مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مسجدی با 12 هزار درب!

[ad_1]

یکی از دلایلی که در زمینه اصل رجعت داریم و از مسلمات اعتقادات شیعه اسـت آیات قرآن اسـت که در ذیل این آیات ، روایات فراوانی آیات را به رجعت تأویل یا تفسیر کرده اند. نکته ای که باید تذکر و توضیح داده شود.

فرآوری: دکتر جعفری - بخش اعتقادات شیعه تبیان

مسجد

اینکه بسیاری از روایات وقتی آیه را توضیح می دهند مرادشان از باب جری یا تطبیق اسـت یعنی می خواهند بگویند یکی از مصادیق این آیه که یک حکم کلی دارد این اسـت. روایاتی هم که در رجعت نقل شده نوعاً از همین دست هستند.
یکی از آیاتی که دلالت بر رجعت دارد آیه شریفه " إنّ الذی فرض علیک القرآن لرادک إلی معاد " اسـت که خطاب به پیغمبر(صلی الله علیه و آله و سلم) می فرماید : آن کسی که قرآن را بر تو فرض کرده ، او تو را برمی گرداند .

 از امام صادق (علیه السلام) نقل شده که فرمود: نه به خدا دنیا تمام نمی شود تا اینکه خداوند متعال پیغمبر(صلی الله علیه و آله و سلم) و امام علی (علیه السلام) را در این نقطه کنار کوفه با هم جمع کند و در آنجا مسجدی را بنا می کنند که 12 هزار در داشته باشد . این مسجد در دوره آخرالزمان در زمان ظهور حضرت مهدی (علیه السلام) بنا خواهد شد

 البته این برگرداندن یک معنا و مصداقش ، برگرداندن پیغمبر(صلی الله علیه و آله و سلم) در همان دوران حیاتش به مکه اسـت. چون در حالی که پیغمبر(صلی الله علیه و آله و سلم)  از مکه خارج می شد این آیه نازل شد که غصه نخور دوباره به مکه بر می گردی.
این یک مصداق بود اما مصداق دیگر بر حسب آنچه که در روایات آمده برگشتن پیامبر عظیم الشأن در دوران رجعت اسـت که از امام باقر (علیه السلام) در تفسیر این آیه نقل شده که فرمود: پیغمبر شما دوباره به دنیا بر خواهد گشت .
 از امام صادق (علیه السلام) نقل شده که فرمود: نه به خدا دنیا تمام نمی شود تا اینکه خداوند متعال پیغمبر(صلی الله علیه و آله و سلم) و امام علی (علیه السلام) را در این نقطه کنار کوفه با هم جمع کند و در آنجا مسجدی را بنا می کنند که 12 هزار در داشته باشد . این مسجد در دوره آخرالزمان در زمان ظهور حضرت مهدی (علیه السلام) بنا خواهد شد .
 از امام سجاد (علیه السلام) نقل شده که فرمود: مراد از آیه ، رجعت پیغمبر(صلی الله علیه و آله و سلم)  به سوی شماست .
 از امام باقر (علیه السلام) هم نقل شده که فرمود خداوند جابر را رحمت کند علمش به حدی رسیده بود که تأویل آیه " إن الذی فرض علیک القرآن " را می فهمید که مراد از تأویل این آیه رجعت اسـت.

 یکی از مصادیق معاد درآیه " إن الذی فرض علیک القرآن لرادک الی معاد " رجعت پیغمبر(صلی الله علیه و آله و سلم)  به دنیاست چون خطاب در این آیه پیامبر عظیم الشأن اسلام اسـت

این روایت که بخشی از آن بیان شد با صراحت می فرماید که یکی از مصادیق معاد درآیه " إن الذی فرض علیک القرآن لرادک الی معاد " رجعت پیغمبر(صلی الله علیه و آله و سلم)  به دنیاست چون خطاب در این آیه پیامبر عظیم الشأن اسلام اسـت.
ممکن اسـت مصادیق دیگری هم داشته باشد. بنابراین اگر آیه ای را می خوانیم و به دنبالش روایتی را مبنی بر اینکه مراد از این آیه رجعت اسـت در واقع عمدتاً از باب جری و تطبیق و مصداق اسـت.

خلاصه:

اصل رجعت از مسلمات اعتقادات شیعه اسـت آیات قرآن اسـت که در ذیل این آیات ، روایات فراوانی آیات را به رجعت تأویل یا تفسیر کرده اند.


منبع: پاسخ به سوالات اعتقادی استاد محمدی موجود در سایت رادیو معارف

[ad_2]
لینک منبع
بازنشر: مفیدستان

عبارات مرتبط


20 آگوست 2016 ... یکی از دلایلی که در زمینه اصل رجعت داریم و از مسلمات اعتقادات شیعه است آیات قرآن است که در ذیل این آیات ، روایات فراوانی آیات را به رجعت تأویل یا ...27 آگوست 2016 ... مسجدی با 12 هزار درب! - جبهه مقاومت وبیداری اسلامی - اطلاع رسانی جبهه مقاومت و بیداری اسلامی.مسجدی با 12 هزار درب! ... وبسایت فرادید: ٤٩ سال پیش، برابر با نهم اکتبر ١٩٦٧ میلادی، ارنستو چه گوارا، پزشک و انقلابی سوسیالیست فرآرژانتینی که در انقلاب ...به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، حمله انتحاری به مسجدي در پاکستان که منجر به کشته و زخمی شدن دهها تن ...وزیر راه و شهرسازی در سفر یک روزه خود به استان گیلان تاکید کرد: رویکرد در حمل و نقل باید درب تا درب باشد نه شهر تا شهر. چه ضرورتی دارد که ایستگاه راه آهن در 10 ...مسجدی با قدمتی هزار سال بر فراز آستان قم ... از صفه دوم این مسجد نیز یک درب به غرفههای ایوان باز میشود که جلوی آن در حال حاضر مسدود شده است. ... این چشمهها با 12 متر عرض و 32 متر طول در 9 ردیف دارای 9 درگاه به جانب صحن مسجد هستند و در برابر آنها ...به گزارش گروه فرهنگی خیرگزاری دانشجو، بنای کنونی حرم مطهر امام حسین(ع) شامل صحنی به مساحت ۱۵۰۰۰ مترمربع بوده و ضریح مقدس اباعبدالله را، رواقی به مساحت ...30 آگوست 2016 ... ورودی مسجدی در آلمان مسدود شد ... درب مسجدی را در آلمان با دیوار بستند! ... پناهجویان و ورود صدها هزار پناهجو به آلمان در سال 2015، جرایم با انگیزه های نفرت علیه پناهجویان افزایش یافته .... 12 سرباز ارتش ترکیه در شمال سوریه کشته شدند ...... دانا-ترکیب هنر و عشق در خلق اثر ماندگار استاد کثیری/ ساخت درب مسجدی که دو سال زمان برد : مرحوم پدرش با هر چکشش کار ... ساعت: 12:22 منتشر شده در مورخ: 1395/05/26 شناسه خبر: 858045 .... کشت دوباره برنج در 4 هزار هکتار از شالیزارهای بابلسر ...


کلماتی برای این موضوع

یک ابزار مرجع ابزار وبلاگ و سایتبا کمک این ابزار ، ظاهری جدید به صفحه سایتوبلاگ خود بدهید تغییر نوار اسکرول با سبکی بیست و هفت هزار امضای الکترونیک فرهنگیان …بیست و هفت هزار امضای الکترونیک فرهنگیان سراسر ایران پای نامه اعتراضی معلم سبزواری عصر ایران بعید نیست ترامپ به دنبال افزایش تحریم ها علیه ایران به دلایل غیرهسته ای با هدف صفحه نخست اولدوز توریسمتمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به وب سایت اولدوز توریسم می باشدنقش جهان آشنایی کامل با تخت فولاد اصفهانسرزمینی مقدس با مفاخری ارجمند و منظومه ای دیدنی را نه در عرش که بر فرش زمین شاهدیممحله عودلاجان محله عودلاجان وروی کوچه هفت کنیسا عکس از آرشیو بنیاد فرهنگی حبیب لویبرق قدرت کنترل الکترونیک مخابرات تاسیسات …به جای استفاده از ولتاژ ولت مستقیم تغذیه ، کافیست سیم و پنل را به یکدیگر متصل دیدنی های ایتالیا، مناطق دیدنی ایتالیادرمورد کشور ایتالیا اطلاعات کلی کشور ایتالیا پایتخت رم وسعت حدود هزار کیلومتر بازیگران ایرانی گفت و گو با گفت و گو با محسن تنابنده بازیگر فیلم سینمایی هفت دقیقه تا پاییزازدواج مرد ایرانی با زن در یک شب عکسپربیننده ترین خبرها پرسپولیس با ماشین ، در هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال صدرنشین شد



لینک منبع :مسجدی با 12 هزار درب!

مسجدی با 12 هزار درب! - تبیان article.tebyan.net/330628/مسجدی-با-12-هزار-درب-‎Cached20 آگوست 2016 ... یکی از دلایلی که در زمینه اصل رجعت داریم و از مسلمات اعتقادات شیعه است آیات قرآن است که در ذیل این آیات ، روایات فراوانی آیات را به رجعت تأویل یا ... Images for مسجدی با 12 هزار درب! مسجدی با 12 هزار درب! | | linkchee.com/4yeqeaaaaaaia/‎Cached29 دسامبر 2016 ... مسجدی با 12 هزار درب! فرآوری: دکتر جعفری – بخش اعتقادات شیعه تبیان. مسجد. اینکه بسیاری از روایات وقتی آیه را توضیح می دهند مرادشان از باب ... مسجدی با 12 هزار درب - onvansho onvansho.ir/result/مسجدی-با-12-هزار-درب.html انجمن راسخون مسجدی با 12 هزار درب پیامبر اکرم صلّی‌الله‌علیه‌وآله کسى که امر به . مسجد کوفه ویکی شیعه fa wikishia net نماز در مسجد کوفه را برابر با هزار نماز در ... مسجدی با 12 هزار درب - دانلود و نمایش ویدیو www.airvideo.ir/search/مسجدی_با_12_هزار_درب‎Cachedدانلود تعزیه شهادت امام حسین طاهری سید جواد مسجدی رسول خدابخش · دانلود روزه گرفتن ... مسجدی با 12 هزار درب. دانلود مرگ 5 نفر در تیراندازی مسجدی در کبک ( کیلیپ ). آتش زدن درب مسجدی در شهر منچستر +عکس | تهران پرس tehranpress.com/fa/.../آتش-زدن-درب-مسجدی-در-شهر-منچستر-+عکس-/‎Cached24 مه 2017 ... در پی حمله تروریستی دوشنبه شب در منچستر، درب ورودی مسجد محله اولدهام ... در این حمله، مهاجمان با رنگ در درون یک قلب، واژه داعش را بر روی دیوار مسجد ... راه بهشت - سایر موارد - صفحه بیست و شش www.rahebehesht.ir/article/636/page26/ مسجدی با 12 هزار درب! یکی از دلایلی که در زمینه اصل رجعت داریم و از مسلمات اعتقادات شیعه است آیات قرآن است که در ذیل این آیات ، روایات فراوانی آیات را به رجعت ... مسدود کردن درب مسجدی در آلمان با بلوک سیمانی+عکس - شفقنا افغانستان af.shafaqna.com/FA/153286 مسدود کردن درب مسجدی در آلمان با بلوک سیمانی+عکس. ... چهارشنبه 10 سنبله 1395 | 12:27 ... درگیری های سودان جنوبی/آوارگی 36 هزار نفر در جوان ترین کشور جهان ... برخی از خیرات و برکات ظهور امام زمان (عج)... - کاشمر masjedvaliasr.ir/index.../88-برخی-از-خیرات-و-برکات-ظهور-امام-زمان-عج‎Cached Similar12- کینه از دل مردم برود و دلها با هم مهربان گردد. 13- رحمت خداوند ... 20- امام زمان مسجدی در نزدیک نجف می سازند که هزار درب و مسجدی در حیره که پانصد درب دارد. 21-ظلم و جور ... حرم امام حسین - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/حرم_امام_حسین‎Cached Similar... که مصالح آن از گچ و آجر بوده و در نزدیکی آن مسجدی بوده‌است که این آرامگاه در عهد بنی ... در دوره قاجار، روابطی بهتر از صفویه با عثمانیان داشتند. ... در ساخت ضریح جدید شش‌گوشه حسینی یک‌صد و هیجده کیلو طلا و چهار هزار کیلو ... شمالی (درب السدره و درب الاسلام) سه در قسمت شرق صحن (درب الکرامه و درب الشهدا و درب قاضی‌الحاجات) می‌باشد.