 سپتامبر 2016 ... محققان دریافته اند که اکسیژن موجود در اتمسفر زمین به آرامی درحال نشت کردن به بیرون از اتمسفر است، پدیده ای که ه.24 سپتامبر 2016 ... محققین کشف کرده اند که اکسیژن به آرامی در حال نشت کردن از جو زمین و هنوز در مورد علت آن مطمئن نیستند. ... اکسیژن از اتمسفر زمین نشت می کندیافتن دلیل واقعی این رویداد كار سادهای نخواهدبود، اكسیژن موجود در سیاره زمین به صورت دائم توسط انسان، حیوانات، گیاهان و حتی سنگهای سیلیسی درحال بازیافت است.24 سپتامبر 2016 ... محققان دریافته اند که اکسیژن موجود در اتمسفر زمین به آرامی درحال نشت کردن به بیرون از اتمسفر است، پدیده ای که هنوز دلیل آن مشخص نشده است.26 سپتامبر 2016 ... محققان دریافته اند اکسیژن به آرامی در حال نشت کردن از اتمسفر زمین به فضای بیکران است. ... نشت تدریجی و سؤال برانگیز اکسیژن از اتمسفر. زمین. شناسهٔ خبر: 3779093 - دوشنبه ۵ مهر ... جهانگرد ایرانی که با دوچرخه سفر میکند ...27 سپتامبر 2016 ... دانشمندان دریافتند که نشت اکسیژن جو زمین به آرامی صورت میگیرد اما آنها هنوز ... یک سیانوباکتر اکسیژن را به نوان پسماند تولید میکند، یعنی ...۹۹ درصد از هواکره در فاصله ۳۰ کیلومتری از سطح زمین قرار دارد. .... به صورت مولکولی یا اتمی است در حالی که در کیلومترهای بالا اکسیژن (O۲) به ازت (N۲) غلبه میکند.محققان دریافته اند اکسیژن به آرامی در حال نشت کردن از اتمسفر زمین به فضای ... مهمی در تاریخ بشر است و این پیوند نامرئی سبب استحکام و استقرار تمام جهان میشود.


کلماتی برای این موضوع

زمین ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزادزمینزمین سومین سیارهٔ سامانهٔ خورشیدی است که در فاصلهٔ ۱۵۰ میلیون کیلومتری از ستارهٔ هلیم ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزادهلیمویژگی‌های اتمی الکترونگاتیوی مقیاس پاولینگ انرژی‌های یونش نخستین −فشارسنج چیست فشار سنج چیست ؟ فشارسنج را برای اندازه گیری فشارهوا به کار می‌برند هرچند آتشفشان چیست؟ آتشفشان یک ساختمان زمین شناسی است که به وسیله آن مواد آتشفشانی به صورت مذاب ، گاز آلومینیم خواص ، کاربرد ، معرفی آلیاژها صفحه …آلیاژهای غیر آهنیریز کردن دانه ها از طریق هم زدن مذاب با استفاده از حبابهای گاز در خلال انجماد دی بتن و خوردگی آن تعداد وسیعی از باراندازها، حوضچه های تعمیراتی، تیرها و پایه های پل، موج شکن ها و تونل Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ تکنولژی مولد قدرت Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ راههای کاهش تعریف بنزین بنزین در پالایشگاه‌های نفت تولید می‌شود ماده‌ای که با تقطیر از نفت خام فتوسنتز، تنفس و تعرق بانک مقالات کشاورزی …رشد و نمو گیاهان سه عامل عمده در رشد و نمو گیاهان عبارتند از فتوسنتز، تنفس و تعرقآتش نشانییکی از نیازهای اساسی هر خانه یا اداره ای ، کپسول آتش نشانی است ؛ اگر با این وسیله اخبار،اخبار علمی،اخبار آموزشی،اخبار پزشکی،اخبار …محققان با استفاده از رادار نفوذ در زمین مدارگرد شناسایی مریخ موفق به کشف یک…



لینک منبع :اکسیژن از اتمسفر زمین نشت می‌کند

اکسیژن از اتمسفر زمین نشت می‌کند - همشهری آنلاین hamshahrionline.ir/details/347297/Science/globalenvironment‎Cached24 سپتامبر 2016 ... همشهری آنلاین: محققان دریافته‌اند که اکسیژن موجود در اتمسفر زمین به آرامی درحال نشت کردن به بیرون از اتمسفر است، پدیده‌ای که هنوز دلیل آن مشخص ... اکسیژن از اتمسفر زمین نشت می‌کند - خبرنامه ملی ایرانیان www.melli.org/اکسیژن-اتمسفر-زمین-نشت-می‌کند/ 24 سپتامبر 2016 ... محققان دریافته‌اند که اکسیژن موجود در اتمسفر زمین به آرامی درحال نشت کردن به بیرون از اتمسفر است، پدیده‌ای که هنوز دلیل آن مشخص نشده‌است. اکسیژن جو زمین درحال از بین رفتن است – هارمونی وب harmonyweb.ir/اکسیژن-جو-زمین-درحال-از-بین-رفتن-است/ 28 سپتامبر 2016 ... دانشمندان دریافتند که نشت اکسیژن جو زمین به آرامی صورت می‌گیرد اما آنها هنوز ... از این دوران اغلب با عنوان «رویداد بزرگ اکسیداسیون» یاد می‌شود. اکسیژن جو زمین درحال از بین رفتن است - تکنومون technomon.com/.../اکسیژن-جو-زمین-درحال-از-بین-رفتن-است‎Cached28 سپتامبر 2016 ... دانشمندان دریافتند که نشت اکسیژن جو زمین به آرامی صورت می‌گیرد اما آنها هنوز ... از این دوران اغلب با عنوان «رویداد بزرگ اکسیداسیون» یاد می‌شود. جو (هواشناسی) - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/جو_(هواشناسی)‎Cached Similarجوّ زمین یا هَواکُره از ۵ پنج لایهِ به نام‌های وردسپهر (تروپوسفر) • پوشن‌سپهر .... یا اتمی است در حالی که در کیلومترهای بالا اکسیژن (O۲) به ازت (N۲) غلبه می‌کند. جو زمین - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/جو_زمین‎Cached Similarغلظت گروهی از گازها مانند نیتروژن، اکسیژن و آرگون ثابت و غلظت گروه دیگر گازها مانند بخار ... انرژی خورشید از جو عبور می‌کند و به سطح زمین می‌رسد و آن را گرم می‌کند. کشف نشت اکسیژن از جو زمین - راسخون - تی نیوز tnews.ir/راسخون/6a8671112774.html محققین کشف کرده اند که اکسیژن به آرامی در حال نشت کردن از جو زمین و هنوز در مورد علت آن ... امام صادق علیه‌السلام: نوروز، روزی است که قائم ما اهل بیت در آن ظهور می‌کند. میلیاردها سال است که اکسیژن از زمین به ماه نشت می‌کند - یک ستاره در ... www.1star7sky.com/2017/02/moon.html‎Cached4 فوریه 2017 ... هنگامی که ماه وارد این ورقه‌ی پلاسما می‌شود، یون‌های اکسیژن از زمین می‌توانند به سوی ماه دمیده شده و تا ۲ میکرومتر به زیر سطح آن نفوذ کنند و آنجا بمانند. روزنامه خراسان khorasannews.com/newspaper/BlockPrint/550757‎Cachedمحققان دریافته اند اکسیژن به آرامی در حال نشت کردن از اتمسفر زمین به فضای ... به این فناوری شناورند، از هوش مصنوعی برای باقی ماندن در یک مکان استفاده می‌کنند. نشت اتمسفر زمین در فضا - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/online/.../نشت-اتمسفر-زمین-در-فضا 14 مه 2009 ... بسیاری از گازهایی که اتمسفر زمین و سایر سیارات را تشکیل می‌دهند ... شده و در ادامه این هیدروژن است که از اتمسفر مریخ خارج می‌شود و اکسیژن مازاد ...