مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

اعتیاد به چک کردن موبایل چگونه زندگی شما را تخریب میکند؟

[ad_1]

checking-cell-phones

به گزارش آلامتو و به نقل از آی بانو؛ آیا شما هم همیشه در حال چک کردن گوشی همراهتان هستید ؟ همیشه حواستان به نوتیفیکیشن ها و پیام ها و … هست ؟ آیا استفاده افراطی از تلفن همراه را می‌توان اعتیاد رفتاری تلقی کرد؟

در دهه‌های گذشته، مقالات گوناگونی در زمینه استفاده‌ی افراطی از تلفن همراه، خواه کاربردهای عمومی آن، خواه از جنبه‌های خاص آن( از قبیل شرط‌بندی و بازی‌ها) منتشر کرده‌ام. اخیرا، برخی از همکارانم و من مقاله‌ا‌یی مروری در مجله‌ی گزارشات اعتیادهای شایع درباره‌ی استفاده‌ی افراطی از تلفن همراه به چاپ رساندیم.

گمان نمی‌کنم اکثر مردم باور کنند که زندگی آنها به دلیل استفاده‌ی افراطی از تلفن همراه بدتر از گذشته اسـت، زیرا آنها معتقدند که تاثیرات مثبت آن بر جنبه‌های منفی آن غالب اسـت. با این وجود، در مقالات علمی، استفاده‌ی افراطی از تلفن همراه با گزارشاتی مبنی بر وابستگی و علائم اعتیاد از قبیل اختلالات خواب، مشکلات مالی، کاربردهای خطرآفرین(در حین رانندگی)، ممنوعیت کاربردی(ممنوعیت در مکان‌های خاص) و رفتارهای متخاصمانه‌ی وابسته به تلفن همراه(مزاحمت‌های سایبری) پیوند خورده اسـت.

با وجود انبوه شواهد دال بر اینکه تلفن همراه می‌تواند مشکل‌آفرین بوده و عواقب منفی درپی داشته باشد، اما نفوذ، شیوع و علائم نشانه‌شناختی تلفن همراه بر این شواهد غالب و حرف دیگری می‌زند. به عنوان نمونه، آخرین مقاله‌ی ما خاطر نشان می‌سازد که مطالعات گسترده‌ی دهه‌های اخیر نرخ بسیار متنوعی بین ۰٪ تا بیش از ۳۵٪ مشکل‌آفرینی تلفن همراه را گزارش می‌دهد. علت این امر اساسا از این واقعیت نشآت می‌گیرد که اغلب مطالعات انجام شده در این زمینه فاقد تئوری‌های مستدل می‌باشد.

علاوه بر این، در اغلب موارد استفاده‌ی افراطی از تلفن همراه صرفا به عنوان یک اعتیاد رفتاری تلقی می‌گردد و متعاقبا غربالگری‌های ابزاری توسعه می‌یابد که مبنای آن انواع دیگر اعتیاد از قبیل سوء مصرف مواد و اعتیاد به قمار اسـت، بی‌آنکه خصیصه‌های رفتاری اعتیادگونه‌ ناشی از استفاده‌ی افراطی از تلفن همراه یا این واقعیت که نسل جدید تلفن‌های همراه(تلفن‌های هوشمند)درست مانند اینترنت، فقط ابزار ارتباطی هستند که زمینه‌ی انجام فعالیت‌های زیادی، فراتر از کاربردهای سنتی یعنی ارتباطات کلامی و متنی بینافردی، ارتباطات اجتماعی و حتی خرید و غیره را برایمان فراهم می‌کنند، مد نظر گرفته شده باشد.
نخستین مطالعه‌ی علمی که به بررسی مشکلات استفاده‌ فراطی از تلفن همراه پرداخت، در دهه‌ی پیش به چاپ رسید. از آن پس، مطالعات منتشر شده درباره‌ی این مبحث اساسا با رشد چشمگیری مواجه شده.

smartphone

در حال حاضر، اصطلاحات متعددی به کرات برای توصیف این پدیده به کار می‌رود، محبوب‌ترین اصطلاحات “اعتیاد به تلفن‌همراه”(تلفن هوشمند)، “وابستگی به تلفن همراه”(تلفن هوشمند) یا “ترس از عدم استفاده یا وجود تلفن همراه” هستند.

اعتیاد رفتاریِ استفاده‌ی افراطی از تلفن همراه اغلب شامل مولفه‌های اصلی رفتارهای معتادکننده از قبیل حساسیت‌های شدید ادراکی، از دست دادن کنترل، نوسانات خلق‌خوی، انزواطلبی، خستگی‌ناپذیری، تعارض و واپس‌روی می‌شود.

نتیجتا، معیارهای(و ابزارهای غربالگری که بین منظور توسعه یافته‌اند) ارائه شده در دسته‌بندی و تشخیص رفتارهای اعتیادگونه‌ی افرادی که به تلفن همراه اعتیاد دارند، کاملا بر هم می‌ریزد و دگرگون می‌شود. اساس این معیارها سوء مصرف مواد یا اعتیاد به قمار اسـت. به عنوان نمونه، در مطالعات اخیری که در مجله‌ی اعتیادهای رفتاری به چاپ رسید، دکتر پیتر اسمتانیک اینچنین بیان می‌کند که ۲۰٪ از دانش‌آموزان امریکایی که اکنون علائم اعتیاد به تلفن همراه در آنها مشاهده می‌شود، پیش از بروز علائم اعتیاد به تلفن همراه، دچار اختلال اعتیاد به قمار بودند.

گرچه بسیاری از متخصصان بر این باورند که استفاده‌ی افراطی از تلفن همراه صرفا یک اعتیاد رفتاریست، اما هنوز شواهد کافی برای تائید یا رد این مفهوم وجود ندارد. همانا، این حقیقت که چنین شرایطی می‌تواند یک نوع اعتیاد تلقی شود تا کنون فقط به مطالعات مقدماتی متکی بوده که اطلاعات آن از نمونه‌های ساده جمع‌آوری شده اسـت. به طور خاص، در این میان عدم شواهد ضروریست که مکانیزم زیست‌شناسی عصبی و روانشناسی دخیل در ریشه‌یابی اعتیاد به تلفن همراه را با اعتیادهای شیمیایی و رفتاری دیگر مشابه تلقی کرده و اجازه می‌دهد تا با یکدیگر مقایسه شوند.

چنین شواهدی نقش مهمی در تشخیص اختلال قماربازی و اختلال بازی‌های اینترنتی و طبقه‌بندی آنها در قالب آخرین نسخه‌ی راهنمای تشخیصی و آماری اختلال‌های روانی اعتیاد ایفا می‌کند، سه نمونه از رفتارهای خاصِ اعتیادگونه از دست دادن کنترل، خستگی‌ناپذیری و تعارض اسـت که تاکنون توجه تجربی و عملی خاصی بدان معطوف نگشته اسـت.

با توجه به مطالب ذکر شده، شواهد تجربی و عملی در باب استفاده‌ی افراطی از تلفن همراه در قالب رفتار اعتیادگونه بسیار ناچیز اسـت. با این وجود بدان معنا نیست که استفاده‌ی افراطی از تلفن همراه یک نوع اعتیاد نیست، اما ماهیت و میزان داده‌های موجود و به دست آمده تا کنون برای نتیجه‌گیری قطعی و موثق کفایت نمی‌کند.
البته، اظهار نظر قطعی درباب استفاده‌ی افراطی از تلفن همراه مستلزم تحقیقات تجربی و گسترده اسـت. با وجود عدم چنین اطلاعاتی، تمام تلاش‌ها برای ایجاد چارچوبی که استفاده‌ی افراطی از تلفن همراه را اعتیاد رفتاری در نظر بگیریم، همچنان غیر قطعی باقی می‌ماند. ذکر این نکته که دهه‌ها تحقیق تجربی و علمی منجر به اعلان رسمی اختلال قماربازی به عنوان یکی از انواع اعتیاد شد، خالی از لطف نیست.
مفاهیم آشفته‌ی پیرامون استفاده‌ی افراطی از تلفن همراه از این واقعیت نشآت می‌گیرد که گرچه تعداد مطالعات تجربی رو به فزونیست اما اساسا زیربنای تمام این مفاهیم از اختلالات دیگر وام گرفته شده اسـت. این دیدگاه فاقد یک تئوری مدون بوده و به طور خاص و ویژه به بررسی پدیده‌ی استفاده‌ی افراطی از تلفن همراه نمی‌پردازد.

در واقع، با پذیرش دیدگاه تائیدی که بر پایه‌ی کمیت استتنتاجی مطالعات بنا شده، یافته‌های مهمی که تجربیات محض استفاده‌ی افراطی از تلفن همراه اسـت، نادیده گرفته می‌شود. به عنوان مثال، هیچ‌گونه تجزیه تحلیل کیفی در باب استفاده‌ی افراطی از تلفن همراه وجود ندارد و فقط به ارائه ی چندین مدل اکتفا شده اسـت. نتیجه‌ی تلویحی اینکه، اغلب مطالعات فاقد تئوری‌های مستدل بوده که بتواند ورای اعتیاد به تلفن همراه را بنگرد و آن را تجزیه تحلیل نماید.


ADS

[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


24 سپتامبر 2016 ... اعتیاد به چک کردن موبایل چگونه زندگی شما را تخریب میکند؟:به گزارش آلامتو و به نقل از آی بانو؛ آیا شما هم همیشه در حال چک کردن گوشی همراهتان ...25 سپتامبر 2016 ... به گزارش آلامتو و به نقل از آی بانو؛ آیا شما هم همیشه در حال چک کردن گوشی همراهتان هستید ؟ همیشه حواستان به نوتیفیکیشن ها و پیام ها و ... هست ؟24 سپتامبر 2016 ... اعتیاد به چک کردن موبایل چگونه زندگی شما را تخریب میکند؟ → ... تمرینات شدید بدنسازی دیگر محدود به وزنه و دستگاههای فلزی سنگین نمیشود، با ...29 ژوئن 2014 ... چک کردن ها و کارکردن مداوم با تلفن همراه باعث می شود شما از زندگی واقعی ... به طور متوسط روزانه ۱۱۰ تا ۱۵۰ بار قفل تلفن هوشمند خود را باز می کند و ...غربالگری خرد کردن سنگ برای فروشnext:استفاده از گیاه کوچک سنگ شکن موبایل . خرد کن شبیه ... اعتیاد به چک کردن موبایل چگونه زندگی شما را تخریب میکند .Content tagged with واتس. ... اعتیاد به چک کردن موبایل چگونه زندگی شما را تخریب میکند؟ منبع مشاهده مطلب · نگاهی به امکانات جدید در آخرین آپدیت واتس اپ | گجت …اکثر ما امروزه دچار اعتیاد به اینترنت ، گوشی همراه ، انواع مختلف تکنولوژی و ... کنید ،مراحل زیر را برای ترک اعتیاد به اینترنت و زندگی غنی تردنبال کنید. ... مغز شما به شدت تلاش می کند تا اطلاعات را پردازش کند و ممکن است تمام شب نتواند آرام شود ... وقتی گوشی همراهتان نباشد وسوسه چک کردن گوشی در هر 5 دقیقه نیز ا ز بین می رود25 سپتامبر 2016 ... ... را توسعه دهیم. The post چگونه خوش اندام شویم؟ appeared first on آلامتو. ... اعتیاد به چک کردن موبایل چگونه زندگی شما را تخریب میکند؟ به گزارش ...اما علایم اعتیاد اینترنتی چیست، چه ویژگی هایی دارد و چگونه می توان به درمان آن پرداخت. ... اعتیاد به تماشای تلویزیون،اس ام اس های فراوان و چک کردن مدام موبایل سایلنت یا ... سن وسالان خود می کند، که این کار خود می تواند باعث گسترش اعتیاد به اینترنت ... بُعدی و گوشهگیر به شما میدهد و حتی اعتماد به نفس شما در زندگی اجتماعی را نیز ...


کلماتی برای این موضوع

روابط زناشویی،رابطه زناشویی،رابطه جنسی،آمیزش …با این کار همسرتان را شگفت زده کنید رونق کسب و کار شما از طریق طراحی وبسایت با تور تشخیص اصل بودن گوشی از طریق اینترنتامروز در کشور ما اکثر گوشی های موجود در بازار ریجستر نشده و قاچاقی به کشور وارد می ده روش ساده برای کوچک کردن شکم سلامت آکاکردنروش لاغر کردن شکمآب کردن شکمچاقی شکمتختی شکمکوچک کردن شکمآب کردن چربی های شکم عشاق موفق کلوب ازدواج و عشقنجات زندگی زناشویی با تشخیص به موقع همسرم را در کاروان زیارتی مسجد جمکران دیدمحاضرم صیغه شما بشوم فقط با مبلغمن نظرات قبلی دوستان خواندم و به یک مطلب رسیدم که هیچ یک از شما درد نَداری و نداشتن را سئوالات متداول درباره چک؛ با چک برگشتی چه باید …بر اساس ابلاغیه بانک مرکزی اطلاعات مربوط به هر برگه چک برگشتی تا سال ‌ در سامانه فان وسرگرمیفان وسرگرمی فان وسرگرمی سرگرمی،طنز وسرگرمی،ترانه هندی،ترکی وهندی،سلفی بازیگران علت از بین رفتن میل جنسی به همسر چیست؟روشهایی برای پایدار کردن لذت جنسی اگر بتازگی ازدواج کرده‌اید با وجود گرمی و رضایت پایگاه خبری شفاآنلاین حوزه سلامت و بهداشتروند افزایش تعرفه‌ها در دهه گذشته دولت دهم، مردم را فقیر کرد جدول افزایش سالانه



لینک منبع :اعتیاد به چک کردن موبایل چگونه زندگی شما را تخریب میکند؟

اعتیاد به چک کردن موبایل چگونه زندگی شما را تخریب میکند؟ - آلامتو www.alamto.com/checking-cell-phones.html‎Cached24 سپتامبر 2016 ... اعتیاد به چک کردن موبایل چگونه زندگی شما را تخریب میکند؟:به گزارش آلامتو و به نقل از آی بانو؛ آیا شما هم همیشه در حال چک کردن گوشی همراهتان ... Images for اعتیاد به چک کردن موبایل چگونه زندگی شما را تخریب میکند؟ تخریب اعتیاد - دانلود رایگان downloadpaper.downloadpaper.cu.cc/product/653740‎Cachedمخدر است - بهترین راه درمان اعتیاد به انواع مواد مخدر ، کنگره 60، اعتیاد، ترک اعتیاد .... اعتیاد به چک کردن موبایل چگونه زندگی شما را تخریب میکند؟ – ورکان. میل شدید به چک کردن تلفن همراه همسر،اعتیاد بیمارگونه عصر جدید من ... https://www.zibakade.com/.../میل-شدید-به-چک-کردن-تلفن-همراه-همسراعتیاد-بیمارگونه-عصر-جدید-TP22834-PI513693/‎Cachedمیل شدید به چک کردن تلفن همراه همسر،اعتیاد وسوسه است دیگر ، گاهی هم شک و ... موسوی چک کردن موبایل را عادت بدی می داند و می گوید : بعضی‌ها واقعا نمی‌ دانند چگونه ممکن ... به زندگی خود پایبند و وفادار هستند اما به دلیل شک های بیجای همسرشان که آنها را به .... خودتان را تخریب می‌کند، بلکه موجبات نارضایتی طرف مقابل را فراهم می‌کند و با ... چرا تلگرام و شبکه های مجازی اعتیاد آور هستند ؟ | قدرت نامحدود https://unlimitedpower.ir/?p=4740‎Cachedاز این مهمتر، چک کردن های اعتیاد گونه ای است که احتمالا برای شما رخ داده است. ... تحقیقات نشان میدهد که ذهن انسان به انتظار کشیدن اعتیاد پیدا میکند نه به پاداش ... گوشی موبایل شما نیز یک دستگاه قمار است ... حواس شما را بصورت موقت پرت کند، تا به نوعی از حقیقتی تلخ در زندگی خود ... فضای مجازی چگونه حال شما را تخریب میکند ؟ آکادمی تفکر - چگونه می توانیم از چک کردن بیش از اندازه گوشی تلفنمان ... www.thinkingacademy.org/.../1582-چگونه-می-توانیم-از-چک-کردن-بیش-از-اندازه-گوشی-تلفنمان-خودداری-کنیم؟.html‎Cachedچگونه می توانیم از چک کردن بیش از اندازه گوشی تلفنمان خودداری کنیم؟ ... شدن و شادی را از زندگی ما ربوده و بزرگ ترین مانع، همان دستگاهی است که شما در همه جا به همراهتان دارید. ... آدام آلتر در این زمینه می گوید: "شما تنها زمانی به اعتیاد روی می آورید که انگیزه های ... آلتر تحقیقی را ذکر می کند که به مطالعه در مورد بانوانی که به دنبال تحقق ... راه و روش های موفقیت در زندگی و ترک عادت های بد و مشکل ساز - ریحون https://www.reyhoon.com/.../means-success-life-quit-bad-habits-problematic/‎Cached28 ژوئن 2017 ... چگونه عادت های بدی را که جلوی موفقیت را میگیرند را ترک کنیم ؟ ... چه چیزی در ابتدا سبب شد شما تغییر کردن به سوی لئویی که اکنون ما ... چرا ما عمداً و آگاهانه عادت‌های خود تخریب ‌گر را می‌گیریم در حالی که قضاوت ..... اعتیاد به کار موضوعی است که کار را به مساله تبدیل می‌کند یعنی اگر ... اپلیکیشن موبایل ریحون. آیا به گوشی هوشمند خود اعتیاد دارید؟ - کلیک | نبض فناوری و اطلاعات click.ir/1394/12/11/are-you-addicted-to-the-tech/‎Cached1 مارس 2016 ... بسیاری از افراد احساس میکنند با چک کردن لحظه به لحظه گوشی، جزء افراد ... و عدم کنترل اعصاب خود مواجه شدید احتمال ابتلای شما به اعتیاد تلفن همراه وجود دارد. کارشناسان درصد تخریب ذهنی این اعتیاد را با اعتیاد به مصرف الکل و مواد مخدر یکسان می دانند. ... آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چگونه گوگل کروم خود را به ... 9 قانونی که زوج‌های شاد آن را نادیده می‌گیرند esetnod32.gigfa.com/.../9%20قانونی%20که%20زوج‌های%20شاد%20آن%20را%20نادیده%20می‌گیرند.... 29 مه 2016 ... در برخی از مواقع بهتر است بدون جرو بحث کردن به رختخواب بروید و اجازه دهید کمی .... اعتیاد به چک کردن موبایل چگونه زندگی شما را تخریب میکند؟ چک کردن گوشی موبایل همسر: صحیح یا غلط؟ - بیتوته www.beytoote.com/psychology/.../czech3-mobile-phones.html‎Cached Similar۱۲ راهکار موثر برای از بین بردن استرس در زندگی مشترک ... اعتیاد عاطفی! ... درمورد میل شدید و وحشتناک به چک کردن گوشی موبایل همسر و درست یا غلط بودن آن با یک ... وقتی اعتمادی شکسته می‌شود، دوباره اعتماد کردن خیلی سخت است. ... پس مراقب باشید : اگر شما هم اهل اینطور چک کردن‌های آزاردهنده هستید، فقدان اعتماد شما می‌تواند به خیانت ...